Zo, even mijn verhaal posten, zoals het ook al op gummen staat. Ik heb helaas weinig mensen van DF een handje geschud, alhoewel ik er wel veel gezien heb. Ik zat veels te veel op te letten op het moois wat langskwam zeg maar

.
En Macboy: Je was er niet bij. Als ik dit verhaal zou lezen zou ik wellicht hetzelfde reageren maar dat is niet zo.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Zondagochtend, 7:15 gaat de wekker. Heeel slecht geslapen...dus met brak hoofd onder de douche, en hop de trein in. Bij station Best staat mijn ontvanghst comité al klaar in de vorm van Tom. Samen met Tom en 2 vrienden van hem zijn we naar Venlo gereden. Vlak voor de Mac vraag ik Tom of hij soms weer aan de friet gaat. Maar nee, leek hem toch wat vroeg.
5 min later, in de mac even alle nieuwe gezichten ontmoet, handjes geschud enzenz. Komt Tom aan, uiteraard met een frietje. OK. Nu moet ik toegeven, een mcShake op een nuchtere maag is wellicht ook geen gezond begin van de zondag.
Bij het naar buitengaan krijg ik nog even een tip mee van wat locals: "kijk maar uit, want op de weg naar Duitsland wordt veel gecontroleerd". Ligt het er dan zò dik bovenop dat we Duitsland in gaan?
De weg naar de ring kan ik helaas weinig over vertellen. Ik heb de grootste tijd slapend of induttend doorgebracht. Complimenten dus voor het rijgedrag van Tom en de E46, want echt langzaam ging het niet geloof ik.
Laatste stukje vanaf de snelweg was het drukte troef. File die uit het niks oplosten e.d...vage shit. Bij "beim Hannes" leek het voor niks te zijn zo druk. Nou, hop, de weg naar boven ingeslagen, waar ons 2 glijende lupo's GTI tegenmoet komen. Yessss.....we zijn er bijna
De aankomst bij de ring deed ons vermoeden uitkomen. Tering wat een drukte. Dikke rijen overal, en weinig doorkomen aan. Maar ohohoh wat een moois allemaal weer. Achteraf had ik denk ik het liefst ergens langs de baan gestaan, want op de strecke zelf was het geen doen denk ik. Maar goed, met al die afsluitingen is de parkplatz toch een betere stek. Bij de lunch heb ik Nandor met zijn vriendin (sharon, toch?) en nog een subaru-gek (waarvan ik de naam even niet kan downloaden) even vlug leren kennen. Toch apart hoe snel zoiets gaat als je een gezamelijke hobby hebt. Gespreksstof genoeg!
Helaas was de terugreis naar de parkplatz geen succes. Dikke rij toen we terugreden, die geen meter vooruit bleek te komen. Dus na 20 minuten auto aan de kant en lopen. Later bleek er een pipo zijn blauwe Audi op de rotonde geparkeerd te hebben. Bedankt daarvoor.
Na dit alles nog even rondom (en in) de speedster van Maik staan geilen. Ik kan er een heel verhaal over gaan vertellen, maar "ik wil ook zo'n ding" dekt de lading meer dan genoeg denk ik.
Om een uurtje of vrij vroeg zijn we er vandoor gegaan, aangezien de strecke weer dicht was, en niemand erin geloofde dat die nog open zou gaan. Prima. ETEN!
Wat betreft de pistenklaus: Wat een zure gezichten zeg! Wel erg leuk detail, aan de tafel achter ons dineerde een van Duitslands bekendste taxichauffeuses. Leuk!
Bij Mevr Retterath was alles weer tip top voor elkaar. Nogmaals bedankt Nandor voor dit adres. En heel apart, er lag deze keer een andere riem op de kast!?!? Hmmmmm.
Goed...stappen in Adenau. Sjeft en Poes waren de dagen ervoor al door Knot op weg gestuurd met de missie een leuke tent te zoeken. Maar goed, zondagavonden in Adenau zijn helaas niet spetterend. Wat NIET wegneemt dat ik aan het eind van de avond pijn in mijn gezicht had van het lachen. Wat een stel clowns bij elkaar

) Oh...die pijn in mijn gezicht kan trouwens ook een andere oorzaak hebben, bedenk ik me nu, terugdenkend aan de omtrek van die glazen

.
Trouwens!!! Deze avond mocht ik rijden in de M3GT van Knot. Zo een wil ik ook! (in winkelwagentje: 1 speedster, 1 M3GT).
Nou, de zondag. Vroeg op dus lekker brak. Die laatste Fanta uit de koelkast had ik niet meer moeten nemen. Oefff. Heerlijk geslapen, maar wel erg kort, dus geen slaap ingehaald. Ontbijt was weer top, en lekker vroeg weer de auto's in. Het lijkt wel of iedere weg in die omgeving wel hairpins heeft. Geweldig!. En als je dan ook nog een Knot voor je hebt rijden, heb je gewoon een hele mooie tijd. Heerlijk hoe hij het humeur van een huisvrouwtje middels 1 powerslide compleet kan verpesten!
Iets na 12uur komen we aan op de parkplatz. Rody probeert direct zijn auto te verkopen, maar helaas geen succes. Ik zit lekker aan de chocolade koekjes van Poes. Lekker man!
13 uur, ring open. Het lijkt wel Porsche/BMW/Subaru only. HOE VET. De dag gaat als een gek voorbij. Rond een uurtje of 16.00 ofzo stap ik in de Golf 5 GTI van Sven (van D-F). Ik ken hem verder niet, maar op aanraden van Rossi vetrouw ik de boel wel. En ik wist al dat het een limburger was, dus dat is goed volk

. Vanaf bocht 1 is het goed te merken dat hij het spelletje snapt. Serieus gooien en smijten, en gewoon vol ervoor gaan.
Bij flugplatz gat het alleen even bijna bijna mis. 2 Porsches rijden in de weg. 1 geeft mooi plek, en de ander gaat ook aan de kant. Sven komt er niet direct langs aangezien de porsches een mooi vermogensvoordeel hebben. Maar bij flugplatz hebben wij toch flink meer snelheid. Precies op het moment dat Sven de Golf ernaast wil zetten, gaat de Porsche heel onlogisch toch weer meer links. Precies waar wij aankomen. Snelheids verschil zo'n 50km/u denk ik. Sven gaat in de ankers, en de GTI komt VOL om. Dwars glijden we dus op de porsche af...met een snelheid die rond de 150 zal hebben gelegen. Uiteindelijk gaat het allemaal goed, dankzij wat driftwerk van Sven, maar ik denk niet dat we op meer dan een halve meter achter de bumper van die porsche aan gleden. Ongekend. Ik verwacht dat het wel op de foto staat, aangezien ik wel mensen heb zien staan. Trouwens....schelden in het Limburgs is vet
Voor de rest gewoon een vet rondje. Net voor de Caroussel zag ik Tom opdoemen. (Vòòr ons

) Aangezien ik met Tom een aantal keer ben meegereden, wist ik dat de kans groot was dat hij buitenom zou gaan, zeker met een snellere auto achter hem. Dus dat zei ik tegen Sven, die daarop Tom inhaalde in de Caroussel. Dat is echt gaaf

.
Toen Sven vroeg of ik nog een ronde meewilde, om het ff goed te doen zei ik direct ja. Volgens mij had Sven het idee dat ik me lam geschrokken was, maar dat viel eigenlijk heel erg mee.
Het 2e rondje ging erg lekker. Aan het eind veel verkeer, maar alla. Aan het einde van dit rondje bedacht ik me trouwens dat ik best limburgs kon praten tegen hem. Goed bezig, Tim
Bzzwwwzwzwzwzzwppp...ff fast forward, anders krijg ik dit verhaal nooit af. We zitten nu in de Pinochio, 3 min voordat we ons eten krijgen. Poes en ik krijgen ons side-salad, wat een aardige bokaal groenvoer blijkt te zijn. De pizza's worden geserveerd, en ik zie Tom ineens zenuwachtig kijken. Of dat komt door het formaat van zijn pizza of door de natuur-filmpjes die afgespeeld worden op sommige telefoons weet ik niet.
Nou, ik ben aan de beurt. Mijn zigeuner snitzeltje blijkt uit 2 stuks te bestaan. Wat een formaat, nog nooit gezien. Ik weet direct dat dit pijn gaat doen, aangezien mijn moeder mij heeft geleerd om mijn bord leeg te eten. Series....het komt niet vaak voor dat ik iets laat staan! Maar goed. Tegen deze opgave is zelfs het afdoen van mijn riem niet opgewassen. Ik kreeg het echt niet op! Alleen Rody en Poes hebben volgens mij hun bordje leeg gekregen. Rdoy heeft zelfs nog een halfve pizza van Tom naar binnen gewerkt.
Maar goed. Wat kilootjes zwaarder zijn we de auto's ingestapt op weg naar huis. De allereerste afslag die we tegenkomen, richting Venlo dus, weet Rossi dus compleet te missen. 120km per uur door die bocht lijkt mij idd geen goed plan. Aangezien wij er dicht achterzitten wijken wij ook maar mooi uit. Na een mooie 50kilometer omrijden komen we dan toch goed uit

. Wat is dat toch mooi he.....een kilometer of 25 met 200+ achter een Audi A3 en E36 sjef-edition aan. Ander pluspunt, je bent vlug thuis!
Tom heeft me weer thuis afgezet. Super bedankt hiervoor! Ben ongeveer direct mijn bed in gedoken, zo kapot was ik. En dan heb ik niet eens gereden...kun je nagaan.
Tim
ps. Ik heb alleen bij het uitgaan vermeld dat we veel gelachen hebben. Dit om ruimte te besparen in dit toch al erg lang verhaal.