F1 2010
Re: F1 2010
Sorry hoor, maar de meeste toerwagenklasses zijn verworden tot beukende cupklasses.
Ook de e30 cup.
Waarom, omdat er niet opgetreden wordt.
Ook de e30 cup.
- JP
Van Koos mag je ook niet rechts inhalen.....Barrichello zat fout...
- Tristan
Omdat er 50 tot soms 60 auto's rijden gebeurd er wel eens wat. Maar dat maakt het niet meteen een beukklasse. Ik rij er al 3 seizoenen in en heb nog nooit grote schades gehad. Dus het valt allemaal wel mee.Luco schreef:Sorry hoor, maar de meeste toerwagenklasses zijn verworden tot beukende cupklasses.
Ook de e30 cup.
Maar nogmaals, ik hou ook niet van beuken/afsnijden/crashen. Hou wel van spiegel aan spiegel racen.

- Peric
Ik vind met z'n 3-en spiegel aan spiegel de Tarzan induiken wel effe wat anders dan met 250 met open wielen een pitmuur ingeduwd worden hoor..
- Dutch
Komt er volgend jaar nog eentje bij, het BTCC. Wordt de 'Avensis Cup':Luco schreef:Sorry hoor, maar de meeste toerwagenklasses zijn verworden tot beukende cupklasses.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/85825
Zal vast spektakel worden, maar voor mij is 't de dood in de pot. Ik ga voor meer technische variatie en neem af en toe gebrek aan spanning op de koop toe. Smaken verschillen inderdaad.
En spiegel aan spiegel racen - of wiel aan wiel racen - heeft bij monoposto's soms de neiging om verkeerd af te lopen. Zie alleen al het bericht over Van der Drift (nog maar eens) en de linkjes daar weer in naar nog wat luchtacrobatiek van alleen al dit jaar:
http://www.driving-fun.com/949/home/spo ... rlijk.aspx
Dat het vroeger soms wel kon - zie Villeneuve/Arnoux - was juist omdat zulke in-de-muur-duw-acties uit den boze waren. Coureurs konden elkaar daarop vertrouwen. Nu kun je nergens meer van op aan en al helemaal niet als je dit soort geintjes toelaat.
- Mari Oh Oh!
@Dutch je haalt me de (Van der Drift) woorden uit de mond.
@Tristan: Als je close racing wil zien moet je misschien niet naar monoposto's kijken. In elk geval niet naar monoposto's die over de 300 gaan met mensen met enig gezond verstand naast de adrenaline. Dat de wagens vroeger meer kwispelden is een feit, maar in een compilatie lijkt het altijd alsof het er vroeger spannender aan toe ging qua close racing. Een samenvatting van 2010 zal er ook best spannend uitzien. En teamorders waren vroeger niet eens verboden. Denk je nou echt dat dat een nieuwe uitvinding van Ferrari is?
Ik vind WTCC best leuk, maar lui die achter op een ander rijden om hem in te halen of uit de bocht drukken hoef ik niet te zien. Mooie inhaal acties: prachtig, maar de wagens horen elkaar gewoon niet te raken. En met monoposto's hebben de coureurs een goede reden om het niet te doen.
@Tristan: Als je close racing wil zien moet je misschien niet naar monoposto's kijken. In elk geval niet naar monoposto's die over de 300 gaan met mensen met enig gezond verstand naast de adrenaline. Dat de wagens vroeger meer kwispelden is een feit, maar in een compilatie lijkt het altijd alsof het er vroeger spannender aan toe ging qua close racing. Een samenvatting van 2010 zal er ook best spannend uitzien. En teamorders waren vroeger niet eens verboden. Denk je nou echt dat dat een nieuwe uitvinding van Ferrari is?
Ik vind WTCC best leuk, maar lui die achter op een ander rijden om hem in te halen of uit de bocht drukken hoef ik niet te zien. Mooie inhaal acties: prachtig, maar de wagens horen elkaar gewoon niet te raken. En met monoposto's hebben de coureurs een goede reden om het niet te doen.

- Tristan
Zeg ook niet dat ik Schumi's actie goedkeur, alleen is dit vaker voorgekomen maar omdat Schumi dit keer de actie deed, wordt het allemaal groter gedaan dan normaal. Maar blijft een gevaarlijk actie, klopt helemaal.Peric schreef:Ik vind met z'n 3-en spiegel aan spiegel de Tarzan induiken wel effe wat anders dan met 250 met open wielen een pitmuur ingeduwd worden hoor..
- Dutch
Ander voorbeeldje. Dit soort geslinger van Andy Zuber op Monaco vorig jaar:
http://www.youtube.com/watch?v=xoNAgCPUeDw
That's one lucky camera man...
- Mari Oh Oh!
Ook lekker....
De grap is ook dat het met hand en tand verdedigen inhalen bemoeilijkt. Hoe meer recht iemand krijgt om maar te doen wat ie wil hoe moeilijker hij in te halen is en ik heb juist het idee dat dat niet is wat 'men' wil. Ik vind het al lang best als men maar een beetje respect voor elkaar toont(inhalen of niet inhalen). Als je dat niet hebt kan je beter destruction derby gaan rijden.
Ik snap eigenlijk niet dat dat niet veel populairder is.
De grap is ook dat het met hand en tand verdedigen inhalen bemoeilijkt. Hoe meer recht iemand krijgt om maar te doen wat ie wil hoe moeilijker hij in te halen is en ik heb juist het idee dat dat niet is wat 'men' wil. Ik vind het al lang best als men maar een beetje respect voor elkaar toont(inhalen of niet inhalen). Als je dat niet hebt kan je beter destruction derby gaan rijden.

- DDX
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 880167.stm
Michael Schumacher could have been disqualified during the Hungarian Grand Prix if there had been more time, steward Derek Warwick has said.
- Femme
Mensen willen gewoon actie en gevechten zien. Ze genieten van onschuldige crashes waardoor er geen gewonden vallen. Een inhaalactie waarvoor niet gevochten wordt is geen hol aan. Ik stoor me mateloos aan de regel dat je je lijn niet fatsoenlijk mag verdedigen. De vroegere beelden waarbij de wagens van links naar rechts over de baan zigzagden waren veel gaver dan de klinische inhaalacties van tegenwoordig.Mari Oh Oh! schreef:De grap is ook dat het met hand en tand verdedigen inhalen bemoeilijkt. Hoe meer recht iemand krijgt om maar te doen wat ie wil hoe moeilijker hij in te halen is en ik heb juist het idee dat dat niet is wat 'men' wil. Ik vind het al lang best als men maar een beetje respect voor elkaar toont(inhalen of niet inhalen). Als je dat niet hebt kan je beter destruction derby gaan rijden.
De reacties op de verdedigende actie van Schumacher vind ik zwaar overdreven. Hij liet genoeg ruimte over, bovendien had Barrichello de keuze om van het gas te gaan of een andere hoek uit te zoeken. Zijn naam van crybaby maakt hij waar door het moment de meest beangstigende van zijn carrière te noemen. Ik kan me een Barrichello herinneren die in 1994 op de kop de hekken in vloog tijdens de GP van San Marino. Dat leek me een tikkeltje beangstiger.
Eens kijken als je met een trackday net zoveel ruimte krijgt, of je dan nog hetzelfde zegt.
Genoeg ruimte, komop zeg, was meer geluk dan wijsheid, al had de muur daar niet opgehouden dan waren de marshalls nu nog aan het vegen geweest.
Genoeg ruimte, komop zeg, was meer geluk dan wijsheid, al had de muur daar niet opgehouden dan waren de marshalls nu nog aan het vegen geweest.
- ADV
helemaal als je je bedenkt dat dat bewuste weekend idd twee coureurs zijn omgekomen..
- Dutch
Wat bedoel je hier met 'vroeger' en 'tegenwoordig'?Femme schreef:De vroegere beelden waarbij de wagens van links naar rechts over de baan zigzagden waren veel gaver dan de klinische inhaalacties van tegenwoordig.
In de periode die ik versta onder 'vroeger', was zigzaggen een doodzonde (letterlijk). In de periode die ik versta onder 'tegenwoordig' - zeg de laatste tien jaar - is zigzaggen meer regel dan uitzondering.
Vroeger (wat dat ook moge zijn) moest je je lijn houden, niet meer en niet minder, als ze die regel weer in zouden voeren kwamen er vanzelf meer inhaalacties, want dan mag je de deur namelijk niet dichtgooien.
- Tristan
Luco, geen appels met peren vergelijken. Een trackday is toch geen race....Luco schreef:Eens kijken als je met een trackday net zoveel ruimte krijgt, of je dan nog hetzelfde zegt.
- JohanH
Het is zo simpel...

Nee en femme raced niet, dus hoezo genoeg ruimteTristan schreef:Luco, geen appels met peren vergelijken. Een trackday is toch geen race....Luco schreef:Eens kijken als je met een trackday net zoveel ruimte krijgt, of je dan nog hetzelfde zegt.

en er staan nog wat zinnen onder he

En of het nou een race is of trackday, mis is toch mis en dus genoeg ruimte

- Dutch
JohanH schreef:Het is zo simpel...

-
Die is goed 

-
- Auto: M3P, 130i
Vergeet ook verdedigende slingeractie van Lewis niet.... Dat waren 5-6 bewegingen?!Dutch schreef:Ander voorbeeldje. Dit soort geslinger van Andy Zuber op Monaco vorig jaar:

- Peric
Heb er helemaal geen moeite mee als het op een vrije baan is, maar iemand met díe snelheid richting een pitmuur forceren? Neh..
- Dutch
Alweer een column over Schumacher, met een paar knuppels in hoenderhokken:
http://www.driving-fun.com/957/the-know ... cutie.aspx

http://www.driving-fun.com/957/the-know ... cutie.aspx

- PD power
Mooi stukje