335D foto's pag5

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
leonard

Re: 335D foto's pag5

Bericht door leonard » 26 aug 2014, 17:48

@dieselpower

Mijn auto had eerst ook removed DPF en de andere zaken die jij ook hebt gedaan. Mijne kwam op de bank bij VVT niet verder dan ca. 340pk. Volgens VVT had ik toen 1 van de sterkste 335d's die hij had gedaan.... Ik heb daar een tijd mee gereden en wilde graag meer. Daarom dus de grotere turbo's en intercooler gemonteerd. dat leverde dus een winst op van zo'n 45pk.

Net als jij keek/kijk ik ook naar de Alpina.. dan wel de D3. Maar omdat ik er qua snelheid niet op vooruit ga en de auto nog niet te tunen is had ik toen dus besloten om te blijven rijden. Heb/had geen zin om 70k bij te leggen voor een auto waarbij ik het gevoel heb dat ik er niet echt op vooruit ga,

Morgen rij ik hem door de 200k km heen. Tot nog toe nog steeds (buiten het normale onderhoud) 0 kosten aan de auto gehad... op naar de 300k...;-)

Marc R

Bericht door Marc R » 26 aug 2014, 19:14

Daarnaast is het ook nog effe een prachtige auto....en je krijgt er verhoudingsgewijs nix voor terug dus lekker door kachelen.. :thumbup:

Woppa
Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE

Bericht door Woppa » 26 aug 2014, 19:24

Ik verwacht er dit jaar nog 350k op te zetten, still going strong! Toen ik hem over de 300k heen reed wist ik dat de restwaarde direct naar praktisch 0 euro ging. Ik laat deze maand de automaat nog even spoelen en wat zaken aanpassen bij VVT. En dan hoop ik er in de komende anderhalf / 2 jaar nog een ton bij te rijden. Fantastische autobahn cruisers die x35d's. Relatief zuinig bij 200 vind ik dan.

DieselPower

Bericht door DieselPower » 26 aug 2014, 21:34

leonard schreef:@dieselpower

Mijn auto had eerst ook removed DPF en de andere zaken die jij ook hebt gedaan. Mijne kwam op de bank bij VVT niet verder dan ca. 340pk. Volgens VVT had ik toen 1 van de sterkste 335d's die hij had gedaan.... Ik heb daar een tijd mee gereden en wilde graag meer. Daarom dus de grotere turbo's en intercooler gemonteerd. dat leverde dus een winst op van zo'n 45pk.

Net als jij keek/kijk ik ook naar de Alpina.. dan wel de D3. Maar omdat ik er qua snelheid niet op vooruit ga en de auto nog niet te tunen is had ik toen dus besloten om te blijven rijden. Heb/had geen zin om 70k bij te leggen voor een auto waarbij ik het gevoel heb dat ik er niet echt op vooruit ga,

Morgen rij ik hem door de 200k km heen. Tot nog toe nog steeds (buiten het normale onderhoud) 0 kosten aan de auto gehad... op naar de 300k...;-)
Nou, 0 kosten buiten onderhoud. De grotere turbo's en intercooler waren vast niet gratis :D
Ik zie dat VVT extreme vermogens peutert uit TDI'tjes. Zou de 335d niet ver boven de 400pk moeten kunnen uitkomen? Of tenminste het maximum koppel net onder de 800nm. Nog verder tunen zou ik wel kunnen overwegen maar dan zal ik eerst de automaat reviseren.

Hoe zit het bij jou met de rook tijdens vol acceleratie? Ik heb er nu nauwelijks last van. Waarschijnlijk heb je met de grotere intercooler daar ook minder last van. Welke diesel gebruik je?

Peric

Bericht door Peric » 27 aug 2014, 08:50

Turbo's en intercooler zijn geen onderhoud hèh..

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 28 aug 2014, 12:47

DieselPower schreef:
Hoe zit het bij jou met de rook tijdens vol acceleratie? Ik heb er nu nauwelijks last van. Waarschijnlijk heb je met de grotere intercooler daar ook minder last van. Welke diesel gebruik je?
Auto van Leonard rookt wel bij vol acceleren, althans dat was de laatste keer wel toen ik hem voorbij zag accelereren. Maar de hoeveelheid is dusdanig dat ik mij afvraag of Leonard dat ziet in zijn achteruitkijkspiegel.

leonard

Bericht door leonard » 03 sep 2014, 19:39

DieselPower schreef:[q

Nou, 0 kosten buiten onderhoud. De grotere turbo's en intercooler waren vast niet gratis :D
Ik zie dat VVT extreme vermogens peutert uit TDI'tjes. Zou de 335d niet ver boven de 400pk moeten kunnen uitkomen? Of tenminste het maximum koppel net onder de 800nm. Nog verder tunen zou ik wel kunnen overwegen maar dan zal ik eerst de automaat reviseren.

@dieselpower

Inderdaad waren die turbo's niet gratis maar ik vind dat toch buiten 'extra kosten' vallen... Ik denk dat ze nu nog prima hadden gefunctioneerd.... Op mijn auto zit een grotere intercooler, hij rookt wel iets maar niet zodanig dat het het irritant is. Ik tank gewone diesel bij het tankstation wat ik tegenkom als de tank bijna leeg is...;-). Zou het nut hebben om van die superplusultadeluxe diesel te tanken?? :oops: :oops:

Volgens VVT is dit het maximale wat er (roetvrij) te halen valt. 400+ pk is zeker te halen maar dat betekent gigaveel roet. zie dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=yHNv5RQWY-Y" onclick="window.open(this.href);return false; en dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=DUtuSNmkB3k" onclick="window.open(this.href);return false; maar dan is het wel gelijk zonsverduistering voor de medeweggebruikers....;-).

Ik rij met dezelfde turbo's en intercooler als de 335D in de filmpjes
Laatst gewijzigd door leonard op 03 sep 2014, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

leonard

Bericht door leonard » 03 sep 2014, 19:41

Woppa schreef:Ik verwacht er dit jaar nog 350k op te zetten, still going strong! Toen ik hem over de 300k heen reed wist ik dat de restwaarde direct naar praktisch 0 euro ging. Ik laat deze maand de automaat nog even spoelen en wat zaken aanpassen bij VVT. En dan hoop ik er in de komende anderhalf / 2 jaar nog een ton bij te rijden. Fantastische autobahn cruisers die x35d's. Relatief zuinig bij 200 vind ik dan.

Woppa

Automaat spoelen is mij ook geadviseerd. Kan jij me uitleggen wat ik daarvan moet verwachten?

Tim N

Bericht door Tim N » 03 sep 2014, 19:43

Let eens op die achterbumper.... gaat schoon de bank op, komt er mattzwart af.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 sep 2014, 19:49

zo vies al die zwarte troep in de lucht en longen enop alles neer dwarrelend.

erwin20vt

Bericht door erwin20vt » 03 sep 2014, 19:57

Automaatspoelen is het verversen van de automaatolie, alleen als je bij een automaat het carter leeg laat lopen en opnieuw afvult vervangen je slechts een deel van de oude olie. ongeveer een derde de rest blijft achter in de koppelomvormer,leidingen en koeler.

Bij het spoelen doen ze vaak eerst een reiniger door de oude olie om de automaat goed te flushen, de nieuwe olie word met draaiende motor in de bak gepompt en de oude olie ter gelijk opgevangen. normaal spoelen ze met een paar liter meer dan dat er in het hele systeem zit om er zeker van te zijn dat alle oude olie eruit is.

Normaal word dit preventief gedaan om extra slijtage tegen te gaan. in sommige gevallen lost het ook problemen op.
vaak schakeld de automaat na die tijd ook iets soepeler.

paar symptomen die bij Bmw vaak voorkomen zijn, een schommelende toerenteller bij constante snelheid. vaak te zien rond de 1500 toeren op de cruise.
schok bij het inschakelen van de versnelling, of bij het afremmen.

Er zijn zeer veel aanbieders die dit doen. kleine tip vraag met welke olie ze spoelen. veel bedrijven spoelen met een universele atf olie omdat dit goedkoper is en ze zo kunnen stunten met prijzen. Vraag tevens of ze ook het filter vervangen.

leonard

Bericht door leonard » 03 sep 2014, 21:32

Dank Erwin voor de heldere uitleg.

Ik heb op dit moment nog geen problemen en de bak schakelt m.i nog prima... Ik zou het dus preventief moeten doen.... maar ff over nadenken....

Woppa
Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE

Bericht door Woppa » 03 sep 2014, 23:30

25 september ga ik naar ZF voor het spoelen van de automaat. Dit is wat mij betreft ook de enige plek waar ik heen zou gaan om het grapje uit te laten voeren. De prijs is 450 of 490 all-in. Ze maken de bak hier open en vervangen ook nog een paar onderdelen vertelde de man die ik aan de telefoon heb gesproken. Het hele klusje duurt ongeveer 4-5 uur.

De persoon die ik heb gesproken gaf aan dat BMW ten onrechte verteld dat de automaat niet gespoeld hoeft te worden, zij raden aan om het elke 100.000km te doen. Zeker vanwege het feit dat er na tuning wat extra koppel op de bak vrijgelaten wordt.

Ik ga niet zeggen dat andere bedrijven slecht werk afleveren, maar de lovende reacties in combinatie met hetgeen ze doen heeft er bij mij voor gezorgd dat ik naar ZF rijd ( Dortmund is net iets minder dan 2 uur rijden voor mij). Overigens is de normale wachttijd zeker anderhalve maand hoorde ik. Door het uitvallen van een klant kon ik binnen 3 weken terecht.

erwin20vt

Bericht door erwin20vt » 03 sep 2014, 23:45

ZF lijkt mij ook een heel goed adres, heb alleen gehoord dat ze de automaat niet flushen? alleen aftappen en het brein reinigen + een aantal onderdelen vv?

dus de olie in koppelomvormer en koeler laten ze zitten? weet niet of dit zo is,maar als dit het geval is zou ik dat persoonlijk wel jammer vinden.

Niet dat ik twijfel aan de kunde bij ZF hoor

Plaats reactie