En ja Rene, hij dempt wel genoeg, NOG wel
Dominique heeft in 4000km alleen wel al zijn dempingsmateriaal uit de uitlaat (dezelfde die ik heb) geblazen
Maar dat komt wel goed, de demper is zo gemaakt dat je hem makkelijk open kan maken en hem te hervullen...
Alleen even een geschikt dempingsmateriaal vinden....
Maik schreef:En ja Rene, hij dempt wel genoeg, NOG wel
Dominique heeft in 4000km alleen wel al zijn dempingsmateriaal uit de uitlaat (dezelfde die ik heb) geblazen
Maar dat komt wel goed, de demper is zo gemaakt dat je hem makkelijk open kan maken en hem te hervullen...
Alleen even een geschikt dempingsmateriaal vinden....
Die demper moet je vullen met maandverband
Vermogens grafiek ziet er goed uit, boekt ritje voor de 19e
Maik schreef:En ja Rene, hij dempt wel genoeg, NOG wel
Dominique heeft in 4000km alleen wel al zijn dempingsmateriaal uit de uitlaat (dezelfde die ik heb) geblazen
Maar dat komt wel goed, de demper is zo gemaakt dat je hem makkelijk open kan maken en hem te hervullen...
Alleen even een geschikt dempingsmateriaal vinden....
ja dat lijkt me best moeilijk immers steenwol e.d. blaas je er zo uit lijkt me op den duur...
die 2 tubular? uitalten man in de UK die heeft/gebruikt speciaal vezeldoek...schijnt goed te werken en compact maja wat het is weet ik niet meer...
kun je jou uitlaat los halen dan om na te vullen? of moet je dat snijden/lassen.
en ja dat materiaal, grappige naam acous van acoustiek maareuh before heating and after heating, dat spul zet dus 1x uit begrijp ik,dat wist ik niet.
Dus je wikkelt het 1 a 2 lagen om en dan zet je het in elkaar en na wat scheuren en dus heet stokkeren vult ie vanzelf de ruimte op en absorbeert dan ? en blijft zo neem ik aan....ik las al geen verlies van vezels dus wel mooi spul, zal wel wat kosten neem ik aan
Weer even een kleine update vwb het opeltje. Ook om Tommy en Joy even wat te laten zien waar we het vanmiddag over hadden
De remap is dus achter de rug en heb er flink wat pk's en gasrespons bij gekregen
Dit zou nu ongeveer het resultaat moeten zijn aan de motor:
- 258 Nm bij 4755 rpm
- 206 pk bij 6305 rpm
De bedoeling is nog wel om in de toekomst die knik in de vermogenslijn bij 5000rpm weg te poetsen zodat het bovenin toeren nog wat vlotter gaat...
Maar de gasrespons moet ook nog een stuk beter kunnen, alleen al omdat de ECU standaard de gasklep behoorlijk "lui" maakt
Gelukkig hebben de ECU remappers die ook mijn remap gedaan hebben dit ook uitgezocht en dit filter weten te omzeilen. Binnenkort kan ik deze update van mijn remap gaan ophalen 8)
Dit is het resultaat van die update (voor en na in 1 filmpje):
Ook heb ik nog een nieuw licht vliegwiel in bestelling staan, en een nieuwe lichtgewicht underdrive pulley. Die laatste laat de dynamo op een iets lager toerental draaien. Geen punt in de speedster met amper grote stroomafnemers....
Dit moet samen met de nieuwe software update en het verwijderen van de balansassen (ook toekomstmuziek ), voor een motortje gaan zorgen die lekker aan het gas gaat hangen.
Ziet er goed uit van die gasklep. Is echt een groot verschil. Throttle response zal dan ook een stuk beter zijn. Jouw auto zag er goed uit vanmiddag en leuk een ieder weer even gesproken te hebben
Dju Maik, die tafelberg in de koppelgrafiek is wel heel erg gaaf :!: Dit voorjaar wil ik graag een ritje bietsen. Het is dat mijn prioriteiten op dit moment op het zakelijke vlak liggen, anders was m'n Kermit hetzelfde traject in gegaan als jouw Tomaat.
Even opsommen wat je tot nu toe motorisch hebt gedaan en correct me if I'm wrong:
- BMC filter
- 70 mm van filter naar gasklep
- 2.4 inlaatspuitstuk
- remap van Speerke
- volledige Tullett uitlaatlijn
Toch?
Stephan
(2.4 inlaat heb ik al liggen, Milltek staat bij Piet op mij te wachten dus de eerste hobbeltjes heb ik al genomen)
wow wat een mooi verschil Maik, dat luistert beter naar de voet zo
is dat ook het probleem van de turbo speedster? die was zo rete traag met sluiten je had het gas al los en dan duurde het nog een seconde of 2 voor ie weer onder in toeren zat...erg irritant.
dat was 1 van de punten waar ik van baalde bij de speedster (en nog een paar kleine)
Leuk om meer Opels hier te zien ! Speedster blijft een super vette bak ! Ik heb hier ooit eens iemand gehad met een Speedster met een C20LET ( de oude 2.0 16v turbo uit de Calibra ) met 330 pk. ding ging echt af om bang van te worden...
Ook leuk om je eens in het echt te spreken. Sowieso een gezellige club mensen om een middag mee door te brengen.
Toch wel mooie curve Maik. Ik ben wel redelijk verbaasd dat dit uit een motor komt met in feite alleen maar add-on onderdelen. Je mag me nog wel eens een keer meenemen om het verschil te laten voelen, daar ben ik dan wel benieuwd naar.
SteV6 schreef:Dju Maik, die tafelberg in de koppelgrafiek is wel heel erg gaaf :!: Dit voorjaar wil ik graag een ritje bietsen. Het is dat mijn prioriteiten op dit moment op het zakelijke vlak liggen, anders was m'n Kermit hetzelfde traject in gegaan als jouw Tomaat.
Even opsommen wat je tot nu toe motorisch hebt gedaan en correct me if I'm wrong:
- BMC filter
- 70 mm van filter naar gasklep
- 2.4 inlaatspuitstuk
- remap van Speerke
- volledige Tullett uitlaatlijn
Toch?
Stephan
(2.4 inlaat heb ik al liggen, Milltek staat bij Piet op mij te wachten dus de eerste hobbeltjes heb ik al genomen)
Klopt bijna, behalve die pèp van filter naar gasklep is bij mij 80mm, maar dat maakt niet uit tot deze vermogens in ieder geval (Dominique heeft een 70mm buis en haalt hetzelfde vermogen).
@Tommy en Joy: ja, het maakt echt veel uit en het rijden is nu heel anders omdat het vermogen een stuk hoger in toeren ligt.
@Hanzepansje: een 2:06.0 was de laatste keer de score op CPZ, op straatbandjes! En nu af in je mand
Hans GP schreef:Mooi vermogen Maik, maarre.. dan nog niet onder de 2,10 rijden!? Wat valt er nog meer te verbeteren aan de tomaat, of ligt het daar niet aan
Die Maik en Dominique zijn 3 klappen sneller geworden voor bijna geen geld. Acceleratie op het rechte stuk was even een momentje voor me toen Dominique langs kwam zeilen. Maar goed, misschien moet ik maar eens beginnen met het eraf slopen van m'n voorruit.
Voor mijn gevoel maakte de wijzigingen overigens wel degelijk uit. Je hebt op de een of andere manier nogsteeds geen klap in je rug. Net als de Elise van Ruben overigens. Echter is het wel het gemak waarbij die wagens doorhalen tot de begrenzer.
Wellicht dat die van Maik overigens nog een klap beter rijdt. Iets meer pk's door het goud vermoed ik...
Stéphane schreef:Ziet er goed uit van die gasklep. Is echt een groot verschil. Throttle response zal dan ook een stuk beter zijn. Jouw auto zag er goed uit vanmiddag en leuk een ieder weer even gesproken te hebben
Hey Stéphane, ik zie je foto nu pas, de eerste foto van de speedster in de sneeuw, staat hem best goed 8)
Ik zie je binnenkort nog wel weer eens op (op het circuit!)
GTRene schreef:wow wat een mooi verschil Maik, dat luistert beter naar de voet zo
is dat ook het probleem van de turbo speedster? die was zo rete traag met sluiten je had het gas al los en dan duurde het nog een seconde of 2 voor ie weer onder in toeren zat...erg irritant.
dat was 1 van de punten waar ik van baalde bij de speedster (en nog een paar kleine)
Ik weet niet of de turbo dit ook heeft, kans is van wel natuurlijk.... Wel weet ik dat het verwijderen van de balansassen en monteren van een lichter vliegwiel het torretje wel goed doet (de turbo dan, hopelijk de 2.2 ook).
Niels Boer schreef:Leuk om meer Opels hier te zien ! Speedster blijft een super vette bak ! Ik heb hier ooit eens iemand gehad met een Speedster met een C20LET ( de oude 2.0 16v turbo uit de Calibra ) met 330 pk. ding ging echt af om bang van te worden...
Tsja, veul peekaa in weinig gewicht, dat gaat natuurlijk Probeer ook eens mee te rijden in de speedster turbo van Rik, 480pk wilt ook best wel
Ziet er allemaal goed uit en ik ben wel benieuwd hoe dat nu rijdt Maik.
Na die tamme 2.2 van heel wat jaartjes terug, moet dit toch wat beter overkomen.