Nou.. zojuist mijn Zenith ingeruild op een Seadweller. Ik moest flink bukken, maar goed.. je moet toch wat.
Van de Zenith mistte ik overigens tot vandaag 1 van de kastschroefjes. Vanochtend kon ik met een vriend mee op een rondje langs wat juweliers (per f430 spider, niet slecht..) dus een goede kans om zo'n schroefje te scoren - zou je denken althans. Na wat korte bezoekjes in Scheveningen kwamen we bij 1 van de mooiste juweliers (qua merken) van NL, in Den Haag. Na wat gesteggel over een Patek bandje (voor een 3970pt.. 10% korting?? wtf...) vroeg ik naar de schroef. Deze juwelier was tot voor kort Zenith dealer en had een eigen atelier, maar die schroef? 'Nee, je moet een speciale hebben, die hebben we niet'. Klote zeg; zo'n schroef past toch of hij past niet? Simpel zat. Echt ruk.
Toen ff naar een horlogemaker waar ik in het verleden vaker kwam.. Sonders in Leusden. Ik leg hem op de toonbank en zeg 'ik mis iets'. 'Ah een schroefje' - hij kijkt 1 minuut en zet de perfecte schroef er in. Schade? €3,00. Ik was als een kind zo blij - zo'n missende schroef knaagt toch.
De Seadweller is wel compleet wat anders, maar ook een echte klassieker. Waar de Zenith elegant, superchique en gecompliceerd is, is de Seadweller gewoon BULLITPROOF. Daar is ook wat voor te zeggen..