iPhone

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
WJ

Re: iPhone

Bericht door WJ » 13 sep 2017, 09:26

Quote van de dag:

"iPhone X got facial recognition now?! Some of these girls won't be able to unlock their phones once they take their makeup off."

:mrgreen:

duifjes.com.
Auto: Ja heb ik

Bericht door duifjes.com. » 13 sep 2017, 09:48

Ik gebruik thuis alleen voor Insta, Sonos en telebankieren een Oukitel 6000, 120 euro en geweldig ding, batterij gaat tig keer langer mee dan welke Samsung of Apple dan ook :)

Verder ben ik van de smartphone af, nu 2 maanden en bevalt me prima, toestel met dual-sim voor 30 euro. Lekker rustig onderweg.

Tom

Bericht door Tom » 13 sep 2017, 10:25

duifjes.com. schreef: 13 sep 2017, 09:48
Verder ben ik van de smartphone af, nu 2 maanden en bevalt me prima, toestel met dual-sim voor 30 euro. Lekker rustig onderweg.
En je DF-Whatsappgroep-vrienden laat je gewoon in de steek.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 13 sep 2017, 10:27

Ik vind die X ook wel heel erg gaaf maar ook wel erg duur. Denk dat ie er toch wel komt :tooth:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 sep 2017, 10:27

Ik vroeg me al af waarom je niet meer op mijn altijd zeer grappige app'jes reageerde Sjacco :tooth:

Bram

Bericht door Bram » 13 sep 2017, 10:34

Martijn_bmw schreef: 13 sep 2017, 10:27 Ik vind die X ook wel heel erg gaaf maar ook wel erg duur. Denk dat ie er toch wel komt :tooth:
Wanneer zou het te duur worden? Daar ben ik best nieuwsgierig naar eigenlijk.

duifjes.com.
Auto: Ja heb ik

Bericht door duifjes.com. » 13 sep 2017, 10:35

Tom schreef: 13 sep 2017, 10:25
duifjes.com. schreef: 13 sep 2017, 09:48
En je DF-Whatsappgroep-vrienden laat je gewoon in de steek.
Ik krijg alles door via mijn secretaresse :)))

@bram :mrgreen:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 13 sep 2017, 10:46

Ik betaalde vroeger al ruim meer dan 1000 gulden voor Nokia specials, zoals 8800 arte saphire, dat is nu vergelijkbaar met euro's zo'n beetje. Die was alleen maar mooi en kon niks meer dan een 3310 oid.
Waarom zou apple voor deze revolutie niet wat meer mogen vragen. Ik vind het ook veel geld, maar die 350 euro voel ik niet in de zaak (na btw aftrek en afschrijving en 2 jaar gebruiken), zo zullen velen denken, dus dat toestel gaat gewoon super verkopen hoor.

Veel mensen nemen ook gewoon een abbo van 2 jaar en betalen dan 12,50 meer ofzo, boeien.

Mijn macbook pro is 2x zo duur en gebruik ik echt véél minder dan de iphone.

Enige twijfel die ik heb is dat die face id langer duurt dan touch id én je kunt niet meer even onopvallend (zakelijk) je telefoon checken. Daarbij kan ik nu nog nét met 1 hand het hele scherm bedienen, dadelijk dus nét niet meer...

Roy RS

Bericht door Roy RS » 13 sep 2017, 10:51

Laatste keer had ik trouwens een 65gb 6s, volgens mij was die meer dan 900 ofzo, dus dat verschil is nog kleiner

MarkS

Bericht door MarkS » 13 sep 2017, 11:00

WJ schreef: 12 sep 2017, 22:41 Wat wel interessant kan worden is de nieuwe Iwatch met LTE.
Op stap met een horloge om, geen telefoon in je zak/in de gaten houden. Dat is wel helemaal top, in noodgevallen bereikbaar en voor de rest niks.
Die LTE variant met E-Sim is zeker heel interessant.

Alleen wordt die uitvoering voorlopig niet in Nederland geleverd ...

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 13 sep 2017, 11:12

WJ schreef: 12 sep 2017, 22:41 Wat wel interessant kan worden is de nieuwe Iwatch met LTE.
Op stap met een horloge om, geen telefoon in je zak/in de gaten houden. Dat is wel helemaal top, in noodgevallen bereikbaar en voor de rest niks.
Ja, de Apple Watch 3 met LTE maakt hem inderdaad eindelijk aantrekkelijk. Vraag me alleen nog wel hoe dat precies werkt met zo'n digi sim. Nog nergens een goede duidelijke uitleg kunnen vinden.

MarkS

Bericht door MarkS » 13 sep 2017, 11:19

Is een sim in de vorm van een kleine chip. Dus geen aparte sim card / slot meer nodig. Wordt gekoppeld aan je bestaande sim/06-nr/iPhone. Waarna je zelfde functionaliteit hebt als met je iPhone. Dus ook bellen.

Maar zoals ik hierboven al schreef, die komt niet naar Nederland.
Laatst gewijzigd door MarkS op 13 sep 2017, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 sep 2017, 11:20

Tja ik heb de 7 sinds oktober(?)vorig jaar. Een 128er.
Dan moet ik niet naar n 8(7S die er niet is), maar wordt je 'gedwongen' om de X te halen(binnenkort)

Wat Ron RS zegt inderdaad, maar wat voegt 't allemaal toe in de praktijk, eerst is't hebbe hebbe, en bezit van de zaak is 't eind van het vermaak, vooral met de laatste paar jaar iPhones, na een dag is't allemaal algemeen.

Wat moet hier nou PRAKTISCH /Daily baanbrekends aan zijn tov de eerste generaties iPhones die echt de wereld op hun kop zetten toendertijd??

Die X heb ik straks toch wel, daar niet van. Keuze 64 of 256...256 dus.
Laatst gewijzigd door Robin op 13 sep 2017, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 sep 2017, 11:22

Robin Hartog schreef: 13 sep 2017, 11:12
Ja, de Apple Watch 3 met LTE maakt hem inderdaad eindelijk aantrekkelijk. Vraag me alleen nog wel hoe dat precies werkt met zo'n digi sim. Nog nergens een goede duidelijke uitleg kunnen vinden.
https://www.apple.com/nl/apple-watch-series-3/

kun je me in 't kort uitleggen wat in de basis echt vernieuwend praktisch is. Geen sarcasme.
Ik zit hier nog met 'n Apple Watch 1, die kan ook wel naar de Kringloopwinkel:)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 13 sep 2017, 11:35

Robin schreef: 13 sep 2017, 11:22

kun je me in 't kort uitleggen wat in de basis echt vernieuwend praktisch is. Geen sarcasme.
Het meest interessante verschil tussen die van jou en de Series 3 vind ik waterdicht, wat sneller, draadloos muziek streamen en die LTE functie. Maar voorlopig is die LTE functie niet van toepassing, dus voorlopig nog geen upgrade waardig IMHO.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 13 sep 2017, 12:21

Heeft de nieuwe watch ook geen interne GPS ipv remote GPS via iPhone?

MarkS

Bericht door MarkS » 13 sep 2017, 12:38

Robin Hartog schreef: 13 sep 2017, 11:35

Het meest interessante verschil tussen die van jou en de Series 3 vind ik waterdicht, wat sneller, draadloos muziek streamen en die LTE functie. Maar voorlopig is die LTE functie niet van toepassing, dus voorlopig nog geen upgrade waardig IMHO.
Muziek streamen zonder iPhone werkt natuurlijk ook niet als hij hier niet wordt geleverd met 4G modem.
Dus met de upgrade naar Watch OS 4 is er helemaal weinig reden voor upgraden van de Watch zelf voorlopig imho.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 13 sep 2017, 12:48

MarkS schreef: 13 sep 2017, 12:38
Robin Hartog schreef: 13 sep 2017, 11:35

Muziek streamen zonder iPhone werkt natuurlijk ook niet als hij hier niet wordt geleverd met 4G modem.
Dus met de upgrade naar Watch OS 4 is er helemaal weinig reden voor upgraden van de Watch zelf voorlopig imho.
My point..

Bram

Bericht door Bram » 13 sep 2017, 13:25

Roy RS schreef: 13 sep 2017, 10:46 Ik betaalde vroeger al ruim meer dan 1000 gulden voor Nokia specials, zoals 8800 arte saphire, dat is nu vergelijkbaar met euro's zo'n beetje. Die was alleen maar mooi en kon niks meer dan een 3310 oid.
Waarom zou apple voor deze revolutie niet wat meer mogen vragen. Ik vind het ook veel geld, maar die 350 euro voel ik niet in de zaak (na btw aftrek en afschrijving en 2 jaar gebruiken), zo zullen velen denken, dus dat toestel gaat gewoon super verkopen hoor.

Veel mensen nemen ook gewoon een abbo van 2 jaar en betalen dan 12,50 meer ofzo, boeien.

Enige twijfel die ik heb is dat die face id langer duurt dan touch id én je kunt niet meer even onopvallend (zakelijk) je telefoon checken. Daarbij kan ik nu nog nét met 1 hand het hele scherm bedienen, dadelijk dus nét niet meer...
Het is inderdaad revolutionair dat de camera aan de achterzijde gewoon weer uitsteekt, en het ontgrendelen van de telefoon met behulp van je gezicht langer duurt dan met de vinger. Ik vraag me af of en hoe dat werkt als je in bed ligt trouwens. Of je gaat weer terug naar de ouderwetse pincode natuurlijk. En dan maken ze een telefoon met een scherm wat ver doorloopt, halen ze er een hap uit aan de bovenzijde voor een camera. Vind dat niet echt een fraaie oplossing.

Ik heb al een iPad Air 2 (en die heeft een perfecte vingerafdrukscanner), en een 13" MBP, dus het is niet zo dat ik geen Apple heb thuis en er een hekel aan heb. Ik had de hoop dat dit het toestel zou zijn wat me volledig over de streep zou trekken om alles van Apple te gebruiken, maar dat is het dus niet. Het is zeker niet beter dan een Samsung Galaxy S8, maar wel €600,- duurder.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 13 sep 2017, 13:27

Lees net dat het te maken heeft dat de NL providers geen eSIM ondersteunen. Je zou een AW3 in duitsland kunnen kopen, 4G frequenties zijn nl. het zelfde, maar KPN, VF, etc ondersteunen dus geen eSIM. Jammer...
https://www.iculture.nl/nieuws/apple-wa ... gebruiken/

WJ

Bericht door WJ » 13 sep 2017, 13:31

2 Jaar oude Lumia heeft al die opties ook al. :P 5 jaar geleden zat draadloos laden al in telefoons. Zo'n mega scherm is ook al tijden vekrijgbaar bij diverse merken, daar was zo'n chinese ollekebolleke telefoon 1,5 jaar geleden de eerste mee. Er is niks, maar dan ook niks revolutionairs aan.

Die camera is wel een dingetje ja, dat heb ik ook bij mijn 7+. Ik heb een strak hoesje erom, niet te dik gewoon tegen krassen maar de camera valt er meegelijk/net erbuiten..

MarkS

Bericht door MarkS » 13 sep 2017, 13:41

indobesar schreef: 13 sep 2017, 13:27 Lees net dat het te maken heeft dat de NL providers geen eSIM ondersteunen. Je zou een AW3 in duitsland kunnen kopen, 4G frequenties zijn nl. het zelfde, maar KPN, VF, etc ondersteunen dus geen eSIM. Jammer...
https://www.iculture.nl/nieuws/apple-wa ... gebruiken/
Interessant. En het werkt dus sowieso niet in het buitenland omdat roaming niet wordt ondersteund.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 13 sep 2017, 13:45

Bram schreef: 13 sep 2017, 10:34
Martijn_bmw schreef: 13 sep 2017, 10:27 Ik vind die X ook wel heel erg gaaf maar ook wel erg duur. Denk dat ie er toch wel komt :tooth:
Wanneer zou het te duur worden? Daar ben ik best nieuwsgierig naar eigenlijk.
Misschien nu wel... ben even aan het kijken en vergelijken maar denk dat een 7 plus ongeveer de helft gaat kosten van de X. En dan zou ik toch voor een 7 plus gaan die feitelijk alles hetzelfde kan.

Mensen met eigen bedrijf en afschrijven op de zaak snap ik dat ze zonder na te denken een X aanschaffen. Btw terug en afschrijven / vpb of ib voordeel en hij kost je de helft maar als particulier (zoals ik) gewoon zelf los aanschaffen vind ik persoonlijk 1000 wel een grens ook al gebruik je hem nog zoveel.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 13 sep 2017, 13:54

Ik zie de capriolen in de auto al voor me met die facial recognition en de telefoon in de cradle.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 13 sep 2017, 14:10

Bram schreef: 13 sep 2017, 13:25
Roy RS schreef: 13 sep 2017, 10:46 Ik betaalde vroeger al ruim meer dan 1000 gulden voor Nokia specials, zoals 8800 arte saphire, dat is nu vergelijkbaar met euro's zo'n beetje. Die was alleen maar mooi en kon niks meer dan een 3310 oid.

Het is inderdaad revolutionair dat de camera aan de achterzijde gewoon weer uitsteekt, en het ontgrendelen van de telefoon met behulp van je gezicht langer duurt dan met de vinger. Ik vraag me af of en hoe dat werkt als je in bed ligt trouwens. Of je gaat weer terug naar de ouderwetse pincode natuurlijk. En dan maken ze een telefoon met een scherm wat ver doorloopt, halen ze er een hap uit aan de bovenzijde voor een camera. Vind dat niet echt een fraaie oplossing.

Ik heb al een iPad Air 2 (en die heeft een perfecte vingerafdrukscanner), en een 13" MBP, dus het is niet zo dat ik geen Apple heb thuis en er een hekel aan heb. Ik had de hoop dat dit het toestel zou zijn wat me volledig over de streep zou trekken om alles van Apple te gebruiken, maar dat is het dus niet. Het is zeker niet beter dan een Samsung Galaxy S8, maar wel €600,- duurder.
Wel bijzonder dat je dat nu al weet, een dag na de introductie. :)

Plaats reactie