Ik heb niks meer met BMW.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

BMW?

Ik ben er doodziek van!
44
60%
Ik buk graag.
29
40%

Totaal aantal stemmen: 73

Michel P

Re: Ik heb niks meer met BMW.

Bericht door Michel P » 11 jul 2011, 22:40

smiley schreef:
RVV schreef: Logisch alleen zit die voor mij dan weer aan de andere kant van het land.
Robbin Robijn zit in je buurt, en heeft vast wel een kek waggie voor je :swinging:
http://www.rrminicars.nl

En RWD, atmo, en laag gewicht :wave: dus al je wensen vervult jonguh :tooth:

RVV

Bericht door RVV » 12 jul 2011, 00:05

Hielke schreef:Rico,

DeBeier biedt ook de modelyear 2011 M3 en 1M te koop aan. Maar ook daar kun je een proefrit op je buik schrijven. Wel kun je daar de erbarmelijke staat van de Renault dealers onder het genot van bakje leut in het gezelschap van andere BMW liefhebbers bespreken.
Hielke niet om de Beier verder ofzo, maar ik heb nog nooit een probleem gehad betreffende een proefrit. Als ik morgen langs ga met de mededeling dat ik voornemens ben om een 1M of M3 te kopen en er staat er geen ter beschikking dan rij ik wel binnen een week in één van die auto's. Maar dit geld ook voor de BMW dealer in Assen waar ik ook goede ervaringen mee heb.

Dat een 'standaard' Renault dealer geen Clio of Megane RS'en ter beschikking heeft voor een proefrit dat vind opzich geen bezwaar. Maar als ik aangeef dat ik voornemens ben om een Clio RS (zo'n cupdingetje) te kopen, maar daar graag wat meer info over wil hebben. De verkoper nauwlijks de moeite wil nemen om een foldertje te pakken omdat hij in zijn ooghoeken ziet dat een jong stel met de Kangoo klep aan het slaan is en potentieel belangrijkere handel. En dan tegen mij zegt, kijk die 1.2 die daar staat komt overeen met de Clio RS Cup dan voel ik me niet bepaald serieus genomen.

Maargoed die Kangoo kleprammers tiefde op.. (niks gekocht uiteraard) en ik had nog steeds het fatsoen om even te wachten omdat ik ondanks de lapzwanzerige houding van de verkoper toch heel erg benieuwd was naar de RS cup. De verkoper zou de dag erna een Clio RS cup voor mij reserveren.. De volgende dag niks gehoord.. toen een dag later gebeld.. goh hij was het vergeten maar het zou goed komen.. Uiteindelijk nooit meer wat van gehoord daarna.

Zo'n negatieve ervaring is bij mij als potentiële klant echt desastreus voor zo'n merk als Renault. En echt jammer want als de proefrit me was bevallen dan had ik gewoon zo'n cupding gekocht.

Of die Mitsibushi dealer die gewoon in mijn gezicht zegt: 'meneer zo'n EVO daar hoef je niet in proef te rijden dat is altijd goed' Ik zeg "als ik bijna 50000 euro wil uitgeven dan wil ik ook weten waar ik het aan uitgeef" Was niet nodig...volgens de verkoper..

Nouja daaag...

Nogmaals.. lul dan maar over Beierse bukhuizen.. maar ze snappen het tenminste wel.

Andre

Bericht door Andre » 12 jul 2011, 00:24

lol@rico.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 12 jul 2011, 08:32

RVV schreef:...

Zo'n negatieve ervaring is bij mij als potentiële klant echt desastreus voor zo'n merk als Renault. En echt jammer want als de proefrit me was bevallen dan had ik gewoon zo'n cupding gekocht.

....
Wees blij dat je dan niet bij de BMW dealer in Arnhem (Ekris) bent geweest, want dan had je met die redenatie voor de rest van je leven geen BMW meer kunnen rijden ;) (ergo: om aan 1 ervaring bij een merk het merk af te schrijven is misschien niet de beste beslissing; ter verdere illustratie: ga naar Bert Story BMW in je wilt het liefst ook geen BMW meer kopen, maw: ook bij BMW zijn de goede dealers zeer schaars...)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 jul 2011, 09:37

Pingus heeft een punt, maar Rico ook.

Bij merken als Renault , VW, Peugeot, Toyota, Mitsu, Ford Opel etc. draait 't om eerder ruime zuinige functionele voertuigen voor 'n bepaalde prijs/kopersklasse...de massa zogezegd, is niet erg, dat schiet lekker op en er worden veel verkocht. Maar met hun bijna one of a kind trackdayspecials soms weten bepaalde(of het merendeel van) de dealers niet hoe ze nou met zo'n apart ding(in de verkoop) om moeten gaan.

Terwijl bij BMW/Audi/Merc de dealer (buiten bepaalde arrogantie of onverschilligheid, wat Pingus zegt) tóch wel van de hoed en de rand weet als het om bijzonderder voertuigen gaat. Het koperspubliek bij die laatste drie is gewoon meer verwend, meer into die toestanden dus moeten de dealers daar op inspelen, maar sommigen blijven onverschillig. Dat hou je toch.

Blij dat bij mijn dealer wél zo'n GTS stond. De baas heeft 't autohart op de juiste plaats, maar dat weet ik al jaren.
RVV schreef: Kangoo kleprammers
:D Lachwekkend, maar wel gewoon de realiteit. :thumbup:

Reind

Bericht door Reind » 12 jul 2011, 10:22

Mijn Pa is halverwege de jaren 90 ook overgestapt van BMW naar Mercedes (rijd inmiddels in zijn 4de nieuwe). En dat heeft helemaal niks met het merk zelf te maken. Ik ben tot de dag van vandaag nog steeds aan het lobbyen om hem weer in een BMW te krijgen. Maar zolang hij niet verhuisd koopt hij geen BMW. Het heeft allemaal betrekking op de plaatselijke dealer waarvan de naam wel erg veel lijkt op die stad in het Rurhgebied :D

Moet zeggen dat veel dealers in de jaren 90 arrogante kwasten waren. Ik denk dat iedereen hier daar wel een anekdote over kan vertellen. Maargoed, BMW heeft aan mijn Pa wel een paar ton omzet misgelopen.

Dus de stelling dat Renault een slechtere klantbediening heeft dan BMW gaat niet helemaal op. Het zijn de mensen die het verprutsen niet het merk.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 jul 2011, 11:07

Met Robin is het net Godwinnen maar dan na een enkele reactie als uitkomst dat BMW en met name DeBeier fantstisch is.

Persoon A: Veel Renault dealers weten prima hoe ze de sportieve Renaults moeten verkopen.
Persoon B: BMW dealers als die, die en die snappen niet hoe ze klanten moeten binden.
Persoon C: Ik ken iemand die door slechte ervaringen met een BMW dealer nu altijd Opels koopt.
Persoon D: De koffie bij DeBeier is gratis en komt warm uit de machine.

Robin: PRECIES persoon D, dat zeg ik altijd al. BMW dealers en met name DeBeier zijn net als de auto's die ze verkopen geweldig!!!

:blink:

Rico,

Al je je door een enkele flapdrol verkoper van een enkele dealer al uit het veld laat slaan en het merk Renault daarmee afserveert dan is dat niet best. Flapdrolverkopers vind je bij heel veel dealers, en los van een merk. Na de koop heb je ook niks meer met een verkoper te maken (tenzij de showroom van een dealer je clubgebouw is). Na de koop heb je met de werkplaats te maken. Voor je tevredenheid als klant is die 100 keer belangrijker. Die noodzakelijke verkoper hoeft je alleen een goede prijs op je inruiler te bieden.

Luco

Bericht door Luco » 12 jul 2011, 11:25

Juist, ik kies een garage om de service.
Een auto kopen kan je overal, goede service is echter veel zeldzamer.

RVV

Bericht door RVV » 12 jul 2011, 11:27

Ja het is hoe je het zelf wilt bekijken.

Ik reken niet heel Renault af op zo'n verkoper. Maar misschien ook weer wel. Want Renault Nederland wil die dingen ook verkopen. Anders bieden ze die niet aan. Renault Nederland snapt ook dat op die speciale modellen liefhebbers publiek binnenkomt in de showroom.

Als Renault Nederland dan wil dat die auto's verkocht worden dan dienen ze de dealer/verkopers zodanige verkooponderteuning/training te geven dat die verkoper ook adeqaat en correct reageerd. Helemaal als ik als klant aangeef dat ik die auto waarschijnlijk wil kopen, niets in te ruilen heb en een autoliefhebber ben en daarom mijn keuze op de Clio RS is gevallen.

Moet ik dan gvd bidden en smeken om alsjeblieft zo'n Renaultje te mogen kopen? Overigens was deze verkoper ook verkoopleider. Dat Renaultdingetje koste toen 26K. Ik was niet zeikerig ofzo. Maar voelde me ook niet helemaal als een vis in het water tussen al die familiehokjes op zoek naar een liefhebbers auto. Maargoed ik had er wel wat voor over. Maar dan wil ik het zelf niet voor de heldeuren weghalen.

Diezelfde Renaultdealer had ook een aantal andere filialen.,. in de buurt.. maargoed daar ga ik dan ook echt niet heen hoor. Geen handvol maar een landvol met auto's denk ik dan maar. Ik geloof echt wel dat zo'n gespecialieerde sportdealer goed met de klanten weet om te gaan. Maar A) verwacht ik ook dat een gewone dealer dat weet. B) Als de verkoopondersteuning vanuit de importeur zo slecht is geregeld, dan heb ik ook geen vertrouwen in de aftersales en service.

ErikS

Bericht door ErikS » 12 jul 2011, 11:29

Moet ik dan gvd bidden en smeken om alsjeblieft zo'n Renaultje te mogen kopen? Overigens was deze verkoper ook verkoopleider. Dat Renaultdingetje koste toen 26K. Ik was niet zeikerig ofzo. Maar voelde me ook niet helemaal als een vis in het water tussen al die familiehokjes op zoek naar een liefhebbers auto. Maargoed ik had er wel wat voor over. Maar dan wil ik het zelf niet voor de heldeuren weghalen.
Wij moesten 3x smeken voor een dikke funfer touring.
We rijden nu A6.

Wat is BMW een kutmerk zeg!!

Luco

Bericht door Luco » 12 jul 2011, 11:31

Kom op Rico, hoeveel bmw verkopers hebben nou daadwerkelijk verstand van bv de m3 csl of de gts?
Ook maar een paar, dus daar kan je hetzelfde verhaal over ophangen.
De speciale auto's zijn van elk merk niet bekend bij alle dealers.

Ford de rs 500
Bmw hierboven genoemd
renault, de rsen en cups
chevrolet de corvette
en ga zo maar even door

Overal heb je horken van verkopers, van bently tot kia

Andre

Bericht door Andre » 12 jul 2011, 11:35

Er zijn in bmw land wel meer goeie dealers.

Ik heb goed contact met De Beier lekker dichtbij en ik ken de directeur en al de verkopers daar. Maar er zijn ook mensen die komen er nooit weer.
Ik moet zeggen dat ik heel positief verrast was over Jan de Fonkert in Numansdorp. Prachtige dealer met ///M certificering. Het grote enthousiastme voor het merk BMW heb ik nog nergens anders meegemaakt. De meeste dealers zien hun auto s als handelswaar, geld verdienen en tuurlijk moet je geld verdienen anders kan de zaak niet draaien. Maar de combinatie van geld verdienen en het enthousiastme voor het merk zelf is bij Jan de Fonkert wel heel uniek. Ik denk ook niet dat je veel van deze dealers zult vinden.

Die hielke moet toch echt wel de verkeerde keus auto hebben gekocht (punto evo). Hij zit maar in al die draadjes waar bmw staat.:)

Tristan

Bericht door Tristan » 12 jul 2011, 11:39

Bij J. de Fonkert is het idd een hoop enthasiasme. Dat je daar bent en Meneer de Fonkert, Mw. de Fonkert en dochterlief je persoonlijk komen voorstellen heb ik weinig meegemaakt. Heb een beetje een familie gevoel bij hun. En je merkt dat het echte liefhebbers zijn. Kortom, als liefhebber wordt je op je wenken bediend.

RVV

Bericht door RVV » 12 jul 2011, 11:44

ErikS schreef:
Wij moesten 3x smeken voor een dikke funfer touring.
We rijden nu A6.

Wat is BMW een kutmerk zeg!!

Erik, ik zeg toch niet dat Renault een kutmerk is?

Ik vind dat zo'n importeur/dealerorganisatie niet goed bezig is met het aanbieden van een specifiek product.

De verkoper was misschien wel een hele goede Kangoo kleppenrammer verkoper geweest. Maar daar had ik op dat moment niets aan.

We kunnen nu ook wel alle "ik heb ook een slechte ervaring met die kut BMW/Mercedes/Audi verkoper gehad" er bij halen..maar die heb ik dan weer niet. Misschien dat het ook met je eigen houding heeft te maken. Loop je een dealer binnen waar je denkt dat je er wel kunt slagen of niet?

Maargoed later heb ik van een particulier (toevallig een ex Renaultdealer die man) in een Clio sport gereden en kwam tot de conclussie dat ik de zit niet prettig vond. Dus de Clio ging van het verlanglijstje. Ik ga dan ook niet meer stad en land aflopen om toch maar een 'goed' huwelijk te vinden met zijn Cliootje. Hoewle ik als BMW man het conceptueel nog steeds een superwagentje vind.

Robin

Bericht door Robin » 12 jul 2011, 11:47

Hielke, pas op, ik stuur de notaris op je af met 'n consumentengids om je op je rooie falie te geven man. :D

Thuis achter de begonia's wachten op die 1M, het blijft moeilijk he. :kikker:

Hoe lang heb je gewacht op die testrit met de 1958 Ford Anglia toen? Ook 'n tijdje he.

Maar geef me er maar van langs nu de argumenten bij jou op zijn.

Leven in 'n vacuum, by Hielke. :wave: :lol:

:l :banging:

Tom

Bericht door Tom » 12 jul 2011, 12:04

Robin schreef:
Thuis achter de begonia's wachten op die 1M, het blijft moeilijk he. :kikker:
Beetje dit idee? http://www.nu.nl/binnenland/2563124/man ... puter.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; :lol:

Robin

Bericht door Robin » 12 jul 2011, 12:13

In 1989 werd de nieuwe SL geintroduceerd, m'n pa kreeg als Mercedesrijder toen 'n uitnodiging voor 'n imntroductie bij de dealer. Pa kon/boeide niet. Ik met 'n paar maten, die Andre(neefjes van Fre) ook nog herinnert ik m'n Golfje Diesel naar de intro bij de dealer. Ik was 19, Gertjan 18 en Richard 15 ofzo. 3 nozems. mijn pa klant. Pa van die 2 busje/vrachtwagenklant bij die Mercedesdealer. Wij klaarzitten voor die introfilm en 'n onthullinkje 's avonds. Net voordat 't begon, kwam 'n Merc medewerker naar ons toe. We mochten de SL wel even bekijken, maar dan wegwezen, letterlijk. Dus kar bekijken doei. Tja wat doe je als 19 jarige, je druipt intern woedend, af. Later een sorry van hun en miscommunicatie. Eeen van de redenen dat pa nu alweer 20 jaar BMW rijdt....

Ik haalde in 2000 een S3 bij de VW dealer hier. Kwam uit 'n A3 TDI en had daarvoor m'n GTT een beetje in de prak gereden. Dus ik weer aan de snellere jongen. We praten hier over de grootste vagdealer van friesland. Kortom ding werd afgeleverd(een 210pk S3 eigenlijk niet eens zo bijzonder, maar ook weer wel). Alle 7 8 monteurs incl de vestigingsmedewerker van deze redelijk kleine vestiging om dat ding heen te dansen als ware het 'n F40. Rintje Ritsma heeft een paar weken later nog ff in m'n auto gezeten en zei iets dat ie jaloers was. Ik zei, ik kan niet schaatsen, dus what's your point LOL.

De chef werkplaats zei nog tegen mij dat ze daar alleen maar Polos en Golfjes gewend waren.

Vandaar mijn verhaal hier ergens boven.

Maar dat zijn 2 van mijn ervaringen. Doen er niet zoveel toe, maar wilde ze even melden.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 jul 2011, 12:25

Robin, even samenvatten:

1. Je vader was uitgenodigd maar ipv hem verschenen er drie puistenkoppen die logischerwijze op een tactvolle manier werden weggestuurd. En daarom rijdt je vader nu al 20 jaar BMW. Mmm, ik ken sterkere argumenten om naar een BMW over te stappen.

2. Je kocht een Audi en de verkoper, de monteurs en Rintje Ritsma gaven je het gevoel in een Ferrari op stap te zijn. Mmm, ik ken zwakkere argumenten om naar een BMW over te stappen.

:tong:

Maar toch weer even de andere merken neerhalen en BMW ophemelen. Je beheerst het kunstje goed :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 12 jul 2011, 12:27

:coffee:
Van thuisszitten wordt je niet alleen gefrustreerd, maar ook dyslectisch blijkbaar Hielke. :?

:lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 12 jul 2011, 12:31

Ik vond m'n eigen samenvatting anders heel aardig Robin.

Als Mercedes dealer had ik jullie ook weggewerkt. En als Audi dealer had ik ook m'n best gedaan je een goed gevoel te geven.

Robin

Bericht door Robin » 12 jul 2011, 12:33

Hielke schreef:Ik vond m'n eigen samenvatting anders heel aardig Robin.

Als Mercedes dealer had ik jullie ook weggewerkt. En als Audi dealer had ik ook m'n best gedaan je een goed gevoel te geven.
Nou weet ik't niet hoor , maar verkoop/marketing was niet jouw metier toch? And it shows. :kikker:

Aan de andere kant, ook voor JOU bedoeld dus:

Afbeelding

Men leest wat men lezen wil en wij beiden hebben weer aardig wat traffic op DF hier Hielke.

:beer:

Hielke

Bericht door Hielke » 12 jul 2011, 12:48

Zo kun je het ook interpreteren :tooth:

Over die saaie burgerbakken bij alle dealers behalve bij de BMW dealer. Ik zat laatst (zonet) even op de website van DeBeier te kijken en wat schetst m'n verbazing. Geen enkele M! Niet nieuw en niet gebruikt. Wel veel boten en koffiemolens. De M voor Middelmatigheid? Hoe zit dat. Bij wie moet je nou zijn voor de spannende BMW's?

Kijk, we moeten wel traffic blijven genereren natuurlijk :blink:

RVV

Bericht door RVV » 12 jul 2011, 12:53

Hielke schreef:Zo kun je het ook interpreteren :tooth:

Over die saaie burgerbakken bij alle dealers behalve bij de BMW dealer. Ik zat zonet in de bosjes verstopt voor DeBeier te azen op een 1M, en wat schetst m'n verbazing. Geen enkele M! Niet nieuw en niet gebruikt. Wel veel boten en koffiemolens. De M voor Middelmatigheid? Hoe zit dat. Bij wie moet je nou zijn voor de spannende BMW's?

Kijk, we moeten wel traffic blijven genereren natuurlijk :blink:

:whistle:

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 12 jul 2011, 12:57

Er was eens.......... een tijd dat het bij DF echt om Driving-Fun ging. Er waren circuitdagen, toerritten en andere aparte tripjes. En daar maakte het geen zak uit wat je reed, als je maar lol had. Discussies op het forum gingen er vooral om hoe & waar je plezier kon hebben in het rijden. Enthousiasme was er voor (bijna) alles, of in ieder geval meer respect.

En dan zijn er hedentendage dit soort draadjes. BMW-fundamentalisten en rebellen van andere merken roepen om het hardst dat juist zij gelijk hebben. Resultaat: Overloos gel*l van de bovenste plank.

Niks meer met BMW...... niks meer met DF (buiten de artikelen op de homepage & active) geloof ik.

Wat een onzin.

Michel P

Bericht door Michel P » 12 jul 2011, 13:05

Las in de staats courant dat BMW NL 51% van de aandelen van DF heeft overgenomen, dus dat verklaart een hoop :wave:

Michel

Plaats reactie