
Eriks 530i Touring & VW Golf GTI
- ADV
- Berichten: 3315
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Tja.. 458 euro per maand, kan je bijna een m135i van rijden 

- Martijn_bmw
- Berichten: 28526
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
een van de mooist leverbare auto's vergelijke met een van de lelijksteMartijn_bmw schreef: 30 sep 2019, 10:26Tis maar wat je saai vind, die 420d Gran Coupe is geen vergelijk met een oerlijke amerikaanse badkuip.ErikS schreef: 30 sep 2019, 10:10Waarom rijdt jij een saaie diesel als daily? scheelt je 400 euro per maand.Martijn_bmw schreef: 30 sep 2019, 10:08 waarom zou je dat doen? logge boot met staal dak...
ik zou liever de E36 houden als hobby auto
Waarom zou ik een Tesla 3 nemen? Scheelt me €458,- per maand.
Man, dat is serieus geld. Prive ehh......
Ik kan morgen een model 3 gaan rijden en ook mij scheelt dat flink euro's per maand maar laat mij maar lekker in de "saaie" diesel rijden![]()

Man serieus, als je die model 3 neemt zeg dan gewoon ik zoek de goedkoopste optie maar verzin geen andere redenen dan financieel.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Nee, maar 1 pedaal rijden rijdt wel effe heel anders. Automaat was al 'n paar weken wennen.WJ schreef: 30 sep 2019, 10:25 Hoezo? Ze denkt dat ze met een playstation controller moet rijden ipv een gaspedaal, rem en stuurwiel?
Ik rij er zo mee weg, maar voor een niet autofiel is het wel effe wennen.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Dat hoor je mij toch ook niet zeggen?Martijn_bmw schreef: 30 sep 2019, 10:45een van de mooist leverbare auto's vergelijke met een van de lelijksteMartijn_bmw schreef: 30 sep 2019, 10:26Tis maar wat je saai vind, die 420d Gran Coupe is geen vergelijk met een oerlijke amerikaanse badkuip.ErikS schreef: 30 sep 2019, 10:10
Waarom rijdt jij een saaie diesel als daily? scheelt je 400 euro per maand.
Waarom zou ik een Tesla 3 nemen? Scheelt me €458,- per maand.
Man, dat is serieus geld. Prive ehh......
Ik kan morgen een model 3 gaan rijden en ook mij scheelt dat flink euro's per maand maar laat mij maar lekker in de "saaie" diesel rijden![]()
![]()
Man serieus, als je die model 3 neemt zeg dan gewoon ik zoek de goedkoopste optie maar verzin geen andere redenen dan financieel.
Ik vind 'm lelijk.
Ik vind het echt wennen, want ben geen gadget freak.
Ik vind de acceleratie buitenaards.
Ik vind' m bijzonder goedkoop.
Voor mijn gebruik, 85% binnen max straal 100km perfect. Ik zal nooit ergens hoeven superchargen.
Nouja, op 1 hand te tellen waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door ErikS op 30 sep 2019, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28526
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
1 pedaal? zitten er gewoon 2 in hoor...
je kan gewoon conventioneel remmen als je wil.
je kan gewoon conventioneel remmen als je wil.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28526
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
je zegt toch dat ik een saaie daily rij?ErikS schreef: 30 sep 2019, 10:48Dat hoor je mij toch ook niet zeggen?Martijn_bmw schreef: 30 sep 2019, 10:45een van de mooist leverbare auto's vergelijke met een van de lelijksteMartijn_bmw schreef: 30 sep 2019, 10:26
Tis maar wat je saai vind, die 420d Gran Coupe is geen vergelijk met een oerlijke amerikaanse badkuip.
Ik kan morgen een model 3 gaan rijden en ook mij scheelt dat flink euro's per maand maar laat mij maar lekker in de "saaie" diesel rijden![]()
![]()
Man serieus, als je die model 3 neemt zeg dan gewoon ik zoek de goedkoopste optie maar verzin geen andere redenen dan financieel.
dat ben ik dus niet met je eens maargoed dat is verder niet erg.
ik zou gewoon voor de GTI gaan maar dat is mijn mening
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- JP
- Berichten: 34226
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Waarom begin jij nu opeens over Renault ?

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Ik neig toch nog altijd meer naar een saaie(re) daily en dan keer wat leuks erbij voor in de garage.
Vanochtend nog even bij , en in deze auto gezeten:
https://adelsautos.nl/inventory/porsche ... rt-chrono/
Toch wel een beauty hoor. Zeker in real life.
Vanochtend nog even bij , en in deze auto gezeten:
https://adelsautos.nl/inventory/porsche ... rt-chrono/
Toch wel een beauty hoor. Zeker in real life.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28526
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Heel gaaf Daviddvh schreef: 30 sep 2019, 20:16 Ik neig toch nog altijd meer naar een saaie(re) daily en dan keer wat leuks erbij voor in de garage.
Vanochtend nog even bij , en in deze auto gezeten:
https://adelsautos.nl/inventory/porsche ... rt-chrono/
Toch wel een beauty hoor. Zeker in real life.

- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Anderhalve ton op de klok... Ik koop geen auto van 43k met die km's, ook al is het een relatief jonge Porsche.
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Idem
Het was er niet vanaf te zien, maar vind dat ook teveel voor dergelijke bedragen.
Het was er niet vanaf te zien, maar vind dat ook teveel voor dergelijke bedragen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28526
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Jesper heeft een cayman te koop 

- JP
- Berichten: 34226
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
De R is vanaf morgen weer in de maand, tijd voor licht op de fiets, extra vitamines, een dikke jas, winterbanden en suv's. Niet om nu nog aan een rijders-Porsche te gaan.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28526
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Juist wel; voor paar K minder op de kop tikken en daarna schorsen in de garage wachten op volgend voorjaar wanneer de prijzen weer paar K omhoog gaan.
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Niet dus.Martijn_bmw schreef: 30 sep 2019, 10:49 1 pedaal? zitten er gewoon 2 in hoor...
je kan gewoon conventioneel remmen als je wil.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28526
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Spijkerhard schreef: 30 sep 2019, 20:38Niet dus.Martijn_bmw schreef: 30 sep 2019, 10:49 1 pedaal? zitten er gewoon 2 in hoor...
je kan gewoon conventioneel remmen als je wil.
Zeker wel, gas los is wellicht wat harder remmen op de motor dan bij een ice maar dan hou je toch gewoon klein beetje je pedaal ingedrukt zoals ook bij een ice als je niet wil remmen op de compressie?
Echt onzin dat je niet normaal zou kunnen rijden in een elec auto...
Je kan met ver vooruit kijken met 1 pedaal rijden maar het hóeft niet, je kan gewoon remmen met je rempedaal
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Sorry, in de meeste electrische autos waar ik in proefgereden heb, kun je het regeneren (bijna)uitzetten.
In een Tesla Model 3 niet. Tesla S kan ik me niet herinneren. Het is hevig of gemiddeld regeneren. Als je, zoals je zegt, Het gaspedaal heel rustig op laat komen -wat de bedoeling is-, kun je die voet dus niet gebruiken om te remmen.
Het concept is dus totaal anders. Ik rem alleen de laatste 2 meter. Erik was er meteen aan gewend. Mijn vriendin heeft nog ca 3 maanden nodig om er aan te wennen, ze vloekt al niet meer. ErikS vrouw zal ook een paar weken nodig hebben.
Er is een manier om een vrijloop te activeren. Die leer ik mijn vrouw zeker niet aan, heel ongebruikelijk en "ingewikkeld". Ben benieuwd hoeveel Model 3 rijders die methode kennen, hij is echt tegengesteld aan het concept (= regeneren)
In een Tesla Model 3 niet. Tesla S kan ik me niet herinneren. Het is hevig of gemiddeld regeneren. Als je, zoals je zegt, Het gaspedaal heel rustig op laat komen -wat de bedoeling is-, kun je die voet dus niet gebruiken om te remmen.
Het concept is dus totaal anders. Ik rem alleen de laatste 2 meter. Erik was er meteen aan gewend. Mijn vriendin heeft nog ca 3 maanden nodig om er aan te wennen, ze vloekt al niet meer. ErikS vrouw zal ook een paar weken nodig hebben.
Er is een manier om een vrijloop te activeren. Die leer ik mijn vrouw zeker niet aan, heel ongebruikelijk en "ingewikkeld". Ben benieuwd hoeveel Model 3 rijders die methode kennen, hij is echt tegengesteld aan het concept (= regeneren)
- Martijn_bmw
- Berichten: 28526
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Ik heb zelf ook zo goed als alle elektrische auto’s gereden en de model 3 een avond mee gehad.
Ik snap echt het probleem niet, maar goed wellicht dat andere idd moeten wennen aan het regenereren
Ik snap echt het probleem niet, maar goed wellicht dat andere idd moeten wennen aan het regenereren
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Ik schrijf even uit een op wat voor tweesprong ik nu zit.
De Tesla gaat hem niet worden. Ik ben niet negatief over een Tesla, sterker nog, ik zie niet waarom een autoliefhebber een Tesla niet zou kunnen waarderen. Ik ben gék van acceleratie, dat is beter bruikbaar in het verkeer dan een hoge topsnelheid. Verder merk ik vooral dat ik niet 'gadget' genoeg ben voor een Tesla. ik word niet blij van gadgets, dus een Tesla is voor mij té. Daar komt bij dat ik denk dat het voor mijn vrouw echt niks is.
Maar door de Tesla ben ik wel met een serieuze rekentool aan het werk gegaan.
Daar kwam voor mij uit dat -waar het allemaal mee begonnen is- extra kosten op de zaak maken geen nut heeft zodra de bijtelling zo hoog is. Rekenvoorbeeld bevatte een Golf GTI die vorige week te koop stond in Ede. 33K 2e hands, 1 jaar oud, nieuwwaarde 49,9K.
Qua kosten zou ik op +/- 10500 uitkomen voor de zaak. Dat scheelt je dan een leuke slok op de borrel qua belasting. Totdat je bij de prive berekening komt..... De bijtelling is namelijk hoger dan de kosten, namelijk bijna 11K. Prive rijden van zo'n Golf GTI zou prive dus 'in principe' zelfs goedkoper zijn dan zakelijk. En daar ging het mij nou juist om. Meer zakelijke kosten waar ik dan prive meer schik van zou hebben & de belastingdienst er leuk aan mee zou betalen. (je bent ondernemer of niet ehh
)
Mijn conclusie? Als het dan toch niet uitmaakt of ik zakelijk of prive de kosten maak..... Dan kan ik net zo goed iets anders prive kopen. En dat zet de deur weer open voor een Alpina, C400/450 etc.
Als het zakelijk 'toch geen voordeel' oplevert, heeft het voor nu (dit boekjaar) dus ook geen nut meer, behalve als het een Tesla zou worden.
Het enige wat me écht bij is gebleven is..... Bij de Golf GTI voelde ik me net weer een klein jongetje zo blij. Dus als ik het ga doen is het omdat ik daar gewoon zin in heb.
De Tesla gaat hem niet worden. Ik ben niet negatief over een Tesla, sterker nog, ik zie niet waarom een autoliefhebber een Tesla niet zou kunnen waarderen. Ik ben gék van acceleratie, dat is beter bruikbaar in het verkeer dan een hoge topsnelheid. Verder merk ik vooral dat ik niet 'gadget' genoeg ben voor een Tesla. ik word niet blij van gadgets, dus een Tesla is voor mij té. Daar komt bij dat ik denk dat het voor mijn vrouw echt niks is.
Maar door de Tesla ben ik wel met een serieuze rekentool aan het werk gegaan.
Daar kwam voor mij uit dat -waar het allemaal mee begonnen is- extra kosten op de zaak maken geen nut heeft zodra de bijtelling zo hoog is. Rekenvoorbeeld bevatte een Golf GTI die vorige week te koop stond in Ede. 33K 2e hands, 1 jaar oud, nieuwwaarde 49,9K.
Qua kosten zou ik op +/- 10500 uitkomen voor de zaak. Dat scheelt je dan een leuke slok op de borrel qua belasting. Totdat je bij de prive berekening komt..... De bijtelling is namelijk hoger dan de kosten, namelijk bijna 11K. Prive rijden van zo'n Golf GTI zou prive dus 'in principe' zelfs goedkoper zijn dan zakelijk. En daar ging het mij nou juist om. Meer zakelijke kosten waar ik dan prive meer schik van zou hebben & de belastingdienst er leuk aan mee zou betalen. (je bent ondernemer of niet ehh

Mijn conclusie? Als het dan toch niet uitmaakt of ik zakelijk of prive de kosten maak..... Dan kan ik net zo goed iets anders prive kopen. En dat zet de deur weer open voor een Alpina, C400/450 etc.
Als het zakelijk 'toch geen voordeel' oplevert, heeft het voor nu (dit boekjaar) dus ook geen nut meer, behalve als het een Tesla zou worden.
Het enige wat me écht bij is gebleven is..... Bij de Golf GTI voelde ik me net weer een klein jongetje zo blij. Dus als ik het ga doen is het omdat ik daar gewoon zin in heb.
-
OnlineBram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Wat een boot joh, 1.700 kg...dvh schreef: 30 sep 2019, 20:16 Ik neig toch nog altijd meer naar een saaie(re) daily en dan keer wat leuks erbij voor in de garage.
Vanochtend nog even bij , en in deze auto gezeten:
https://adelsautos.nl/inventory/porsche ... rt-chrono/
Toch wel een beauty hoor. Zeker in real life.
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Mooi toch, dat rijdt lekker
Dit vind ik toch ook wel erg leuk
https://adelsautos.nl/inventory/maserat ... mo-4-2-v8/
Gisteren nog even bij staan kijken. Prachtig ding. Schijnt niet zo spannend te rijden. Gewoon een reisauto/gt.
Maar wel fraai. Geen idee hoe deze type's Masarati zich houden in de dagelijkse praktijk.

Dit vind ik toch ook wel erg leuk
https://adelsautos.nl/inventory/maserat ... mo-4-2-v8/
Gisteren nog even bij staan kijken. Prachtig ding. Schijnt niet zo spannend te rijden. Gewoon een reisauto/gt.
Maar wel fraai. Geen idee hoe deze type's Masarati zich houden in de dagelijkse praktijk.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28526
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Dit is toch het enige belangrijke?ErikS schreef: 01 okt 2019, 10:28 Het enige wat me écht bij is gebleven is..... Bij de Golf GTI voelde ik me net weer een klein jongetje zo blij.
Je leeft maar 1x
en gezien je zelf altijd al zegt dagobert te zijn en je winkel lekker loopt/voldoende oplevert gewoon jezelf dit gunnen.
tis nou ook niet of je een ferrari ophaalt... GTI is nét iets meer dan gemiddeld dat moet je jezelf toch kunnen gunnen.
- Joël D.
- Berichten: 3590
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... _situatiesErikS schreef: 01 okt 2019, 10:28 Qua kosten zou ik op +/- 10500 uitkomen voor de zaak. Dat scheelt je dan een leuke slok op de borrel qua belasting. Totdat je bij de prive berekening komt..... De bijtelling is namelijk hoger dan de kosten, namelijk bijna 11K. Prive rijden van zo'n Golf GTI zou prive dus 'in principe' zelfs goedkoper zijn dan zakelijk. En daar ging het mij nou juist om. Meer zakelijke kosten waar ik dan prive meer schik van zou hebben & de belastingdienst er leuk aan mee zou betalen. (je bent ondernemer of niet ehh![]()