Nu ik de 320d een goede 3maanden in bezit heb en er inmiddels alweer 20.000km in gestuurd heb wil ik met jullie delen wat mijn ervaringen zijn tot zover.
De conclusie is simpel. Dit is beste auto die ik ooit heb gehad. Het is ook de nieuwste en duurste dus misschien niet de meest objectieve conclusie. Maar desalniettemin is het een feit.
De drang die ik tijdens mijn zoektocht had naar een dikkere (330D/335D) is niet ingelost en heb gekozen voor een normalere 320d, nou ik heb er geen moment spijt van gehad. Deze "simpele" 320d loopt werkelijk als een speer (wel gechipt) en verveeld gewoon niet. Hij trekt in een lijn door naar 4200 rpm en valt altijd terug in een bak met koppel. Ook in de 6de versnelling is hij absoluut niet zielig en er is altijd die mooie opbouw van koppel die zonder veel wachttijd beschikbaar is. Hou je hem op 3.000rpm en ga je ineens versnellen hang hij zowaar ook nog lekker aan het gas. En dat voor een diesel!! Elke dag gaat het gas erop en krijg ik weer een glimlach op mijn gezicht. En dat is eigenlijk vreemd want ik ben best een speedjunkie en snel gewend aan vermogen. Heb dat met al mijn vorige auto’s iig wel gehad en moet er weer een modificatie op of een nog snellere auto kopen. Ik denk dat het komt omdat hij zonder echt bloedsnel te zijn gewoon nergens fouten maakt en je heel erg bij het rijden betrekt. Snelheid zegt gewoon niet alles.
En zo word je ook bij het erg bij het rijgedrag betrokken. Deze auto stuurt werkelijk fantastisch. Eerst vond ik het verschil met de E46 wel meevallen. Maar naar wat meer intensieve (DF) kilometers is het verbazingwekkend hoe goed de balans van een E91 is. Onderstuur heeft hij gewoon bijna niet. En onderstuur vind ik persoonlijk echt afbreuk op DF. Het glijd over alle wielen tegelijk naar buiten op constante snelheid en met liften en accelereren is de auto makkelijk te bespelen zonder dat het zweet meteen tussen de bilnaad loopt. Kortom zoals het hoort.
Overige zaken:
Verbruik
1:16.3 gemiddeld.
Navi:
Telefoon:
Mankementen:
Geen
Nog wat foto’s
Heb er een andere pook ingezet, die normale vind ik niet lekker schakelen en heb er ook een andere handrem ingezet. Nu is het interieur meer alcantara.
In zomer trim
Ik wil hem eigenlijk nog iets verder verlagen met een Eibach pro kit en misschien nog een spacer om hem iets dikker te maken.