BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Verkocht...]
- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Zou kunnen hoor dat ie bij de 130i op 7200 zit. Zijn ook verschillende motorcodes allemaal N52B30 maar O1 en O2 etc dacht ik.
De Z4 staat voor het eerst de hele week stil al... wat een gedoe zeg.... keuken is er zo uit maar dan tegel over tegel waarvan de onderste laag er al 40 jaar opgedroogd zit..... muur verzetten, behang ook 3 lagen over elkaar.... wat een ellende kunnen mensen je bezorgen zeg.
De Z4 staat voor het eerst de hele week stil al... wat een gedoe zeg.... keuken is er zo uit maar dan tegel over tegel waarvan de onderste laag er al 40 jaar opgedroogd zit..... muur verzetten, behang ook 3 lagen over elkaar.... wat een ellende kunnen mensen je bezorgen zeg.
- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Oke, had ik niet verwacht. Vond m zo met 225 rondom perfect neutraal maar met 255 achter is het dus nogsteeds in orde. Maargoed, voorlopig deze banden erop die hebben 8mm en mogen nog wel even mee!Flamman schreef:
Ik rijdt met die 18" breedset wielen maar de 1 blijft heerlijk overstuurd ook met die maat.
- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Bedankt voor de tip alleen die kleur wil ik liever niet mee rondrijden hoor

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Hoezo niet? Je had ook rode lippenstift op toen je de Z4 kwam ophalen.
- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Ja, ik kon niet anders, was verplicht in dat gehucht waar ik naartoe moest om de Z4 te bekijken. Uiteraard had ik het niet bij me dus moest het aan de dorpspoort kopen voor 22,50 contant.... 

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Al met al duur tripje icm visa on arrival 

- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Het is nu ff deze handel.... geen 6 in lijn te bekennen helaas...


Wat een gedoe zeg.... tegels van 18 jaar oud met daaronder tegels van 40 jaar oud.... leidingen die nergens op slaan, gas moest eruit (inductie kookplaat straks), precies op de plek van het gas moesten de wandcontactdozen komen natuurlijk....
Wat een gedoe zeg.... tegels van 18 jaar oud met daaronder tegels van 40 jaar oud.... leidingen die nergens op slaan, gas moest eruit (inductie kookplaat straks), precies op de plek van het gas moesten de wandcontactdozen komen natuurlijk....

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
heb je die van Gogh tekeningen er ook afgebeiteld?
die 2 hartjes en dat beertje?
en wat waren die andere tegeltjes dan met plaatjes?

die 2 hartjes en dat beertje?

en wat waren die andere tegeltjes dan met plaatjes?
- Martijn_bmw
- Berichten: 28638
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
lekker klusje he... ken het van het huis van me ouders daar heb ik ook geholpen destijds en het slopen van keuken+badkamer voor me rekening genomen
huis is uit de jaren 30 en 8 jaar geleden hebben ze het gekocht en verbouwd dus je kan je ongeveer bedenken wat voor bende het was
overigens nog wel leuke kranten achter het behang vandaan gehaald... o.a. een hele oude advertentie van een Renault te koop nieuw voor 2400 gulden



overigens nog wel leuke kranten achter het behang vandaan gehaald... o.a. een hele oude advertentie van een Renault te koop nieuw voor 2400 gulden


- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Behang is ook drama, ene kamer 2 lagen, andere kamer 3 lagen. Muur verzet om de kamer van de kleine meid te vergroten, deurposten zetten, deuren pas maken, nieuwe stoppenkast erin, muren glad laten maken, alle deurposten en deuren in huis schuren en schilderen... heel gedoe nog, 1 week gehad, nog 2 te gaan. Gelukkig veel contacten in vriendenkring en familie want zelf lukt me dan neverdenooitnie..
- Martijn_bmw
- Berichten: 28638
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
succes de komende weken!!
en inderdaad zulke klussen moet je met veel mensen / handjes doen want als je alles zelf wil doen kom je uiteindelijk terecht in "help mijn man is klusser" haha
en inderdaad zulke klussen moet je met veel mensen / handjes doen want als je alles zelf wil doen kom je uiteindelijk terecht in "help mijn man is klusser" haha
- EvdP
- Berichten: 6751
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Komt me heel bekend voor!

Succes met de klus!
Succes met de klus!
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Suc6
doet het draadje even 2 weken in de verstop modus....
doet het draadje even 2 weken in de verstop modus....
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Krijg altijd jeuk van (ver)bouw plaatjes.
Man wat een hekel heb ik daaraan.
Ben nog aan het revalideren van de laatste verhuizing.
Sterkte
Man wat een hekel heb ik daaraan.
Ben nog aan het revalideren van de laatste verhuizing.
Sterkte

- Turbo johan
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 09 jun 2008, 18:21
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Hele gave auto!
Ik heb Rico hier in de buurt regelmatig zien rijden.
Valt best op zo'n Z4
Veel plezier ermee!
Johan
Ik heb Rico hier in de buurt regelmatig zien rijden.
Valt best op zo'n Z4

Veel plezier ermee!
Johan
- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Stuk verder gekomen, nieuwe draden onder de grond door de meterkast in en dozen afgemonteerd in de keuken. Volgend weekend de nieuwe kast erin met 10 groepen. Al het behang eraf, lichtschakelaars in de muur weggewerkt, muren geschuurd enz enz....
Wel lekker hoor, doorzon huiskamer met tuin op het zuiden, was vanmiddag heerlijk met de achterdeur open. Zijn om 4 uur gestopt, snel de baard van de afgelopen week eraf, douche in en toen de Z4 gestart. Raampjes op een kier, warmrijden en toen even goed los gegaan.
Een 996 3.4 is rechtuit net wat sneller, maar in bochten is de Z4 (of ik?) de keizer, auto stond op goed rubber ga ik van uit en bestuurder deed zijn best (ook iemand van net in de 30) zag genoeg beweging in de auto (denk verouderd onderstel) maar ik liep ruim uit met de DTC en DSC eraf.
Terug via de A12 nog een 997 4S om me heen gehad, ook een kale gast erin, lekker trappen, maar dat is toch andere klasse hoor, ik in 4, hij waarschijnlijk in 6 en toen ging het pas een beetje gelijk op. Wel heerlijk om al die zondagsmensjes met 2 auto's aan de kant te trappen
Je merkt wel dat je in de Z4 meer bekijks krijgt en veel sneller uitgedaagd wordt, is toch net even een meer bijzondere auto dan een E36... en met de touring probeert helemaal niemand het.
Ook motorrijders waren er zat te bekennen, rechtuit accelereren ze je finaal weg maar in de bochten pak je ze in no-time riant terug op grip.
Ook even een harde lancering gedaan, voor mn gevoel deed ik nog rustig maar de Vorti's hadden het toch moeilijk toen het licht op groen ging, lekkere strepen van 0 tot 30 en 200m veder nog een setje strepen van een metertje bij opschakelen, niet verkeerd voor een non-M auto vond ik!
Echt heerlijk een uurtje gestuurd in het zonnetje..... maar hoe mooi de lijnen van de coupe ook zijn, het is dat ik de slijptol nog in het andere huis had liggen... het is wel ineens roadster weertje hoor de afgelopen 2 dagen.
Wel lekker hoor, doorzon huiskamer met tuin op het zuiden, was vanmiddag heerlijk met de achterdeur open. Zijn om 4 uur gestopt, snel de baard van de afgelopen week eraf, douche in en toen de Z4 gestart. Raampjes op een kier, warmrijden en toen even goed los gegaan.
Een 996 3.4 is rechtuit net wat sneller, maar in bochten is de Z4 (of ik?) de keizer, auto stond op goed rubber ga ik van uit en bestuurder deed zijn best (ook iemand van net in de 30) zag genoeg beweging in de auto (denk verouderd onderstel) maar ik liep ruim uit met de DTC en DSC eraf.
Terug via de A12 nog een 997 4S om me heen gehad, ook een kale gast erin, lekker trappen, maar dat is toch andere klasse hoor, ik in 4, hij waarschijnlijk in 6 en toen ging het pas een beetje gelijk op. Wel heerlijk om al die zondagsmensjes met 2 auto's aan de kant te trappen

Je merkt wel dat je in de Z4 meer bekijks krijgt en veel sneller uitgedaagd wordt, is toch net even een meer bijzondere auto dan een E36... en met de touring probeert helemaal niemand het.
Ook motorrijders waren er zat te bekennen, rechtuit accelereren ze je finaal weg maar in de bochten pak je ze in no-time riant terug op grip.
Ook even een harde lancering gedaan, voor mn gevoel deed ik nog rustig maar de Vorti's hadden het toch moeilijk toen het licht op groen ging, lekkere strepen van 0 tot 30 en 200m veder nog een setje strepen van een metertje bij opschakelen, niet verkeerd voor een non-M auto vond ik!
Echt heerlijk een uurtje gestuurd in het zonnetje..... maar hoe mooi de lijnen van de coupe ook zijn, het is dat ik de slijptol nog in het andere huis had liggen... het is wel ineens roadster weertje hoor de afgelopen 2 dagen.
-
- Berichten: 2233
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Check, heb zelf de hele middag zonder dak gereden. 

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Hahaha mijn jaarlijkse Smart Roadster jeuk komt ook weer opzetten. Ik moet gewoon een keer zo'n ding hebben.
- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Kan het niet laten.. Madelon ligt op bed.. papa gaat nog ff een keer de Z4 starten 

- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Ging weer lekker net, steeds beetje meer proberen.
Ik wilde eigenlijk een keer een 130i kopen voor dat motorblok, maar in deze auto vind ik hem ook prima. Nog wel een keer zo'n sprintje vanaf 100 in 3 doen ala E36/E39 filmpje tegen een standaard 130i natuurlijk. Misschien een keertje met Mark? Voor het gemak de camera dan in de 130i, niet omdat ik denk voorsprong te krijgen maar omdat het mij niet boeit als ik met kenteken in beeld kom, fietsen moet ik toch wel een keertje
Rico, had jij de auto laten poetsen of gewoon niet vaak gewassen? Net even stof eraf gespoten in een wasbox en de waxlaag was nog duidelijk aanwezig zo te zien.
Heb met de DTC en DSC uit gereden, ook lekker doorhalen, je moet m gewoon bij 6500 teller doorzetten, dan is de motor misschien al iets verder maar pakt ie het mooiste op daarna. Tot 7000 doorgaan is alleen handig als je een bochtencombinatie dan net wel uitkomt of in een sprintje persé je neus ervoor wil houden.
Hoe makkelijk ik met de E36 gooi en smijt..met de Z4 durf ik het eigenlijk niet zo goed. Wel volgas in 3 en 4 een bocht uitaccelereren maar durf hem geen tikkie mee te geven boven de 100. Gewoon erg veel grip aanwezig en ik weet niet precies wat ik kan verwachten, dan moet je toch ineens toveren als ie niet doet wat je verwacht had en je met 140 een dikke schuiver maakt. Soms is er ruimte, vaak niet, liever keertje op Papenburg testen bijvoorbeeld.
In 2 op vermogen even aanvoelen wat een auto doet in balans, beweging in de veren, grip tussen links en rechts etc dat is het mooiste... Alleen hier werkt dat echt niet, gas intrappen in 2 en dan hoef je alleen nog maar je rode neus op te zetten om het feest compleet te maken, ziet er niet uit... allememachies.
Net hier in de bekende coenecoopbocht nog wel met 80/90 in 3 een zetje mee gegeven en dan komt ie wel mooi opbouwend om alleen op het gas gaan heeft niet echt zin. Je kunt m ook wel met grof geweld gaan smijten dan zal ie ook best gaan maar dat vind ik de auto niet waard om zo te behandelen.
Misschien toch ooit maar die 1750 euro investeren...
Ik wilde eigenlijk een keer een 130i kopen voor dat motorblok, maar in deze auto vind ik hem ook prima. Nog wel een keer zo'n sprintje vanaf 100 in 3 doen ala E36/E39 filmpje tegen een standaard 130i natuurlijk. Misschien een keertje met Mark? Voor het gemak de camera dan in de 130i, niet omdat ik denk voorsprong te krijgen maar omdat het mij niet boeit als ik met kenteken in beeld kom, fietsen moet ik toch wel een keertje

Rico, had jij de auto laten poetsen of gewoon niet vaak gewassen? Net even stof eraf gespoten in een wasbox en de waxlaag was nog duidelijk aanwezig zo te zien.
Heb met de DTC en DSC uit gereden, ook lekker doorhalen, je moet m gewoon bij 6500 teller doorzetten, dan is de motor misschien al iets verder maar pakt ie het mooiste op daarna. Tot 7000 doorgaan is alleen handig als je een bochtencombinatie dan net wel uitkomt of in een sprintje persé je neus ervoor wil houden.
Hoe makkelijk ik met de E36 gooi en smijt..met de Z4 durf ik het eigenlijk niet zo goed. Wel volgas in 3 en 4 een bocht uitaccelereren maar durf hem geen tikkie mee te geven boven de 100. Gewoon erg veel grip aanwezig en ik weet niet precies wat ik kan verwachten, dan moet je toch ineens toveren als ie niet doet wat je verwacht had en je met 140 een dikke schuiver maakt. Soms is er ruimte, vaak niet, liever keertje op Papenburg testen bijvoorbeeld.
In 2 op vermogen even aanvoelen wat een auto doet in balans, beweging in de veren, grip tussen links en rechts etc dat is het mooiste... Alleen hier werkt dat echt niet, gas intrappen in 2 en dan hoef je alleen nog maar je rode neus op te zetten om het feest compleet te maken, ziet er niet uit... allememachies.
Net hier in de bekende coenecoopbocht nog wel met 80/90 in 3 een zetje mee gegeven en dan komt ie wel mooi opbouwend om alleen op het gas gaan heeft niet echt zin. Je kunt m ook wel met grof geweld gaan smijten dan zal ie ook best gaan maar dat vind ik de auto niet waard om zo te behandelen.
Misschien toch ooit maar die 1750 euro investeren...
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5446
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Knot schreef: Bart, hoe was dat bij de Z4M, ook boeeeeee, of stuiterde die nog wel op 8000 in de limiter?


- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Mooi geschreven weer Rody!
- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Vandaag met de Z4 bij Peter de Groot in Oud-Beijerland geweest om uit te laten lijnen. Echt prima geholpen, ze noteren wat je wil (in mijn geval stuur kaarsrecht stellen en minder uitspoor), haalde me nog even de werkplaats in om te laten zien dat er iets ruimte op de draagarmrubbers voor zat en dat de auto dus nog strakker kan sturen als je ze vervangt. Zag de auto na een proefrondje nog een keer naar binnen gaan omdat de monteur vond dat het stuur nog rechter moest staan, 60 euro afgetikt en met een strakker sturende auto weer richting huis gegaan, top!
Nou meen ik me te herinneren dat Rico bij 90k het onderstel had vervangen incl alle rubbertjes... Heb je dan zo hard lopen hoeken dat binnen 25k die draagarmrubbers alweer brak zijn??
Bij de volgende service (nog 7500km ofzo) dus maar even meenemen meteen, gewoon origineel spul erin.
Heb met Bas nog even gekeken voor een Quaife diff, 1000 euro ex, ruim 2 uur werk, olie etc dus zeg een kleine 1600 euro moet die klok in het huidige diff zitten. Niet het doel gezien ik de auto een jaartje wil rijden en je dat geld direct compleet afschrijft, maar het bespaart je wel schaamte zeg... afentoe één dikke streep trekken met je clownsneus op.. die vorti's hebben zoveel grip dat het andere wiel echt niet mee gaan en dan ben ik toch wel wat gewend wat driften met open diff betreft alleen niet op zulk rubber met zo'n onderstel.
Vermogen is heerlijk als ik uit een 328i stap (en zeker in vergelijk met de leen 316i!!!!) maar het went snel hoor, opvolger moet weer meer power hebben!
Nou meen ik me te herinneren dat Rico bij 90k het onderstel had vervangen incl alle rubbertjes... Heb je dan zo hard lopen hoeken dat binnen 25k die draagarmrubbers alweer brak zijn??

Bij de volgende service (nog 7500km ofzo) dus maar even meenemen meteen, gewoon origineel spul erin.
Heb met Bas nog even gekeken voor een Quaife diff, 1000 euro ex, ruim 2 uur werk, olie etc dus zeg een kleine 1600 euro moet die klok in het huidige diff zitten. Niet het doel gezien ik de auto een jaartje wil rijden en je dat geld direct compleet afschrijft, maar het bespaart je wel schaamte zeg... afentoe één dikke streep trekken met je clownsneus op.. die vorti's hebben zoveel grip dat het andere wiel echt niet mee gaan en dan ben ik toch wel wat gewend wat driften met open diff betreft alleen niet op zulk rubber met zo'n onderstel.
Vermogen is heerlijk als ik uit een 328i stap (en zeker in vergelijk met de leen 316i!!!!) maar het went snel hoor, opvolger moet weer meer power hebben!
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Prachtige wagen en erg leuk geschreven!
Zit al (vanaf pagina 1) 1,5 uur met veel plezier te lezen:)
Veel plezier ermee en ik ga dit zeker volgen;)
Groetjes
Zit al (vanaf pagina 1) 1,5 uur met veel plezier te lezen:)
Veel plezier ermee en ik ga dit zeker volgen;)
Groetjes
- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E86 Z4 coupe 3.0si [Limiter... doe dan niks!]
Vanavond heerlijk stuk gereden, was een weekje weg geweest dus 3 auto's stonden op rij te wachten wie er uitgelaten mocht worden.... was weer genieten van de 3 liter 6 in lijn nadat ik een kleine 500km in een CT200h gereden had.
Einde van het jaar kan ik wellicht de swap maken maar een 996 die helemaal naar mijn smaak is (op papier en aan de hand van de foto's althans).... zit ongeveer in dezelfde prijsklasse maar wel 1999 met 150.000km op de klok terwijl de Z4 uit eind 2006 is met net 110.000 op de klok....... lastige keuze vond ik zelf maar je moet eens in je leven een 911 gehad hebben.
Einde van het jaar kan ik wellicht de swap maken maar een 996 die helemaal naar mijn smaak is (op papier en aan de hand van de foto's althans).... zit ongeveer in dezelfde prijsklasse maar wel 1999 met 150.000km op de klok terwijl de Z4 uit eind 2006 is met net 110.000 op de klok....... lastige keuze vond ik zelf maar je moet eens in je leven een 911 gehad hebben.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: TurboClouseau, Zed240 en 7 gasten