Help mijn rijplezier staat onder zware druk. De jacht is....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Joop

Bericht door Joop » 15 mei 2007, 01:03

Hé Rico, wat doe je nu..., je geeft je toch niet gewonnen door de auto te koop te zetten?

Je kunt hem ook overspuiten in TiAg of Silverstone grijs, val je tenminste niet meer op :wink:

RVV

Bericht door RVV » 15 mei 2007, 01:05

Joop vanochtend liep de druppel over.

Jammer maar helaas.

Rebel

Bericht door Rebel » 15 mei 2007, 01:06

Sander Spoolder schreef:Hey Rob.

Waar heb je uitgehangen ?

10 dagen New York, meest gave stad ter wereld 8)

Sander S.

Bericht door Sander S. » 15 mei 2007, 01:10

Rob,

kicken, mocht je gave foto's of verhalen hebben, even een draadje openen aub.

Rico,

Hoe zie je het nou verder dan, qua auto's ? Moet de blauwe CS gewoon weg omdat hij bekend is ? En komt er dan weer wat leuks terug ooit (M1) ?

Of hou je het voor gezien ?

RVV

Bericht door RVV » 15 mei 2007, 01:18

Ik heb nog geen idee wat ik wil Sander.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 15 mei 2007, 01:20

Rico v Velzen schreef:Ik heb nog geen idee wat ik wil Sander.
Okidoki.

Er zullen in ieder geval best wat mensen zijn die je CS wel zien zitten. Of ze er ook genoeg geld voor willen geven is een ander verhaal.

Nogmaals succes

RVV

Bericht door RVV » 15 mei 2007, 01:22

Aan de ene kant wil ik de M3 helemaal niet kwijt, maar aan de andere kant ben ik murw gebeukt door de gang van zaken zoals beschreven in dit draadje.

Ik trek er alle tijd voor uit om hem te verkopen, en zie met een zak met geld daarna wel wat ik wil. Ik zou ook kunnen wachten, maar er is momenteel niks waar ik de auto voor zou willen inruilen. BMW gaat in ieder geval met leuke dingen komen in de toekomst.

Maar 1 kernwoord en dat is stealth...wat gaat tellen.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 15 mei 2007, 01:25

Ik snap je insteek wel.

Zal ook wel allemaal goedkomen denk ik. Precies wat ik laatst zei, vraag gewoon of de M-spoiler- en bumperij er vanaf kan blijven :wink:

Respect voor je keuze in ieder geval, jammer omdat het een unieke M3 is.

Joop

Bericht door Joop » 15 mei 2007, 01:35

Kan er nog niet over uit... Maar 't is jouw keus, wel erg jammer.

Prijs is iig niet verkeerd (jammergenoeg teveel voor mij; Ik had het robbertje stoeien met de KLPD of ander politie-gespuis nog wel aangedurft :( ). Maar ja... moet iig vast wel een koper opleveren.

Ik wil hem eigenlijk nog wel een keer zien de aankomende week of neem je dan de touring mee?

wimwerf

Bericht door wimwerf » 15 mei 2007, 07:34

Even voor mijn beeldvorming...

Is een m3 rijden nou net zoiets als "met een 3delig pak op een racefiets zit je ook niet"

Oftwel...met een m3 rustig rijden gaat niet/rijd niet lekker etc..

Want ik kon in mn excossie ook heerlijk rustig rijden ondanks t feit dat ie aardig hard kon..

Michel P

Bericht door Michel P » 15 mei 2007, 08:32

wimwerf schreef:Even voor mijn beeldvorming...

Is een m3 rijden nou net zoiets als "met een 3delig pak op een racefiets zit je ook niet"

Want ik kon in mn excossie ook heerlijk rustig rijden ondanks t feit dat ie aardig hard kon..
Je koopt zo'n auto natuulijk niet om lekker rustig mee te rijden, dan kun je ook een 316i coupe met M pakket kopen. Een M3 koop je omdat je kan genieten van de power uit de hoog toerige motor. Dat je er rustig mee kan rijden is logisch, maar dat is wel het laatste aankoop argument. Somigen kopen dit soort wagens om te showen, Rico is echter niet zo.

Succes met de verkoop, ik hoop dat je er geen spijt van krijgt. Ik zou de optie overwegen om een elcheapo praktische daily driver te kopen, en die zakelijk te gebruiken voor alle van A naar B ritjes, en de M3 mee te pakken voor een dagje ring, weekend weg in D. of ander land dan NL, een trackday en dat soort zaken. De pret zal dan nog hoger zijn als je telkens in de M3 stapt, en daardoor kun je er nog jaren plezier van hebben, zonder telkens met ome NSB agent te worden geconfronteerd.

Wel een auto kopen met de meest minimale motorisering, een X5 1,1 liter bijvoorbeeld ;-)

Michel

Dexter

Bericht door Dexter » 15 mei 2007, 08:34

Het is volgens mij niet mogelijk om langzaam te rijden in welke auto dan ook met veel vermogen aan boord....punt.
Daarmee bedoel ik dat het in theorie wel kan, maar dat daar in de praktijk gewoon niets van terecht komt.
Trap het gaspedaal van zo'n auto iets te enthousiast in en je rijdt 15 km/h te snel waarvoor je met een beetje geluk dan geen boete krijgt.
Rico heeft op het Groningse platteland dat geluk niet, omdat ze daar nu juist bezig zijn met een offensief om hardrijden aan te pakken, en er daarbij in zijn geval ook niet voor terugdeinzen om dat gericht op de persoon te doen.

Verder is er toch geen ruk aan om zo te moeten rijden met een auto die veel meer kan.
Net of je een 'state of the art' stereo hebt gekocht met fantastische geluidskwaliteit voor een bom duiten en die vervolgens altijd op standje 2 zet om ernaar te luisteren.
Dat hou je een tijdje vol, maar er komt altijd een moment dat je het aanwezige potentieel gebruikt of op zijn minst wil gebruiken.

Om vervolgens op een vorm van 'stealth mode' over te schakelen, door een minder opvallende maar wel heel snelle auto te kopen, zodat je dan af en toe weer wel hard zou kunnen rijden zonder dat je jezelf in de belangstelling van de wetshandhavers plaatst is ook geen oplossing.
Zodra men weet wie er in die auto rijdt ben je weer net zover....

Kortom, de enige echte oplossing voor dit probleem is om jezelf te beheersen en je gewoon aan de snelheid te houden.
En er niet regelmatig over te schrijven als je een lekker ritje hebt gemaakt van huis naar werk of vice-versa.
Hou dat gedrag consequent vol en je zult zien dat de belangstelling vanzelf weer afneemt.
Of je koopt gewoon een truttenschudder als daily driver en gebruikt de M3 alleen nog op trackdays.
Oh nee, dat gaat niet werken want dat druist in tegen je principes betreffende geïnvesteerd geld in een auto en het te behalen 'pleasure' rendement daarop. :wink:
Heb dat zelf al meegemaakt met de Martini 5 die ook altijd zo lekker opviel.
Uiteindelijk heb ik die toch maar weggedaan, omdat ik er niet meer dagelijks mee wilde rijden, maar het tegelijkertijd ook zonde vond om hem nog maar een paar keer per jaar uit de stalling te kunnen trekken om hem uit te laten.
Daarnaast werd ie daar ook niet echt beter van.... :(

Voor wat betreft de toekomst in ons land schreef ik al eerder dat het beleid van de overheid met betrekking tot autorijden steeds meer richting 'verbieden en straffen' gaat.
Gezien de recente publikaties over de toekomstige groei van ons wagenpark en de daarmee samenhangende te kleine capaciteit van ons wegennet, kan dat ook niet anders meer.
Op die manier ontmoedig je mensen om überhaupt nog auto te willen rijden en dat is precies de bedoeling.
En hoe groter die groep wordt, des te langer kunnen de overblijvers die het nog kunnen betalen blijven rijden op ons overvolle wegennet.
Want beter (lees minder druk) zal het nooit meer worden geloof mij maar.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 mei 2007, 09:04

Echt kut Rico. Ik denk wel dat ik weet hoe je je voelt. Je moet nu min of meer gedwongen je grootste hobby opgeven en da's nooit leuk. Je bent een enorme autogek en hebt de meest ultieme auto in jouw beleving. Deze is straks weg. Wat dan?

Ik herken het wel van het motorrijden. Heb 4 jaar geleden de conclusie al gemaakt dat echt sportief rijden niet meer kan in dit land. Ben m'n rijbewijs kwijtgeweest met de motor (een paar secondes iets teveel gas en pats, weg was'tie, zo makkelijk en snel gaat dat). 2 Rechtzaken daarom gehad, heel veel geld moeten betalen en 2 jaar voorwaardelijk. In die 2 jaar voorwaardelijk nog eens achtervolgd door een onopvallende politiegolf toen ik weer veel te hard reed (200 op een 80 weg). Toen ervoor gekozen om de agent los te rijden en dat is gelukt maar ik zat daarna wel gigantisch in de spanning, zoiets voelt absoluut niet lekker. Ik heb toen besloten om te stoppen met sportief motorrijden op de weg (werd ook te gevaarlijk met al die blinde koeien op de weg) en te gaan racen, wat ik 3 jaar heb gedaan, t/m afgelopen jaar. Nu (tijdelijk?) gestopt ivm. de eigen zaak.

Als je nergens meer hard kunt rijden wordt je gek dus ik raad je aan om een alternatief te zoeken. Is maar 1 plek voor waar dat veilig kan en mag en da's het circuit. Een beetje geld heb je volgens mij wel dus koop een leuke racer en rij een stuk of wat trackdays per jaar. Is ook nog eens goed voor je rijvaardigheid.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 15 mei 2007, 09:24

Rico v Velzen schreef:....

Maar 1 kernwoord en dat is stealth...wat gaat tellen.
Legacy sedan 1993-1995 bijvoorbeeld, het oude model is hoekiger en valt meer op, STi ombouw qua techniek: heb je een super onopvallende auto die toch behoorlijk potent is. En waar de meeste ondedelen van een Impreza GTT op passen (onderstel etc).

Thom

Bericht door Thom » 15 mei 2007, 09:26

Een M3 valt juist heel goed/comfortabel rustig te rijden heb ik begrepen.
Dat een auto met veel vermogen je uitdaagt om dat vermogen ook te gebruiken, waardoor je meestal toch te hard zult rijden, is logisch.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mei 2007, 09:34

Draadje niet gelezen, alleen eerste paar posts. Boeit mij namelijk niet veel.

Maar ik werd getriggerd door je M3 CS die te koop staat.

Mag ik je een advies geven Rico?

Neem eens een lekkere vakantie. Met het vliegtuig, met je gezin. Lekker weg.

En neem Michel Pol mee :)

Wat je nu namelijk doet is toegeven aan de mentaliteit die er in jullie ogen heerst in NL. En ik heb zelf dat idee namelijk niet. Ik pas me geregeld aan, rijd zelden te hard en als ik dat doe, is het meestal wel verantwoord (vind ik). Je kan overal wel tegenaan blijven schoppen en alles negatief benaderen en toejuichen als iemand daar tegenin gaat (Michel Pol vindt jouw 1e post goed, omdat hij het zelf ook zo ervaart, zeg je iets goeds over het huidige verkeersbeleid dan gaan bij jullie de nekharen overeind staan, maar bekijk het eens in een breder perspectief, door af en toe een beetje de teugels te vieren, schep je elder nieuwe kansen, zo zie ik het. Om af en toe rebels te zijn, moet je geven en nemen. If you work with the system the system will work with you. Is ook beter voor je gemoedsrust.

Ik merk ook wel dat de auto (in mijn geval ook een BMW) van invloed is. Rijd je hard in een klassieker, dan vinden mensen dat veel leuker. In de SAAB of een normale middenklasser hoor je niemand. Zodra de auto een beetje een 'aso' uitstraling heeft, dan wekt dat negatieve reacties op. Maar ik heb daar schijt aan in de BMW.

Ik ben ook weleens achtervolgd en dat was gewoon in een Ford.

Je maakt je imho te druk om niets. Je bent toe aan vakantie. Niet aan een andere auto.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 15 mei 2007, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 15 mei 2007, 09:36

Thom schreef:...
Dat een auto met veel vermogen je uitdaagt om dat vermogen ook te gebruiken, waardoor je meestal toch te hard zult rijden, is logisch.
Dat klopt: 'standaard' M3 is prima ook relaxed mee te rijden, met een CSL lukt dat wat minder ;)

Een auto die wel veel rijplezier oplevert, maar niet meteen extreem hard gaat kan ook een mooie oplossing zijn: als de rijbeleving maar hoog is toch ?
Denk dan meer aan een kleine/lichte auto of een klassieker: Austin Healey. Die valt welliswaar op, maar de reaktie (uit ervaring) van de omstanders is vrijwel uitsluitend zeer positief !

Michel P

Bericht door Michel P » 15 mei 2007, 09:47

He Dennis je lijkt de vakantieman wel :lol:

Michel

Tom

Bericht door Tom » 15 mei 2007, 09:48

Jammer Rico

Wat ik niet snap is dat grote verschil bij de politie.
Ik hoorde Andre ook altijd maar klagen over achtervolgingen etc.
Als ik aan het noorden van het land denk, dan zie ik nog vrij rustige wegen voor mij, relatief weinig flitsers (behalve op de snelwegen maar dat is overal), weinig criminaliteit en dus kleinere politiekorpsen etc.

Hier in Brabant is het opzich ook wel rustig, iig beter als in de randstad. Maar ik heb nog nooit last gehad van de politie. Ze zijn me nog nooit achterna gereden (één keer pas) of op staan wachten. Ik val ook wat meer op met m'n auto en al es aan de kant gezet om papieren te laten zien, maar blijf gewoon vriendelijlk en dan mag je wel doorrijden. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ze mij opzettelijk willen naaien.

Is er zo'n groot mentaliteitsverschil bij de politie in het noorden en hier?
Ik heb het even over dat jagen van de politie. Met de rest van je verhaal ben ik het wel eens hoor (hardrijders zijn automatisch doodrijders, dat flitsgebeuren gaat nergens over etc.).

Wel jammer dat je je auto te koop zet. Lijkt me wel een lastige auto om particulier te verkopen, kun je em dan niet beter zoals Andre via de Beier verkopen? De contacten heb je.

Thom

Bericht door Thom » 15 mei 2007, 10:11

Aernoudt schreef:
Thom schreef:...
Dat klopt: 'standaard' M3 is prima ook relaxed mee te rijden, met een CSL lukt dat wat minder ;)
Gelukkig heeft Rico geen CSL dan :lol:

Verder eens met Dennis. Volgens mij baal je nu enorm van de situatie en zet je hem iets te impulsief meteen maar te koop.
Neem de komende tijd wat vaker de touring en gedraag je een beetje in de M3. Dan waait het wel weer over.

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 15 mei 2007, 10:19

Ik wil anders best wel een paar weken van auto ruilen? Ik woon volgens mij best ver bij je vandaan? ;)

SteV6

Bericht door SteV6 » 15 mei 2007, 10:26

Ik heb het hele draadje meegelezen, maar tot nu toe niet gereageerd.

Als je je genoodzaakt voelt om je auto te verkopen door de intimidatie dan is dat zeer spijtig. Ik ken iemand in Raalte die ook al 2 jaar doelwit is van 1 politie-agent die hem koste wat kost op de bon wil slingeren voor zijn weggedrag (is hem letterlijk door deze man "beloofd").

Als je driving fun zoekt zonder dat je de snelheidslimieten al te erg moet overtreden dan zou ik een Elise, Speedster of klassieke Mini kopen. Bijkomend voordeel is dat de meeste mensen het schattige auto's vinden ook al rij je iets harder :wink:

Een echte stealth auto helpt niet, ze kennen binnen de kortste keren je kenteken en dan ben je weer terug bij af.

Zelf heb ik voor de Speedster een enkele verschillende routes, dus op het moment dat ik begin op te vallen voor de bewoners rij ik weer een tijdje een ander lus ...

SteV6
Laatst gewijzigd door SteV6 op 15 mei 2007, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Tristan

Bericht door Tristan » 15 mei 2007, 10:30

Zoals Michel al zei: Koop een daily-driver die niet opvalt, en gebruik de M3 als 2e auto.

Mijn pa reed ook in een 996 4S als daily-driver, en toen hij de auto verkocht, heeft hij gekozen om een dikke diesel dagelijks te rijden. Hierdoor wordt je minder uitgedaagd en val je veel minder op. Hij heeft sindsdien ook minder boete's ontvangen. Voor de weekenden rijdt hij nu in de AM, en daarbij is het dan veel leuker om dan de auto te pakken. Je leeft dan van weekend naar weekend om lekker te rijden in je 'droomauto'.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mei 2007, 10:45

Tristan schreef:Zoals Michel al zei: Koop een daily-driver die niet opvalt, en gebruik de M3 als 2e auto.

Mijn pa reed ook in een 996 4S als daily-driver, en toen hij de auto verkocht, heeft hij gekozen om een dikke diesel dagelijks te rijden. Hierdoor wordt je minder uitgedaagd en val je veel minder op. Hij heeft sindsdien ook minder boete's ontvangen. Voor de weekenden rijdt hij nu in de AM, en daarbij is het dan veel leuker om dan de auto te pakken. Je leeft dan van weekend naar weekend om lekker te rijden in je 'droomauto'.

Beste oplossing. Ik wissel zelf veel van auto om een beetje afwisseling te hebben. Dat is voor mij belangrijk. Zo kan ik meer genieten van alle auto's waarin ik rijd. Nu rijd ik al een week in de Lada Niva. Vorige week had ik 2 dagen beurs in Den Bosch waar ik een soort synposium wilde volgen. Dat is op zich drama met zo'n auto, maar toch ook wel leuk. Harder dan 120 km/u kan wel, maar is niet echt relaxed. Je moet dus goed inplannen wanneer je weg gaat.

Klinkt ouderwets, maar ik vind dat heerlijk. Als ik nu weer in de BMW stap, dan geniet ik weer van de luxe, de rust in de auto en de snelheid.

Volgens mij moet je gewoon een Lada op de zaak kopen. En daar minimaal 3 keer per week mee naar de zaak rijden. Weinig bijtelling, dikke lol en daarmee maak je echt een dikke middelvinger naar de buitenwereld, zonder dat ze het doorhebben, want iedereen lacht naar je, zwaaien zelfs. Is mijn ervaring! :)

@Michel: Als ik de vakantieman zou zijn, dan zou ik de rest van het jaar in een M3 CS rondknallen. :)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 15 mei 2007, 10:50

Zo doe ik het ook al een tijdje.
Door de weeks voor woon/werk de Corolla van bijna 15jaar oud met 210k op de klok, afgelopen week probleemloos door de APK :mrgreen:
Binnenkort lekker op de fiets naar het werk en de M3 voor de FUN!!

Plaats reactie