DF op de Nurburgring 15 oktober

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Rebel

Bericht door Rebel » 18 okt 2006, 01:11

Bert ///M3 schreef:Komt gewoon door de regels die ze hanteren denk ik.

De circuitregel is dat je altijd op je lijn blijft en de achterligger er zelf langs moet. Even liften omdat je elkaar net in de weg zit als degene die achterop komt in een rechte lijn net even langzamer is.

Niet rechts mogen inhalen is begrijpelijk maar ook lastig voor degenen die zo hard mogelijk willen; voor een onervaren rijder makkelijk omdat de porsches en vipers niet links en rechts om de oren komen vliegen.

Ik vind zelf aan beide kanten in kunnen halen & als langzamere op je lijn blijven prettiger. Je weet op een gegeven moment toch wel waar & hoe ze het proberen.

En hiermee kom je dan weer op het "gevoelige" onderwerp...

Auto-verzekeringen moeten de Nordschleife uitsluiten in de polisvoorwaarden.
Rijders zelf een soort van premie laten betalen, op betreffende dagen, die dan op jaarbasis collectief mogelijkerwijs dekkend is voor eventuele WA schades. En de rest voor eigen risico. Of eventuele circuit-verzekeringen afsluiten.
Don't do the crime if you can't do the time.
Is dit niet haalbaar, dan betekend dit, dat iedere nederlander, waaronder ook mijn of jouw ouders mee betalen aan een uit de hand gelopen hobby van een kleine groep mensen. (waaronder ook ik )
Sociaal niet aanvaardbaar.

Moraalridder? Nee.
Maar naarmate het steeds drukker wordt, en het ieder jaar blijft groeien, is het een kwestie van afwachten voordat een bekende straks "aan de beurt" is. En dan?
Erna gewoon door blijven gaan met zijn allen? Omdat hij het zo gewild had, en hij de risico's wist?
Blijft wonderbaarlijk dat er redelijk weinig ongelukken gebeuren.

Dit gevoel kwam het voor het eerst bij me naar boven toen ik een nederlander met auto in race-trim en rolkooi, op semi-slicks een schade claim zag in dienen bij zijn verzekering.
Hij toerde een rondje over de Nordschleife.......een "normale" weg in duitsland waar "normale" verkeers regels gelden, en waar hij onder "normale" omstandigheden, van de weg schoot tegen de vangrail. En dit geheel "normaal" gedekt was.

it's a crazy world ....

Maar goed, ondanks ik hier een uitgesproken mening over heb, heb ik er toch gereden. En zal ik er zeker nog wel rijden.
Mocht ik schade oplopen of veroorzaken ben ik me terdege bewust dat er een dag kan komen dat men dit zelf moet bekostigen.....en in het minste geval gaat het dan om enkele tienduizenden euro's, maar het kan ook in een nachtmerrie ontaarden, en je voor de rest van je leven financieel blijven achtervolgen...

Zijn veel te veel mensen die geen idee hebben in welke rechtzaken je verwikkelt kan raken als je een motorrijder aanrijdt en er toevallig geen getuigen zijn ten voordele van jou, maar eerder andersom...

Maar zoals ik al zei, het is een "gevoelig" onderwerp. Zijn forums waar ze je ophangen aan de hoogste boom als je deze uitspraken doet. Maar dat is dan ook meteen weer het mooie van driving-fun. Hier mag iedereen zijn mening geven....

Ik hoop in november nog een keer naar de Ring te kunnen met de TiTy MK2....

@ Hielke, de enige "opnames" die ik ooit gemaakt heb, zijn niet geschikt voor een auto-forum......ik kan je hiermee dus helaas niet verder helpen.
Maar ik vind jouw berekende tijd prima, hij was in ieder geval sneller dan Jeremy Clarkson, daar draait het toch om...... :wink:
Laatst gewijzigd door Rebel op 18 okt 2006, 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 18 okt 2006, 01:12

Mooie verslagen heren!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 okt 2006, 09:42

Zijn veel te veel mensen die geen idee hebben in welke rechtzaken je verwikkelt kan raken als je een motorrijder aanrijdt en er toevallig geen getuigen zijn ten voordele van jou, maar eerder andersom...
Dat heb ik dus meegemaakt. Dat zoiets had kunnen gebeuren had ik me nooit voor kunnen stellen, echt niet. Een klapper of iets dergelijks wel, maar een juridisch gevecht, waarbij het kant noch wal sloeg om mij als misdadiger te bestempelen had ik nooit verwacht. Uiteindelijk kwam de aap snel uit de mouw (miscommunicatie van Engels getuigenverslag vertaald in het Duits, waarbij een vriendje van de echte veroorzaker kans zag om zijn maat vrij te pleiten en mij de rol van boeman toe te schuiven). Was er letterlijk en figuurlijk mooi klaar mee.

Maar goed, ik hoop ook nog een aantal keren naar de Ring te kunnen, zal er ook met plezier weer instappen, maar inmiddels met de nodige extra bagage in mijn kop, en dan heb ik het even niet over baankennis.

Hielke

Bericht door Hielke » 18 okt 2006, 11:09

Tsja, de regelgeving rondom het rijden op De Ring is natuurlijk de hypocrisie ten top. Tolweg, eenrichtingsweg, strassenverkehrs-wetgeving, niet rechts inhalen, geen maximum snelheid, niet mogen filmen. Maar intussen wordt het door het gros van de bezoekers gewoon gebruikt voor wat het is: Een circuit. Eentje waarop je wel gewoon verzekerd bent. Dat is uniek. Dat maakt het circuit ook charmant en interessant. Lekker kunnen boenderen en jezelf toch een foutje kunnen veroorloven op kosten van de verzekeraar. Heb je met die regeling problemen dan moet je je niet in de Eifel laten zien.

Knot

Bericht door Knot » 18 okt 2006, 11:14

Ik ga er niet vanuit dat ik verzekerd ben trouwens... de M3 is sowieso slechts WA+ dus die momentjes dat ik met 200 ineens overstuur krijg of een stukje berm meepak zie ik de zak met 15.000 euro al van de brienenoord vallen zegmaar.

Tom

Bericht door Tom » 18 okt 2006, 11:15

Het is gewoon hypocriet en oneerlijk. Ben het met Rebel eens. Is ook maar de vraag hoelang het zo kan doorgaan. In Nederland zou zoiets iig NOOIT kunnen bestaan. Hier staan de kranten al vol als er vijftien man bij de McDonalds afspreken.

Anyway, zolang het bestaat vind ik het leuk om er zo eens een weekendje heen te gaan en wat rondjes te maken :)

Knot

Bericht door Knot » 18 okt 2006, 11:30

Fototjes van Sjef:

http://sjaro.speed.planet.nl/gummen/200 ... kt2006.htm

Tom, ik heb nog een foto van je gevonden, geknipt door Jorrit.

Tom

Bericht door Tom » 18 okt 2006, 11:49

Knot
Ik had het gezien op nring.nl ja, heb em ook al in hoge kwaliteit ontvangen :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 okt 2006, 12:01

Zo Eltjo, jij haalt het gemiddelde van knappe autofreaks ook niet echt omhoog. :)

Knot

Bericht door Knot » 18 okt 2006, 12:13

ROFL.. meer :)

Eltjo

Bericht door Eltjo » 18 okt 2006, 12:32

Dennis Cavallino schreef:Zo Eltjo, jij haalt het gemiddelde van knappe autofreaks ook niet echt omhoog. :)
Ja potdomme, die paar foto's hadden er wel even gehaald kunnen worden natuurlijk! Bedankt he Sjef, vriend....grmbl.... :roll: :)

Tim

Bericht door Tim » 18 okt 2006, 12:51

Zo, even mijn verhaal posten, zoals het ook al op gummen staat. Ik heb helaas weinig mensen van DF een handje geschud, alhoewel ik er wel veel gezien heb. Ik zat veels te veel op te letten op het moois wat langskwam zeg maar :-).

En Macboy: Je was er niet bij. Als ik dit verhaal zou lezen zou ik wellicht hetzelfde reageren maar dat is niet zo.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Zondagochtend, 7:15 gaat de wekker. Heeel slecht geslapen...dus met brak hoofd onder de douche, en hop de trein in. Bij station Best staat mijn ontvanghst comité al klaar in de vorm van Tom. Samen met Tom en 2 vrienden van hem zijn we naar Venlo gereden. Vlak voor de Mac vraag ik Tom of hij soms weer aan de friet gaat. Maar nee, leek hem toch wat vroeg.

5 min later, in de mac even alle nieuwe gezichten ontmoet, handjes geschud enzenz. Komt Tom aan, uiteraard met een frietje. OK. Nu moet ik toegeven, een mcShake op een nuchtere maag is wellicht ook geen gezond begin van de zondag.

Bij het naar buitengaan krijg ik nog even een tip mee van wat locals: "kijk maar uit, want op de weg naar Duitsland wordt veel gecontroleerd". Ligt het er dan zò dik bovenop dat we Duitsland in gaan? :-)

De weg naar de ring kan ik helaas weinig over vertellen. Ik heb de grootste tijd slapend of induttend doorgebracht. Complimenten dus voor het rijgedrag van Tom en de E46, want echt langzaam ging het niet geloof ik.

Laatste stukje vanaf de snelweg was het drukte troef. File die uit het niks oplosten e.d...vage shit. Bij "beim Hannes" leek het voor niks te zijn zo druk. Nou, hop, de weg naar boven ingeslagen, waar ons 2 glijende lupo's GTI tegenmoet komen. Yessss.....we zijn er bijna :-)

De aankomst bij de ring deed ons vermoeden uitkomen. Tering wat een drukte. Dikke rijen overal, en weinig doorkomen aan. Maar ohohoh wat een moois allemaal weer. Achteraf had ik denk ik het liefst ergens langs de baan gestaan, want op de strecke zelf was het geen doen denk ik. Maar goed, met al die afsluitingen is de parkplatz toch een betere stek. Bij de lunch heb ik Nandor met zijn vriendin (sharon, toch?) en nog een subaru-gek (waarvan ik de naam even niet kan downloaden) even vlug leren kennen. Toch apart hoe snel zoiets gaat als je een gezamelijke hobby hebt. Gespreksstof genoeg!

Helaas was de terugreis naar de parkplatz geen succes. Dikke rij toen we terugreden, die geen meter vooruit bleek te komen. Dus na 20 minuten auto aan de kant en lopen. Later bleek er een pipo zijn blauwe Audi op de rotonde geparkeerd te hebben. Bedankt daarvoor.

Na dit alles nog even rondom (en in) de speedster van Maik staan geilen. Ik kan er een heel verhaal over gaan vertellen, maar "ik wil ook zo'n ding" dekt de lading meer dan genoeg denk ik.

Om een uurtje of vrij vroeg zijn we er vandoor gegaan, aangezien de strecke weer dicht was, en niemand erin geloofde dat die nog open zou gaan. Prima. ETEN!

Wat betreft de pistenklaus: Wat een zure gezichten zeg! Wel erg leuk detail, aan de tafel achter ons dineerde een van Duitslands bekendste taxichauffeuses. Leuk!

Bij Mevr Retterath was alles weer tip top voor elkaar. Nogmaals bedankt Nandor voor dit adres. En heel apart, er lag deze keer een andere riem op de kast!?!? Hmmmmm.

Goed...stappen in Adenau. Sjeft en Poes waren de dagen ervoor al door Knot op weg gestuurd met de missie een leuke tent te zoeken. Maar goed, zondagavonden in Adenau zijn helaas niet spetterend. Wat NIET wegneemt dat ik aan het eind van de avond pijn in mijn gezicht had van het lachen. Wat een stel clowns bij elkaar :-)) Oh...die pijn in mijn gezicht kan trouwens ook een andere oorzaak hebben, bedenk ik me nu, terugdenkend aan de omtrek van die glazen :-).

Trouwens!!! Deze avond mocht ik rijden in de M3GT van Knot. Zo een wil ik ook! (in winkelwagentje: 1 speedster, 1 M3GT).

Nou, de zondag. Vroeg op dus lekker brak. Die laatste Fanta uit de koelkast had ik niet meer moeten nemen. Oefff. Heerlijk geslapen, maar wel erg kort, dus geen slaap ingehaald. Ontbijt was weer top, en lekker vroeg weer de auto's in. Het lijkt wel of iedere weg in die omgeving wel hairpins heeft. Geweldig!. En als je dan ook nog een Knot voor je hebt rijden, heb je gewoon een hele mooie tijd. Heerlijk hoe hij het humeur van een huisvrouwtje middels 1 powerslide compleet kan verpesten!

Iets na 12uur komen we aan op de parkplatz. Rody probeert direct zijn auto te verkopen, maar helaas geen succes. Ik zit lekker aan de chocolade koekjes van Poes. Lekker man!

13 uur, ring open. Het lijkt wel Porsche/BMW/Subaru only. HOE VET. De dag gaat als een gek voorbij. Rond een uurtje of 16.00 ofzo stap ik in de Golf 5 GTI van Sven (van D-F). Ik ken hem verder niet, maar op aanraden van Rossi vetrouw ik de boel wel. En ik wist al dat het een limburger was, dus dat is goed volk :-). Vanaf bocht 1 is het goed te merken dat hij het spelletje snapt. Serieus gooien en smijten, en gewoon vol ervoor gaan.

Bij flugplatz gat het alleen even bijna bijna mis. 2 Porsches rijden in de weg. 1 geeft mooi plek, en de ander gaat ook aan de kant. Sven komt er niet direct langs aangezien de porsches een mooi vermogensvoordeel hebben. Maar bij flugplatz hebben wij toch flink meer snelheid. Precies op het moment dat Sven de Golf ernaast wil zetten, gaat de Porsche heel onlogisch toch weer meer links. Precies waar wij aankomen. Snelheids verschil zo'n 50km/u denk ik. Sven gaat in de ankers, en de GTI komt VOL om. Dwars glijden we dus op de porsche af...met een snelheid die rond de 150 zal hebben gelegen. Uiteindelijk gaat het allemaal goed, dankzij wat driftwerk van Sven, maar ik denk niet dat we op meer dan een halve meter achter de bumper van die porsche aan gleden. Ongekend. Ik verwacht dat het wel op de foto staat, aangezien ik wel mensen heb zien staan. Trouwens....schelden in het Limburgs is vet :-)

Voor de rest gewoon een vet rondje. Net voor de Caroussel zag ik Tom opdoemen. (Vòòr ons :-)) Aangezien ik met Tom een aantal keer ben meegereden, wist ik dat de kans groot was dat hij buitenom zou gaan, zeker met een snellere auto achter hem. Dus dat zei ik tegen Sven, die daarop Tom inhaalde in de Caroussel. Dat is echt gaaf :-).

Toen Sven vroeg of ik nog een ronde meewilde, om het ff goed te doen zei ik direct ja. Volgens mij had Sven het idee dat ik me lam geschrokken was, maar dat viel eigenlijk heel erg mee.

Het 2e rondje ging erg lekker. Aan het eind veel verkeer, maar alla. Aan het einde van dit rondje bedacht ik me trouwens dat ik best limburgs kon praten tegen hem. Goed bezig, Tim :-)

Bzzwwwzwzwzwzzwppp...ff fast forward, anders krijg ik dit verhaal nooit af. We zitten nu in de Pinochio, 3 min voordat we ons eten krijgen. Poes en ik krijgen ons side-salad, wat een aardige bokaal groenvoer blijkt te zijn. De pizza's worden geserveerd, en ik zie Tom ineens zenuwachtig kijken. Of dat komt door het formaat van zijn pizza of door de natuur-filmpjes die afgespeeld worden op sommige telefoons weet ik niet.

Nou, ik ben aan de beurt. Mijn zigeuner snitzeltje blijkt uit 2 stuks te bestaan. Wat een formaat, nog nooit gezien. Ik weet direct dat dit pijn gaat doen, aangezien mijn moeder mij heeft geleerd om mijn bord leeg te eten. Series....het komt niet vaak voor dat ik iets laat staan! Maar goed. Tegen deze opgave is zelfs het afdoen van mijn riem niet opgewassen. Ik kreeg het echt niet op! Alleen Rody en Poes hebben volgens mij hun bordje leeg gekregen. Rdoy heeft zelfs nog een halfve pizza van Tom naar binnen gewerkt.

Maar goed. Wat kilootjes zwaarder zijn we de auto's ingestapt op weg naar huis. De allereerste afslag die we tegenkomen, richting Venlo dus, weet Rossi dus compleet te missen. 120km per uur door die bocht lijkt mij idd geen goed plan. Aangezien wij er dicht achterzitten wijken wij ook maar mooi uit. Na een mooie 50kilometer omrijden komen we dan toch goed uit :-). Wat is dat toch mooi he.....een kilometer of 25 met 200+ achter een Audi A3 en E36 sjef-edition aan. Ander pluspunt, je bent vlug thuis! :-)

Tom heeft me weer thuis afgezet. Super bedankt hiervoor! Ben ongeveer direct mijn bed in gedoken, zo kapot was ik. En dan heb ik niet eens gereden...kun je nagaan.

Tim

ps. Ik heb alleen bij het uitgaan vermeld dat we veel gelachen hebben. Dit om ruimte te besparen in dit toch al erg lang verhaal.

Fabian

Bericht door Fabian » 18 okt 2006, 18:19

Knot schreef:Ik ga er niet vanuit dat ik verzekerd ben trouwens... de M3 is sowieso slechts WA+ dus die momentjes dat ik met 200 ineens overstuur krijg of een stukje berm meepak zie ik de zak met 15.000 euro al van de brienenoord vallen zegmaar.
psies. Ik rij ook met WA dekking rond. Maar goed, het risico is dan ook redelijk draaglijk voor mij.

Schrijf je een nieuwe 997 af, dan wordt het andere kost natuurlijk.....

De Touristenfahrt kan alleen bestaan bij de gratie van de WA-dekking die er geldt. Valt die weg: einde van de Touristenfahrt.

Dat het hypocriet is ben ik het mee eens. Maar lekker is het wel dat ik elke week kan genieten van dit magische circuit :lol:

Knot

Bericht door Knot » 18 okt 2006, 19:09

Elke week???

:shock:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 okt 2006, 19:10

Als Marshall staat er wel wat tegenover neem ik aan. Ala gratis de baan op of zo.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 okt 2006, 19:17

Fabian heeft gewoon een jaarkaart. Marshall is erebaan.

Maar je krijgt wel een mooi geel jurkje! :)

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 18 okt 2006, 19:33

@ Rody nogmaals.. leuk verslagje en absoluut een top rondje zo achter mekaar aan. moeten we vaker doen. mijn verbruik ligt rond de 1op4 :cry:

@ Tom, hop in next time :lol:

@Tim, dankje voor jou visie ervan, dacht niet dat je schrik had maar vond wel dat je een fatsoendelijk rondje verdient had na deze ervaring :wink: ps snelheid ligt daar rond de 180km/h op mijn teller

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 18 okt 2006, 19:33

oow en @ allen, thnx voor de leuke verslagen :D

Desmond Prins

Bericht door Desmond Prins » 18 okt 2006, 20:05

Aarrgghh ik word hier toch zo jaloers van. Ben nu al ruim een jaar niet op de ring geweest.
Als ik nu is tijd had om die versnellingsbak te wisselen. ALs de bak warm wordt gaat deze olie lekken. Bij normaal rijden gebeurt er niks. Maar zodra de temp te hoog worden door lange stukken veel gas cq veel werken met klimmen. Spuit de olie eruit. ook gaat ie dan weigeren te schakelen.

JeroenT

Bericht door JeroenT » 18 okt 2006, 20:16

Yep en deze ook.

[img:800:533]http://images.mw-sportfoto.de/touri06/t ... 9-0976.jpg[/img]

Op de achterbank. :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 18 okt 2006, 20:48

Rody, ik doelde eigenlijk niet op het afschrijven van een auto. Deze tegenslag komt iedereen wel overheen.
Maar denk ook eens aan medische kosten, of erger......

aansprakelijkheid?

p.s. Leuk verslag :)

Fabian

Bericht door Fabian » 18 okt 2006, 22:56

Knot schreef:Elke week???

jup, elke week weer :)

En tussendoor nog Spa, Assen, Zandvoort, etc etc etc.

Je zou me verslaafd kunnen noemen.

Fabian

Bericht door Fabian » 18 okt 2006, 22:57

Bert ///M3 schreef:Als Marshall staat er wel wat tegenover neem ik aan. Ala gratis de baan op of zo.
helaas, een minimale korting op de jaarkaart is het enige wat we krijgen. En een keertje GP-Strecke rijden een avondje ofzo.

Ik doe het uit een bepaalde ideaal. Niet voor geld of korting :wink:

RVV

Bericht door RVV » 18 okt 2006, 23:06

Fabian schreef:
Knot schreef:Elke week???

jup, elke week weer :)

En tussendoor nog Spa, Assen, Zandvoort, etc etc etc.

Je zou me verslaafd kunnen noemen.
Slaap je ook nog? ;-)

Plaats reactie