Het grote financiёn discussie-topic
-
- Auto: Dikke Bmw
Re: Het grote financiёn discussie-topic
Daarom kunnen nog veel studenten leren van deze manier. Lenen en dan afbetalen. Financieel gezond.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Inderdaad, van een schuld aflossen is nog nooit iemand arm geworden:)
-
Elise schreef: 17 sep 2019, 12:36Ik vind dat belerende wel meevallen, als iemand vol trots zit te vertellen dat hij misbruik heeft gemaakt van het ome duo vind ik zeker dat ik daar wat van mag zeggen.///Joost schreef: 17 sep 2019, 11:43In die zin heb je 100% gelijk. In de context van je belerende toon naar Eeuwe vond ik je reactie echter overtrokken. DF zit vol met ondernemers (jij ook?) die in veel gevallen de belastingregels vrij interpreteren in hun voordeel (Youngtimer regeling is dan nog een 'netjes' voorbeeld, of denk je dat de staat oude auto's wil promoten?). Het systeem laat dit toe, maar daar mag nooit negatief over gesproken worden. Een lening van de staat in een deposito zetten is dan ineens 'misbruik'. Beetje flauw.Elise schreef: 17 sep 2019, 11:31 Maakt toch geen fluit uit of het een druppel op een gloeiende plaat is of wat het kost, misbruik is gebruik maken van iets waar het niet voor bedoeld is.
Als ik aan het sleutelen ben en ik pak een ratel om een bout los te slaan, gebruik of misbruik ik dan de ratel als hamer?
(die bout is in ieder geval wel los)
Ik ben ondernemer, maar wel eentje die nooit de grenzen heeft opgezocht. Zo kan ik mij nog heel goed herinneren dat de accountant de eerste keer mijn jaarcijfers klaarmaakte. Kijk dan doen we dit zus en dat zo en dan kun je dat weer aftrekken bla bla. Dat was allemaal op zo'n manier dat het overzicht alleen maar lastiger werd maar de rekening van de accountant des te hoger. Vanaf die tijd geen geleuter, gewoon de dingen doen zoals ze horen. Al het andere is gerommel in de marge, daar moet je als ondernemer je geld niet mee verdienen.
Zo had ik privé en zakelijk strikt gescheiden, dus geen gezeur met bijvoorbeeld km registratie of bijtellingsgeneuzel.
Uiteraard mag er negatief gesproken worden over bijvoorbeeld youngtimers. Je moet wel heel erg debiel zijn als je voorstander bent van die vieze ouwe stinkende shoarmadiesels zoals er voor een aantal jaren geleden rondreden. Het is altijd een centenkwestie.
Ome duo is van na mijn tijd, maar ik ben zeker niet roomser dan de paus en ook ik had lekker bier gekocht op kosten van ome duo, maar daar financieel gewin uit slaan is mij toch echt een brug te ver.
Elise schreef: 11 sep 2019, 09:28Box 4 is uit het zicht van de roverheid.
Ik doe vrij veel in aandelen, maar dat vermogen gaat dus belast worden tegen 5,33% en je de zeperds gewoon zelf voor je kiezen krijgt. Daar heb ik niet zoveel zin in.

- Luc B
- WJ
-
OnlineWill F.
Lol met negatieve rente en de alsmaar toenemende inflatoire druk. Kan dat gezegde ook als ouderwets het museum in.Robin schreef: 17 sep 2019, 19:18 Inderdaad, van een schuld aflossen is nog nooit iemand arm geworden:)
#wewordengigagenaaid
-
Een groot deel van mijn vermogen heb ik verdiend in de tijd dat de inkomstenbelasting 60% was en dat heb ik in aandelen zitten.Mark schreef: 17 sep 2019, 20:20Elise schreef: 17 sep 2019, 12:36Ik vind dat belerende wel meevallen, als iemand vol trots zit te vertellen dat hij misbruik heeft gemaakt van het ome duo vind ik zeker dat ik daar wat van mag zeggen.///Joost schreef: 17 sep 2019, 11:43
In die zin heb je 100% gelijk. In de context van je belerende toon naar Eeuwe vond ik je reactie echter overtrokken. DF zit vol met ondernemers (jij ook?) die in veel gevallen de belastingregels vrij interpreteren in hun voordeel (Youngtimer regeling is dan nog een 'netjes' voorbeeld, of denk je dat de staat oude auto's wil promoten?). Het systeem laat dit toe, maar daar mag nooit negatief over gesproken worden. Een lening van de staat in een deposito zetten is dan ineens 'misbruik'. Beetje flauw.
Ik ben ondernemer, maar wel eentje die nooit de grenzen heeft opgezocht. Zo kan ik mij nog heel goed herinneren dat de accountant de eerste keer mijn jaarcijfers klaarmaakte. Kijk dan doen we dit zus en dat zo en dan kun je dat weer aftrekken bla bla. Dat was allemaal op zo'n manier dat het overzicht alleen maar lastiger werd maar de rekening van de accountant des te hoger. Vanaf die tijd geen geleuter, gewoon de dingen doen zoals ze horen. Al het andere is gerommel in de marge, daar moet je als ondernemer je geld niet mee verdienen.
Zo had ik privé en zakelijk strikt gescheiden, dus geen gezeur met bijvoorbeeld km registratie of bijtellingsgeneuzel.
Uiteraard mag er negatief gesproken worden over bijvoorbeeld youngtimers. Je moet wel heel erg debiel zijn als je voorstander bent van die vieze ouwe stinkende shoarmadiesels zoals er voor een aantal jaren geleden rondreden. Het is altijd een centenkwestie.
Ome duo is van na mijn tijd, maar ik ben zeker niet roomser dan de paus en ook ik had lekker bier gekocht op kosten van ome duo, maar daar financieel gewin uit slaan is mij toch echt een brug te ver.![]()
Nu vind ik het geen enkel probleem als vermogen belast word, maar ik pas ervoor de zeperds zelf voor de kiezen te krijgen en vervolgens nog eens extra gestraft te worden door de roverheid. Want reken je de zeperds erbij dan is die 5,33% eerder 10%.
Vind ik bijzonder oneerlijk en daar ga ik dus wat aan doen, ik vond die 60% destijds al pure diefstal.
-
Onder netjes sparen versta ik heel iets anders!eBoonstra schreef: 17 sep 2019, 17:21Sorry maar dit snap ik echt niet. Opzuipen mag wel, netjes sparen (met klein financieel gewin) mag niet. Als je 600 euro bovenop je basisbeurs iedere maand opzuipt bestaat er een aannemelijke kans dat je je lening pas ca. 10/15 jaren later tot nul hebt afgelost. Ome Duo en ik stonden nog geen 1,5j na het afronden van mijn studie quite.Elise schreef: 17 sep 2019, 12:36 Ome duo is van na mijn tijd, maar ik ben zeker niet roomser dan de paus en ook ik had lekker bier gekocht op kosten van ome duo, maar daar financieel gewin uit slaan is mij toch echt een brug te ver.
-
Moralistisch wanneer het kan, pragmatisch wanneer het uitkomt.
- ///Joost
Lol Elise, jouw geloofwaardigheid staat ook in de vrieskist.
-
Ik heb over al mijn vermogen netjes alle belastingen betaald Mark, dus ik mag ermee doen wat ik wil.
Het staat mij dus geheel vrij om mijn vermogen deels uit aandelen te halen en ergens anders in te stoppen.
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
-
Ja ik denk ik zet er even 'n smiley bij vandaar want dat klopt ook.
Maarja wij lossen bijv dik af op onze panden(al jaaaaaaaaren) , dan ben je er maar vanaf, minder maandlasten met <5j.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Het beroerde is natuurlijk bij afbouwen schulden, mogelijk zelfs schuldenvrij, de overheid je wel weer (extra) belast voor dat schuldenvrije bezit.
Hoe dan ook; betalen zal je
-
Inderdaad Romo, klopt en daarom ook niet 'alles'.
-
- Auto: Dikke Bmw
De doorsnee student met een studieschuld kan niet of moeilijk een huis bij elkaar financieren bij de bank. De studieschuld telt x 2 bij de te lenen hypotheek. 15k is 30k minder hypotheek. Nu jij weerRobin schreef: 17 sep 2019, 19:18 Inderdaad, van een schuld aflossen is nog nooit iemand arm geworden:)

-
Vooral de slinkse manier waarop het gebeurt is wat mij zo tegen staat.romo schreef: 18 sep 2019, 08:19 Het beroerde is natuurlijk bij afbouwen schulden, mogelijk zelfs schuldenvrij, de overheid je wel weer (extra) belast voor dat schuldenvrije bezit.
Bijvoorbeeld het afschaffen van de wet Hillen, ik zou het crimineel willen noemen waarop dit gegaan is.
Al die, met name oudere, mensen die netjes hun gehele hypotheek hebben afgelost, dus geen hypo aftrek en forfait meer, die ineens weer met een flinke kostenpost worden opgezadeld. Heb je een huis met woz van 260k, krijg die mensen wel ineens 150 euro bruto per maand extra aan lasten.
En voor wie het nog niet wist, de nieuwe regeling voor spaargeld gaat de mensen die een familie hypotheek constructie hebben opgesteld ook even flink te grazen nemen. Wellicht ook wat slachtoffers hier op df, want dat was een behoorlijk populaire constructie.
Gelukkig duurt het allemaal nog even voordat e.e.a. is ingevoerd, geeft mij voldoende tijd mijn opties te onderzoeken.
Vooralsnog denk ik aan kunst en wellicht een leuke Morgan threewheeler voor erbij (die lijken aardig waardevast).
-
Mee eens natuurlijk. Aflossen en gauw.Crookie schreef: 18 sep 2019, 09:33De doorsnee student met een studieschuld kan niet of moeilijk een huis bij elkaar financieren bij de bank. De studieschuld telt x 2 bij de te lenen hypotheek. 15k is 30k minder hypotheek. Nu jij weerRobin schreef: 17 sep 2019, 19:18 Inderdaad, van een schuld aflossen is nog nooit iemand arm geworden:)![]()
M'n stelling geldt dan wel voor 'mij'/studenten etc. , maar de smiley verweest naar 0-negatieve rente en(dus/maar/want)geld is erg goedkoop.
-
Ook mee eens....Elise schreef: 18 sep 2019, 09:36Vooral de slinkse manier waarop het gebeurt is wat mij zo tegen staat.romo schreef: 18 sep 2019, 08:19 Het beroerde is natuurlijk bij afbouwen schulden, mogelijk zelfs schuldenvrij, de overheid je wel weer (extra) belast voor dat schuldenvrije bezit.
Bijvoorbeeld het afschaffen van de wet Hillen, ik zou het crimineel willen noemen waarop dit gegaan is.
Al die, met name oudere, mensen die netjes hun gehele hypotheek hebben afgelost, dus geen hypo aftrek en forfait meer, die ineens weer met een flinke kostenpost worden opgezadeld. Heb je een huis met woz van 260k, krijg die mensen wel ineens 150 euro bruto per maand extra aan lasten.
En voor wie het nog niet wist, de nieuwe regeling voor spaargeld gaat de mensen die een familie hypotheek constructie hebben opgesteld ook even flink te grazen nemen. Wellicht ook wat slachtoffers hier op df, want dat was een behoorlijk populaire constructie.
Gelukkig duurt het allemaal nog even voordat e.e.a. is ingevoerd, geeft mij voldoende tijd mijn opties te onderzoeken.
Vooralsnog denk ik aan kunst en wellicht een leuke Morgan threewheeler voor erbij (die lijken aardig waardevast).
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wat mij zeer tegenstaat;
Als je wat gespaard hebt, iets van je leven maakt of gemaakt hebt, alles netjes bij de weg, dan moet je steeds meer fiscaal bloeden.
Als je er een puinhoop van maakt, schulden, niks willen leren en investeren in kennis, kunde, leervermogen, maar dan wel de hand op houden, ook nog gefaciliteerd door fiscale regelingen.
Goede leefstijl/burgerschap wordt bestraft, schulden worden beloond
Als je wat gespaard hebt, iets van je leven maakt of gemaakt hebt, alles netjes bij de weg, dan moet je steeds meer fiscaal bloeden.
Als je er een puinhoop van maakt, schulden, niks willen leren en investeren in kennis, kunde, leervermogen, maar dan wel de hand op houden, ook nog gefaciliteerd door fiscale regelingen.
Goede leefstijl/burgerschap wordt bestraft, schulden worden beloond

- ///Joost
Je studieschuld deels aflossen heeft al een zeer positieve invloed op je hypotheek. Los je niets af, dan wordt uitgegaan van de schuld aan het begin van de looptijd.Crookie schreef: 18 sep 2019, 09:33 De doorsnee student met een studieschuld kan niet of moeilijk een huis bij elkaar financieren bij de bank. De studieschuld telt x 2 bij de te lenen hypotheek. 15k is 30k minder hypotheek. Nu jij weer![]()
Seadwellers en Subs! Kun je je geen buil aan vallen lijkt me. Wel even op de wachtlijst. Wat voor kunst denk je aan? Ik vind dat ook altijd zo'n 'wat de gek er voor geeft' categorie.Elise schreef: 18 sep 2019, 09:36 Gelukkig duurt het allemaal nog even voordat e.e.a. is ingevoerd, geeft mij voldoende tijd mijn opties te onderzoeken.
-
OnlineWill F.
Doe ik ook maar vraag me steeds vaker af waarom want wijs lijkt het allang niet meer. Romo en Elise hebben dat hierboven al goed verwoord.Robin schreef: 18 sep 2019, 07:50Ja ik denk ik zet er even 'n smiley bij vandaar want dat klopt ook.
Maarja wij lossen bijv dik af op onze panden(al jaaaaaaaaren) , dan ben je er maar vanaf, minder maandlasten met <5j.
-
Jij vindt toch dat mijn geloofwaardigheid in de vrieskist staat?///Joost schreef: 18 sep 2019, 09:50Seadwellers en Subs! Kun je je geen buil aan vallen lijkt me. Wel even op de wachtlijst. Wat voor kunst denk je aan? Ik vind dat ook altijd zo'n 'wat de gek er voor geeft' categorie.Elise schreef: 18 sep 2019, 09:36 Gelukkig duurt het allemaal nog even voordat e.e.a. is ingevoerd, geeft mij voldoende tijd mijn opties te onderzoeken.
Dan hoeven wij het er verder niet meer over te hebben.
-
Dat roep ik (hier) al jaren....romo schreef: 18 sep 2019, 09:41 Wat mij zeer tegenstaat;
Goede leefstijl/burgerschap wordt bestraft, schulden worden beloond![]()
Edit, m'n oma(1917-2006) had wat centen, komt met dementie ergens eind vorige eeuw in verpleegtehuis alhier. Naast haar kamer woonde 'n oud wief met 'niks'. Zelfde service alles hetzelfde, alléén kostte het m'n oma honderden guldens/euros per maand(ik dacht zelfs 1300 euro op 't laatst) en dat andere wief had niks en betaalde niks....
Will inderdaad. We zijn bezig met andere ideeen.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Hoeveel mensen maken er wat van, en hoeveel maken er een gigantische puinhoop van?romo schreef: 18 sep 2019, 09:41 Wat mij zeer tegenstaat;
Goede leefstijl/burgerschap wordt bestraft, schulden worden beloond![]()