Laura's zeilreis rondom de wereld

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Fernando

Re: Laura's zeilreis rondom de wereld (nog een kind onderwerp)

Bericht door Fernando » 27 aug 2009, 21:02

En die reacties over: mooi zo, lekker tegen de stroom in, boven het maaiveld, super meid!! Zo denk ik er ook echt wel over.....

als ze 18 is.... :wink:

Tom

Bericht door Tom » 27 aug 2009, 21:35

Kreeg net een fototje van onze Laura.

Afbeelding

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 aug 2009, 21:49

Die met die pet of die met die scherpe tanden? :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 aug 2009, 22:04

Ik ben niet bang voor de tandarts, want ik heb zo goed gepoetst..................................................... :mrgreen:

Maar de tandarts is wel bang voor jou :mrgreen:

Mooie discussies..............................zonder meer :thumbup:

Opvallend dat ieder vanuit zijn/haar eigen belevingswereld een mening geeft en dit projecteert op deze dame in spe. Ben je ondernemend van aard, , je vind out of the box denkend een pre, dan laat je haar gaan. Ben je zelf wat conservatiever, dan vind je het een hachelijke, mogelijke te risicovolle onderneming en laat je haar thuis....................
Het is goed om experts als (gezondheids)psychologen, (ortho)pedagogen en kinderartsen hier eens over te horen, niet als de exclusieve waarheid, wel als een mogelijk leidraad.............
Laatst gewijzigd door romo op 27 aug 2009, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Fernando

Bericht door Fernando » 27 aug 2009, 22:07

Nooit gedacht dat dit draadje in een paar dagen 304 reacties zou opleveren.... :shocking:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 aug 2009, 22:09

1-series zijn uit, (zeil)boten zijn in. :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 27 aug 2009, 22:25

romo schreef:Ik ben niet bang voor de tandarts, want ik heb zo goed gepoetst..................................................... :mrgreen:

Maar de tandarts is wel bang voor jou :mrgreen:

Mooie discussies..............................zonder meer :thumbup:

Opvallend dat ieder vanuit zijn/haar eigen belevingswereld een mening geeft en dit projecteert op deze dame in spe. Ben je ondernemend van aard, , je vind out of the box denkend een pre, dan laat je haar gaan. Ben je zelf wat conservatiever, dan vind je het een hachelijke, mogelijke te risicovolle onderneming en laat je haar thuis....................
Het is goed om experts als (gezondheids)psychologen, (ortho)pedagogen en kinderartsen hier eens over te horen, niet als de exclusieve waarheid, wel als een mogelijk leidraad.............
Ik neem per direct alles terug wat ik heb gezegd! Straks sluiten ze me nog op... :mrgreen:
Fernando, relax maar. Over 11 jaar denk je net als ik.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 aug 2009, 22:32

Ja pas maar op, ik heb intussen een fors opgebouwd dossier waarin een goede, betrouwbare psychologische blauwdruk van alle hier postende DF`ers vermeld staat....................... :mrgreen:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 27 aug 2009, 22:33

romo schreef:Ja pas maar op, ik heb intussen een fors opgebouwd dossier waarin een goede, betrouwbare psychologische blauwdruk van alle hier postende DF`ers vermeld staat....................... :mrgreen:
In het kader van 'DF goes commercieel' denk jij er ook een slaatje uit te slaan dus, mooi is dat. :bag:

:mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 27 aug 2009, 22:43

Meisje die opgegeten word door een haai..

LET OP ZEER SCHOKKEND, NIET VOOR ZWAKKE MAGEN GESCHIKT

http://www.danheller.com/images/UnitedS ... ck-big.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Fernando

Bericht door Fernando » 27 aug 2009, 22:46

nee maar kijk hier die vader van Laura, verklaard alles.... :bag:
KLIK!!!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 aug 2009, 22:48

:mrgreen:

RVV

Re: Nog maar een kind onderwerp(en)

Bericht door RVV » 28 aug 2009, 09:32

Rico schreef:Topictitel is:

Nog maar een kind onderwerp(en)

Kun je beter veranderen in; Nog maar een kind ontwerpen..

Want is het niet de gedreven drang van de ouder(s) die hun eigen (jeugd)droom in rook op zagen gaan.. die ze projecteren op hun kroost ?

Wie kent ze niet.. van die ouders in hun omgeving die hun kinderen dingen laten doen, waarbij het "kind" moeten zijn compleet uit het oog word verloren .

Dit is wat in deze hele toestand proef..

Pa en mischien ook ma willen gewoon trots zijn op hun kind.. omdat ze die trots op zichzelf projecteren...
Psychologie van de koude grond, maar ik had dus wel gelijk, pa vertelde in een interview dat hij als 12 jarige het ruime sop wilde nemen. Dat zorgde voor een knallende ruzie in huize Dekkers, uiteindelijk liep pa op 14 jarige leeftijd van huis weg.

Bron Telegraaf

Luco

Bericht door Luco » 28 aug 2009, 09:36

Ja en de telegraaf is de betrouwbaarste krant van nederland :bag:

Denny

Bericht door Denny » 28 aug 2009, 09:39

romo schreef: Opvallend dat ieder vanuit zijn/haar eigen belevingswereld een mening geeft en dit projecteert op deze dame in spe. Ben je ondernemend van aard, , je vind out of the box denkend een pre, dan laat je haar gaan. Ben je zelf wat conservatiever, dan vind je het een hachelijke, mogelijke te risicovolle onderneming en laat je haar thuis....................
Ik denk eigenlijk meer vanuit het wetssysteem. Iedereen in nederland heeft zich aan de wet te houden daarop worden geen uitzonderingen gemaakt in principe (ten minste dat hebben we ooit eens met elkaar afgesproken. Wat geeft haar het recht een jaar lang leerplicht te ontlopen om te gaan zeilen. Mag een ander kind dan ook een jaar lang leerplicht ontlopen omdat hij er even geen zin in heeft en niks leuks voor dat jaar kan verzinnen om te ondernemen?

Aan de ene kant gun ik het haar, aan de andere kant denk ik van je bent te jong (maja kom maar eens op zaterdag in een kroeg, wat is nog te jong om wat te doen?) maar doorslaggevend vind ik toch wel dat het wettelijk gezien niet kan. Sinds wanneer kan trouwens een 13 jarige zich ergens in haar eentje aan de andere kant van de wereld "vestigen" (NZ)

romo

Bericht door romo » 28 aug 2009, 09:59

Ik denk ook meer vanuit het juridisch kader ( zie de startpost), maar (bijna) alle reacties gaan uit van een subjectieve beleving en be(ver)oordeling.................

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 28 aug 2009, 10:05

Ik ben niet zo van de regeltjes en wetten, als dogmatische waarheden. Als ik dit projecteer op mezelf: ik ben zelf veel te eigenwijs om mijn hele leven netjes alle regels en wetten op te volgen die iemand anders heeft bedacht. Ik ben geboren met gezond verstand en een bepaalde mate van intelligentie en denk daarmee uitstekend zelf mijn weg te kunnen vinden. Dingen die ik moreel verkeerd vind zal ik dan ook niet doen, meestal zijn die ook verboden per wet maar het is niet zozeer dat ik bepaalde zaken wel of niet doe OMDAT het in de wet zo staat.

In het verkeer beweeg ik me ook op een dusdanige manier die in mijn optiek niet al te onveilig is maar daarbij overtreedt ik structureel hele ladingen 'officiele' verkeersregels. Toch gaat dat al 10 jaar goed.

Waarmee ik niet wil impliceren dat er geen wetten en regels behoren te zijn. Waar het mij echter om gaat is dat zulke regels nooit in alle gevallen heilig zouden moeten worden verklaard. Hebben we daar niet een mooi spreekwoord voor? De uitzondering bevestigt de regel...

Tom

Bericht door Tom » 28 aug 2009, 10:22

Mee eens Wouter.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 28 aug 2009, 10:27

In ieder geval is Laura voor twee maanden onder toezicht gesteld tot 26 oktober. Voornaamste reden is dat Laura voor de Raad van de Kinderbescherming niet bereikbaar was om onderzoek te doen naar haar psychische capaciteiten en er geen beeld verkregen kon worden van de voorbereidingen.

RVV

Bericht door RVV » 28 aug 2009, 10:30

Wouter81 schreef:Ik ben niet zo van de regeltjes en wetten, als dogmatische waarheden. Als ik dit projecteer op mezelf: ik ben zelf veel te eigenwijs om mijn hele leven netjes alle regels en wetten op te volgen die iemand anders heeft bedacht. Ik ben geboren met gezond verstand en een bepaalde mate van intelligentie en denk daarmee uitstekend zelf mijn weg te kunnen vinden. Dingen die ik moreel verkeerd vind zal ik dan ook niet doen, meestal zijn die ook verboden per wet maar het is niet zozeer dat ik bepaalde zaken wel of niet doe OMDAT het in de wet zo staat.

In het verkeer beweeg ik me ook op een dusdanige manier die in mijn optiek niet al te onveilig is maar daarbij overtreedt ik structureel hele ladingen 'officiele' verkeersregels. Toch gaat dat al 10 jaar goed.

Waarmee ik niet wil impliceren dat er geen wetten en regels behoren te zijn. Waar het mij echter om gaat is dat zulke regels nooit in alle gevallen heilig zouden moeten worden verklaard. Hebben we daar niet een mooi spreekwoord voor? De uitzondering bevestigt de regel...
Maar als volwassen vent kun jij die afweging maken om die bepaalde regels te overtreden. Kinderen en al helemaal pubers, die kunnen dat nog niet.. heeft iets te maken met het inzien van oorzaak en gevolg.

allen

Bericht door allen » 28 aug 2009, 10:32

Rico kap eens met je generaliserende opmerkingen. Wie 45 jaar onder de paraplu van mama en papa leeft is minder zelfstandig dan een kind dat van jongs af aan alles heeft kunnen ondernemen.

----
:nana:

Luco

Bericht door Luco » 28 aug 2009, 10:33

Rico schreef:
Wouter81 schreef:Ik ben niet zo van de regeltjes en wetten, als dogmatische waarheden. Als ik dit projecteer op mezelf: ik ben zelf veel te eigenwijs om mijn hele leven netjes alle regels en wetten op te volgen die iemand anders heeft bedacht. Ik ben geboren met gezond verstand en een bepaalde mate van intelligentie en denk daarmee uitstekend zelf mijn weg te kunnen vinden. Dingen die ik moreel verkeerd vind zal ik dan ook niet doen, meestal zijn die ook verboden per wet maar het is niet zozeer dat ik bepaalde zaken wel of niet doe OMDAT het in de wet zo staat.

Maar als volwassen vent kun jij die afweging maken om die bepaalde regels te overtreden. Kinderen en al helemaal pubers, die kunnen dat nog niet.. heeft iets te maken met het inzien van oorzaak en gevolg.
Zeg dat is tegen al die volwassenen die dat ook niet kunnen?
Hoe kan jij nou bepalen of iemand anders die afweging kan maken, dat snap ik dus echt niet.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 28 aug 2009, 10:39

luco hornsveld schreef:
Rico schreef:

Zeg dat is tegen al die volwassenen die dat ook niet kunnen?
Hoe kan jij nou bepalen of iemand anders die afweging kan maken, dat snap ik dus echt niet.

Voor volwassenen waarvan vaststaat dat zij geen juiste beslissingen kunnen nemen kennen we toch ook bijvoorbeeld de onder curatele stelling?

RVV

Bericht door RVV » 28 aug 2009, 10:45

allen schreef:Rico kap eens met je generaliserende opmerkingen. Wie 45 jaar onder de paraplu van mama en papa leeft is minder zelfstandig dan een kind dat van jongs af aan alles heeft kunnen ondernemen.
Onzin Allen dit zijn gewoon relevante opmerkingen in deze discussie. Ik respecteer jouw standpunt dat het kind zelfstandig is (aanname) Maar zonder te generaliseren zie je gewoon duidelijke paralellen met vergelijkbare situaties.

allen

Bericht door allen » 28 aug 2009, 10:58

Zal volgende keer 'grapje' erbij schrijven dierbare, gezien jij je eigen smilies niet eens snapt... :mrgreen:

Plaats reactie