aaah ik dacht al, maar kon het niet terug vinden, wel met zoeken gezocht, maar denk verkeerd getyptMacboy schreef:Welkom terug Ferdi
Misschien overdrijf ik ook wel vaak hoor, ligt ook in mijn aard. Ik ben ook al erg gauw heel erg tevreden. Toen ik de 206 kreeg als leasebak met de 1.6 XS 16V motor was ik lyrisch, daarna kreeg ik een Seat Leon FR 1.9TDI en kon ik het niet geloven. Nu rijd ik in een dikke A3 en voor mij nog steeds elke dag een droom om er naar te kijken.
De 135i is dan voor mij toch echt absoluut wel een droomauto
over de tii is ook een apart (door GTRene gestart) draadje overigens, zie http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=7366
Alles over de 1 serie (part II)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Ha Robin, tja, ik vind het wel een beetje eerlijk gezegd. Ze is wel heel erg Duitserig. Maar dat maakt me geen sier uit. Ik weet nu al dat ze fantastsich is, en dat het hoogstwaarschijnlijk, de beste kar zal zijn waar ik tot nu toe in heb gereden. Ach, niks hoogstwaarschijnlijk, ik weet dat wel zeker.Robin schreef:Euh, Ferdinand, jou bedoelde ik niet, alhoewel jij je nieuwe aanwinst een beetje teveel 'burgerbak GT' noemt naar mijn smaak, ophemelen hoeft ook niet, maar het is een toffe kar die je hebt gekocht met enorme kwaliteiten voor een redelijke prijs en DF plenty. Gulden middenweg.
Ik wilde een kleine auto, een degelijke auto, eentje waarvan ik het uiterlijk kan waarderen, een vette motor (306pk!!!), van binnen groot genoeg voor 4 personen binnen de gegeven beperking van de Coupe en de afmetingen van de auto, een redelijke kofferbak, niet zo sporty als mijn Works maar wel een sportief karakter, goede stoel en zitpositie voor lange afstanden, degelijk gebouwd. De 135i Coupe heeft het allemaal, echt allemaal, grote klasse!
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Precies bert. Dan krijg je staks een Tii voor 75k euro. Dan hoef ik hem dus ook niet. Carbon motorkap en deksel en sperdiff ben je voor 3500 klaar. Nog 1000 erbij heb je 2 race kuipen erin. Dan heb je ook zo 75kg te pakken.
CSL was 40k euro duurder in nederland. Geen greintje emotie kan mij overtuigen om 40k extra te betalen voor csl tov een normale m3.
Voor 40k extra hmm wat zou ik dan op een m3. kunnen bouwen. Daar kan ik een complete e36 m3 raceauto voor bouwen met alles erop eraan.
Wat ik ook al eerder heb gezegd de emotie op auto s pakt me niet meer zo. Ik zie M3 s gestript op de brug staan het zijn gewoon AG auto s met een paar aanpassingen.
Voorbeeld een compleet M3 e92 onderstel zonder subframe en schokbrekers kost 1000 euro. Heb je alle 4 hoeken. Voor een 130i kost het ca. 800 euro. Alle ophangdelen passen zo op je 116i als je dat zou willen. Verschil tussen een 116i triangel en e92 m3 is dat ie iets dikker is uitgevoerd en in alu met iets hardere bussen. Voor 1000 euro heb je alles vervangen als je dat zou willen. Zelfs de E92 M3 subframes voor en achter passen op een 116i. Dus die emotie laat ik even varen. will alleen een M hebben als ie voor redelijk geld is tov een AG model. Gaan ze cashen dan hoef ik het niet.
CSL was 40k euro duurder in nederland. Geen greintje emotie kan mij overtuigen om 40k extra te betalen voor csl tov een normale m3.
Voor 40k extra hmm wat zou ik dan op een m3. kunnen bouwen. Daar kan ik een complete e36 m3 raceauto voor bouwen met alles erop eraan.
Wat ik ook al eerder heb gezegd de emotie op auto s pakt me niet meer zo. Ik zie M3 s gestript op de brug staan het zijn gewoon AG auto s met een paar aanpassingen.
Voorbeeld een compleet M3 e92 onderstel zonder subframe en schokbrekers kost 1000 euro. Heb je alle 4 hoeken. Voor een 130i kost het ca. 800 euro. Alle ophangdelen passen zo op je 116i als je dat zou willen. Verschil tussen een 116i triangel en e92 m3 is dat ie iets dikker is uitgevoerd en in alu met iets hardere bussen. Voor 1000 euro heb je alles vervangen als je dat zou willen. Zelfs de E92 M3 subframes voor en achter passen op een 116i. Dus die emotie laat ik even varen. will alleen een M hebben als ie voor redelijk geld is tov een AG model. Gaan ze cashen dan hoef ik het niet.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
BMW performance parts
[img:800:600]http://img162.imageshack.us/img162/7955/32302328ks5.jpg[/img]
[img:800:600]http://img175.imageshack.us/img175/1568/67372104rp7.jpg[/img]
[img:799:504]http://img169.imageshack.us/img169/3024/01el1.jpg[/img]
[img:799:517]http://img172.imageshack.us/img172/5434/13ei6.jpg[/img]
[img:800:600]http://img162.imageshack.us/img162/7955/32302328ks5.jpg[/img]
[img:800:600]http://img175.imageshack.us/img175/1568/67372104rp7.jpg[/img]
[img:799:504]http://img169.imageshack.us/img169/3024/01el1.jpg[/img]
[img:799:517]http://img172.imageshack.us/img172/5434/13ei6.jpg[/img]
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Een M3 is niet te duur tov een 135i, nee een M3 is in Nederland veel te duur. In de states zit maar 13000 dollar verschil tussen deze autos. In NL 56000 EURO! Dat klopt natuurlijk van geen kant. Toch is de doorsnee M3 nieuwkoper een andere klant dan een 135i koper. Over het algemeen koop je na wat je kunt besteden. Echt een slechte keus maak je dan niet.
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Das waar.........................Rico v Velzen schreef:Een M3 is niet te duur tov een 135i, nee een M3 is in Nederland veel te duur. In de states zit maar 13000 dollar verschil tussen deze autos. In NL 56000 EURO! Dat klopt natuurlijk van geen kant. Toch is de doorsnee M3 nieuwkoper een andere klant dan een 135i koper. Over het algemeen koop je na wat je kunt besteden. Echt een slechte keus maak je dan niet.
Maar van die bijtelling word ik echt niet goed
M3 M-DCT en nog wat goodies incluis slurptax; +/- €130k
Bijtelling €32.5K
Tja..................................het wordt nu meer de vraag, WIL ik dit betalen.............................
Mischien toch 335i voor 75K of zo..............................
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Klopt Mark, en eigenlijk heb ik daar ook geen zin in.markk schreef:
Rico -> ook als zakelijk bak vind ik de 135Coup nog erg duur hoor en is de bijtelling geen kattepis. Wat is het, 25% over 60k ofzo. Brrr...Wat deed die exorbitant dure bijtelling van de M3 vroeger in de bijtelling, 20% over 85k ofzo. Scheelt precies 2k per jaar bruto...
Mark.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Vergeet niet dat de M3 hier redelijk vol met opties zit ! Ook ongeveer 15k waard alles bij elkaar (misschien iets meer zelfs).
Die performance parts is subliem ! Geen alcantara stuur is natuurlijk jammer, maar aan te passen (en te bestellen mogelijk, die van Rico zijn M3 bijv)
Het wordt weer leuk in autoland
Die performance parts is subliem ! Geen alcantara stuur is natuurlijk jammer, maar aan te passen (en te bestellen mogelijk, die van Rico zijn M3 bijv)
Het wordt weer leuk in autoland
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- markk
- Berichten: 3896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Yep, waarom denk je dat veel DGA's een e30 M3 of 964 op de zaak hebben staan. Nog even wachten en je kunt via deze regeling een 993 op de zaak hebben en ALLE onkosten opvoeren als bedrijfskosten15 jaar oude auto op de zaak das bijtellen over de dagwaarde. Dat wordt intressant.
Harde auto met wat schade kopen. Met schade laten taxeren. Lage bijtelling pakken en gewoon op kosten van het bedrijf laten spuiten, reviseren en tip-top in orde maken
Mark.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Leen
- Berichten: 1222
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
beetje off topic :romo schreef:Das waar.........................Rico v Velzen schreef:Een M3 is niet te duur tov een 135i, nee een M3 is in Nederland veel te duur. In de states zit maar 13000 dollar verschil tussen deze autos. In NL 56000 EURO! Dat klopt natuurlijk van geen kant. Toch is de doorsnee M3 nieuwkoper een andere klant dan een 135i koper. Over het algemeen koop je na wat je kunt besteden. Echt een slechte keus maak je dan niet.
Maar van die bijtelling word ik echt niet goed
M3 M-DCT en nog wat goodies incluis slurptax; +/- €130k
Bijtelling €32.5K
Tja..................................het wordt nu meer de vraag, WIL ik dit betalen.............................
Mischien toch 335i voor 75K of zo..............................
Je zou wel gek zijn om 16000 euro prive per jaar te betalen voor een zakelijke auto waar je waarschijnlijk toch het onderste niet uit de kan haald .
Je moet naar mijn idee ook niet de rollen omdraaien , koop een auto voor de zaak die alleen daarvoor geschikt is en rij die alleen zakelijk , en koop prive (of hou in jouw geval de m3) een leuke df auto.
Wil je niet bang maken maar ga niet lopen k#tten met creatieve kilometerregistratie , want ik heb vorig jaar zelf aan den lijve ondervonden hoe men tewerk gaat bij controles .
Heb vorige jaar hier een overijverige bijna bejaarde fanatieke controleur op het bedrijf gehad die echt alles na ging zitten rekenen , bekeuringen vergelijken , ritten in de routeplanner gooien om te zien of het klopt , tank administratie nagaan , gegevens van trajectcontroles controleren !!! (scary shit)
boekhouding was in orde, omdat ik hem (330d & 335D) ook echt alleen zakelijk gebruik. en ernaast gewoon leuke prive DFauto's heb (EVO,Cabrio,M3 en een Grandis) die gewoon niet veel meer afschrijven .
Overigens , strakke kar Dre ,Gefeliciteerd ! zag hem afgelopen zaterdag bij het licentie verlengen op de parking staan bij v.der Valk Schiphol
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5471
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Maarja, je moet ook kijken wat die auto je in privé zou kosten, gewoon afschrijving, benzine en onderhoud hakken er bij zo'n auto toch wel hard in imho...
Optie om bijtelling te omzeilen is idd gewoon een normale auto zakelijk rijden en een fun auto met evt kop eraf in prive...
Een nieuwe auto van 120k rijden, kost gewoon zakelijk als prive een boel geld, heb je het er voorover bepaal dan hoe je het aanpakt. Die dikke 16k die je prive lapt moet je wel in verhouding zetten tov je ervoor rijdt; ik geval van nieuw denk ik dat je er zakelijk beter vanaf bent...
Optie om bijtelling te omzeilen is idd gewoon een normale auto zakelijk rijden en een fun auto met evt kop eraf in prive...
Een nieuwe auto van 120k rijden, kost gewoon zakelijk als prive een boel geld, heb je het er voorover bepaal dan hoe je het aanpakt. Die dikke 16k die je prive lapt moet je wel in verhouding zetten tov je ervoor rijdt; ik geval van nieuw denk ik dat je er zakelijk beter vanaf bent...
- Leen
- Berichten: 1222
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
prive dure nieuwe auto's kopen is afschrijvingstechnisch gezien zeker niet slim , en zal je mij dus ook niet zien doen .
overigens om nog even de M3 van 130K als voorbeeld te nemen . diegenen die zo'n auto zakelijk kopen en prive berijden mogen wel een bloemetje van Bos ontvangen want ze zijn goed voor (in het eerste jaar) een substantieele bijdrage in de schatkist.
-36K BPM
- 6K slurptax?
-16K Bijtelling
- 1K wegenbelasting
- 4K benzinetax ( bij 30K p/jaar )
-------------------------------------------
- 63K belasting
overigens om nog even de M3 van 130K als voorbeeld te nemen . diegenen die zo'n auto zakelijk kopen en prive berijden mogen wel een bloemetje van Bos ontvangen want ze zijn goed voor (in het eerste jaar) een substantieele bijdrage in de schatkist.
-36K BPM
- 6K slurptax?
-16K Bijtelling
- 1K wegenbelasting
- 4K benzinetax ( bij 30K p/jaar )
-------------------------------------------
- 63K belasting
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: dave van marion, Kasteel, Semrush [Bot] en 14 gasten
