Caterham Roadsport / Defender 130
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Caterham Roadsport SV
zo is het, alle gekheid op een stokje...petje af voor allen
je hebt wel "lef" en je doet het toch maar
vind het wel stoer 
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Caterham Roadsport SV
Zoveel last van turbulentie met die Caterham, of heb jij dat ook Hans?Hans GP schreef:Allen is voor mij wel een bikkel! Hij heeft het hele stuk naar Zolder, op Zolder en van Zolder zonder deuren gereden.. (ook in de regen) ik weet hoe dat is en op de snelweg is dat geen pretje!
Boven de 120 kom je zuurstof tekort..
Michel
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Caterham Roadsport SV
Nee, bij de 340 zit je heerlijk uit de wind, bij de Dax had ik dat..

-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport SV
Zo, donderdagochtend naar een Speedsterrijder toegesneld en m'n remmen achter bleken bagger. Maakte me wat zorgen en heb direct Bas Roos gebeld. Geen enkel probleem om langs te komen, en al mijn dank gaat uit naar hem. Remblokken achter oververhit geweest. Rondgebeld en het leek alsof ik thuis kon blijven. Gelukkig een verlossend telefoontje en Bas was op weg blokken halen. Kiezen was er even niet bij, als ik het maar passende remblokken waren. In de middag kon ik alsnog binnendoor naar Frankrijk vertrekken. Zonder deuren uiteraard. Ondertussen nog even langs de pitbox bij Reims gestopt.
De vrijdag mezelf op het circuit van Ecuyers mogen uitleven en gisteren op Abbeville. Echt geweldig om daar de auto te leren kennen. Als ik me niet vergis 2 spins op het eerste en 6 -7 spins op het tweede circuit. De ruimte was er, dus dan moet je ook maar gelijk meer hooi op je vork nemen dan je aan kunt. Komt bij dat er gisteren maar 10 inschrijvingen ofzo waren. Heerlijk rustig en gezellig. Ernstig puntje bleek wel de rembalans te zijn. De blokken achter waren wat aggressiever wat resulteerde in regelmatig blokkerende achterwielen.
Nog wat rijderstips van Andrew Walsh meegekregen en rond een uur of 4 in de middag zijn we terug gereden. Binnendoor tot ergens vlakbij België. Bij een afgesloten weg even snel 'omrijden' ingeknald waardoor we weer een stuk richting Lille gingen. Rond antwerpen heb ik de deuren er weer opgegooid omdat ik welhaast bevroor en ben ik afgehaakt richting Zeeland om m'n jas bij Joy op te halen. Die was ik vergeten mee te nemen toen ik wat oude spullen van de Speedster kwam droppen voor iemand. Zonder een winddichte jas is dak en deurloos toch verdomd koud in de avond.
We gaan nu op zoek naar andere voorblokken en kijken wanneer alle vloeistoffen even omgegooid kunnen worden.





De vrijdag mezelf op het circuit van Ecuyers mogen uitleven en gisteren op Abbeville. Echt geweldig om daar de auto te leren kennen. Als ik me niet vergis 2 spins op het eerste en 6 -7 spins op het tweede circuit. De ruimte was er, dus dan moet je ook maar gelijk meer hooi op je vork nemen dan je aan kunt. Komt bij dat er gisteren maar 10 inschrijvingen ofzo waren. Heerlijk rustig en gezellig. Ernstig puntje bleek wel de rembalans te zijn. De blokken achter waren wat aggressiever wat resulteerde in regelmatig blokkerende achterwielen.
Nog wat rijderstips van Andrew Walsh meegekregen en rond een uur of 4 in de middag zijn we terug gereden. Binnendoor tot ergens vlakbij België. Bij een afgesloten weg even snel 'omrijden' ingeknald waardoor we weer een stuk richting Lille gingen. Rond antwerpen heb ik de deuren er weer opgegooid omdat ik welhaast bevroor en ben ik afgehaakt richting Zeeland om m'n jas bij Joy op te halen. Die was ik vergeten mee te nemen toen ik wat oude spullen van de Speedster kwam droppen voor iemand. Zonder een winddichte jas is dak en deurloos toch verdomd koud in de avond.
We gaan nu op zoek naar andere voorblokken en kijken wanneer alle vloeistoffen even omgegooid kunnen worden.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Caterham Roadsport SV
Mooi verslag weer! Ik zie de auto van Paskal en Piet ook, dus dat moet wel weer gezellig geweest zijn. Balen dat ik niet mee kon 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Caterham Roadsport SV
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport SV
@Stéphane: die speedsterrijders zijn weinig origineel he? Dit was de auto van Hans (Joel do Desert ofzo)
Had ik ook al verteld dat ik binnen 10 minuten na m'n vertrek bij Bas alweer aangehouden werd? Vanwege m'n nummerplaat voor. Geen bekeuring maar wel veel vragen over de sigaar. Politie zijn is soms best makkelijk als je wat van dichtbij wil bekijken. Maar relaxte gasten verder.
Had ik ook al verteld dat ik binnen 10 minuten na m'n vertrek bij Bas alweer aangehouden werd? Vanwege m'n nummerplaat voor. Geen bekeuring maar wel veel vragen over de sigaar. Politie zijn is soms best makkelijk als je wat van dichtbij wil bekijken. Maar relaxte gasten verder.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Caterham Roadsport SV
7 keer gespind op 1 dag. Dan doe je wel je best

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Caterham Roadsport SV
nwe bijnaam...alias the spinner
cool
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Caterham Roadsport SV
Cool!Als ik me niet vergis 2 spins op het eerste en 6 -7 spins op het tweede circuit.
Piet ook nog circuit gereden?
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport SV
Piet mag dan wel poetsen, rijden doet hij ook. 
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport SV
Alweer aardig wat kilometers gereden sinds de aanschaf. Er prijkt nu 14k plus een beetje op het klokje. Even alles op een rijtje gezet en ik kan niet anders concluderen dat ik voor mezelf de juiste keuze heb gemaakt. De wagen lijkt wat minder gemoedelijk op de grens dan de Speedster. Het agressieve insturen helpt daar dan ook niet bij op de openbare weg. Leuk is het wel. Het rauwe geluid van het blokje en de manier waarop deze de toeren ingejaagd kan worden verveeld nooit. Snelwegkilometers kunnen wel erg snel pijnlijk en vermoeiend zijn voor de oren wanneer je je oordoppen bent vergeten. Zoiets leer je dan ook snel af. 8)
Alle heftige plannen die ik had zijn op de lange baan. De spuitbeurt die ik voor de aanschaf al in m'n hoofd had zitten, de zwarte koplamen en carbon platen op de wielkasten achter die al op de plank liggen en de carbon cycle wings aan de voorkant. Kwa looks ben ik er gewoon tevreden mee nu. Die lelijke cellulitiszak onder de reet van de wagen moet er uiteraard nog wel af.
Verder had ik nog Avon zv3 banden gekocht omdat ik bang was dat ik semi's niet warm zou krijgen omwille het gewicht. Achteraf blijkt (door navraag aan Caterhambezitters) dit geen handige keuze. Ik heb aan de voorzijde nooit problemen ondervonden, maar achter werkt het met name in de regen niet. De auto blijkt daar gewoon te licht te zijn en mijn ongewicht helpt niet bepaald mee. Voorts zou het niet vreemd zijn dat de achterwielen zo nu en dan blokkeren met deze banden omdat een Caterham achter wat te hard schijnt te remmen.
Gek genoeg schijnen semi's wel te helpen en op advies probeer ik maar een setje A021R. Nieuwe Rs14 blokken voor de voorzijde zijn ook onderweg. Voor de zomer haal ik er een setje A048 bij. Lang leve de pond zullen we maar zeggen.
Krijg nu al de neiging om een datum te plannen om nog eens een poging te wagen in Dunsfold. :morecoffee:
Alle heftige plannen die ik had zijn op de lange baan. De spuitbeurt die ik voor de aanschaf al in m'n hoofd had zitten, de zwarte koplamen en carbon platen op de wielkasten achter die al op de plank liggen en de carbon cycle wings aan de voorkant. Kwa looks ben ik er gewoon tevreden mee nu. Die lelijke cellulitiszak onder de reet van de wagen moet er uiteraard nog wel af.
Verder had ik nog Avon zv3 banden gekocht omdat ik bang was dat ik semi's niet warm zou krijgen omwille het gewicht. Achteraf blijkt (door navraag aan Caterhambezitters) dit geen handige keuze. Ik heb aan de voorzijde nooit problemen ondervonden, maar achter werkt het met name in de regen niet. De auto blijkt daar gewoon te licht te zijn en mijn ongewicht helpt niet bepaald mee. Voorts zou het niet vreemd zijn dat de achterwielen zo nu en dan blokkeren met deze banden omdat een Caterham achter wat te hard schijnt te remmen.
Krijg nu al de neiging om een datum te plannen om nog eens een poging te wagen in Dunsfold. :morecoffee:
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Caterham Roadsport SV
Leuk Allen, ik ga je vergezellen zometeen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Caterham Roadsport SV
Verrek dit topic is zo licht dat die die boven aan staat in de lijst toon nieuwe berichten http://www.driving-fun.com/forum/search ... d=newposts" onclick="window.open(this.href);return false; 
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Caterham Roadsport SV
Heel gaaf Allen! Maar betekent dit nu dat de geplande upgrades in de ijskast staan?
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport SV
Optisch gezien voorlopig wel. Was eigenlijk alles voor de aanschaf al aan voorbereiden, maar ik weet het niet meer.
Een goed onderstel en een fia rolbeugel zijn voorlopig de enige dingen op m'n wishlist.
Een goed onderstel en een fia rolbeugel zijn voorlopig de enige dingen op m'n wishlist.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Caterham Roadsport SV
Haal die chromen meuk er eens af, hup carbon opties erop, dan ziet de caterham er niet zo oudbollig uit.
Michel
Michel
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport SV
Ik ben al grijs aan het worden... 
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Caterham Roadsport SV
Ik ook! Terwijl ik nog maar 22 ben! Dat zegt dus niks! Hop! Carbon erop 
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Caterham Roadsport SV
Ik ben al grijs, dus dat is geen excuus!! Of heb je een rieten picknikmand voor je caterham in bestelling, zodat deze achterop de auto kan worden gemonteerd met een leren bandallen schreef:Ik ben al grijs aan het worden...
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Caterham Roadsport SV
Wat mij betreft is de eerste cosmetische verandering de lampen, met name de hoogte en de grote van deze dingen

tegen

Maar Allen is wat dat betreft reeds van mijn mening op de hoogte
tegen
Maar Allen is wat dat betreft reeds van mijn mening op de hoogte
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport SV
[quote="]
[/quote]
Zijn jullie nu rijders of kappertjes!!!
Zijn jullie nu rijders of kappertjes!!!
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Caterham Roadsport SV
Daarna dat royal blue inruilen voor dat fraaie oranje, we helpen je wel Allen
Remblokken binnen? Ik heb net een setje ontvangen van Elise-shop.nl
Michel
Remblokken binnen? Ik heb net een setje ontvangen van Elise-shop.nl
Michel
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport SV
Nee, want ik bestel bij die konijnenkeutels in Dartford. Ben benieuwd hoe het nu met de banden gaat. Hopelijk sneller, maar ik heb zo het idee dat de levertijden ook gekoppeld zijn aan de pond.
Vind overigens wel dat jij aardig wat praatje hebt voor iemand met een zogenaamd rode auto. Of lijkt dat maar zo?
Vind overigens wel dat jij aardig wat praatje hebt voor iemand met een zogenaamd rode auto. Of lijkt dat maar zo?
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Caterham Roadsport SV
Kap zelf eens met al die praatjes over die Lewinsky sigaar......en doe wat aan die koplampen, zijn bijna net zo groot als je oren........maar wel weer kleiner dan je Ego
dat dan weer wel......
