Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
- Francisco
Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring
Volgens mij kloppen beide tijden.
7.33 voor de GT2 op straatrubber, ideale condities, testrijder
7.29 voor de GT-R op semi slicks dunlops, ideale condities, testrijder
test van DR waren beide autos op semislikcs wat in de regen voor beide auto's onplezierig was (ja dus ook de GT-r is dan geen kinderspel)
Nu heeft DR ze allebij met gelijke rijders, de nissan de mindere potenza semi slick en de porsche de pilot cup sport. en zie hier het resultaat. Porche sneller dan nissan op een wat vochtige baan.
mooi toch?
7.33 voor de GT2 op straatrubber, ideale condities, testrijder
7.29 voor de GT-R op semi slicks dunlops, ideale condities, testrijder
test van DR waren beide autos op semislikcs wat in de regen voor beide auto's onplezierig was (ja dus ook de GT-r is dan geen kinderspel)
Nu heeft DR ze allebij met gelijke rijders, de nissan de mindere potenza semi slick en de porsche de pilot cup sport. en zie hier het resultaat. Porche sneller dan nissan op een wat vochtige baan.
mooi toch?
- MX5T
Het kan aan mijn ogen liggen maar ik vind in het grafiekje de 997 GT2 niet terug, welke tijd draaide deze in deze condities ?Geelhoed schreef:Volgens de wiki zijn alleen de
Porsche 911 GT2 (997), Lamborghini Gallardo LP560-4 en de Pagani Zonda C12 partly damp en de Audi R8 damp
@ Francisco
7.33 voor 997 GT2 op straatrubber lijkt me niet waarschijnlijk, het ding trekt in Aremberg 1,35g......... die banden wil ik dan liever hebben dan de semi's
-
Je grafiek laat duidelijk zien dat er veel meer factoren dan alleen kg/kW verhouding van invloed zijn op een ronde tijd.
Er had ook een andere lijntje in getekend kunnen worden en dan was de GTR niet opvallend anders dan bijvoorbeeld de Gumpert, Ascari en een Scuderia om maar een paar te noemen.
Er had ook een andere lijntje in getekend kunnen worden en dan was de GTR niet opvallend anders dan bijvoorbeeld de Gumpert, Ascari en een Scuderia om maar een paar te noemen.
Geelhoed schreef:Ik heb de auto's er even bijgezet, en ik weet niet of hier eigenlijk natte rondes tussen zitten.Dieseltourist schreef: Uit de grafiek valt ook af te leiden dat in de categorie 3,5 - 4,0 er verschillen in rondetijden zijn van 4 sekonden wat dus duidt op andere rondetijdbepalende factoren zoals bijvoorbeeld wegligging.
Ook is er een 5,2 kg/kW auto die gelijke rondetijden rijdt aan een 3,7 kg/kW auto, een 40% veschil.
Niettemin steekt de GTR er hier wel uit. Meer dan waarschijnlijk is het komplete pakket met de toevoeging van AWD zodanig goed gelukt dat de gemiddelde testrijder zoveel vertrouwen krijgt dat hij er sneller mee naar de limieten kan rijden
- Geelhoed
Niet als je het aan de data fit.E60 M5 schreef:Je grafiek laat duidelijk zien dat er veel meer factoren dan alleen kg/kW verhouding van invloed zijn op een ronde tijd.
Er had ook een andere lijntje in getekend kunnen worden
De Koenigsegg zonder TG spoiler is duidelijk afwijkend, en dat is met die spoiler rechtgetrokken.
De GT-R is zeker abnormaal afwijkend
-
- Auto: Fun Damn Mentally
:twisted: copyright Robin

- Tristan
- Leen
Zo kan het ook :
lees net in de nieuwe sportauto dat een rijke stinkerd ook wel eens wilde weten welke van zijn speeltjes nu het snelste is
-men huurt de NS af
-men huurt een coureur (Marc Basseng)
-men haalt 5 toys uit de schuur:
Enzo 7,25.21
Maser MC12 7,24.29
Carrera GT 7,28.71
Zonda F 7,24.41
Koenigsegg CCX 7,33.55
lees net in de nieuwe sportauto dat een rijke stinkerd ook wel eens wilde weten welke van zijn speeltjes nu het snelste is
-men huurt de NS af
-men huurt een coureur (Marc Basseng)
-men haalt 5 toys uit de schuur:
Enzo 7,25.21
Maser MC12 7,24.29
Carrera GT 7,28.71
Zonda F 7,24.41
Koenigsegg CCX 7,33.55
-
Dat was al een paar weken bekend, Leen.
http://www.supercarmovies.com/html/interface.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand nog ff samenvattend waarom er hier sprake is van Nissan als faker/cheater/failer of dat Porsche maar wat lult?
Dieseltourist had 'n goed verhaal, Hielke ook, Dutch deed ook lekker mee, alsmede Michel Huisman en anderen die ik vegeten ben.
maar wat is ons aller conclusie nou?
Mijn beleving is dat de GT-R, hoe goed ie ook is, toch wel wat door de mand valt op de NS in handen van een redelijke rijder.
Ik vermoed dus 550pk of best wat meer en andere tweaks. Ook aan de hand van de rondetijden van Basseng in'ECHTE supercars zegmaar die Leen hierboven nog ff meldt.
Ik noem Nissan dus inderdaad een beetje een cheater in dit verhaal.
Jullie?

http://www.supercarmovies.com/html/interface.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand nog ff samenvattend waarom er hier sprake is van Nissan als faker/cheater/failer of dat Porsche maar wat lult?
Dieseltourist had 'n goed verhaal, Hielke ook, Dutch deed ook lekker mee, alsmede Michel Huisman en anderen die ik vegeten ben.

Mijn beleving is dat de GT-R, hoe goed ie ook is, toch wel wat door de mand valt op de NS in handen van een redelijke rijder.
Ik vermoed dus 550pk of best wat meer en andere tweaks. Ook aan de hand van de rondetijden van Basseng in'ECHTE supercars zegmaar die Leen hierboven nog ff meldt.
Ik noem Nissan dus inderdaad een beetje een cheater in dit verhaal.
Jullie?
- Dutch
Mwah, en dan komt daar even zo'n in elkaar gescheten knakenbak uit de States die met wat tuning, een taartschep en een dikke f**k you naar die supercars 7.22 neerzet. Dus wat zegt dat weer over die supercars?
Maar voor wat betreft je vraag, Robin: beetje in het midden, denk ik. Nissan doet net alsof het de ongeschreven regels van Ringtijden niet helemaal kent. Porsche gaat af als een gieter door te antwoorden op de manier zoals ze hebben gedaan. En natuurlijk door die tijden die laten zien dat 't maar een handvol seconden scheelt.

Maar voor wat betreft je vraag, Robin: beetje in het midden, denk ik. Nissan doet net alsof het de ongeschreven regels van Ringtijden niet helemaal kent. Porsche gaat af als een gieter door te antwoorden op de manier zoals ze hebben gedaan. En natuurlijk door die tijden die laten zien dat 't maar een handvol seconden scheelt.
- Downforce Hans
De front splitter en die taartschep maak ook een aanzienlijk verschil en dat maakt het ook eigenlijk geen straat auto meer.
- Dutch
Cheaters!HANZ06 schreef:De front splitter en die taartschep maak ook een aanzienlijk verschil en dat maakt het ook eigenlijk geen straat auto meer.

- MX5T
@Robin
Eigenlijk is de benchmark de Supertest van Sport Auto met Horst von Saurma waarbij een testauto in twee ronden moet bewijzen in de handen van een redelijk coureur waartoe deze in staat is.
Ik denk dat aan deze procedure niet altijd strak de hand wordt gehouden en dat er wel rondetijden staan met meer gereden ronden. Daar zit natuurlijk al een verschil in gewenning aan de auto wat tijdswinst oplevert.
Ook de door Porsche gepubliceerde tijden worden niet in twee ronden neergezet. Dus er is sprake dat er gemeten wordt met meerdere maten en dat doet Nissan ook alleen rekken zij het nog wat verder op.
Conclusie: ze hebben allemaal wat boter op het hoofd en zijn de NS rondetijden, zoals zoveel publiciteitsmiddelen, geen wetenschappelijke harde gegevens maar kneedbare indicaties
Eigenlijk is de benchmark de Supertest van Sport Auto met Horst von Saurma waarbij een testauto in twee ronden moet bewijzen in de handen van een redelijk coureur waartoe deze in staat is.
Ik denk dat aan deze procedure niet altijd strak de hand wordt gehouden en dat er wel rondetijden staan met meer gereden ronden. Daar zit natuurlijk al een verschil in gewenning aan de auto wat tijdswinst oplevert.
Ook de door Porsche gepubliceerde tijden worden niet in twee ronden neergezet. Dus er is sprake dat er gemeten wordt met meerdere maten en dat doet Nissan ook alleen rekken zij het nog wat verder op.
Conclusie: ze hebben allemaal wat boter op het hoofd en zijn de NS rondetijden, zoals zoveel publiciteitsmiddelen, geen wetenschappelijke harde gegevens maar kneedbare indicaties
-
OK, thanx, zo zag ik 't ook eigenlijk.
- frankv
voor mij is nissan hoe dan ook de winnaar van dit debat omdat ze, hoe zeg je dat in modern taalgebruik, porsche hebben ge-owned (ofzoiets), dat porsche zich loopt te verantwoorden tov een nissan zegt genoeg, nissan is goed genoeg om porsche zich zorgen te doen maken, so what dat de nissan gt-r meer pk's heeft dan ze zeggen, hij wordt er geen euro duurder door, de gt-r rules
frank
frank
-
is ook steekhoudend, Frank hoor.
He maar ff dit: Lees dus sportauto nr 11 en daar staat wat VLN toestanden in. Een Schubert E90 320d met 260pk , een langeafstandracewagen dus, doet een rondje in 7:22 lees ik hier. Huh? Met 260pk op misschien 1100kg 7:22 draaien? Of is dat een drukfout?
Sorry voor OT.
He maar ff dit: Lees dus sportauto nr 11 en daar staat wat VLN toestanden in. Een Schubert E90 320d met 260pk , een langeafstandracewagen dus, doet een rondje in 7:22 lees ik hier. Huh? Met 260pk op misschien 1100kg 7:22 draaien? Of is dat een drukfout?
Sorry voor OT.
-
Rundenzeiten Nürburgring Nordschleife:
TRW Honda Civic Type-R 8:30,1
Schubert BMW 320d 7:22,1
Raeder Lamborghini Gallardo 6:44,3

TRW Honda Civic Type-R 8:30,1
Schubert BMW 320d 7:22,1
Raeder Lamborghini Gallardo 6:44,3

- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
-
Dat weet ik Michel. Maar 7:22 rondje Norschleife met 'n 260pk 320d e90. Kan dat? Het staat er toch echt, in de sportauto.
-
- Auto: M3P, 130i
Is op slicks, toch Robin?
-
Klopt, op slicks.maar wat een toptijd voor 'n 4 cylinder turbodieseltje. Sneller dan een stock Enzo/CarreraGT/MC 12/Koenigsegg/ZR1/Viper ACR(even snel) op zo'n verekte lang traject!
Tuurlijk is een stock straat GT-R veel sneller I know, maar tóch.
Tuurlijk is een stock straat GT-R veel sneller I know, maar tóch.

- MX5T
Weer wat olie op het vuur
ich frag mich mal wie die GT-R Fans erklären das der GT-R in der Hand von einem 4fachen Formel 1 Weltmeister versagt?
Quattroroute Itlaien
Vergleich 997 GT2, F430 Scuderia, LP560-4, GT-R
Testfahrer... Alain Prost 4facher Formel 1 Weltmeister
Teststrecke Vairano Italien
Bei dem test stellte er einen neuen Rundenrekord für Produktionsfahrzeuge auf.
F430 Scuderia 1:15.159min
997 GT2 1:15.528min
LP560-4 1:15.714min
GT-R 1:17.600min
gefahren am selben Tag unter identischen Bedingungen von einem Weltklasse Vollprofi der als Franzose die Sache relativ neutral angehen konnte.
TopGear ist eine schlechte Referenz... die Strecke hat einfach zu unterschiedliche Bedingungen und da sie stehenden start haben sind alle AWD Fahrzeuge beim anfahren erstmal im Vorteil. Dort wurde nie der 997 GT2, 997GT3, 997 GT3RS getested... die letzte 911er Zeit die dort im trockenen gefahren wurde war der 996 GT3 RS mit 380PS.
Zu best motoring muß man nicht viel sagen, die Qualität der Fahrer ist einfach zu unterschiedlich. Wenn Herr Gan-San mitfährt ist er fast immer der schnellste egal in welchen Auto er sitzt. Wenn der im NSX-R sitzt gewinnt er damit gegen weit überlegene modern Supersportwagen. Sitzt er mal in einem 996 GT3 (wie beim Superbattle am Fuji raceway) ledert er damit einen NSX-R gefahren von einem anderen Japaner übelst ab(2 Sekunden schneller als der NSX-R).
Dazu kommt das fast überall der GT-R der internationalen Autopresse ein Jahr vor Markteinführung in Form von Pressefahrzeugen für Time Attack Rennen zur Verfügung gestellt wurde... in den USA, in UK, in Italien etc... ironischer weise wurde kein einziger GT-R der deutschen Autopresse zur verfügung gestellt. Sportauto durfte mal einen der drei Prototypen fahren und Horst von Saumar kam auf 7:50min am Ring... weder sportauto, sportscars, Autozeitung, powercar, auto motor und sport, Autobild etc. konnten Producktions GT-R Rennstreckentest machen.
Das in Deutschland wo mehr Autos von der Autopresse auf der Rennstrecke getestet werden als im rest der Welt zusammen.
http://www.fastestlaps.com" onclick="window.open(this.href);return false;
hat 2587Rundenzeiten von Serienfahrzeugen aus aller Welt gefahren auf 61Rennstrecken aufgelistet.... 1297Rundenzeiten stammen von deutschen Autozeitschriften und Autosendungen...
Da ist es schon erstaunlich das nicht ein einziger deutscher GT-R Rennstreckentest auftaucht..
ich frag mich mal wie die GT-R Fans erklären das der GT-R in der Hand von einem 4fachen Formel 1 Weltmeister versagt?
Quattroroute Itlaien
Vergleich 997 GT2, F430 Scuderia, LP560-4, GT-R
Testfahrer... Alain Prost 4facher Formel 1 Weltmeister
Teststrecke Vairano Italien
Bei dem test stellte er einen neuen Rundenrekord für Produktionsfahrzeuge auf.
F430 Scuderia 1:15.159min
997 GT2 1:15.528min
LP560-4 1:15.714min
GT-R 1:17.600min
gefahren am selben Tag unter identischen Bedingungen von einem Weltklasse Vollprofi der als Franzose die Sache relativ neutral angehen konnte.
TopGear ist eine schlechte Referenz... die Strecke hat einfach zu unterschiedliche Bedingungen und da sie stehenden start haben sind alle AWD Fahrzeuge beim anfahren erstmal im Vorteil. Dort wurde nie der 997 GT2, 997GT3, 997 GT3RS getested... die letzte 911er Zeit die dort im trockenen gefahren wurde war der 996 GT3 RS mit 380PS.
Zu best motoring muß man nicht viel sagen, die Qualität der Fahrer ist einfach zu unterschiedlich. Wenn Herr Gan-San mitfährt ist er fast immer der schnellste egal in welchen Auto er sitzt. Wenn der im NSX-R sitzt gewinnt er damit gegen weit überlegene modern Supersportwagen. Sitzt er mal in einem 996 GT3 (wie beim Superbattle am Fuji raceway) ledert er damit einen NSX-R gefahren von einem anderen Japaner übelst ab(2 Sekunden schneller als der NSX-R).
Dazu kommt das fast überall der GT-R der internationalen Autopresse ein Jahr vor Markteinführung in Form von Pressefahrzeugen für Time Attack Rennen zur Verfügung gestellt wurde... in den USA, in UK, in Italien etc... ironischer weise wurde kein einziger GT-R der deutschen Autopresse zur verfügung gestellt. Sportauto durfte mal einen der drei Prototypen fahren und Horst von Saumar kam auf 7:50min am Ring... weder sportauto, sportscars, Autozeitung, powercar, auto motor und sport, Autobild etc. konnten Producktions GT-R Rennstreckentest machen.
Das in Deutschland wo mehr Autos von der Autopresse auf der Rennstrecke getestet werden als im rest der Welt zusammen.
hat 2587Rundenzeiten von Serienfahrzeugen aus aller Welt gefahren auf 61Rennstrecken aufgelistet.... 1297Rundenzeiten stammen von deutschen Autozeitschriften und Autosendungen...
Da ist es schon erstaunlich das nicht ein einziger deutscher GT-R Rennstreckentest auftaucht..
-
Dat is best een interessant gegeven inderdaadDieseltourist schreef:...

-
Heb 'm al vertaald op http://www.m3post.forums" onclick="window.open(this.href);return false; gezet
- Downforce Dennis
Ton,
Interessante info. Heel die story is ook in lijn met mijn ervaringen met de Japanse autosector.
Recapitulatie?
GT2 FTW...
Interessante info. Heel die story is ook in lijn met mijn ervaringen met de Japanse autosector.
Recapitulatie?
GT2 FTW...
- Tristan
Zowiezo als je van trills houdt en niet snel uitgekeken wil raken op een auto. Zoals vaker gezegd, de limiet van de GT-R wordt makkelijk gehaald, hoef je geen Schumi voor te zijn. GT2 daarin tegen verreist opperste concentratie, stuurmanskunsten en lef. Dus met een GT2 ga je samen stapje voor stapje verder ontwikkelen, dat maakt het leuk en uitdagend. Dus ook al was de GT-R sneller, voor mij zou de GT2 de auto zijn.