Mark Nauta - ///M power + Lexus CT200h
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik ben nog steeds helemaal happy met mijn wagen. Wat een power zit er toch in dat ding!!!
Maar.......ik moet helaas weer wat aan het to-do-lijstje toevoegen. Reed vanmiddag een scheur van een cm of 15 in mijn raam door vermoedelijk een opspattend steentje (weet het niet zeker, maar hij zat er eerder niet in en zag hem zitten bij het schoonmaken van de auto). Baal er dus stevig van!! Maar ja, het is alweer gebeurd.
Dus bij deze op zoek naar:
- Voorruit BMW E36 Coupé met groene baan
Ik neem aan dat de spiegel gewoon kan worden overgezet?? Of verder nog tips omtrent het overzetten van een ruit. Ben van plan dus een 2e hands ruit te kopen en die bij bijvoorbeeld Carglass te laten inbouwen. Steven heeft dat ooit ook eens gedaan met een ruit van zijn E30. Dat kostte hem toen 25 euro. Nu vroeg ik vanmiddag bij Carglass wat dat kost als ik zelf een ruit breng, zegt die kerel dat dat ongeveer 150-200 kost. Dat begrijp ik even niet. Is toch niet anders dan een E30 ruit plaatsen???
Maar.......ik moet helaas weer wat aan het to-do-lijstje toevoegen. Reed vanmiddag een scheur van een cm of 15 in mijn raam door vermoedelijk een opspattend steentje (weet het niet zeker, maar hij zat er eerder niet in en zag hem zitten bij het schoonmaken van de auto). Baal er dus stevig van!! Maar ja, het is alweer gebeurd.
Dus bij deze op zoek naar:
- Voorruit BMW E36 Coupé met groene baan
Ik neem aan dat de spiegel gewoon kan worden overgezet?? Of verder nog tips omtrent het overzetten van een ruit. Ben van plan dus een 2e hands ruit te kopen en die bij bijvoorbeeld Carglass te laten inbouwen. Steven heeft dat ooit ook eens gedaan met een ruit van zijn E30. Dat kostte hem toen 25 euro. Nu vroeg ik vanmiddag bij Carglass wat dat kost als ik zelf een ruit breng, zegt die kerel dat dat ongeveer 150-200 kost. Dat begrijp ik even niet. Is toch niet anders dan een E30 ruit plaatsen???
-
Roderic E34T
Een ruit van een E36 is heel anders dan van een E30.
Van een E30 kan je zelf nog doen omdat deze in een rubber zit.
E36 zit er in gelijmd.
Ik weet niet hoe je verzekerd bent, maar als je WA beperkd casco verzekerd bent, kun je bij diverse bedrijven een nieuwe ruit laten plaatsen voor 75 tot 80 euro.
Hier in Den Haag zit zelfs een bedrijfje die niks rekent. 8)
Van een E30 kan je zelf nog doen omdat deze in een rubber zit.
E36 zit er in gelijmd.
Ik weet niet hoe je verzekerd bent, maar als je WA beperkd casco verzekerd bent, kun je bij diverse bedrijven een nieuwe ruit laten plaatsen voor 75 tot 80 euro.
Hier in Den Haag zit zelfs een bedrijfje die niks rekent. 8)
- Mark Nauta
Jawel, zou wel kunnen. Ik mag één ding declareren zonder mijn no-claim aan te tasten. Dat zou dit dan nu al zijn. Vind ik een beetje zonde. Als ik ergens 2e hands een raam kan kopen en die voor een beetje knappe prijs kan inbouwen, dan doe ik dat liever.Rico v Velzen schreef:Balen Mark.. kan ik me ook dood aan ergeren, maar kun je het niet via de verekering doen ofzo ?
@ Roderic. Bij Carglass vertelden ze me dat een nieuwe ruit incl. montage tussen de 300 en 400 euro zit. Dat vind ik echt belachelijk veel geld. Dat moet vast een zeker goedkoper kunnen. Dat zou ik dus graag willen weten, hoe, wat en waar?
-
Roderic E34T
Valt een voorruit daar ook onder?? Zou lekker zijn... Heb al eens 3 ruiten in een week moeten vervangen... Denk dat je je verzekering eens moet bellen en vragen of dat hier ook voor geldt... Welke maatschappij heb je?Mark Nauta schreef:Jawel, zou wel kunnen. Ik mag één ding declareren zonder mijn no-claim aan te tasten. Dat zou dit dan nu al zijn. Vind ik een beetje zonde. Als ik ergens 2e hands een raam kan kopen en die voor een beetje knappe prijs kan inbouwen, dan doe ik dat liever.Rico v Velzen schreef:Balen Mark.. kan ik me ook dood aan ergeren, maar kun je het niet via de verekering doen ofzo ?
@ Roderic. Bij Carglass vertelden ze me dat een nieuwe ruit incl. montage tussen de 300 en 400 euro zit. Dat vind ik echt belachelijk veel geld. Dat moet vast een zeker goedkoper kunnen. Dat zou ik dus graag willen weten, hoe, wat en waar?
3 tot 400 euro valt nog mee. Ik weet dat het bij mij bijna 600 euro kost.
Ik weet sowieso een bedrijf in Den Haag die hem er voor ongv. 100 euro inzet.
- Mark Nauta
Oke, dan zal ik de verzekering maar eens bellen ja. Of dat consequenties heeft voor de no-claim. Zo niet, dan is het natuurlijk een kwestie van vervangen. Heb bij Centraal Beheer geen eigen risico.Roderic E34T schreef:Valt een voorruit daar ook onder?? Zou lekker zijn... Heb al eens 3 ruiten in een week moeten vervangen... Denk dat je je verzekering eens moet bellen en vragen of dat hier ook voor geldt... Welke maatschappij heb je?Mark Nauta schreef:Jawel, zou wel kunnen. Ik mag één ding declareren zonder mijn no-claim aan te tasten. Dat zou dit dan nu al zijn. Vind ik een beetje zonde. Als ik ergens 2e hands een raam kan kopen en die voor een beetje knappe prijs kan inbouwen, dan doe ik dat liever.Rico v Velzen schreef:Balen Mark.. kan ik me ook dood aan ergeren, maar kun je het niet via de verekering doen ofzo ?
3 tot 400 euro valt nog mee. Ik weet dat het bij mij bijna 600 euro kost.Daarom gelukkig WA+ verzekerd. Dus ook voor ruitbreuk.
![]()
Ik weet sowieso een bedrijf in Den Haag die hem er voor ongv. 100 euro inzet.
-
Roderic E34T
-
Roderic E34T
- Niels
- Auto: Prius+
- Snipe
Ik ben ook wel eens bij CB verzekerd geweest. Toen ik in anderhalve maand drie keer een nieuwe voorruit nodig had viel ik niet terug maar bleef ik wel langer staan op de trede waar ik stond.
Overigens ben ik toen overgestapt op Avero (ook Achmea), hetzelfde inclusief no-claimbeschermer voor net iets meer dan de helft van het geld...
Overigens ben ik toen overgestapt op Avero (ook Achmea), hetzelfde inclusief no-claimbeschermer voor net iets meer dan de helft van het geld...
- Mark Nauta
- Mark Nauta
M3, M3 en 'M3'.
Vandaag even een mini meet gehad halverwege de Afsluitdijk. Erik Kramer, Steven en ik hadden daar even afgesproken om elkaar auto's eens nader te bekijken en een paar foto's te schieten.
Voor mij de uitgelezen mogelijkheid om door een E36 M3 kenner de auto even snel te inspecteren. En volgens mij was ie wel goedgekeurd, of niet Erik. Je mag je kritische mening hier alsnog wel even posten.
Hier even een paar foto's:

Vandaag even een mini meet gehad halverwege de Afsluitdijk. Erik Kramer, Steven en ik hadden daar even afgesproken om elkaar auto's eens nader te bekijken en een paar foto's te schieten.
Voor mij de uitgelezen mogelijkheid om door een E36 M3 kenner de auto even snel te inspecteren. En volgens mij was ie wel goedgekeurd, of niet Erik. Je mag je kritische mening hier alsnog wel even posten.
Hier even een paar foto's:
Laatst gewijzigd door Mark Nauta op 24 nov 2008, 18:17, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jelmer850i
- Jelmer850i
- Jelmer850i
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- frank de jonge