BMW E46 330i executive touring [Fijne wagens waren het...]
- Tim N
Re: BMW E46 330i executive touring [Fijne wagens waren het..
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... =lr&pos=30" onclick="window.open(this.href);return false;
E90 M3?
of liever origineel NL?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... e=lr&pos=1" onclick="window.open(this.href);return false;
E90 M3?
of liever origineel NL?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... e=lr&pos=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
Die onderste M3 komt uit Zwolle of Meppel... heeft daar een hele tijd gestaan.
Laatst gewijzigd door Knot op 06 jun 2016, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- tomgtr
Het maakt niks uit qua rijden. Echter, als je hem wil inruilen over een jaar bij zelfde dealer krijg je te horen dat hij minder waard is dan je denkt omdat het een import auto is. Bij de verkoop proberen ze je uit te leggen dat het niet uitmaakt. F... off!!!!Martin van der Zwaard schreef:Wat maakt het nou weer uit dat het een importauto is??
Je E60 is ook import.
-
OnlineMartijn_bmw
Dat vind ik idd ook zo'n ratte streek.. mij persoonlijk boeit import met een goede historie er bij ook niet maar bij verkoop geen korting en inruil wel het gezeur dat het minder waard is dat staat wel tegen...tomgtr schreef:Het maakt niks uit qua rijden. Echter, als je hem wil inruilen over een jaar bij zelfde dealer krijg je te horen dat hij minder waard is dan je denkt omdat het een import auto is. Bij de verkoop proberen ze je uit te leggen dat het niet uitmaakt. F... off!!!!Martin van der Zwaard schreef:Wat maakt het nou weer uit dat het een importauto is??
Je E60 is ook import.
- Niels
- Auto: Prius+
Bombadil schreef:Gefeliciteerd met de verkoop.
Had eigenlijk wel een V8. 550i verwacht als nieuw doelwit...
Is dit niet de 535 voor je http://link.marktplaats.nl/m1049397282" onclick="window.open(this.href);return false; ?

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Martin van der Zwaard
Dan heeft een groot deel van NL een probleem want import is echt booming business momenteel. Zeker is in het oosten en zuiden van het land. Die trekken de hele grensstreek in Dld leeg.tomgtr schreef:Het maakt niks uit qua rijden. Echter, als je hem wil inruilen over een jaar bij zelfde dealer krijg je te horen dat hij minder waard is dan je denkt omdat het een import auto is. Bij de verkoop proberen ze je uit te leggen dat het niet uitmaakt. F... off!!!!
Mij maakt het echt niks uit, als er maar een volledige historie bij de auto aanwezig is.
- dvh
Die handgeschakelde 535i is wel top zeg. Prijs vind ik zo gek nog niet.
- Knot
Blijft 5 jaar oud, import en moeilijk verkopen met handbak...
Kostte dat nieuw een 535i High Exe standaard?
Kostte dat nieuw een 535i High Exe standaard?
-
Heb zelf nog nooit gecontroleerd of een wagen een 'import' is of welke letter / cijfercombinatie er op het kenteken staat. Als de auto kwa uitvoering voor mij klopt, dan klopt het gewoon. Zal daarin vast niet de enige zijn.
Een handbak zou er wellicht voor zorgen dat het iets langer duurt voor de wagen verkocht is, maar ook daar zijn altijd wel liefhebbers voor te vinden. Mijn wagens hebben bewust allemaal een handbak. Niet omdat ik zo'n goede rijder zou zijn of omdat dat beter is. Simpelweg omdat ik dat zelf prettig vind.
Mocht iemand te zijner tijd extra proberen af te dingen 'omdat' er een handbak in zit, stuur je zo'n gast gewoon weg. Er is niemand die voor 1.000 minder een handbak kiest, terwijl hij eigenlijk een automaat wil.
Een handbak zou er wellicht voor zorgen dat het iets langer duurt voor de wagen verkocht is, maar ook daar zijn altijd wel liefhebbers voor te vinden. Mijn wagens hebben bewust allemaal een handbak. Niet omdat ik zo'n goede rijder zou zijn of omdat dat beter is. Simpelweg omdat ik dat zelf prettig vind.
Mocht iemand te zijner tijd extra proberen af te dingen 'omdat' er een handbak in zit, stuur je zo'n gast gewoon weg. Er is niemand die voor 1.000 minder een handbak kiest, terwijl hij eigenlijk een automaat wil.
- Knot
75k standaard gaan we even van uit, na 4 jaar door de helft =37,5k dan nog een keer 25% van de volgende deling kom je op 32.750 daar zou je m nog wel eens voor meekrijgen ook.... hmmz..
-
Ik zou het import deel niet eens erg vinden. De handbak wel .. ik kijk ook met een schuin oog naar dit soort wagens maar een handbak in een vijf serie...
Dat ' probleem' kun je ook krijgen bij verkoop.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Idd, in sommige auto's wil je dat gewoon niet. Alleen Knot is nog van het type "echte rijder". Die koopt die auto om af vinken op z'n lijst en er zo nu en dan mee te driften. Dat doen de meeste 5 rijders niet...
Staat bij de dealer hier in de buurt ook nog een erg leuke BMW X3 met 190pk 20d motor van 2015. Weinig gereden, M-pakket, etc. Mooi ding maar met handbak, helaas. Als ik zo'n ding zou willen is dat echt met automaat. Kan ook geen korting tegenop.
Staat bij de dealer hier in de buurt ook nog een erg leuke BMW X3 met 190pk 20d motor van 2015. Weinig gereden, M-pakket, etc. Mooi ding maar met handbak, helaas. Als ik zo'n ding zou willen is dat echt met automaat. Kan ook geen korting tegenop.
- Knot
Tsja, de E34 en E38 reed ik rustig dan is het niet zo erg maar de F30 wilde ik toch lekker sturen en dan moest je altijd flipperen anders doet de automaat gewoon niet 100% wat jij op elk moment wil.
-
Er zijn altijd wel mensen zoals ik. Dan gaat zo'n 535 niet in 2 weken maar 6 weken weg. Zolang de wagen goed wordt onderhouden en er spik en span uitziet vindt dat wel een nieuwe koper voor goed geld.
Hoe soepel een automaat ook is, je voelt de verzetten. In mijn ogen zijn die 8 en 9 bakken dan ook lichtelijk irritant. Zelfs een 5 had ik met een handbak gewild.
Hoe soepel een automaat ook is, je voelt de verzetten. In mijn ogen zijn die 8 en 9 bakken dan ook lichtelijk irritant. Zelfs een 5 had ik met een handbak gewild.
- Knot
De ene keer wil je dat ie onderuit blijft beulen en de andere keer wil je dat ie vooraf al terugschakelt... denk dat ik met het Porsche pdk systeem met die inhaalknop wel kan leven.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Eigenlijk het enige nadeel van mijn E39 B10 is dat ie geen handbak heeft....
Gewoon omdat ik dat prettiger vind, en omdat het risico van een revisie veeel kleiner is tussen zeg 100 en 300dkm
en omdat t beter mee remt op een circuit
Gewoon omdat ik dat prettiger vind, en omdat het risico van een revisie veeel kleiner is tussen zeg 100 en 300dkm
en omdat t beter mee remt op een circuit
- MParallel
- Auto: BMW
Ik wilde per se een DE import hebben 

-
OnlineMartijn_bmw
precies dit, daarom wil ik ook (nog) geen automaat in mijn daily hebben.... zelf schakelen heb je het altijd zelf in de hand.Knot schreef:De ene keer wil je dat ie onderuit blijft beulen en de andere keer wil je dat ie vooraf al terugschakelt....
Ik beleef ook plezier van mooi terugschakelen en tussengas geven als je op een snelwegafrit/klaverblad oid aankomt. Die beleving is met automaat helemaal weg...
alleen als ik lang in de file sta mis ik soms een automaat.
verder wbt schuifdak heb ik weer hetzelfde als Arthur, tot nu toe elke BMW met dak waar ik in ga zitten stoel op de laagste stand en dan nog schuur ik met mijn kruin langs het plafond... ooit toch eigenwijs de auto gekocht met het idee dat wend wel... na 3 weken weer verkocht, onbewust ging ik scheef naar het midden zitten om zo met mijn hoofd boven het glas deel te zitten met rugpijn tot gevolg van het scheefzitten.
kortom ik wil een auto met handbak en zonder schuifdak... zo heeft iedereen zijn eigen wensen en samenstelling lijstje

- Knot
Maar goed ook, daarom verkoop ik die meuk zonder dakje ook weer snel 
En schuifdak liefst geen electrische stoelen, dan kunnen ze net wat lager, al had ik er in de E38 geen last van, schuifdak en memory met mijn 1m85.

En schuifdak liefst geen electrische stoelen, dan kunnen ze net wat lager, al had ik er in de E38 geen last van, schuifdak en memory met mijn 1m85.
-
OnlineMartijn_bmw
Knot schreef:Maar goed ook, daarom verkoop ik die meuk zonder dakje ook weer snel

klopt combi schuifdak / elec stoelen is nog iets minder ruimte.
Ik ben 1,92M en heb relatief korte benen/lang bovenlichaam dus veel ruimte naar boven nodig maar stoel hoeft niet overdreven ver naar achter. (in een 3 serie kan er nog prima iemand achter mij zitten) En ik hou van een actief zithouding in de auto dus leuning behoorlijk rechtop, zodat je armen mooi licht gebogen zijn tot het stuur. En knie niet maximaal gestrekt bij ingetrapte koppeling.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Precies eender, alleen 1cm korter. Maar wellicht wat meer omvang