335i coupe

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 aug 2006, 22:24

"At 190 kilograms the twin-turbo N54 is 28 kg heavier than the magnesium normally aspirated engine. Audi S4's 344hp 4.2-liter V8 is only 5 kilos heavier"

Slik; bedenk ik me ineens dat de geruchten mischien wel kloppen dat de nieuwe E92 M3 V8 qua motor gewicht wel eens vergelijkbaar zou kunnen zijn met de E92 335i 6 in lijn twin turbo..............................dat zou wat zijn......................................... :shock: :shock:

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 22 aug 2006, 22:37

Ik had 't al gelezen romo :P

28kg zwaarder(190kg).De 3.0 atmo is een lichtgewicht met 162kg de lichtste in z'n klassse. 28kg is best veel en die 4.2 Audi motor is helemaal geweldig!Want als ik knullig ff 162kg deel door 3(liter)=54kg per liter inhoud, X 4.2(liter van de Audi)= 226.8kg en hier wordt gerept van 190 + 5=195kg. Als ik 48kg optel(wat Rico zei) bij 162kg=210kg, + 5=215kg voor de Audi 4.2 wat nog steeds prima is. De (CLK)350 V6 van Mercedes weegt ook al zoiets of meer...

Ik snap er dus niks van :P

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 aug 2006, 22:40

Raar allemaal :? :?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 aug 2006, 23:44

Mischien het verschil in gewicht tussen de turbo's en de intercoolers ?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 aug 2006, 11:06

Dat snap ik niet helemaal, De E92 335i heeft toch 2 turbo`s maar ook een intercooler, of zie ik dat verkeerd?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 aug 2006, 11:30

Ik bedoel dat bij die 20 kilo verschil de turbo's en intercooler niet is mee gerekend. 28 kilo verschil kaal blok en 20 kilo voor de turbo en intercooler IS 48 kilo verschil. vind het wel typisch dat BMW overal het lage gewicht roemde van de 3.0 161 kilo, maar er geen woord over rept bij de 3.0 turbo. beetje erg zwaar mischien?

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 23 aug 2006, 11:36

De nieuwe Coupé vorige week uitvoerig kunnen bekijken op de cursus. Waren namelijk twee voor-serie auto's aanwezig. Een blauwe en een vaag grijze. Tevens een sedan 335i. Moet zeggen dat de motor goede prestaties neer zet.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 23 aug 2006, 12:06

Rico v Velzen schreef:Ik bedoel dat bij die 20 kilo verschil de turbo's en intercooler niet is mee gerekend. 28 kilo verschil kaal blok en 20 kilo voor de turbo en intercooler IS 48 kilo verschil. vind het wel typisch dat BMW overal het lage gewicht roemde van de 3.0 161 kilo, maar er geen woord over rept bij de 3.0 turbo. beetje erg zwaar mischien?
Waarom zou het kale blok in hemelsnaam 28 kilo zwaarder moeten zijn?? Het kale blok is toch nagenoeg identiek aan dat van de atmo 330i?

28 kilo voor turbo's en intercooler lijkt me helemaal niet zo gek.

Wordt/is een topper dat blok, weet ik zeker.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 23 aug 2006, 12:12

Post van iemand over het nieuwe blok:

"Is het niemand opgevallen dat BMW voor deze twin-turbo motor het “oude” N54 blok gebruikt (aluminium cilinderblok en waarschijnlijk ijzeren cilindervoeringen) i.p.v. het nieuwe R6 blok van magnesium en aluminium!!
Wonderlijk, zou dat magnesiumblok scheuren of gewoon klappen in turbo uitvoering?
Magnesium is n.l. +/- 30% zwakker dan aluminium, welk metaal op zijn beurt ook weer +/- 30% zwakker is dan gietijzer!!
Daarom zijn de meeste dieselmotoren (ook bij BMW) uitgerust met gietijzeren cilindervoeringen. "

Als dat zo is, dan is het gewichtsverschil wel aannemelijk natuurlijk.

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 23 aug 2006, 12:41

Martijn. Dat was idd al bekend ivm met de hogere(thermische) belastingen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 aug 2006, 13:02

Dat betekend dus dat de nieuwe V8, die dan waarschijnlijk wel uit licht metaal wordt gemaakt, mogelijk toch lichter kan zijn dan de 6 in lijn turbo. De thermische belasting zal minder hoog zijn dan bij de turbo toch.............................ben nu wel erg benieuwd waar ze mee gaan komen..... :shock: :shock:

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 23 aug 2006, 13:41

de M3 V8 gaat op steenkool(carbon) rijden. Da's nieuw en beter voor 't miljeu.

:P :D

Paul F van Vlissingen draait zich nu al om in z'n kist....

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 aug 2006, 14:01

Nou hoe zit het, heeft iemand al een leverdatum paraat voor de E92 M3??
Das voor mij wel van belang natuurlijk, komt ie in 2007................dan kan ik er op wachten. Wordt het 2008 dan duurt het me te lang...................

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 23 aug 2006, 14:21

Als ik de spypics zie (op delen van de bumpers na vrijwel ongecamoufleerd en waarschijnlijk reeds voorzien van de straks std velgen) denk ik dat de auto maart 2007 voorgesteld wordt en leverbaar per sep 2007 (MY2008 dus)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 aug 2006, 14:51

Martijn was al bekend vandaar mijn opmerking over het gewicht

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 23 aug 2006, 14:59

Dick Hoekendijk schreef:De nieuwe Coupé vorige week uitvoerig kunnen bekijken op de cursus. Waren namelijk twee voor-serie auto's aanwezig. Een blauwe en een vaag grijze. Tevens een sedan 335i. Moet zeggen dat de motor goede prestaties neer zet.
Welke spreekt je het meest aan Dick, coupe of sedan? Ik zelf zou dan de sedan kiezen....

Michel

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 23 aug 2006, 16:40

We hebben 't nu over de massa van de 3.0 atmo tov de massa van het 3.0 turboblok.

Weet iemand wat de nieuwe 3.0 singleturbo 231pk 330d E90 motor weegt? Of/en de 335d motor.

Ik vraag dit omdat ik proefreed met de 330d E90 op 18" en M technik onderstel en dat ding lag gewoon erg strak met insturen. Eigenlijk 0 verschil met die van mij. Terwijl een dieselblok toch ff wat meer weegt.Alleen die automaat vond ik nix.

Dus kortweg: Die kilos worden gewoon prima verdeeld, want BMW isd BMW.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 23 aug 2006, 18:59

335i blok is gemiddeld slechts 3 tot 4k duurder dan de 130i motor. Vind ik niet des BMW's. Verschil is gewoon heel erg gering. Vreemd.

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 23 aug 2006, 21:30

Welke spreekt je het meest aan Dick, coupe of sedan? Ik zelf zou dan de sedan kiezen....

Michel[/quote]

Absoluut de sedan. De plaatjes van de coupé logen niet. De verhoudingen kloppen inderdaad niet.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 23 aug 2006, 22:21

Sedan is op een of andere manier erg gedrogen, en straalt daarom kracht uit.

Michel

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 23 aug 2006, 22:34

Is 'ie gekrompen tijdens het drogen?
:twisted: :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 aug 2006, 22:59

Veel commentaar, nog maar zeer weinig mensen die de coupe irl gezien hebben...................daar zou ik dus even op wachten.............dan mag je weer schieten............................
Even ter herinnering, de sedan, op de foto, deed het ook niet best, irl vonden velen waaaronder ik hem beter ogen, dat het nog steeds niet mijn model is, is weer wat anders.
Geduld is een schone zaak :wink: :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 aug 2006, 23:23

Romo 100 procent van de mensen die ik ken vind hem irl niks. maar 50 procent daarvan vind een 1 serie ook niks. dus er is nog hoop, ik schat 50 procent dat het wat is die coupe. :-)

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 23 aug 2006, 23:27

met metalen inserts (begrijp ik uit die lap tekst) heeft het blok voldoende reserves om flink te kietelen (capaciteit van de bromtollen buiten beschouwing gelaten).

alu is zeker niet per definitie minder dan gietijzer. alu geleid warmte VEEL waardoor de thermische balans veel beter kan uitpakken dan bij een stalen blok.

De wanden zijn voorzien van inserts omdat het koppel hoger is dan een verglijkbaar NA blok. Alsje gaat tunen (volgens mij staan de tuners al te popelen om er een M5/M6 bumperklever van te maken) heb je die stijfheid brood en brood nodig.

E

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 aug 2006, 10:24

"Romo 100 procent van de mensen die ik ken vind hem irl niks. maar 50 procent daarvan vind een 1 serie ook niks. dus er is nog hoop, ik schat 50 procent dat het wat is die coupe"

Dat lijkt me nu aardig bewijs dat het het daar in Munchen, afdeling ontwerp, weer geheel op de schop moet. De huidige ontwerpen zijn veel te controversieel, BMW geheel onwaardig ...................................ai daar begin ik weer :? :?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten