Het grote 'DF racefiets' topic
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Zijn er ook mensen van DF die meedoen aan The Ride of the Roses in september dit jaar?
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Vergeten te vermelden inderdaad.-Menrik- schreef:Mogelijk dat handschoenen (als je die al niet hebt) een oplossing biedt?Richardt. schreef:Niet het juiste draadje, maar ik heb de smaak qua MTB'en weer te pakken.
Nu de tijd verzet is, is het ook goed mogelijk om 's avonds na het eten een rondje te doen. Sindsdien dus twee avonden in de week gefietst en in het weekend een iets langer rondje.
De conditie begint nu al merkbaar wat op te krabbelen, de lef om hard over die smalle paden te gaan wordt ook al groter. Genieten dus!
Enig minpuntje is dat ik op een gegeven moment dove handen krijg op technische stukken waar het niet mogelijk is om mijn stuur anders vast te pakken. Gisteren na dik 30km was dat dus best wel lastig, aangezien remmen en schakelen met dove handen nogal lastig is omdat er dan amper kracht en gevoel in zit.
Iemand die daar tips voor heeft? Merk wel dat het stuur anders vast pakken (tijdelijk) helpt, maar is zoals gezegd niet altijd een optie.
Zal het op den duur over gaan? Of zal ik toch eens op zoek moeten naar een ander stuur?
Ik weet dat sommige merken gel-pads in de handschoen hebben zitten...
Die heb ik, met gel pads. De handschoenen zijn van Specialized en zitten goed, daar zal het denk ik niet aan liggen

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Pfff, geen flauw gemiddelde Rob, op 107 km afstandRobS schreef:Leuk om te lezen, al zou ik zelf helemaal gek worden als ik moest afstappen wegens drukte etc. Ik volg de route wel op de GarminBram schreef:Helaas gaf strava zichzelf een update na 124 km, dus de rit is niet volledig geregistreerd![]()
Met inachtneming van een winter niet sporten, hooguit 450 km's dit jaar op de fiets en tijdens de rit alleen korte stopjes nemen, ging het eigenlijk erg goed. Na 110 km zat er ik wel redelijk doorheen en toen moest de Keutenberg nog komen, maar ook daar ben ik gewoon op geharkt, laverend tussen al die in de weg lopende fietsers![]()
Zit te twijfelen om vandaag een klein rondje uit te gaan fietsen. Mogelijk dat de benen dat wel kunnen, het zitvlak vindt het mogelijk wat minder gaaf![]()
Oja, de finish was echt zwaar ruk, 100 meter daarvoor moest je vanwege de drukte afstappen en er dus lopend overheenVervolgens kom je in zo'n über commercieel AGR 'dorp' met kneiterharde muziek, bier en vreten. Na 150 km hoeft dat van mij niet, dan wil ik gewoon naar huis. En dat kon alleen door naderhand, dan heb je vanwege alle perikelen daar toch zeker 45 minuten stilgestaan, nog even 4 km te fietsen, naar de Emmaberg, Dat vond ik echt niet zo gaaf
Gister een lekker rondje gemaakt met z'n3en, veel lange stukken waar welekker met 2 kop of kop konden gaan. Helaas een fietsmaatje 2x lek gereden, dus 2x moeten stoppen.
http://app.strava.com/activities/48723783" onclick="window.open(this.href);return false;

- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Foto van je stuur? Ik zie vaak verkeerd afgestelde schakel en remhendels op een MTB (Te hoog) Een goede MTB fietsmeting is eigenlijk een must, want het kan 1001 oorzaken hebben...Richardt. schreef:Vergeten te vermelden inderdaad.-Menrik- schreef:Mogelijk dat handschoenen (als je die al niet hebt) een oplossing biedt?Richardt. schreef:Niet het juiste draadje, maar ik heb de smaak qua MTB'en weer te pakken.
Nu de tijd verzet is, is het ook goed mogelijk om 's avonds na het eten een rondje te doen. Sindsdien dus twee avonden in de week gefietst en in het weekend een iets langer rondje.
De conditie begint nu al merkbaar wat op te krabbelen, de lef om hard over die smalle paden te gaan wordt ook al groter. Genieten dus!
Enig minpuntje is dat ik op een gegeven moment dove handen krijg op technische stukken waar het niet mogelijk is om mijn stuur anders vast te pakken. Gisteren na dik 30km was dat dus best wel lastig, aangezien remmen en schakelen met dove handen nogal lastig is omdat er dan amper kracht en gevoel in zit.
Iemand die daar tips voor heeft? Merk wel dat het stuur anders vast pakken (tijdelijk) helpt, maar is zoals gezegd niet altijd een optie.
Zal het op den duur over gaan? Of zal ik toch eens op zoek moeten naar een ander stuur?
Ik weet dat sommige merken gel-pads in de handschoen hebben zitten...
Die heb ik, met gel pads. De handschoenen zijn van Specialized en zitten goed, daar zal het denk ik niet aan liggen
- RobS
Ging lekker inderdaad, deze week helaas zondag pas voor het eerst tijd om op de fiets te stappen.Bram schreef:Pfff, geen flauw gemiddelde Rob, op 107 km afstandRobS schreef:Leuk om te lezen, al zou ik zelf helemaal gek worden als ik moest afstappen wegens drukte etc. Ik volg de route wel op de GarminBram schreef:Helaas gaf strava zichzelf een update na 124 km, dus de rit is niet volledig geregistreerd![]()
Met inachtneming van een winter niet sporten, hooguit 450 km's dit jaar op de fiets en tijdens de rit alleen korte stopjes nemen, ging het eigenlijk erg goed. Na 110 km zat er ik wel redelijk doorheen en toen moest de Keutenberg nog komen, maar ook daar ben ik gewoon op geharkt, laverend tussen al die in de weg lopende fietsers![]()
Zit te twijfelen om vandaag een klein rondje uit te gaan fietsen. Mogelijk dat de benen dat wel kunnen, het zitvlak vindt het mogelijk wat minder gaaf![]()
Oja, de finish was echt zwaar ruk, 100 meter daarvoor moest je vanwege de drukte afstappen en er dus lopend overheenVervolgens kom je in zo'n über commercieel AGR 'dorp' met kneiterharde muziek, bier en vreten. Na 150 km hoeft dat van mij niet, dan wil ik gewoon naar huis. En dat kon alleen door naderhand, dan heb je vanwege alle perikelen daar toch zeker 45 minuten stilgestaan, nog even 4 km te fietsen, naar de Emmaberg, Dat vond ik echt niet zo gaaf
Gister een lekker rondje gemaakt met z'n3en, veel lange stukken waar welekker met 2 kop of kop konden gaan. Helaas een fietsmaatje 2x lek gereden, dus 2x moeten stoppen.
http://app.strava.com/activities/48723783" onclick="window.open(this.href);return false;
- RobS
Wat ik op de MTB zelf ook regelmatig heb is dat ik het stuur heel erg krampachterig vast houd en echt in de handvat(t)en aan het knijpen ben. Ik kan me voorstellen dat je daar last van zou kunnen krijgen op den duur.
- ///Joost
En dit topic zie ik nu pas?????!!!!!!!! 
Edit: Overigens doe ik het op een Cannondale CAAD 9-5 met 105 montage (double). Erg goed alu frame (frame staat bekend als een van de beste 'value for money') met complete carbon vork, zowel poten als de stem. Tektro remmen, SPD pedalen. Ik heb de fiets sinds 2009 en heb echt 0,0 spijt gehad dat ik voor dit model ben gegaan.

Als dagelijkse fiets een Trek 7.5FX.

Edit: Overigens doe ik het op een Cannondale CAAD 9-5 met 105 montage (double). Erg goed alu frame (frame staat bekend als een van de beste 'value for money') met complete carbon vork, zowel poten als de stem. Tektro remmen, SPD pedalen. Ik heb de fiets sinds 2009 en heb echt 0,0 spijt gehad dat ik voor dit model ben gegaan.
Als dagelijkse fiets een Trek 7.5FX.
- Bram
Foto van afgelopen zaterdag, ik meen de beklimming van de Keut
Ik ben de linker

Ik ben de linker

- Bijlagen
-
- sportograf-36408190_lowres.jpg (193.66 KiB) 1654 keer bekeken
- ///Joost
Leuke foto!
Gisteren zelf ook even van het weer genoten en een 70km rondje gedaan, Eindhoven - Oisterwijk v.v. Nou ja, technisch gezien was het dus geen rondje.
Veel fietsers, maar ook veel wind. Ik zat er best wel doorheen op het laatst en 30/31 was nauwelijks nog vol te houden. Gelukkig kon ik aanpikken bij 2 andere fietsers en zo met een gangetje van 34 het laatste stuk af kunnen maken.
Gisteren zelf ook even van het weer genoten en een 70km rondje gedaan, Eindhoven - Oisterwijk v.v. Nou ja, technisch gezien was het dus geen rondje.

Veel fietsers, maar ook veel wind. Ik zat er best wel doorheen op het laatst en 30/31 was nauwelijks nog vol te houden. Gelukkig kon ik aanpikken bij 2 andere fietsers en zo met een gangetje van 34 het laatste stuk af kunnen maken.
- RobS
Woon je in Eindhoven? Gebruik je Strava al?///Joost schreef:Leuke foto!

- ///Joost
Ja en ja. You've got PM.RobS schreef:Woon je in Eindhoven? Gebruik je Strava al?///Joost schreef:Leuke foto!
- JP
In het begin al op de pedalen?Bram schreef:Foto van afgelopen zaterdag, ik meen de beklimming van de Keut![]()
Ik ben de linker

- michaelvg
Leuke fietsjes komen voorbij!
-
OnlineLuco
Kan dit topic niet naar off topic ofzo, elke keer denk ik, hee een nieuwe post over racen, en dan denk ik gelijk aan cooperon cup, of dnrt, of F1, maar nee licht dit topic weer op over die KUTFIETSEN 

- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Speciaal voor Luco zal ik hier nog maar wat neerzetten. Vanochtend nieuwe wielen gehaald, kan ik eindelijk de drek in met dat ding! 

-
- Auto: Renooit
Vanavond de fiets maar weer eens gepoetst, de vorige keer is alweer bijna een jaar geleden. De dood gereden vliegen van alle kilometers op het dak van de auto zaten er ook nog op van de zomer vakantie
Maar hij glimt weer aardig:

Morgen 115 km fietsen in de vorm van de Teutoburgerwaldtocht

Maar hij glimt weer aardig:
Morgen 115 km fietsen in de vorm van de Teutoburgerwaldtocht

- Bram
Dat is een sport docent, dus ik vergeef het mezelfJP schreef:In het begin al op de pedalen?Bram schreef:Foto van afgelopen zaterdag, ik meen de beklimming van de Keut![]()
Ik ben de linker![]()
Voor de rechter lijkt de Keut helemaal appeltje-eitje.....

Keut was trouwens na 130 km of zo

- RobS
Bram schreef:Dat is een sport docent, dus ik vergeef het mezelfJP schreef:In het begin al op de pedalen?Bram schreef:Foto van afgelopen zaterdag, ik meen de beklimming van de Keut![]()
Ik ben de linker![]()
Voor de rechter lijkt de Keut helemaal appeltje-eitje.....
![]()
Keut was trouwens na 130 km of zo

- RobS
Vandaag een deel van lusje 2 gereden, na ongeveer 60km brak er een spaak en had ik direct een enorm slag in m'n wiel
Voorzichtig de kortste route naar de auto gereden en weer naar huis gereden.
http://app.strava.com/activities/49881612" onclick="window.open(this.href);return false;

http://app.strava.com/activities/49881612" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bram
Lekker caque Rob!
-
Irritant is dat. Bij een van ons was er vandaag ook een spaak gebroken. Berg op, fiets scheef, aanzetten, PANG 
Voor de rest was het in Tecklenburg weer heerlijk fietsen!
Waar heb je trouwens een hotel of camping geboekt tijdens de Marmotte Rob?

- RobS
In hotel Le Cairn in Les Deux Alpes. Ik was nogal laat met boeken.S-RS schreef:Irritant is dat. Bij een van ons was er vandaag ook een spaak gebroken. Berg op, fiets scheef, aanzetten, PANG
-
Ah, dat is een eindje uit de buurt. Wij moeten ook nog boekenRobS schreef:S-RS schreef:In hotel Le Cairn in Les Deux Alpes. Ik was nogal laat met boeken.

- RobS
Spannend, ik zou niet te lang wachten. Ik heb in januari geboekt en toen zaten alle hotels en appartementen al vol.S-RS schreef:Ah, dat is een eindje uit de buurt. Wij moeten ook nog boekenRobS schreef:S-RS schreef:In hotel Le Cairn in Les Deux Alpes. Ik was nogal laat met boeken.Hopelijk heeft onze vaste camping in Allemont nog een plekje...
-
Zo, dat is al vroeg! De fietsmaten waar ik mee gaan hebben al geboekt, die gaan midden in Bourg-d'Oisans op de camping staan. Die hebben vorige week geboekt, dus de campings lijken wat minder bezet te zijn.RobS schreef:Spannend, ik zou niet te lang wachten. Ik heb in januari geboekt en toen zaten alle hotels en appartementen al vol.