romo schreef:Rico v Velzen schreef:Een M3 is niet te duur tov een 135i, nee een M3 is in Nederland veel te duur. In de states zit maar 13000 dollar verschil tussen deze autos. In NL 56000 EURO! Dat klopt natuurlijk van geen kant. Toch is de doorsnee M3 nieuwkoper een andere klant dan een 135i koper. Over het algemeen koop je na wat je kunt besteden. Echt een slechte keus maak je dan niet.
Das waar.........................
Maar van die bijtelling word ik echt niet goed
M3 M-DCT en nog wat goodies incluis slurptax; +/- €130k
Bijtelling €32.5K
Tja..................................het wordt nu meer de vraag, WIL ik dit betalen.............................
Mischien toch 335i voor 75K of zo..............................
beetje off topic :
Je zou wel gek zijn om 16000 euro prive per jaar te betalen voor een zakelijke auto waar je waarschijnlijk toch het onderste niet uit de kan haald .
Je moet naar mijn idee ook niet de rollen omdraaien , koop een auto voor de zaak die alleen daarvoor geschikt is en rij die alleen zakelijk , en koop prive (of hou in jouw geval de m3) een leuke df auto.
Wil je niet bang maken maar ga niet lopen k#tten met creatieve kilometerregistratie , want ik heb vorig jaar zelf aan den lijve ondervonden hoe men tewerk gaat bij controles .
Heb vorige jaar hier een overijverige bijna bejaarde fanatieke controleur op het bedrijf gehad die echt alles na ging zitten rekenen , bekeuringen vergelijken , ritten in de routeplanner gooien om te zien of het klopt , tank administratie nagaan , gegevens van trajectcontroles controleren !!! (scary shit)
boekhouding was in orde, omdat ik hem (330d & 335D) ook echt alleen zakelijk gebruik. en ernaast gewoon leuke prive DFauto's heb (EVO,Cabrio,M3 en een Grandis) die gewoon niet veel meer afschrijven .
Overigens , strakke kar Dre ,Gefeliciteerd ! zag hem afgelopen zaterdag bij het licentie verlengen op de parking staan bij v.der Valk Schiphol