F1 2010

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Luco

Re: F1 2010

Bericht door Luco » 02 aug 2010, 20:47

Sorry hoor, maar de meeste toerwagenklasses zijn verworden tot beukende cupklasses.
Ook de e30 cup.
Waarom, omdat er niet opgetreden wordt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34219
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: F1 2010

Bericht door JP » 02 aug 2010, 20:48

Van Koos mag je ook niet rechts inhalen.....Barrichello zat fout...

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: F1 2010

Bericht door Tristan » 02 aug 2010, 21:15

Luco schreef:Sorry hoor, maar de meeste toerwagenklasses zijn verworden tot beukende cupklasses.
Ook de e30 cup.
Waarom, omdat er niet opgetreden wordt.
Omdat er 50 tot soms 60 auto's rijden gebeurd er wel eens wat. Maar dat maakt het niet meteen een beukklasse. Ik rij er al 3 seizoenen in en heb nog nooit grote schades gehad. Dus het valt allemaal wel mee.

Maar nogmaals, ik hou ook niet van beuken/afsnijden/crashen. Hou wel van spiegel aan spiegel racen. :)

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: F1 2010

Bericht door Peric » 02 aug 2010, 22:48

Ik vind met z'n 3-en spiegel aan spiegel de Tarzan induiken wel effe wat anders dan met 250 met open wielen een pitmuur ingeduwd worden hoor..

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 2010

Bericht door Dutch » 02 aug 2010, 23:10

Luco schreef:Sorry hoor, maar de meeste toerwagenklasses zijn verworden tot beukende cupklasses.
Komt er volgend jaar nog eentje bij, het BTCC. Wordt de 'Avensis Cup':

http://www.autosport.com/news/report.php/id/85825

Zal vast spektakel worden, maar voor mij is 't de dood in de pot. Ik ga voor meer technische variatie en neem af en toe gebrek aan spanning op de koop toe. Smaken verschillen inderdaad.

En spiegel aan spiegel racen - of wiel aan wiel racen - heeft bij monoposto's soms de neiging om verkeerd af te lopen. Zie alleen al het bericht over Van der Drift (nog maar eens) en de linkjes daar weer in naar nog wat luchtacrobatiek van alleen al dit jaar:

http://www.driving-fun.com/949/home/spo ... rlijk.aspx

Dat het vroeger soms wel kon - zie Villeneuve/Arnoux - was juist omdat zulke in-de-muur-duw-acties uit den boze waren. Coureurs konden elkaar daarop vertrouwen. Nu kun je nergens meer van op aan en al helemaal niet als je dit soort geintjes toelaat.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 2010

Bericht door Mari Oh Oh! » 03 aug 2010, 01:14

@Dutch je haalt me de (Van der Drift) woorden uit de mond.

@Tristan: Als je close racing wil zien moet je misschien niet naar monoposto's kijken. In elk geval niet naar monoposto's die over de 300 gaan met mensen met enig gezond verstand naast de adrenaline. Dat de wagens vroeger meer kwispelden is een feit, maar in een compilatie lijkt het altijd alsof het er vroeger spannender aan toe ging qua close racing. Een samenvatting van 2010 zal er ook best spannend uitzien. En teamorders waren vroeger niet eens verboden. Denk je nou echt dat dat een nieuwe uitvinding van Ferrari is?

Ik vind WTCC best leuk, maar lui die achter op een ander rijden om hem in te halen of uit de bocht drukken hoef ik niet te zien. Mooie inhaal acties: prachtig, maar de wagens horen elkaar gewoon niet te raken. En met monoposto's hebben de coureurs een goede reden om het niet te doen. :)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: F1 2010

Bericht door Tristan » 03 aug 2010, 09:04

Peric schreef:Ik vind met z'n 3-en spiegel aan spiegel de Tarzan induiken wel effe wat anders dan met 250 met open wielen een pitmuur ingeduwd worden hoor..
Zeg ook niet dat ik Schumi's actie goedkeur, alleen is dit vaker voorgekomen maar omdat Schumi dit keer de actie deed, wordt het allemaal groter gedaan dan normaal. Maar blijft een gevaarlijk actie, klopt helemaal.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 2010

Bericht door Dutch » 03 aug 2010, 11:44

Ander voorbeeldje. Dit soort geslinger van Andy Zuber op Monaco vorig jaar:

http://www.youtube.com/watch?v=xoNAgCPUeDw

That's one lucky camera man...

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 2010

Bericht door Mari Oh Oh! » 03 aug 2010, 12:46

Ook lekker....

De grap is ook dat het met hand en tand verdedigen inhalen bemoeilijkt. Hoe meer recht iemand krijgt om maar te doen wat ie wil hoe moeilijker hij in te halen is en ik heb juist het idee dat dat niet is wat 'men' wil. Ik vind het al lang best als men maar een beetje respect voor elkaar toont(inhalen of niet inhalen). Als je dat niet hebt kan je beter destruction derby gaan rijden.


Ik snap eigenlijk niet dat dat niet veel populairder is. :wink:

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Re: F1 2010

Bericht door DDX » 03 aug 2010, 12:56

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 880167.stm
Michael Schumacher could have been disqualified during the Hungarian Grand Prix if there had been more time, steward Derek Warwick has said.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Re: F1 2010

Bericht door Femme » 03 aug 2010, 13:46

Mari Oh Oh! schreef:De grap is ook dat het met hand en tand verdedigen inhalen bemoeilijkt. Hoe meer recht iemand krijgt om maar te doen wat ie wil hoe moeilijker hij in te halen is en ik heb juist het idee dat dat niet is wat 'men' wil. Ik vind het al lang best als men maar een beetje respect voor elkaar toont(inhalen of niet inhalen). Als je dat niet hebt kan je beter destruction derby gaan rijden.

Ik snap eigenlijk niet dat dat niet veel populairder is. :wink:
Mensen willen gewoon actie en gevechten zien. Ze genieten van onschuldige crashes waardoor er geen gewonden vallen. Een inhaalactie waarvoor niet gevochten wordt is geen hol aan. Ik stoor me mateloos aan de regel dat je je lijn niet fatsoenlijk mag verdedigen. De vroegere beelden waarbij de wagens van links naar rechts over de baan zigzagden waren veel gaver dan de klinische inhaalacties van tegenwoordig.

De reacties op de verdedigende actie van Schumacher vind ik zwaar overdreven. Hij liet genoeg ruimte over, bovendien had Barrichello de keuze om van het gas te gaan of een andere hoek uit te zoeken. Zijn naam van crybaby maakt hij waar door het moment de meest beangstigende van zijn carrière te noemen. Ik kan me een Barrichello herinneren die in 1994 op de kop de hekken in vloog tijdens de GP van San Marino. Dat leek me een tikkeltje beangstiger.

Luco

Re: F1 2010

Bericht door Luco » 03 aug 2010, 13:49

Eens kijken als je met een trackday net zoveel ruimte krijgt, of je dan nog hetzelfde zegt.

Genoeg ruimte, komop zeg, was meer geluk dan wijsheid, al had de muur daar niet opgehouden dan waren de marshalls nu nog aan het vegen geweest.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3315
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: F1 2010

Bericht door ADV » 03 aug 2010, 13:50

helemaal als je je bedenkt dat dat bewuste weekend idd twee coureurs zijn omgekomen..

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 2010

Bericht door Dutch » 03 aug 2010, 13:58

Femme schreef:De vroegere beelden waarbij de wagens van links naar rechts over de baan zigzagden waren veel gaver dan de klinische inhaalacties van tegenwoordig.
Wat bedoel je hier met 'vroeger' en 'tegenwoordig'?

In de periode die ik versta onder 'vroeger', was zigzaggen een doodzonde (letterlijk). In de periode die ik versta onder 'tegenwoordig' - zeg de laatste tien jaar - is zigzaggen meer regel dan uitzondering.

Luco

Re: F1 2010

Bericht door Luco » 03 aug 2010, 14:01

Vroeger (wat dat ook moge zijn) moest je je lijn houden, niet meer en niet minder, als ze die regel weer in zouden voeren kwamen er vanzelf meer inhaalacties, want dan mag je de deur namelijk niet dichtgooien.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: F1 2010

Bericht door Tristan » 03 aug 2010, 14:28

Luco schreef:Eens kijken als je met een trackday net zoveel ruimte krijgt, of je dan nog hetzelfde zegt.
Luco, geen appels met peren vergelijken. Een trackday is toch geen race....

Gebruikersavatar
JohanH
Berichten: 707
Lid geworden op: 29 mar 2008, 22:37
Locatie: Leeuwarden

Re: F1 2010

Bericht door JohanH » 03 aug 2010, 14:32

Het is zo simpel...

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: F1 2010

Bericht door Tristan » 03 aug 2010, 14:35

Makes sense. :mrgreen:

Luco

Re: F1 2010

Bericht door Luco » 03 aug 2010, 14:36

Tristan schreef:
Luco schreef:Eens kijken als je met een trackday net zoveel ruimte krijgt, of je dan nog hetzelfde zegt.
Luco, geen appels met peren vergelijken. Een trackday is toch geen race....
Nee en femme raced niet, dus hoezo genoeg ruimte :bag:
en er staan nog wat zinnen onder he :thumbup:

En of het nou een race is of trackday, mis is toch mis en dus genoeg ruimte :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 2010

Bericht door Dutch » 03 aug 2010, 15:27

JohanH schreef:Het is zo simpel...

Afbeelding

Afbeelding
:roflol:

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Re: F1 2010

Bericht door Bort » 03 aug 2010, 16:47

Die is goed :mrgreen:

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: F1 2010

Bericht door indobesar » 03 aug 2010, 17:33

Dutch schreef:Ander voorbeeldje. Dit soort geslinger van Andy Zuber op Monaco vorig jaar:

http://www.youtube.com/watch?v=xoNAgCPUeDw

That's one lucky camera man...
Vergeet ook verdedigende slingeractie van Lewis niet.... Dat waren 5-6 bewegingen?! :hmmm: MSC maakte er maar 1 :whistle:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: F1 2010

Bericht door Peric » 03 aug 2010, 20:44

Heb er helemaal geen moeite mee als het op een vrije baan is, maar iemand met díe snelheid richting een pitmuur forceren? Neh..

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: F1 2010

Bericht door Dutch » 05 aug 2010, 15:06

Alweer een column over Schumacher, met een paar knuppels in hoenderhokken:

http://www.driving-fun.com/957/the-know ... cutie.aspx

:mrgreen:

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: F1 2010

Bericht door PD power » 05 aug 2010, 19:10

Mooi stukje :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten