Slik; bedenk ik me ineens dat de geruchten mischien wel kloppen dat de nieuwe E92 M3 V8 qua motor gewicht wel eens vergelijkbaar zou kunnen zijn met de E92 335i 6 in lijn twin turbo..............................dat zou wat zijn.........................................
335i coupe
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
"At 190 kilograms the twin-turbo N54 is 28 kg heavier than the magnesium normally aspirated engine. Audi S4's 344hp 4.2-liter V8 is only 5 kilos heavier"
Slik; bedenk ik me ineens dat de geruchten mischien wel kloppen dat de nieuwe E92 M3 V8 qua motor gewicht wel eens vergelijkbaar zou kunnen zijn met de E92 335i 6 in lijn twin turbo..............................dat zou wat zijn.........................................

Slik; bedenk ik me ineens dat de geruchten mischien wel kloppen dat de nieuwe E92 M3 V8 qua motor gewicht wel eens vergelijkbaar zou kunnen zijn met de E92 335i 6 in lijn twin turbo..............................dat zou wat zijn.........................................
-
Robin
- Berichten: 56294
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ik had 't al gelezen romo
28kg zwaarder(190kg).De 3.0 atmo is een lichtgewicht met 162kg de lichtste in z'n klassse. 28kg is best veel en die 4.2 Audi motor is helemaal geweldig!Want als ik knullig ff 162kg deel door 3(liter)=54kg per liter inhoud, X 4.2(liter van de Audi)= 226.8kg en hier wordt gerept van 190 + 5=195kg. Als ik 48kg optel(wat Rico zei) bij 162kg=210kg, + 5=215kg voor de Audi 4.2 wat nog steeds prima is. De (CLK)350 V6 van Mercedes weegt ook al zoiets of meer...
Ik snap er dus niks van
28kg zwaarder(190kg).De 3.0 atmo is een lichtgewicht met 162kg de lichtste in z'n klassse. 28kg is best veel en die 4.2 Audi motor is helemaal geweldig!Want als ik knullig ff 162kg deel door 3(liter)=54kg per liter inhoud, X 4.2(liter van de Audi)= 226.8kg en hier wordt gerept van 190 + 5=195kg. Als ik 48kg optel(wat Rico zei) bij 162kg=210kg, + 5=215kg voor de Audi 4.2 wat nog steeds prima is. De (CLK)350 V6 van Mercedes weegt ook al zoiets of meer...
Ik snap er dus niks van
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik bedoel dat bij die 20 kilo verschil de turbo's en intercooler niet is mee gerekend. 28 kilo verschil kaal blok en 20 kilo voor de turbo en intercooler IS 48 kilo verschil. vind het wel typisch dat BMW overal het lage gewicht roemde van de 3.0 161 kilo, maar er geen woord over rept bij de 3.0 turbo. beetje erg zwaar mischien?
-
Dickh.
- Berichten: 1717
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
-
Martijn
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Waarom zou het kale blok in hemelsnaam 28 kilo zwaarder moeten zijn?? Het kale blok is toch nagenoeg identiek aan dat van de atmo 330i?Rico v Velzen schreef:Ik bedoel dat bij die 20 kilo verschil de turbo's en intercooler niet is mee gerekend. 28 kilo verschil kaal blok en 20 kilo voor de turbo en intercooler IS 48 kilo verschil. vind het wel typisch dat BMW overal het lage gewicht roemde van de 3.0 161 kilo, maar er geen woord over rept bij de 3.0 turbo. beetje erg zwaar mischien?
28 kilo voor turbo's en intercooler lijkt me helemaal niet zo gek.
Wordt/is een topper dat blok, weet ik zeker.
-
Martijn
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Post van iemand over het nieuwe blok:
"Is het niemand opgevallen dat BMW voor deze twin-turbo motor het “oude” N54 blok gebruikt (aluminium cilinderblok en waarschijnlijk ijzeren cilindervoeringen) i.p.v. het nieuwe R6 blok van magnesium en aluminium!!
Wonderlijk, zou dat magnesiumblok scheuren of gewoon klappen in turbo uitvoering?
Magnesium is n.l. +/- 30% zwakker dan aluminium, welk metaal op zijn beurt ook weer +/- 30% zwakker is dan gietijzer!!
Daarom zijn de meeste dieselmotoren (ook bij BMW) uitgerust met gietijzeren cilindervoeringen. "
Als dat zo is, dan is het gewichtsverschil wel aannemelijk natuurlijk.
"Is het niemand opgevallen dat BMW voor deze twin-turbo motor het “oude” N54 blok gebruikt (aluminium cilinderblok en waarschijnlijk ijzeren cilindervoeringen) i.p.v. het nieuwe R6 blok van magnesium en aluminium!!
Wonderlijk, zou dat magnesiumblok scheuren of gewoon klappen in turbo uitvoering?
Magnesium is n.l. +/- 30% zwakker dan aluminium, welk metaal op zijn beurt ook weer +/- 30% zwakker is dan gietijzer!!
Daarom zijn de meeste dieselmotoren (ook bij BMW) uitgerust met gietijzeren cilindervoeringen. "
Als dat zo is, dan is het gewichtsverschil wel aannemelijk natuurlijk.
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Welke spreekt je het meest aan Dick, coupe of sedan? Ik zelf zou dan de sedan kiezen....Dick Hoekendijk schreef:De nieuwe Coupé vorige week uitvoerig kunnen bekijken op de cursus. Waren namelijk twee voor-serie auto's aanwezig. Een blauwe en een vaag grijze. Tevens een sedan 335i. Moet zeggen dat de motor goede prestaties neer zet.
Michel
-
Robin
- Berichten: 56294
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
We hebben 't nu over de massa van de 3.0 atmo tov de massa van het 3.0 turboblok.
Weet iemand wat de nieuwe 3.0 singleturbo 231pk 330d E90 motor weegt? Of/en de 335d motor.
Ik vraag dit omdat ik proefreed met de 330d E90 op 18" en M technik onderstel en dat ding lag gewoon erg strak met insturen. Eigenlijk 0 verschil met die van mij. Terwijl een dieselblok toch ff wat meer weegt.Alleen die automaat vond ik nix.
Dus kortweg: Die kilos worden gewoon prima verdeeld, want BMW isd BMW.
Weet iemand wat de nieuwe 3.0 singleturbo 231pk 330d E90 motor weegt? Of/en de 335d motor.
Ik vraag dit omdat ik proefreed met de 330d E90 op 18" en M technik onderstel en dat ding lag gewoon erg strak met insturen. Eigenlijk 0 verschil met die van mij. Terwijl een dieselblok toch ff wat meer weegt.Alleen die automaat vond ik nix.
Dus kortweg: Die kilos worden gewoon prima verdeeld, want BMW isd BMW.
-
Dickh.
- Berichten: 1717
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Veel commentaar, nog maar zeer weinig mensen die de coupe irl gezien hebben...................daar zou ik dus even op wachten.............dan mag je weer schieten............................
Even ter herinnering, de sedan, op de foto, deed het ook niet best, irl vonden velen waaaronder ik hem beter ogen, dat het nog steeds niet mijn model is, is weer wat anders.
Geduld is een schone zaak

Even ter herinnering, de sedan, op de foto, deed het ook niet best, irl vonden velen waaaronder ik hem beter ogen, dat het nog steeds niet mijn model is, is weer wat anders.
Geduld is een schone zaak
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
met metalen inserts (begrijp ik uit die lap tekst) heeft het blok voldoende reserves om flink te kietelen (capaciteit van de bromtollen buiten beschouwing gelaten).
alu is zeker niet per definitie minder dan gietijzer. alu geleid warmte VEEL waardoor de thermische balans veel beter kan uitpakken dan bij een stalen blok.
De wanden zijn voorzien van inserts omdat het koppel hoger is dan een verglijkbaar NA blok. Alsje gaat tunen (volgens mij staan de tuners al te popelen om er een M5/M6 bumperklever van te maken) heb je die stijfheid brood en brood nodig.
E
alu is zeker niet per definitie minder dan gietijzer. alu geleid warmte VEEL waardoor de thermische balans veel beter kan uitpakken dan bij een stalen blok.
De wanden zijn voorzien van inserts omdat het koppel hoger is dan een verglijkbaar NA blok. Alsje gaat tunen (volgens mij staan de tuners al te popelen om er een M5/M6 bumperklever van te maken) heb je die stijfheid brood en brood nodig.
E
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
"Romo 100 procent van de mensen die ik ken vind hem irl niks. maar 50 procent daarvan vind een 1 serie ook niks. dus er is nog hoop, ik schat 50 procent dat het wat is die coupe"
Dat lijkt me nu aardig bewijs dat het het daar in Munchen, afdeling ontwerp, weer geheel op de schop moet. De huidige ontwerpen zijn veel te controversieel, BMW geheel onwaardig ...................................ai daar begin ik weer

Dat lijkt me nu aardig bewijs dat het het daar in Munchen, afdeling ontwerp, weer geheel op de schop moet. De huidige ontwerpen zijn veel te controversieel, BMW geheel onwaardig ...................................ai daar begin ik weer
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, Gisae, Majestic-12 [Bot] en 14 gasten
