Ben ook erg benieuwd naar het nieuwe geluid. De kilo's die er af zijn is natuurlijk heerlijk. Zeker ook de hoge kilo's

We zien graag meer beelden, en misschien een filmpje met het geluid?
Voor op je ATSsen of heb je er net als Piet en Pascal meteen ProRace 1.2 velgjes in de 16-17 combo besteld?Maik schreef:Ik heb trouwens ook R888'jes besteld
Safety first zie ik wel
Voor op de ATS-en. Ik rij niet zoveel met de speedster meer, dus het hoeven geen "all-season" bandjes meer te zijn.SteV6 schreef:Voor op je ATSsen of heb je er net als Piet en Pascal meteen ProRace 1.2 velgjes in de 16-17 combo besteld?Maik schreef:Ik heb trouwens ook R888'jes besteld
Edit: Oeps, Piet en Pascal rijden op R1R. En Maarten heeft R888 op zijn ATSsen![]()
Stephan
Bert ///M3 schreef:Wat is bij jullie het voordeel van ie 16-17 combi dan? Of is het alleen maar omdat bandenmaten dan makkelijker zijn?
Als je (heel) goed kijkt zie je inderdaad die gaten ook in de diffusers zitten, dus koeling van de backbox moet nog steeds in orde zijn...SteV6 schreef:Is keramisch coaten van die eindpijpjes geen optie Maik?
En kan het zijn dat je diffusors in de weg zitten voor voldoende koeling van de backbox? Of zijn die gaatjes onder in de achterclam netjes open? Anders is het inzagen van een extra NACA ook nog te overwegen![]()
Stephan
(En regel nu even snel een ScanGauge II om de code te resetten zodat je voor mij kan filmen)
Ach, als het op een McLaren F1 mag...allen schreef:Lekker blingbling laten swa!!! Heb je je sleepoog al verguld?
Maik schreef:Als het goed is zit er dan eindelijk de nieuwe ECU mapping in, heb nog net voor aankomend weekend een afspraak met de tjoenert (een speedster-eigenaar!) kunnen maken... Als ik kijk naar de resultaten van Dominique die dezelfde aanpassingen heeft als ik: ongeveer 200pk en injectoren die op hun tandvlees lopen![]()
GTRene schreef:200pk NA uit die 2.2 wat voor aanpassingen heb je dan nodig? zal het toerental ook wel stijgen denk ik?
klinkt wel lekker![]()
Michel P schreef:Heb het gevolgt op SPC. Andere injectoren is dan wellicht wenselijk. Wat zijn de toerentallen die je draait en piekt? Wat is het koppel.
Michel
Maik schreef:Inlaatje van de 2.4 ecotec motor, kost je zeg 300euro, ander uitlaatje (2.5" absorptie, racekat) en een remap (toerenbegrenzer van 6400 naar 7000rpm, max. vermogen rond de 6300rpm)... kan dus nog wel wat gekker![]()
Dus de volgende stappen worden grotere injectoren, grotere gasklep (ook van de 2.4 ecotec motor, kost geen drol), balansassen verwijderen, wat heftigere nokkenassen (maar nog steeds relatief milde nokkenassen, want de standaard units zijn echt heel tam) en dan hopelijk 220+pk, maar dat lijkt heel realistisch, als het meezit zelfs 230+pk. Dan nog een lichter vliegwieltje, tjiptjoening van de gaskleprespons wat samen met de verwijdering van de balansassen toch wel een giftig(er) motortje op moet leveren...
Dat dus...![]()
Maik schreef:En als antwoord op Michel z'n vragen:
Dit zou zo ongeveer mijn koppel en vermogenskromme moeten worden, zie groene curves (standaard motorkarakteristiek in het rood):
Aan de wielen is dit. Koppel zou dan zo'n 250Nm aan de kruk moeten zijn, bij zo'n 5000rpm, maar de kromme is redelijk vlak...
GTRene schreef:leuke spam mail maikallemaal leuke weetjes over zo'n 2.2
200<>230pk NA uit de 2.2 is toch wel cool
wat zal dat bleren...dempt ie wel genoeg?
oke, anders ga ff verder in jou draadje als je nog meer hebt, leuk te lezen en mooie avatar
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], jvb, Robbert92, S-RS, Sabberjoch, Vanreijmersdal en 8 gasten