Tja, als je het zo bekijkt, alles kan stuk.. Je kunt in Zuid-Frankrijk ook stil komen te staan met een gebroken versnellingspookMParallel schreef:SMG is natuurlijk leuk, maar ik weet niet. Misschien dat SMGII niet zo problematisch is, maar SMGI van de E36 M3 hoor ik zovaak dat de pomp/hydraulische unit stuk gaat en daar sta je dan met je M3 ergens in Zuid-Frankrijk en dan wil de bak niet meer in z'n versnelling.
Wat dat betreft is een handbak zo gek nog niet.
Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- Klaasvs31
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 00:25
- Auto: 964 C2 / M140i
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- Arthur
- Berichten: 43772
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ziet er op de foto's erg netjes en origineel uit? Leer ook nog erg netjes.
Mark 320iS schreef:Maar voor deze prijzen lijkt dit exemplaar: M3 zilver 75k gelopen, me veel mooier.
- Hitz
- Berichten: 1996
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
In een van de laatste rondes van de NL Driftseries in Amsterdam laatst was er ook een E36 met een gebroken versnellingspook dus zo gek is dat nog niet gedacht!Klaasvs31 schreef:Tja, als je het zo bekijkt, alles kan stuk.. Je kunt in Zuid-Frankrijk ook stil komen te staan met een gebroken versnellingspookMParallel schreef:SMG is natuurlijk leuk, maar ik weet niet. Misschien dat SMGII niet zo problematisch is, maar SMGI van de E36 M3 hoor ik zovaak dat de pomp/hydraulische unit stuk gaat en daar sta je dan met je M3 ergens in Zuid-Frankrijk en dan wil de bak niet meer in z'n versnelling.
Wat dat betreft is een handbak zo gek nog niet.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Arthur schreef:Ziet er op de foto's erg netjes en origineel uit? Leer ook nog erg netjes.Mark 320iS schreef:Maar voor deze prijzen lijkt dit exemplaar: M3 zilver 75k gelopen, me veel mooier.
Inderdaad erg net ding.. aan de andere kant 11 jaar oud, bijna 12 jaar..
- Mark 320iS
- Berichten: 2910
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ach, van die leeftijd lig ik niet zo wakker eerlijk gezegd, vooral niet als zo'n auto netjes onderhouden is.RVV schreef:Arthur schreef:Ziet er op de foto's erg netjes en origineel uit? Leer ook nog erg netjes.Mark 320iS schreef:Maar voor deze prijzen lijkt dit exemplaar: M3 zilver 75k gelopen, me veel mooier.
Inderdaad erg net ding.. aan de andere kant 11 jaar oud, bijna 12 jaar..
- Klaasvs31
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 00:25
- Auto: 964 C2 / M140i
-
KoenM
- Berichten: 1836
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Wauw
En niet eens heel duur?
En niet eens heel duur?
- MParallel
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik ben zeker cabrio liefhebber, maar ik weet het gewoon niet wat het is met de E46 M3. Die vind ik in coupe variant toch veel mooier.
Vind de look met hardtop ook veel minder dan de E36 met hardtop.
Ik zal wel een mierenn**ker zijn, maar het zijn soms kleine dingen waar ik op af knap.
Ik vind het bijvoorbeeld geen porum dat de gordel zo op de stoel naast de hoofdsteun zit. Ik houd van een "strakke" stoel zonder dit soort zaken en wat ik ook nooit mooi gevonden hebt is dat bij de E46 de achterste hoofdsteunen zo idioot dik zijn, zodat ze niet matchen met de voorste. Ik snap wel waarom ze zo dik zijn, want BMW vond het blijkbaar leuk om ze meteen over de rolbeugel erachter de designen, maar het ziet er niet echt evenwichtig uit. Bij de E93 zijn ze zicht daar blijkbaar ook bewust van geworden en hebben ze weer een mooie hoofdsteun met daarachter los de rolbeugel.
De E46 heeft wel een véél sneller en beter werkende softtop met een fatsoenlijk glazen ruit. Dat vind ik dan weer de grootste E36 afknapper. Een auto van een ton in guldens destijds en dan een kap met plastic ruit. Zelfs een Golf 1 cabrio heeft een glazen ruit in het dakkie.
maar goed, het is theoretisch, ben nu toch niet in de markt voor zo'n auto. Zijn mij nog te prijzig, al vind ik die 22.5k voor deze dan weer relatief goedkoop, zeker voor Autohan begrippen.
Vind de look met hardtop ook veel minder dan de E36 met hardtop.
Ik zal wel een mierenn**ker zijn, maar het zijn soms kleine dingen waar ik op af knap.
Ik vind het bijvoorbeeld geen porum dat de gordel zo op de stoel naast de hoofdsteun zit. Ik houd van een "strakke" stoel zonder dit soort zaken en wat ik ook nooit mooi gevonden hebt is dat bij de E46 de achterste hoofdsteunen zo idioot dik zijn, zodat ze niet matchen met de voorste. Ik snap wel waarom ze zo dik zijn, want BMW vond het blijkbaar leuk om ze meteen over de rolbeugel erachter de designen, maar het ziet er niet echt evenwichtig uit. Bij de E93 zijn ze zicht daar blijkbaar ook bewust van geworden en hebben ze weer een mooie hoofdsteun met daarachter los de rolbeugel.
De E46 heeft wel een véél sneller en beter werkende softtop met een fatsoenlijk glazen ruit. Dat vind ik dan weer de grootste E36 afknapper. Een auto van een ton in guldens destijds en dan een kap met plastic ruit. Zelfs een Golf 1 cabrio heeft een glazen ruit in het dakkie.
maar goed, het is theoretisch, ben nu toch niet in de markt voor zo'n auto. Zijn mij nog te prijzig, al vind ik die 22.5k voor deze dan weer relatief goedkoop, zeker voor Autohan begrippen.
-
bm-dub
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
nette M3 bij Autohan, helaas geen inrij beurt en nog geen Inspection 2 beurt gehad. mocht 2 weken geleden voor 19k weg bij een autobedrijf wat daar in hetzelfde dorp zit.
-
B46
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 02:07
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
iid ja. 66-HK-HL is dat.
- MParallel
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Hoe zit het nu precies met die modellen van voor 2003 (2005?). Ik lees wel eens iets van een terugroepactie van de motor wegens kapotte krukas lagerschalen oid?
Moet je controleren of die zijn vervangen cq hele motor vervangen onder garantie?
Moet je controleren of die zijn vervangen cq hele motor vervangen onder garantie?
-
bm-dub
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
modellen van 2000 t'm 03-2003 hadden last van drijfstanglagerschalen, en een oliepomp die het niet goed deden. Onder garantie zijn ze vervangen- als het goed is. Soms zijn er nieuwe blokken in gegaan, meestal de lagers vervangen.
Is simpel te controleren door de dealer te bellen en zij kunnen zien dmv chassisnr (ook bij import wagens) of de terugroepacties zijn ondergaan.
Is simpel te controleren door de dealer te bellen en zij kunnen zien dmv chassisnr (ook bij import wagens) of de terugroepacties zijn ondergaan.
- MParallel
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ah ok. Helder.
Zie trouwens nu pas dat die cabrio hierboven een of andere opzet/opbouw op het deurpaneel heeft, zo te zien voor andere speakers.
Dit is dan nog wel een redelijke nette, want het viel me niet eens op in eerste instantie.
Zie trouwens nu pas dat die cabrio hierboven een of andere opzet/opbouw op het deurpaneel heeft, zo te zien voor andere speakers.
Dit is dan nog wel een redelijke nette, want het viel me niet eens op in eerste instantie.
- markk
- Berichten: 3896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Klopt en bij mij (2001) is beide gedaan (blok + lagers).bm-dub schreef:modellen van 2000 t'm 03-2003 hadden last van drijfstanglagerschalen, en een oliepomp die het niet goed deden. Onder garantie zijn ze vervangen- als het goed is. Soms zijn er nieuwe blokken in gegaan, meestal de lagers vervangen.
Is simpel te controleren door de dealer te bellen en zij kunnen zien dmv chassisnr (ook bij import wagens) of de terugroepacties zijn ondergaan.
Bij mij was bij 30.000km er een nieuw blok ingegaan die de modificaties al had. Maar bij verkoop aan mij met circa 89000km op de klok (60000 km op nieuwe blok) dachten de dealer: He 2001 model, laten we uit zekerheid maar de lagers vervangen
Mark.
- Hugo Bos
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
- Locatie: Ioniq EV
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Hah, dat is heel aardig van ze 
- Martijn_bmw
- Berichten: 29011
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Dat zijn van die jehnert deurpanelen inderdaad erg netjes met hele mooie speakers er in.MParallel schreef:Ah ok. Helder.
Zie trouwens nu pas dat die cabrio hierboven een of andere opzet/opbouw op het deurpaneel heeft, zo te zien voor andere speakers.
Dit is dan nog wel een redelijke nette, want het viel me niet eens op in eerste instantie.
Ik heb ze ook wel eens gehad
- MParallel
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Even de site bekeken. Grappig, nooit eerder van gehoord. Welk mooie onopvallende panelen als je extra audio wilt zonder meteen een "ICE" auto te hebben.Martijn_bmw schreef:Dat zijn van die jehnert deurpanelen inderdaad erg netjes met hele mooie speakers er in.
Ik heb ze ook wel eens gehadmaar nu dikke audio in huis dus in de auto vind ik de standaard audio nu prima...
-
Kelvinrs
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Deze is mij al een aantal keren opgevallen, wel een hoge kilometerstand, maar de juiste bekleding, beste kleur en gewoon super dik:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... um=1&pos=1
Overigens hoor ik van deze garage veel positieve verhalen.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... um=1&pos=1
Overigens hoor ik van deze garage veel positieve verhalen.
-
DF-user-278
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Jammer van die E92 M3 wielen - de originele E46 M3 19 inch wielen staan hem beter. Liefst CSL natuurlijk. Interieur ziet er met die km stand nog zeer proper uit.
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
ziter er inderdaad wel netjes uit, op paar dingen na,
idd de E92 M3 velgen, en die oerlelijke raam spoiler die erop zit! verder vind ik dat kleur interieur spuug en spuug lelijk maar dat vinden de meesten hier chique en dus mooi....
ook jammer dat hij geen automatische verlichting heeft en geen SMG (ook persoonlijk)
idd de E92 M3 velgen, en die oerlelijke raam spoiler die erop zit! verder vind ik dat kleur interieur spuug en spuug lelijk maar dat vinden de meesten hier chique en dus mooi....
ook jammer dat hij geen automatische verlichting heeft en geen SMG (ook persoonlijk)
- MParallel
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Nou als verkeerde velgen het ergste probleem is....dat is snel en makkelijk op te lossen. Als staan ze nIet eens heel erg fout.
- Knot
- Berichten: 40838
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Haha, bij rijt, waar de auto's normaal altijd rond de ton gelopen hebben en de wielen tegen meerprijs zijn 
-
bm-dub
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Die coupé bij Rijt reed hier in de regio rond, een op het oog zeer nette M3. Vorige eigenaar was een wat oudere heer, die hem trouwens 2 jaar geleden bij Rijt heeft gekocht met destijds 141k voor 19k. Zit overigens ook een Supersprint einddepmer onder.
- Bert ///M3
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Tav die terugroepactie.
Dat zit hem niet in de lagerschalen maar de 2003> Motoren hebben andere drijfstangen met andere drijfstangbouten. (M10 vs M11 geloof ik) Er zijn wel andere lagerschalen geintroduceerd maar het is dus niet even een kwestie van lagerschaaltjes wisselen en klaar.
Dat zit hem niet in de lagerschalen maar de 2003> Motoren hebben andere drijfstangen met andere drijfstangbouten. (M10 vs M11 geloof ik) Er zijn wel andere lagerschalen geintroduceerd maar het is dus niet even een kwestie van lagerschaaltjes wisselen en klaar.
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
dat dacht ik al gezien de grote van de pijpjes! enig idee of het de normale is of de race lightweight??bm-dub schreef:Zit overigens ook een Supersprint einddemper onder.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: mark123, Semrush [Bot] en 1 gast
