Mijn 130i racer.
- David R.
Re: Mijn 130i racer.
Ik weet niet hoe vaak Elmar tegenwoordig op Assen te vinden is maar er is geen houden meer aan. Ik heb getracht hem voor te blijven maar helaas lukte dat niet. Misschien dat Andre wel een keer spijt gaat krijgen van alle tips die hij Elmar heeft gegeven.
- Tristan
130i racer heeft relatief weinig gewicht op de achteras t.o.v. de vooras. Daardoor is hij nogal tailhappy. Bekenden van mij rijden ook in een ex 130i cup auto (met Moton en AP Racing remmen) en daarbij valt ook de nogal losse achterkant op.Mark Nauta schreef: Ook valt me op dat de 130 nerveuzer is dan ik verwachte. Is dat altijd zo? Of lijkt het gewoon maar zo?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Snap er niks van wat je allemaal zegtGTRene schreef:gave video Elmar, the real battle, wie reed er trouwens in die slome wat hoekig rijdende 130I![]()
Ik baalde vandaag enorm, ik wilde ook naar Assen vanmiddag, zat al om 12u in de auto, eerst ff tanken...toen de navigatie aan en...en...en...damn wat nu dan? stomme navigatie pakt niet![]()
das de eerste x in bijna 2 jaar dat ik dat ding heb.
Nu kan ik Assen wel vinden maar wilde daarna nog een auto bekijken in een klein gehucht verderop...
Dus balen! ik naar huis dacht aan de pc en weer downloaden em proberen en proberen![]()
op een gegeven moment sleutelen aan de kaart tot de weg to no return...toen de originele chip ge-erased, was het zat je wil niet weten wat ik allemaal geprobeerd het ook via het net.
Net 30min geleden laatste actie ondernomen en verrek...hij doet weer alleen heel veel opnieuw nog instellen en wat gegevens kwijt maar niet echt belangrijke.
nah, hoop dat jullie het leuk gehad hebben...
volgende keer beter

-
vertaling: Rene is niet echt technischWouter81 schreef:Snap er niks van wat je allemaal zegtGTRene schreef:gave video Elmar, the real battle, wie reed er trouwens in die slome wat hoekig rijdende 130I![]()
Ik baalde vandaag enorm, ik wilde ook naar Assen vanmiddag, zat al om 12u in de auto, eerst ff tanken...toen de navigatie aan en...en...en...damn wat nu dan? stomme navigatie pakt niet![]()
Nu kan ik Assen wel vinden maar wilde daarna nog een auto bekijken in een klein gehucht verderop...
Dus balen! ik naar huis dacht aan de pc en weer downloaden em proberen en proberen![]()
op een gegeven moment sleutelen aan de kaart tot de weg to no return...toen de originele chip ge-erased, was het zat je wil niet weten wat ik allemaal geprobeerd het ook via het net.
Net 30min geleden laatste actie ondernomen en verrek...hij doet weer alleen heel veel opnieuw nog instellen en wat gegevens kwijt maar niet echt belangrijke.
volgende keer betermaar gaaf filmpje van Elmar.

- Downforce Hans
Het is echter wel een heel voorspelbare goed in de hand te houden auto.Tristan schreef:130i racer heeft relatief weinig gewicht op de achteras t.o.v. de vooras. Daardoor is hij nogal tailhappy. Bekenden van mij rijden ook in een ex 130i cup auto (met Moton en AP Racing remmen) en daarbij valt ook de nogal losse achterkant op.Mark Nauta schreef: Ook valt me op dat de 130 nerveuzer is dan ik verwachte. Is dat altijd zo? Of lijkt het gewoon maar zo?
Je voelt hem goed aankomen en geeft bijna nooit een hardslag 200 momentje, behalve als je die laatste snelle seconde er uit wilt persen.
- GTRene
lolsBrianV schreef:vertaling: Rene is niet echt technischWouter81 schreef:Snap er niks van wat je allemaal zegtGTRene schreef:gave video Elmar, the real battle, wie reed er trouwens in die slome wat hoekig rijdende 130I![]()
das de eerste x in bijna 2 jaar dat ik dat ding heb...enzmaar gaaf filmpje van Elmar.

ben inderdaad niet echt technisch wat computer spul betrefd...te veel dingetjes, en dan na veel proberen lukt het, echter de volgende keer weet ik niet meer hoe ik het destijds had gedaan bv en moet ik weer het wiel uitvinden zeg maar...wordt ik wel eens moe van...magoed daar leef ik al langer mee sinds ik thuis zit

anyway binnenkort maar weer eens zelf rijden op Assen...en als de navigatie blijft doen na al dat gepruts ga ik vanmiddag bij een GT40 kijken

- Knot
Mooi materiaal mannen, lekker gewaagd aan elkaar ook, prachtig.
Weet niet of ik me met de 328i met vol interieur wel zo lekker gevoeld had hiertussen maar wil Assen toch graag rijden. Als er nog plek is even kijken voor woensdag 7 juli 13:00-17:00
Weet niet of ik me met de 328i met vol interieur wel zo lekker gevoeld had hiertussen maar wil Assen toch graag rijden. Als er nog plek is even kijken voor woensdag 7 juli 13:00-17:00
-
De 130i is zo twitchy, omdat ik hier op R888 toyo rijdt. Die smeren dan snel als er wat warmte in komt.
Elmar groeit goed in zijn rol als autocoureur:) Hij leert snel!
Wat je hem verteld voert ie ook meteen goed uit. Elmar zou op nieuw rubber al een 1.55 op assen kunnen rijden. En daarnaast moeten we de auto nog een keer iets beter afstellen.
Wat je hem verteld voert ie ook meteen goed uit. Elmar zou op nieuw rubber al een 1.55 op assen kunnen rijden. En daarnaast moeten we de auto nog een keer iets beter afstellen.
- Peric
Conclusie, René weet niet meer hoe een kaart werkt of Google maps....BrianV schreef:vertaling: Rene is niet echt technischWouter81 schreef:Snap er niks van wat je allemaal zegtGTRene schreef:gave video Elmar, the real battle, wie reed er trouwens in die slome wat hoekig rijdende 130I![]()
volgende keer betermaar gaaf filmpje van Elmar.
- David R.
Andre het is er gisteren niet van gekomen maar als we elkaar nog een keer tegenkomen op Assen zou ik het heel fijn vinden als je met mij een paar rondjes wil doen om zo de ideale lijn een beetje te ontdekken. Ben wellicht niet zo'n snelle leerling als Elmar maar het wordt er allicht beter van.Andre schreef:De 130i is zo twitchy, omdat ik hier op R888 toyo rijdt. Die smeren dan snel als er wat warmte in komt.
- Knot
Andre, hoe schrijf jij altijd in, direct contact of via hun site? (Dit omdat je me vertelde dat 7 juni rap vol was een week terug ofzo).
- Elmar
Ja daar ben ik nu ook achter.Andre schreef:
Die Luco praat niet alleen poep...
Michelins moet je hebben, scheelt zo 3 seconde.
Overigens staat hier nog een filmpje van Assen.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 52#p622652
- Hielke
Ik weet niet of het filmpje van Elmar achter je E92 representatief voor je tempo in de andere rondes is, maar voor het gemak ga ik hier even vanuit.David R. schreef: Andre het is er gisteren niet van gekomen maar als we elkaar nog een keer tegenkomen op Assen zou ik het heel fijn vinden als je met mij een paar rondjes wil doen om zo de ideale lijn een beetje te ontdekken. Ben wellicht niet zo'n snelle leerling als Elmar maar het wordt er allicht beter van.
Een eventueel gebrek aan tempo (als dat al een probleem is; niet echt natuurlijk) ligt niet aan je lijnen. Elmar zegt het al door het woord "soft" in de mond te nemen. Je remt gewoon niet laat en hard genoeg en je overgang van remmen naar bocht is ook niet agressief genoeg. Uit de lijnen haal je misschien een seconde, uit je rem/instuur agressiviteit een veelvoud.
Je kunt 100 instructeurs meenemen of laten rijden, of je de stijl kunt aanleren ligt helemaal aan jezelf.
Hoe vaak ben je met snelle coureurs meegereden? Ik raad je echt aan dit geregeld te doen en dan te kijken of je je stijl kunt aanpassen.
Ik herhaal. Er is geen probleem. Er zijn tempoverschillen tussen rijders. In de video's zie je vaak Andre en Elmar schitteren. Die weten nu eenmaal ontzettende goede tijden neer te zetten.
-
Snelle tijden komen altijd uit laat remmen, snelheid houden en zo vroeg mogelijk op het gas pedaal en dan de juiste lijnen rijden.
Spreek me maar eens aan david als je me ziet dan rij ik wel eens met je mee of je kan ook altijd even bij mij instappen.
Spreek me maar eens aan david als je me ziet dan rij ik wel eens met je mee of je kan ook altijd even bij mij instappen.
- Evert Thomas
Andre schreef:Snelle tijden komen altijd uit laat remmen, snelheid houden en zo vroeg mogelijk op het gas pedaal en dan de juiste lijnen rijden.
Mee eens het bepalen van het rempunt en vervolgens de aanvangsnelheid bij het insturen van de bocht bepaalt naar mijn mening het niveau van de coureur. Door het rijden van de juiste lijnen kun je het volgens mij niet veel winnen, wel verliezen.
- Bert ///M3
Reed jij op gebruikte Michelin Elmar?Elmar schreef:Ja daar ben ik nu ook achter.Andre schreef:
Die Luco praat niet alleen poep...
Michelins moet je hebben, scheelt zo 3 seconde.
Overigens staat hier nog een filmpje van Assen.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 52#p622652
Zo ja weet jij die ergens te koop? Meeste wat ik tegenkom is yoko en dunlop.
- David R.
Doen we Andre. Zeker op Assen heb ik nog wat moeite met het bepalen van mijn rempunten en ook zie ik Elmar nog wel eens wat ander lijnen rijden dus er is nog genoeg te leren.Andre schreef:Snelle tijden komen altijd uit laat remmen, snelheid houden en zo vroeg mogelijk op het gas pedaal en dan de juiste lijnen rijden.
Als je toevallig 5 juli op Spa ben zou ik daar ook graag eens wat instructies krijgen.
Rij jij maar eens met mijn auto. Misschien komen daar ook nog wel wat gouden tips uit ( ik heb alleen het idee dat het meer in mij als in de auto zit)
- Knot
Ik zat er ook aan te denken...
http://www.bmwcircuitclub.nl/?page=progspa.php
David en Andre ook van de partij? Zo ja, schrijf ik nog ff snel in!
http://www.bmwcircuitclub.nl/?page=progspa.php
David en Andre ook van de partij? Zo ja, schrijf ik nog ff snel in!
-
Nee 5 juli red ik niet op spa. 6 juli DNRT race op assen das wat teveel van het goede dan. Maar eerdaags komen we mekaar wel weer tegen.
- Elmar
Bert, nee ik heb yokohama's, vandaar dat ik de 1:55 niet heb gehaald. 8)
-
Nou niet zo sneu doen dat jullie die banden niet hebben:)
- Bert ///M3
Gewoon te schraal om nieuwe te halen Andre 

- @iko
we zijn niet zielig hoor. We vinden het gewoon handig om te kunnen zeggen dat we 3 seconden sneller zouden kunnen zijnAndre schreef:Nou niet zo sneu doen dat jullie die banden niet hebben:)
-
Volgens mij scheelt het niet 3 sec maar 5 sec.

- Bert ///M3
Misschien wel aan de borreltafel