Tesla Model S
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Tesla Model S
Nu is een Autobahn iets knulligs ondoordachts van onze Oosterburen waar geen snelle bolides rijden, dus Tesla heeft daar inderdaad niks te zoeken...en Nederland is 't centrum van de wereld, dat weet Elon Musk maar al te goed:)
- alt
Waarom zou je met een Tesla op het circuit gaan rijden.
Ik vind zelf dat met trackdays teveel koekblikken rijden.
Aflopen donderdag nog Aygo's op het circuit gezien.
Rijden daar bejaarden mee?
Man wat zijn die koekblikken traag.
Ik rij nu 2 jaren Tesla, een maal de accu expres leeg gereden.
Waarom?
Dan laat je net zo snel aan de supercharger of als de accu nog 70 % stroom heeft of 5 % stroom.
Dit houdt in op de autobahn kan je gerust 170 rijden want dan is je accu behoorlijk leeg als je bij een supercharger komt.
Het duurt even lang laden.
Er kom nu een Tesla met 100 kwh accu.
Deze heeft dezelfde laadtijd als de 70 kwh.
Men denkt dat ieder jaar bij de nieuwe Tesla's de accu's met 10 % meer lading kunnen krijgen.
Wat mij wel opvalt bij de Tesla.
Hij vreet banden, 30.000 km.
Erg veel rijwind & afrollawaai ten opzichte van mijn oude S5.
Uiterlijk: een Japanse Audi.
Starten meteen knallen.
Geen olie verversen.
Mijn kleinkinderen denken als de batterij leeg is, dat ik in de winkel nieuwe batterij moet kopen.
Ik vind zelf dat met trackdays teveel koekblikken rijden.
Aflopen donderdag nog Aygo's op het circuit gezien.
Rijden daar bejaarden mee?
Man wat zijn die koekblikken traag.
Ik rij nu 2 jaren Tesla, een maal de accu expres leeg gereden.
Waarom?
Dan laat je net zo snel aan de supercharger of als de accu nog 70 % stroom heeft of 5 % stroom.
Dit houdt in op de autobahn kan je gerust 170 rijden want dan is je accu behoorlijk leeg als je bij een supercharger komt.
Het duurt even lang laden.
Er kom nu een Tesla met 100 kwh accu.
Deze heeft dezelfde laadtijd als de 70 kwh.
Men denkt dat ieder jaar bij de nieuwe Tesla's de accu's met 10 % meer lading kunnen krijgen.
Wat mij wel opvalt bij de Tesla.
Hij vreet banden, 30.000 km.
Erg veel rijwind & afrollawaai ten opzichte van mijn oude S5.
Uiterlijk: een Japanse Audi.
Starten meteen knallen.
Geen olie verversen.
Mijn kleinkinderen denken als de batterij leeg is, dat ik in de winkel nieuwe batterij moet kopen.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Elon Misk heeft Early Adaptor landen, steden en staten nodig.Robin schreef:Nu is een Autobahn iets knulligs ondoordachts van onze Oosterburen waar geen snelle bolides rijden, dus Tesla heeft daar inderdaad niks te zoeken...en Nederland is 't centrum van de wereld, dat weet Elon Musk maar al te goed:)
En zonder NL, Noorwegen en Californie (en Tesla, Toyota e.d) zouden de Duiters nu nog steeds denken dat er geen alternatief is voor de diesel.... Die plempten de electromotor uitsluitend in top range modellen om vervolgens te kunnen melden dat er geen markt voor zou zijn...
-
OnlineSnipe
En toen ging Musk ze bijna gratis uitdelen en kwamen de Duitsers tot inkeer?Spijkerhard schreef:Elon Misk heeft Early Adaptor landen, steden en staten nodig.
En zonder NL, Noorwegen en Californie (en Tesla, Toyota e.d) zouden de Duiters nu nog steeds denken dat er geen alternatief is voor de diesel.... Die plempten de electromotor uitsluitend in top range modellen om vervolgens te kunnen melden dat er geen markt voor zou zijn...
Over Duitsers gesproken: een Model S is een ouderwetse auto in vergelijking met een i3.
- dvh
Paar keer ongenadig hard een rotonde genomen met dat ding en het geeft geen krimp. Overhellen kent de Tesla niet. Ik was verbaasd. Want had anders verwacht.. ( 4wd helpt natuurlijk ook )Snipe schreef:Het nadeel van zo'n Tesla is dat ie zes triljoen kilo weegt, maar het voordeel daarbij is wel weer dat het allemaal laag zit waardoor je een laag zwaartepunt hebt. Hij rijdt best lekker, zeker voor een auto die uit een land komt waar ze tot dusver voornamelijk dweilen hebben geproduceerd.
Ok. middelmatige auto dan.
Maar 10x liever een Tesla p85d dan welke Passat dan ook.
En actieradius.. wie rijdt er nu woon/werk meer dan 100km heen per dag ?
Niet allemaal tegelijk je vinger opsteken..
Komop.. Voor 95% de normale mens is zo'n ding prima te gebruiken als daily drive.
Je knoopt 'm aan de stekker en 's avonds doe je dat ook.
En een Tesla koop je toch ook niet als fun/weekend/circuitauto ?! Gewoon A-B en soms C. Dat lukt allemaal prima. En het hoeft niet. Er zijn genoeg (ouderwetse) alternatieven.
Maar persoonlijk vind ik hem gaaf. Het elektrisch rijden rijdt gewoon fijn. Hou je van koppel ? Dan is elektrisch rijden gewoon een prettige ervaring. Geen handbak of automaat gezever. Geen flippers. Gewoon gas + remmen en ondertussen een beetje youtube kijken op je middenconsole-ipad terwijl de autopilot z'n werk doet.

-
Dit. En wat te denken van een i8....Snipe schreef:En toen ging Musk ze bijna gratis uitdelen en kwamen de Duitsers tot inkeer?Spijkerhard schreef:Elon Misk heeft Early Adaptor landen, steden en staten nodig.
Over Duitsers gesproken: een Model S is een ouderwetse auto in vergelijking met een i3.
Maar Messias Elon Musk dacht even de gehele autoindustrie om te turnen en vooral 'de Duitsers' te laten zien hoe het moet, 'milieuvriendelijk' grote en zware accu's produceren voor z'n karren en na tien jaar 'milieuvriendelijk' afvoeren die handel ipv die stinkdiesels en benzinemotoren. Want Musk is van het milieu

- Sjoerd
Small confession zo op de avond maar ik overweeg eigenlijk best serieus een Tesla te gaan rijden. Ik heb erin proef gereden en natuurlijk is het binnen lang niet zo verfijnd als een BMW maar 'het kan er prima mee door'. Te kritisch? Mwoah; voor de poen heb je een hele dikke 7 ook staan...
Pro's
Ik rij 95% van de dagen < 200km per dag
Nieuwe techniek intrigeert me
0-100 <3s 'intrigeert' me
Gunstige bijtelling
Auto rijdt voor de rest prima
Con's
Op de 5% van de dagen dat ik > 200km per dag rij dan rij ik ook direct > 600km. Dit is vaak ook in het buitenland met minder dekking van laadpalen
Je moet meer plannen; kijken waar er laadpunten zijn in de buurt van je afspraak. Verder lopen naar de afspraak ed
Je moet geduld hebben als je overdag tussendoor moet laden
Het gevoel dat je beperkt bent; minder vrijheid... Nou zou ik er dan 1 à 2 auto's naast hebben maar dat lijkt me niet de bedoeling van het concept 'Tesla'
Last but not least; ik kan mij op dit moment geen fijnere daily voorstellen dan de 535d.
Vooralsnog wegen de con's zwaarder dan de pro's. En als ik het doe moet ik wel snel zijn want wel 2016 levering. Want met normale fiscale bijtelling heeft het mijns inziens echt geen zin.
Pro's
Ik rij 95% van de dagen < 200km per dag
Nieuwe techniek intrigeert me
0-100 <3s 'intrigeert' me

Gunstige bijtelling
Auto rijdt voor de rest prima
Con's
Op de 5% van de dagen dat ik > 200km per dag rij dan rij ik ook direct > 600km. Dit is vaak ook in het buitenland met minder dekking van laadpalen
Je moet meer plannen; kijken waar er laadpunten zijn in de buurt van je afspraak. Verder lopen naar de afspraak ed
Je moet geduld hebben als je overdag tussendoor moet laden
Het gevoel dat je beperkt bent; minder vrijheid... Nou zou ik er dan 1 à 2 auto's naast hebben maar dat lijkt me niet de bedoeling van het concept 'Tesla'
Last but not least; ik kan mij op dit moment geen fijnere daily voorstellen dan de 535d.
Vooralsnog wegen de con's zwaarder dan de pro's. En als ik het doe moet ik wel snel zijn want wel 2016 levering. Want met normale fiscale bijtelling heeft het mijns inziens echt geen zin.
- Leen
mag tot eind 2018 sjoerd , in 2019 gaat pas de extra bijtelling boven de 50K van 4 naar 22 .
althans zo heb ik het begrepen .
ook een reden dat de Volvo hier nog blijft tot december 2018 ( want 0 ) .
althans zo heb ik het begrepen .
ook een reden dat de Volvo hier nog blijft tot december 2018 ( want 0 ) .
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Nog geen discussie over de nieuwe P100D hier?
0-60mph in 2.5 sec
0-60mph in 2.5 sec

- alt
Volgens mij blijft de bijtelling het zelfde percentage.
De datum van de factuur is doorslaggevend.
Deze gaat niet meer omhoog of omlaag voor alle auto's, ook bij de 2ehands.
Enkel de wegenbelasting dat wordt geheven kan per jaar verschillen.
Dit geld voor alle auto's.
Als nu een Tesla bestellen, dan heb je gelijk de 100 kw uitvoering.
Een duo motor, rijdt als op rails
Zeg maar als een Audi, maar beter, want de gewicht verdeling is veel neutraler.
4 jaren garantie op de gehele auto.
8 jaren op de aandrijflijn & batterijen.
Zelf vind ik de s-klasse van MB mooier dan een BMW, Audi of Tesla.
Maar blijf een Hollander een Tesla is goedkoper in onderhoud & gebruik.
Dat snel op trekken is leuk, maar na een maand weet je niet beter.
De datum van de factuur is doorslaggevend.
Deze gaat niet meer omhoog of omlaag voor alle auto's, ook bij de 2ehands.
Enkel de wegenbelasting dat wordt geheven kan per jaar verschillen.
Dit geld voor alle auto's.
Als nu een Tesla bestellen, dan heb je gelijk de 100 kw uitvoering.
Een duo motor, rijdt als op rails
Zeg maar als een Audi, maar beter, want de gewicht verdeling is veel neutraler.
4 jaren garantie op de gehele auto.
8 jaren op de aandrijflijn & batterijen.
Zelf vind ik de s-klasse van MB mooier dan een BMW, Audi of Tesla.
Maar blijf een Hollander een Tesla is goedkoper in onderhoud & gebruik.
Dat snel op trekken is leuk, maar na een maand weet je niet beter.
- Sjoerd
De datum die er toe doet is de datum eerste registratie (waar dan ook ter wereld). Ik heb hier ook nog een V60 staan van 13-12-2013; als ik niet voor die datum verkoop of op privé zet moet ik vanaf 14-12-2018 22% bijtellen. Ongeacht koop of lease geldt dit tarief voor 5 jaar.
Net nog even gelezen maar er is nog geen formele beslissing over het 0gr co2 tarief. Het wordt sowieso 4% over de eerste €50k maar ik kan niet duidelijk opmaken dat als je de auto in 2017 voor het eerst registreert je voor 2017 en 2018 de 4% voor de gehele aanschafprijs kan rekenen en vanaf 2019 alleen op de eerste €50k en restant op 22% óf dat je op 31-12-18 nog een Tesla op eerste registratie voor 4% bijtelling kan rijden.
Waar ik het meest bang voor ben is dat op de aanstaande prinsjesdag er wederom gaat worden geroepen dat woon-werk kilometers privé kilometers zijn in plaats van zakelijke kilometers. Dan zijn de zakelijke niet- bijtellende rijders in 999 van de 1000 gevallen de pineut. Er zal wel het één en ander moeten gebeuren want de 1.2% vermogensredementheffing in box 3 gaat uit van een rendement van 6% op jouw vermogen. Dat is met de huidige rentestand natuurlijk schier onmogelijk als je weinig tot geen risico wil nemen. Dat zal er dus afgaan maar moet wel gefinancierd worden...
Net nog even gelezen maar er is nog geen formele beslissing over het 0gr co2 tarief. Het wordt sowieso 4% over de eerste €50k maar ik kan niet duidelijk opmaken dat als je de auto in 2017 voor het eerst registreert je voor 2017 en 2018 de 4% voor de gehele aanschafprijs kan rekenen en vanaf 2019 alleen op de eerste €50k en restant op 22% óf dat je op 31-12-18 nog een Tesla op eerste registratie voor 4% bijtelling kan rijden.
Waar ik het meest bang voor ben is dat op de aanstaande prinsjesdag er wederom gaat worden geroepen dat woon-werk kilometers privé kilometers zijn in plaats van zakelijke kilometers. Dan zijn de zakelijke niet- bijtellende rijders in 999 van de 1000 gevallen de pineut. Er zal wel het één en ander moeten gebeuren want de 1.2% vermogensredementheffing in box 3 gaat uit van een rendement van 6% op jouw vermogen. Dat is met de huidige rentestand natuurlijk schier onmogelijk als je weinig tot geen risico wil nemen. Dat zal er dus afgaan maar moet wel gefinancierd worden...
-
OnlineMartijn_bmw
niet datum factuur maar datum deel I is doorslaggevend en vanaf die datum heb je 60mnd recht op de bijtelling.
daarna gaat de dan geldende bijtelling van toepassing zijn.
daarna gaat de dan geldende bijtelling van toepassing zijn.
- Arthur
- Auto: Nr.51
En het geldt toch voor de auto? Niet voor de tenaamgestelde? Maw, de tenaamgestelde mag wisselen? Of alleen berijder?
-
OnlineMartijn_bmw
klopt de tenaamgestelde mag wijzgingen. Eerder waren de regels wat vaag over of dat nou wel of niet mocht.
voor alle auto's met een datum deel I van na 01/07/2012 geldt:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _juli_2012" onclick="window.open(this.href);return false;
voor alle auto's met een datum deel I van na 01/07/2012 geldt:
De onduidelijkheid kwam hierdoor; als je een auto hebt van voor 01/7/2012 dan blijft de bijtelling gehandhaaft zolang je eigenaar blijft dus geen grens van 60mnd.Hoelang geldt het percentage?
Het percentage geldt voor een periode van 60 maanden. Deze periode gaat in op de 1e dag van de maand die volgt op de maand waarin voor het eerst een kenteken is afgegeven. Het percentage blijft ook gelden als de auto van eigenaar wisselt of als een andere werknemer de auto gaat gebruiken.
Direct na afloop van de periode van 60 maanden wordt het percentage opnieuw vastgesteld aan de hand van de regels die op dat moment gelden. Het nieuwe percentage geldt dan weer voor van 60 maanden
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _juli_2012" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joy
De P100D gaat een vanafprijs krijgen van € 154.600,00
BMW M5: € 7.000,00 goedkoper
Audi A8 4.0 TFSI: € 19.000,00 goedkoper
Porsche Panamera 4S: € 23.000,00 goedkoper
Best lastig kiezen nog.
BMW M5: € 7.000,00 goedkoper
Audi A8 4.0 TFSI: € 19.000,00 goedkoper
Porsche Panamera 4S: € 23.000,00 goedkoper
Best lastig kiezen nog.
-
Ja, maar in ieder geval geen Tesla dan.
-
En ik wil persé electrisch bedienbare stoelen, zeker ook meerprijs bij Tesla?
Reed gister even 30km in 'n volledig electrische i3, viel mee qua rijden en alles.
Totdat ik te horen kreeg dat deze niet de range extender motorunit had. Actieradius 120km max. Opladen uren.
Dus toen viel m'n droom in duigen.
Ik pak liever de trein, letterlijk.

Reed gister even 30km in 'n volledig electrische i3, viel mee qua rijden en alles.
Totdat ik te horen kreeg dat deze niet de range extender motorunit had. Actieradius 120km max. Opladen uren.
Dus toen viel m'n droom in duigen.
Ik pak liever de trein, letterlijk.

- alt
Dat van die 60 maanden wist ik niet.
Toch slimme jongens bij belastingdienst, na 60 maanden heb ook de subsidie pas helemaal te pakken.
Tesla voor die tijd inruilen, dan krijg je niet de volle subsidie.
Daarom had ik een Tesla gekocht.
Niet om zijn verschijning of eletrikerie.
Meestal rij ik 10 jaren met een auto of het 1ste probleem zich meld
Dat wordt over 3 jaren misschien een s-klasse.
Toch slimme jongens bij belastingdienst, na 60 maanden heb ook de subsidie pas helemaal te pakken.
Tesla voor die tijd inruilen, dan krijg je niet de volle subsidie.
Daarom had ik een Tesla gekocht.
Niet om zijn verschijning of eletrikerie.
Meestal rij ik 10 jaren met een auto of het 1ste probleem zich meld
Dat wordt over 3 jaren misschien een s-klasse.
- Spijkerhard
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
De subsidie (eigenlijk belasting aftrek, er wordt geen subsidie uitgekeerd) mag je in drie kalenderjaren aftrekken als ik het goed begrepen heb. Dus aanschaf in -december- 2013 was in 2013, 2014, 2015 te verrekenen. Als ik t goed heb.
-
Voor zo ver ik begreep schrijf je de subsidie ook in 60 mnd af. Is met de Up wel zo iig.
-
OnlineMartijn_bmw
Klopt als je de 60mnd niet uitdient moet je een deel van de mia terug betalen.
De Kia weet ik zo niet.
De Kia weet ik zo niet.
- Spijkerhard
De MIA, Vamil (en KIA) zijn niet gekoppeld aan de bijtellings of MRB regels.... of ik ben verkeerd geinformeerd door de accountant. In ieder geval in de 2013 varianten van de regeling. Onderstaand de 2016 regeling.
-
OnlineMartijn_bmw
Dat moet idd helaas wel bij verkoop binnen 5 jaar, niet omdat het gekoppeld is aan de mrb of bijtelling regels maar omdat de belastingdienst 5 jaar afschrijf termijn aanhoud voor de meeste bedrijfsmiddelen
(Voor ons als leasemaatschappijen ook en enorme administratie...
)
Zie hier de link en een screenshot
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... bijtelling" onclick="window.open(this.href);return false;
(Voor ons als leasemaatschappijen ook en enorme administratie...

Zie hier de link en een screenshot
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... bijtelling" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bijlagen
-
- image.png (178.56 KiB) 1896 keer bekeken
- Spijkerhard
Ok, thx. Dan blijven we nog iets langer in de PHEV rijden......
- cooldragon
correct me if I'm wrong maar mij is bij aankoop de mogelijkheid uitgelegd om mijn Model S versneld af te schrijven in 2 belastingjaren waarvan max 70% in 1 kalenderjaar. die versnelde afschrijving gold toen voor puur elektrische auto's