wanneer ga je je lasapparaat maken? of wordt dat gedaan en dus wachten op.
Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose build
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 23-08 @ Pag:
owja een starre as oid...helemaal niet aan gedacht
wanneer ga je je lasapparaat maken? of wordt dat gedaan en dus wachten op.
wanneer ga je je lasapparaat maken? of wordt dat gedaan en dus wachten op.
- EvdP
- Berichten: 6870
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 23-08 @ Pag:
Het wordt een waar kunstwerk!
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 23-08 @ Pag:
Morgen wordt hij opgehaald en dus even afwachten wat er aan mankeert, kom er zelf niet uit dus de expert er naar laten kijken..GTRene schreef:owja een starre as oid...helemaal niet aan gedacht![]()
wanneer ga je je lasapparaat maken? of wordt dat gedaan en dus wachten op.
Haha, bedankt!EvdP schreef:Het wordt een waar kunstwerk!
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 23-08 @ Pag:
30-08:
Las apparaat nog niet terug van de reparateur..
Niet getreurd heb nog zat te doen, dus..
Vorige eigenaar had al hier en daar wat lap werk gedaan..
Daar houd ik niet van dus, weg er mee..
Linker dorpel/vloer:
Zoals je kan zien, heeft hij dat niet voor niets gedaan...

Alle delen er uit..

Had de vloer en dorpel al liggen, toch ook de binnen dorpel en stoel frame besteld en waren al snel binnen..

Stoel frame? hoor ik je zeggen.. Klopt, deze was ook al opgelapt..
Moest toch ook de vloer gedeeltelijk vervangen en moest hij er toch af..

Voordat ik begon met deze reparatie, had ik een speciaal boortje geregeld, wat een gemak om met deze boor, puntlassen te verwijderen..

Ziet er dan zo uit..

Na verdere inspectie, maar goed dat we hem hebben verwijderd, want het is al aardig rot van binnen..

Zo veel mogelijk de rotte delen er gelijk uitgehaald..

Helaas had de vorige eigenaar de plaatjes ook over de chassis poten gelast..

Dus eerst dit maar eens opknappen..

Was van plan op alleen de rotte deel van de vloer plaat te vervangen, en dus maar een gedeelte te vervangen, toch maar besloten om hem compleet te doen..
Dus wederom alle punt lassen opgespoord en uitgeboord..

Blijft niet veel over wat er nu nog rot kan zijn..
Chassis poten ook mooi schoon gemaakt en klaar om voor de weder opbouw..

Zal er dan zo ongeveer uit komen te zien..
Het meeste met vervangingsplaatwerk, moet alleen een plaat maken onder het stoel frame..
Past redelijk tot goed, zal dit stukje ook verwijderen, is er straks een mooi geheel, en lijkt het weer origineel..

Had nog wat tijd over, dus het rooster ook uitgeboord zodat ik deze kan stralen en in de grond verf kan zetten..

Dat was het even weer..
Las apparaat nog niet terug van de reparateur..
Niet getreurd heb nog zat te doen, dus..
Vorige eigenaar had al hier en daar wat lap werk gedaan..
Daar houd ik niet van dus, weg er mee..
Linker dorpel/vloer:
Zoals je kan zien, heeft hij dat niet voor niets gedaan...
Alle delen er uit..
Had de vloer en dorpel al liggen, toch ook de binnen dorpel en stoel frame besteld en waren al snel binnen..
Stoel frame? hoor ik je zeggen.. Klopt, deze was ook al opgelapt..
Moest toch ook de vloer gedeeltelijk vervangen en moest hij er toch af..
Voordat ik begon met deze reparatie, had ik een speciaal boortje geregeld, wat een gemak om met deze boor, puntlassen te verwijderen..
Ziet er dan zo uit..
Na verdere inspectie, maar goed dat we hem hebben verwijderd, want het is al aardig rot van binnen..
Zo veel mogelijk de rotte delen er gelijk uitgehaald..
Helaas had de vorige eigenaar de plaatjes ook over de chassis poten gelast..
Dus eerst dit maar eens opknappen..
Was van plan op alleen de rotte deel van de vloer plaat te vervangen, en dus maar een gedeelte te vervangen, toch maar besloten om hem compleet te doen..
Dus wederom alle punt lassen opgespoord en uitgeboord..
Blijft niet veel over wat er nu nog rot kan zijn..
Chassis poten ook mooi schoon gemaakt en klaar om voor de weder opbouw..
Zal er dan zo ongeveer uit komen te zien..
Het meeste met vervangingsplaatwerk, moet alleen een plaat maken onder het stoel frame..
Past redelijk tot goed, zal dit stukje ook verwijderen, is er straks een mooi geheel, en lijkt het weer origineel..
Had nog wat tijd over, dus het rooster ook uitgeboord zodat ik deze kan stralen en in de grond verf kan zetten..
Dat was het even weer..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 30-08 @ Pag:
holy moly
blijft straks niks over, meer nieuw dan oud, je krijgt straks een nieuwe oude auto
blijft straks niks over, meer nieuw dan oud, je krijgt straks een nieuwe oude auto
- EvdP
- Berichten: 6870
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 30-08 @ Pag:
Wat GTRene zegt!
- Niels
- Berichten: 22548
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 30-08 @ Pag:
Thnx voor de update 
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 30-08 @ Pag:
Ik snap dat zelf klussen en opbouwen een ontzettende hoeveelheid trots en extra plezier opleveren. Maar als ik kijk hoeveel er uiteindelijk blijkt te moeten worden vervangen, zou een nieuwe carrosserie niet de betere optie geweest zijn?
Of zijn die, zoals bij de originele Mini wel, niet te koop?
Maar vooral blijven posten! Want wat een gaaf project
Of zijn die, zoals bij de originele Mini wel, niet te koop?
Maar vooral blijven posten! Want wat een gaaf project
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 30-08 @ Pag:
deze heeft ook zoiets, ook met die achter schokdempers, ook zoiets motor met die afdekking wat het weer wat klassieke look geeft
>
http://www.pistonheads.com/gAssing/topi ... &t=1315211" onclick="window.open(this.href);return false;
en later kwam ik dit tegen, zou dat die zelfde zijn?
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-ESCORT-M ... 1c450f4e5f" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pistonheads.com/gAssing/topi ... &t=1315211" onclick="window.open(this.href);return false;
en later kwam ik dit tegen, zou dat die zelfde zijn?
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-ESCORT-M ... 1c450f4e5f" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 30-08 @ Pag:
Potverdikke wat een werk, herinnerd mij aan mijn mini restauratie, eens maar nooit weer pfff
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 30-08 @ Pag:
GTRene schreef:holy moly![]()
blijft straks niks over, meer nieuw dan oud, je krijgt straks een nieuwe oude auto
Haha, tja wat niet goed is gaat er uit, en wat houd je dan over... een goede body!EvdP schreef:Wat GTRene zegt!
Niels schreef:Thnx voor de update
Nieuwe body's zijn niet meer te koop, vandaar dat er zo veel restoratie delen te koop zijn, omdat er nog volop ge-rallyed wordt in bijv: Engeland, Ierland en Schotland wordt er nog volop geproduceerd..SteV6 schreef:Ik snap dat zelf klussen en opbouwen een ontzettende hoeveelheid trots en extra plezier opleveren. Maar als ik kijk hoeveel er uiteindelijk blijkt te moeten worden vervangen, zou een nieuwe carrosserie niet de betere optie geweest zijn?
Of zijn die, zoals bij de originele Mini wel, niet te koop?
Maar vooral blijven posten! Want wat een gaaf project
Dat de body schaars worden, merk je wel aan deze rally mannen, die steeds meer in Europa body's komen kopen..
Zijn niet deze zelfde , maar lijken wel op elkaar..GTRene schreef:deze heeft ook zoiets, ook met die achter schokdempers, ook zoiets motor met die afdekking wat het weer wat klassieke look geeft>
http://www.pistonheads.com/gAssing/topi ... &t=1315211" onclick="window.open(this.href);return false;
en later kwam ik dit tegen, zou dat die zelfde zijn?
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-ESCORT-M ... 1c450f4e5f" onclick="window.open(this.href);return false;
Die ene body op Pistonheads, is de auto van "Motorsport tools" dit is een internet winkel die gespecialiceerd is in dit soort materiaal, neem maar eens een kijkje en voor al bij het hoofdstuk "Escort" even een kijkje nemen, dan zie wat er allemaal gewoon leverbaar is...
http://www.motorsport-tools.com/ford-es ... 1-mk2.html
Is zo wie zo leuk voor de race en rally fans hier, hebben hele leuke spullen, voor niet te veel geld...
Op deze auto is niets bezuinigd, (koste nu al iets van 150.000e) alleen de motor (Millington 2.5 N/A Cosworth YB all alloy race engine) koste al een mooie BMW.
Oja,
achteras kost: 7500e
http://www.motorsport-tools.com/atlas-a ... activ.html
Voor poten:
http://www.motorsport-tools.com/avo-for ... overs.html
Voor wiel ophanging:
http://www.motorsport-tools.com/escort- ... embly.html
enz enz enz...
Moet je een optellen bij elkaar..
Niet te doen voor de normale man, maar ja als je een magazijn achter je hebt staan
en het mooiste/beste er uit mag pakken en er op mag schroeven, tja...
Haha, nee geen probleem mee, zit stiekem al weer te kijken naar een volgende...Tim N schreef:Potverdikke wat een werk, herinnerd mij aan mijn mini restauratie, eens maar nooit weer pfff
Maar eerst deze klaar...
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 30-08 @ Pag:
Heb toch nog een kleine update te delen...
Intussen een nieuw stoeltje gekocht voor de Escort..



Heb even getwijfeld, want past niet echt bij het bouwjaar van de auto..
Vond het toch belangrijk om een goede en veilige stoel te monteren, vandaar de knoop is door gehakt..
Intussen een nieuw stoeltje gekocht voor de Escort..
Heb even getwijfeld, want past niet echt bij het bouwjaar van de auto..
Vond het toch belangrijk om een goede en veilige stoel te monteren, vandaar de knoop is door gehakt..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 30-08 @ Pag:
dat linkje kwam ik laatst ook tegen met die onderdelen, ook ff gekeken naar wat klein spul, wat gaaf.
die dingen wat jij aan wees niet gezien toen, heb maar een aantal pagina's gekeken, maar wat een prijzen en ja dan gaat dat wel oplopen als je dat soort dingen in het ; mandje' dropt
wel heel gaaf spul
die stoel...tja, als je professioneel wedstrijden gaat doen oke...
wil je een mooie rally car voor de fun en 'show' dan zou ik die er niet in zetten maar meer een klassiek passend model.
die dingen wat jij aan wees niet gezien toen, heb maar een aantal pagina's gekeken, maar wat een prijzen en ja dan gaat dat wel oplopen als je dat soort dingen in het ; mandje' dropt
wel heel gaaf spul
die stoel...tja, als je professioneel wedstrijden gaat doen oke...
wil je een mooie rally car voor de fun en 'show' dan zou ik die er niet in zetten maar meer een klassiek passend model.
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 30-08 @ Pag:
06-09:
Begonnen met de wederopbouw van de LV vloer en dorpel..

Miste een gedeelte van de vloer, dus deze zelf gemaakt..




Tussen balk pas maken, zo ver mogelijk, want heb besloten om de tunnel ook naar GRP4 specs te maken , net als het achter diff uitsparring..


Toch maar wat gaten gemaakt..

Totaal plaatje...


07-09:
Gaten geponst en geboord om de vloer op de chassis poten te punt lassen..


Vloer klaar om gelast te worden..
Tijd om de binnen dorpel pas te maken, daarom een stuk goede dorpel verwijderd, om zo een overlapping te maken..

Door door de twee (oude en nieuwe) plaat heen te zagen, heb je straks een mooie naad..

Binnen zijde:

afval, oud en nieuw..

En een strakke naad..

Omdat het las nog niet naar behoren functioneert en daarom wederom terug moet voor reparatie, kon ik hier niet verder mee..
Genoeg te doen, dus door met de dorpel "stand" set..

Omdat deze set waterpas en ook zo haaks mogelijk in de dorpel moet komen, maar een systeempje verzonnen om ook op die manier te kunnen boren..

Met een iets dunnere buis het eerste gat getest..


Redelijk gelukt, dacht ik zo..
Nu de dikkere buis pas maken in de dorpel..


Zo wordt hij straks gelast..

Hij zit er in, alleen het plaatje nog aan passen naar de body..


Die dunnere buis gaan we gebruiken om de "stands te maken, je kan ze ook zo kopen..


En moet er straks zo uit zien..

Zit alweer te denken aan het volgende project, dus al iemand een oude Ford Transit MK2 weet, dan hoor ik dat graag..
Geen haast, maar kan geen kwaad om nu al vast wat rond te neuzen, toch..
Waarom een Transit zou je denken... tja, foto zeggen meer als 1000 worden...


Of Ford Motorsport..

Latersssss..
Begonnen met de wederopbouw van de LV vloer en dorpel..
Miste een gedeelte van de vloer, dus deze zelf gemaakt..
Tussen balk pas maken, zo ver mogelijk, want heb besloten om de tunnel ook naar GRP4 specs te maken , net als het achter diff uitsparring..
Toch maar wat gaten gemaakt..
Totaal plaatje...
07-09:
Gaten geponst en geboord om de vloer op de chassis poten te punt lassen..
Vloer klaar om gelast te worden..
Tijd om de binnen dorpel pas te maken, daarom een stuk goede dorpel verwijderd, om zo een overlapping te maken..
Door door de twee (oude en nieuwe) plaat heen te zagen, heb je straks een mooie naad..
Binnen zijde:
afval, oud en nieuw..
En een strakke naad..
Omdat het las nog niet naar behoren functioneert en daarom wederom terug moet voor reparatie, kon ik hier niet verder mee..
Genoeg te doen, dus door met de dorpel "stand" set..
Omdat deze set waterpas en ook zo haaks mogelijk in de dorpel moet komen, maar een systeempje verzonnen om ook op die manier te kunnen boren..
Met een iets dunnere buis het eerste gat getest..
Redelijk gelukt, dacht ik zo..
Nu de dikkere buis pas maken in de dorpel..
Zo wordt hij straks gelast..
Hij zit er in, alleen het plaatje nog aan passen naar de body..
Die dunnere buis gaan we gebruiken om de "stands te maken, je kan ze ook zo kopen..
En moet er straks zo uit zien..
Zit alweer te denken aan het volgende project, dus al iemand een oude Ford Transit MK2 weet, dan hoor ik dat graag..
Geen haast, maar kan geen kwaad om nu al vast wat rond te neuzen, toch..
Waarom een Transit zou je denken... tja, foto zeggen meer als 1000 worden...
Of Ford Motorsport..
Latersssss..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 08-09 @ Pag:
en wat een denkwerk en handwerk, zelfs een handzaag
dacht die heeft wel 1 of andere cutter zeg maar.
nice hoor, wel balen dat je las apparaat nog niet goed werkt, maar zoals je al zegt, genoeg te doen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 08-09 @ Pag:
ah, dat was al een scale model die je poste 1/43

http://rallymodels.co.uk/?page_id=197" onclick="window.open(this.href);return false;
of

http://www.carmodel.com/de/edicola/ford ... ertz/23938" onclick="window.open(this.href);return false;
http://rallymodels.co.uk/?page_id=197" onclick="window.open(this.href);return false;
of
1:43 model Ford Escort Mk2 Mikkola Monte-Carlo Rally 1979 + Transit Van+Trailer
http://www.carmodel.com/de/edicola/ford ... ertz/23938" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 08-09 @ Pag:
Komen die pijpjes voor je 'Dorpel stand set' zo ver naar binnen? Komt daar je kooi niet te staan?
Verder weer supergaaf om te lezen en zien.
Verder weer supergaaf om te lezen en zien.
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 08-09 @ Pag:
Nee pijpje komen gelijk met de binnen kant, als de buiten plaat gelast is op de dorpel, slijp ij het overtollige materiaal er af..Peric schreef:Komen die pijpjes voor je 'Dorpel stand set' zo ver naar binnen? Komt daar je kooi niet te staan?
Verder weer supergaaf om te lezen en zien.
- EvdP
- Berichten: 6870
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 08-09 @ Pag:
Zo'n Transit is ook leuk. Maar die staan toch ook niet bekend om hun roestbestendigheid?
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 08-09 @ Pag:
Nee, klopt daar ben ik aant denken aan het volgende project...EvdP schreef:Zo'n Transit is ook leuk. Maar die staan toch ook niet bekend om hun roestbestendigheid?
-
Andre
- Berichten: 11454
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 08-09 @ Pag:
Zag laatst zo n Escort Mk2 brede spatborden door Heerenveen rijden. Echt mooi spul!!!
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 08-09 @ Pag:
Zien er mooi uit, gaat goed zoeken worden om ze gevonden te krijgen.
GTRene schreef:ah, dat was al een scale model die je poste 1/43
http://rallymodels.co.uk/?page_id=197" onclick="window.open(this.href);return false;
of1:43 model Ford Escort Mk2 Mikkola Monte-Carlo Rally 1979 + Transit Van+Trailer
http://www.carmodel.com/de/edicola/ford ... ertz/23938" onclick="window.open(this.href);return false;
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 08-09 @ Pag:
20-09:
Wordt wel weer tijd voor een update..
Van de week weer een doosje onderdelen binnen gehad uit Engeland..

Kort diff tunnel..

Of toch de langere diff tunnel.. Kon niet kiezen...

Tevens een benzine tank houder laten komen..

Maar daar later meer..
Linker voor bodem plaat is nu helemaal vernieuw, gepunt last en ook gelijk door gelast..


Nieuwe binnen dorpel zit er in..

Gelijk in de zinkspray. kan er nu nog bij..

Bodem dan ook maar..

Nieuwe buiten dorpel pas maken..

Testen met voorscherm, of het een beetje past allemaal..

Dorpels te gelijk door gezaagd, zo heb je een gelijk matige naad..


Zink spray, waar het extra gedeelte is verwijdert..

Gepunt last en afgelast, alleen nog de overtollige lassen verwijderen..


Door met de "Sill stands", versteviging platen en de bussen haaks en waterpas, er in gelast..




Totaal plaatje..

Overtollige las, vlak geslepen, zo hoeft er weinig plamuur op..

Dat was het wel weer even..

21-09:
Rust dagje
Had al een tijdje een MK2 RS2000 teller thuis liggen, deze is ongeveer 36jaar oud, dus vandaag maar even een schoonmaak beurtje gegeven..
Alles gedemonteerd en begonnen met de toeren teller..

Daarna de oliedruk, temp en benzine tellers aan de beurt..

KM teller was het vuilst ivm de bediening van de dag teller (loopt door het glas heen)

Leuk setje toch?

Toch weer aardig schoon, natuurlijk moest het huis en diversen van het huis ook schoon, maar dit mag de vaatwasser doen, dit zien jullie later ...
Glas durfde ik niet in de vaatwasser te doen, dus deze met de hand gedaan..
Zitten wel wat kleine /ondiepe krassen in het plastic glas, kijken of ik dat op de zaak kan polijsten..

Dat was het weer even..
Tot de volgende update.. :!:
Wordt wel weer tijd voor een update..
Van de week weer een doosje onderdelen binnen gehad uit Engeland..
Kort diff tunnel..
Of toch de langere diff tunnel.. Kon niet kiezen...
Tevens een benzine tank houder laten komen..
Maar daar later meer..
Linker voor bodem plaat is nu helemaal vernieuw, gepunt last en ook gelijk door gelast..
Nieuwe binnen dorpel zit er in..
Gelijk in de zinkspray. kan er nu nog bij..
Bodem dan ook maar..
Nieuwe buiten dorpel pas maken..
Testen met voorscherm, of het een beetje past allemaal..
Dorpels te gelijk door gezaagd, zo heb je een gelijk matige naad..
Zink spray, waar het extra gedeelte is verwijdert..
Gepunt last en afgelast, alleen nog de overtollige lassen verwijderen..
Door met de "Sill stands", versteviging platen en de bussen haaks en waterpas, er in gelast..
Totaal plaatje..
Overtollige las, vlak geslepen, zo hoeft er weinig plamuur op..
Dat was het wel weer even..
21-09:
Rust dagje
Had al een tijdje een MK2 RS2000 teller thuis liggen, deze is ongeveer 36jaar oud, dus vandaag maar even een schoonmaak beurtje gegeven..
Alles gedemonteerd en begonnen met de toeren teller..
Daarna de oliedruk, temp en benzine tellers aan de beurt..
KM teller was het vuilst ivm de bediening van de dag teller (loopt door het glas heen)
Leuk setje toch?
Toch weer aardig schoon, natuurlijk moest het huis en diversen van het huis ook schoon, maar dit mag de vaatwasser doen, dit zien jullie later ...
Glas durfde ik niet in de vaatwasser te doen, dus deze met de hand gedaan..
Zitten wel wat kleine /ondiepe krassen in het plastic glas, kijken of ik dat op de zaak kan polijsten..
Dat was het weer even..
Tot de volgende update.. :!:
-
OnlineEric Z
- Berichten: 4227
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 21-09 @ Pag:
Krijg je met die sill stands geen problemen tijdens de apk vanwege het uitsteken? Of komt de auto niet op kenteken?
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
Re: Escort MK2 RS2000 "GRP4" Flatnose, Update: 21-09 @ Pag:
Zijn zat rally auto's met sill stands (Denk aan WRC) die ook gekeurd moeten zijn en op kenteken staan...Eric Z schreef:Krijg je met die sill stands geen problemen tijdens de apk vanwege het uitsteken? Of komt de auto niet op kenteken?
Uiteraard worden ze nog ingekort, en steken niet buiten de verbreding schermen..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bleu_dust, Mark 320iS en 13 gasten
