Het grote Duitse-import topic
- Individual
Re: Het grote Duitse-import topic
Ik volg dit topic al een tijdje op de voet en gisteren na lange zoektocht de knoop doorgehakt. In Düsseldorf mooie 5-serie gekocht. Het hele invoerproces gaat dus nu beginnen. Tip van Martin hierboven is erg handig, de auto wordt namelijk geleverd met nieuwe TÜV. Verder regelt de dealer een zollkenzeichen dat op de dag van de de overdracht ingaat. Dus in principe is het terugrijden, de BPM aftikken en een NL kenteken regelen.
Nu las ik van de week het volgende over een ongeldig verklaring van het huidige systeem van BPM-heffing. Wat zijn concreet de gevolgen van deze uitspraak?
Nu las ik van de week het volgende over een ongeldig verklaring van het huidige systeem van BPM-heffing. Wat zijn concreet de gevolgen van deze uitspraak?
-
Gefeliciteerd!!!
Linkje van de wagen?
Linkje van de wagen?
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Feli! Specs?
Ennuh, BPM aftikken was eigenlijk t lastigste verhaal... je moet effetjes wachten tot de Belastingdienst je een berichtje stuurt met een rekeningnummer en betalingskenmerk, en daar hebben ze "5 werkdagen voor, tellen vanaf de dag ná invoer". En die tijd namen ze ook ruim in mijn geval.
Daarna hebben ze "5 werkdagen, tellen vanaf de dag ná betaling" om aan de RDW door te geven dat de BPM afgetikt is. Dan kan de RDW je kenteken afsturen.
Bij de RDW gaat het perfect en snel, de belastingdienst heeft effe tijd nodig......(Pinnen of zo is er niet bij)
Ennuh, BPM aftikken was eigenlijk t lastigste verhaal... je moet effetjes wachten tot de Belastingdienst je een berichtje stuurt met een rekeningnummer en betalingskenmerk, en daar hebben ze "5 werkdagen voor, tellen vanaf de dag ná invoer". En die tijd namen ze ook ruim in mijn geval.

Daarna hebben ze "5 werkdagen, tellen vanaf de dag ná betaling" om aan de RDW door te geven dat de BPM afgetikt is. Dan kan de RDW je kenteken afsturen.
Bij de RDW gaat het perfect en snel, de belastingdienst heeft effe tijd nodig......(Pinnen of zo is er niet bij)
- Martin van der Zwaard
Gefeliciteerd met je aankoop. Dat van die TUV heb je goed gedaan!!Individual schreef:Ik volg dit topic al een tijdje op de voet en gisteren na lange zoektocht de knoop doorgehakt. In Düsseldorf mooie 5-serie gekocht. Het hele invoerproces gaat dus nu beginnen. Tip van Martin hierboven is erg handig, de auto wordt namelijk geleverd met nieuwe TÜV. Verder regelt de dealer een zollkenzeichen dat op de dag van de de overdracht ingaat. Dus in principe is het terugrijden, de BPM aftikken en een NL kenteken regelen.
Wat betreft de BPM, ik heb geen idee wat ze er mee gaan doen. Hoorde het vrijdag ook op de radio.
Enige wat je kan doen is of wachten maar dan kan je denk nog lang wachten of gewoon de molen in gaan en wellicht heb je geluk dat ze gedupeerde geld terug geven. Van dat laatste ga ik niet uit wat de belastingdienst geeft niet graag geld terug.
Gewoon naar de RDW gaan en de auto laten schouwen. Formulier voor de BPM (zie autotelex, kost 15,95) inleveren bij de douane en dan wachten zoals Spijkerhard ook aangeeft. Bij hem duurde het lang maar ik had binnen 5 werkdagen het kenteken op de mat liggen dus het kan ook snel gaan.
Succes met de nieuwe auto en laat ff zien wat je gekocht hebt

- Individual
Bedankt voor de reacties. Het gaat overigens om een auto voor mijn ouders, maar ik heb zelf een gezonde vinger in de pap gehad tijdens de zoektocht. Autotelex ben ik bekend mee, heb ik al eens opgevraagd voor een andere auto. Zoektocht heeft even geduurd. Begonnen in Nederland, maar vanwege het grotere aanbod en de vriendelijkere prijs uitgeweken naar de oosterburen. Een maand of 5 het aanbod van de meeste BMW dealers binnen twee uur rijden in de gaten gehouden en ons goed verdiept in de materie rondom de opties, uitvoeringen en motorisering. Een aantal keer een proefrit gemaakt, maar dat was het allemaal net niet. De belangrijkste eisen waren: touring, navipro, panoramadak, post-facelift (LCI), automaat, leder, comfort of sportstoelen en een donkere kleur. Zaterdag bij BMW Niederlassung Düsseldorf geslaagd. Daar stonden een aantal kanshebbers die aan onze eisen voldeden. Uiteindelijk is de keus gevallen op een E61 523i edition sport uit december 2008. Belangrijkste feiten:
- Schwarz II
- Premium Selection
- 74k km
- Automaat
- Navigatie Professional (CCC systeem, dus met HD)
- Leder dakota Naturbraun
- M Sportpakket
- Comfortstoelen
- Panoramadak
- Xenon + adaptives kurvenlicht
- Lichtpakket
- Active Cruise Control
- Stoelverwarming
- PDC
- Dakhemel anthrazit
En nog wat kleine dingetjes. De steenslag is, zoals dat gewoon is in Duitsland, verwijderd door het front gedeeltelijk te herspuiten. Een heel klein deukje in een portier wordt er nog uitgehaald voor de aflevering over twee weken.
- Schwarz II
- Premium Selection
- 74k km
- Automaat
- Navigatie Professional (CCC systeem, dus met HD)
- Leder dakota Naturbraun
- M Sportpakket
- Comfortstoelen
- Panoramadak
- Xenon + adaptives kurvenlicht
- Lichtpakket
- Active Cruise Control
- Stoelverwarming
- PDC
- Dakhemel anthrazit
En nog wat kleine dingetjes. De steenslag is, zoals dat gewoon is in Duitsland, verwijderd door het front gedeeltelijk te herspuiten. Een heel klein deukje in een portier wordt er nog uitgehaald voor de aflevering over twee weken.
-
Pb wat zoiets kost in deutschland?
M'n opa heeft een 525 die hij misschien kwijtbwil. Beetje zelfde specs.
M'n opa heeft een 525 die hij misschien kwijtbwil. Beetje zelfde specs.
-
Het kan wel snel:
Vrijdag 24-3 auto gehaald in D,
Dinsdag papieren binnen van BBP,
Woensdag 29-3 RDW + douane,
Donderdag 30-3 aangifte binnen + betaling,
Vandaag 04-4 kenteken binnen en rijden.
8 werkdagen....
Vrijdag 24-3 auto gehaald in D,
Dinsdag papieren binnen van BBP,
Woensdag 29-3 RDW + douane,
Donderdag 30-3 aangifte binnen + betaling,
Vandaag 04-4 kenteken binnen en rijden.
8 werkdagen....
-
OnlineWill F.
eh BBP? Wasda?
Het is idd wel snel, misschien omdat occassion verkoop en daarmee ws ook import sterk afneemt op dit moment..
Het is idd wel snel, misschien omdat occassion verkoop en daarmee ws ook import sterk afneemt op dit moment..
-
bbpartners.nl, zoals in dit draadje al een aantal keren aan gerefereerd is.
-
OnlineWill F.
Dank je, dat was me ontgaan.
Ik kan er in dit draadje ook weinig over terug vinden. Mocht je wat willen vertellen over je ervaring/ besparingen via hen, dan hoor ik het iig graag. Het lijkt mij dat dit vnl. interessant is voor jongere auto's (zeg max. 4 jaar oud) en wat rekenen zij als kosten. Ik vind hun site nogal summier qua info.
Edit: In een ander draadje wat meer info gevonden waaronder twee besparingen van 1000 en 1800 euro t.o.v. eigen calculaties. Wat scheelde het bij jou op het totaalbedrag aan bpm?
Ik kan er in dit draadje ook weinig over terug vinden. Mocht je wat willen vertellen over je ervaring/ besparingen via hen, dan hoor ik het iig graag. Het lijkt mij dat dit vnl. interessant is voor jongere auto's (zeg max. 4 jaar oud) en wat rekenen zij als kosten. Ik vind hun site nogal summier qua info.
Edit: In een ander draadje wat meer info gevonden waaronder twee besparingen van 1000 en 1800 euro t.o.v. eigen calculaties. Wat scheelde het bij jou op het totaalbedrag aan bpm?
-
Dit was een werk-import dus bedragen ga ik hier niet noemen. Het ging op een personenbus van 9 maanden oud die niet voorkomt in de web-versie van Autotelex. BBP heeft een koerslijst berekening aangeleverd die zeer de moeite waard was voor een acceptabel bedrag. In de eerste versie die ze stuurden zat een foutje, na een mailtje werd dit dezelfde avond nog door BBP gecorrigeerd met een nieuwe aangifte. Ik vond het prima geregeld.
- Martin van der Zwaard
Mijn zwager heeft ook pas een aangifte via BBP gedaan voor de M5.
Scheelde hem, minus de kosten voor BBP, iets van 600 geloof ik. Hadden er meer van verwacht maar iedere euro is er een, toch?!
@Steve: dacht even dat je een gasstel naar NL had gehaald
Scheelde hem, minus de kosten voor BBP, iets van 600 geloof ik. Hadden er meer van verwacht maar iedere euro is er een, toch?!
@Steve: dacht even dat je een gasstel naar NL had gehaald

- Frank_D
Aangezien ik enorm veel informatie uit deze thread hebt gehaald, lijkt het me wel zo netjes om mijn ervaring te delen. Afgelopen vrijdag heb ik mijn GT3 uit Italië gehaald. Netjes bij de Porsche importeur van Italië gehaald. Tijdens de koop was er afgesproken dat zij de export platen zouden regelen. Dit is tip 1. Als je een auto uit Italië haalt, regel dan zelf een zollkenzeichen. Ondanks dat ik dus bij de Porsche importeur koop, die naar mijn inzien op de hoogte moet zijn van de Europese regelgeving, kreeg ik net zoals Martin van de Zwaard een A4tje op de auto geplakt wat een export kenteken moest voorstellen. Gelukkig hadden ze wel een W.A. verzekering geregeld.
Mijn verzekeringsagent kon helaas niks voor mij betekenen omtrent casco dekking tijdens de export reis, dus met enig risico ben ik terug naar Nederland gereden. Als blijkt dat je hotel in ongeveer het grootste tippelzone van Zuid-Europa ligt en de garage een idem uitstraling heeft, geloof me dan doe je geen oog dicht die nacht. Gelukkig ben ik zonder problemen naar Nederland gereden maar ik geloof meer dat het komt omdat ik geen Duitse en Nederlandse politie onderweg ben tegengekomen.
Vandaag had ik een afspraak bij het RDW keuringstation. Een week geleden heb ik netjes een afspraak gemaakt via de website en een tijdelijk kenteken aangevraagd. Het tijdelijke kenteken lag de volgende dag in de brievenbus. “Per ongeluk” een lichte omweg naar het keuringstation genomen vandaag en gelukkig was het bijzonder rustig. Netjes even een bonnetje getrokken voor “Keuring met afspraak” en na 1 minuut wachten kon ik al mijn papieren overhandigen. De documenten “Certa di Circolazione” en “Certificato di Proprieta” werden ingenomen en een kopietje kreeg ik terug. Het rijbewijs werd gevraagd en vroeg uit interesse waarom geen paspoort gevraagd werd. Wat blijkt aan een rijbewijs zit een woonadres gekoppeld, een paspoort kan gebruikt worden, maar dan dien je een uittreksel van burgerzaken mee te nemen. Vergeet je rijbewijs dus niet! De baliemedewerkster gaf mij een formulier mee en ik moest de auto voor de keuringshal zetten, ik zou vanzelf geroepen worden.
Binnen 5 minuten mocht ik de auto over de “smeerput” heen rijden. Beide heren hebben wel vaker een 911 gezien want binnen 1 minuut waren de beschermkappen in het bagageruim verwijdert en werd het chassisnummer gecontroleerd.
Binnen 10 minuten kwam de keurmeester met een formulier die ik weer mocht overhandigen aan de baliemedewerkster. Nummertje trekken en eventjes wachten. De beste keurmeester raden mij aan de APK zo snel mogelijk te regelen nadat het officiele kenteken erop zat. Ik heb veel horrorverhalen gehoord over RDW centrum Amsterdam, maar ik kan die niet beamen. Zeer vriendelijk en vlot personeel, behulpzaam en zeer auto-minded. Misschien dat een GT3 ook helpt natuurlijk.
Na het factuurtje van 100, 25 Euro te hebben betaald mocht ik wederom plaatsnemen en kon ik een bonnetje voor de douane trekken. De beste man van de Douane wilde de factuur van de RDW zien, de orginele factuur van de auto en de aangifte van de BPM. Ik heb gekozen om via de autotelex site m’n aangifte te regelen en deze werd zonder problemen geaccepteerd. Ik heb nog contact gehad met BBPartners maar die gaven aan dat als een auto er als nieuw uitziet een taxatie niet echt een vermindering van BPM gaat opleveren. Ze wilde wel graag de formulieren voor de aangifte regelen, maar op de vraag, wat houdt dit process precies in heb ik nooit een antwoord gehad. Dus via autotelex zelf aan de slag gegaan.
Al met al was ik binnen 40 minuten klaar en kon ik weer via een omweg lekker naar huis cruizen. Nu is het wachten op de mail van de douane met het definitieve BPM bedrag.
Mijn verzekeringsagent kon helaas niks voor mij betekenen omtrent casco dekking tijdens de export reis, dus met enig risico ben ik terug naar Nederland gereden. Als blijkt dat je hotel in ongeveer het grootste tippelzone van Zuid-Europa ligt en de garage een idem uitstraling heeft, geloof me dan doe je geen oog dicht die nacht. Gelukkig ben ik zonder problemen naar Nederland gereden maar ik geloof meer dat het komt omdat ik geen Duitse en Nederlandse politie onderweg ben tegengekomen.
Vandaag had ik een afspraak bij het RDW keuringstation. Een week geleden heb ik netjes een afspraak gemaakt via de website en een tijdelijk kenteken aangevraagd. Het tijdelijke kenteken lag de volgende dag in de brievenbus. “Per ongeluk” een lichte omweg naar het keuringstation genomen vandaag en gelukkig was het bijzonder rustig. Netjes even een bonnetje getrokken voor “Keuring met afspraak” en na 1 minuut wachten kon ik al mijn papieren overhandigen. De documenten “Certa di Circolazione” en “Certificato di Proprieta” werden ingenomen en een kopietje kreeg ik terug. Het rijbewijs werd gevraagd en vroeg uit interesse waarom geen paspoort gevraagd werd. Wat blijkt aan een rijbewijs zit een woonadres gekoppeld, een paspoort kan gebruikt worden, maar dan dien je een uittreksel van burgerzaken mee te nemen. Vergeet je rijbewijs dus niet! De baliemedewerkster gaf mij een formulier mee en ik moest de auto voor de keuringshal zetten, ik zou vanzelf geroepen worden.
Binnen 5 minuten mocht ik de auto over de “smeerput” heen rijden. Beide heren hebben wel vaker een 911 gezien want binnen 1 minuut waren de beschermkappen in het bagageruim verwijdert en werd het chassisnummer gecontroleerd.
Binnen 10 minuten kwam de keurmeester met een formulier die ik weer mocht overhandigen aan de baliemedewerkster. Nummertje trekken en eventjes wachten. De beste keurmeester raden mij aan de APK zo snel mogelijk te regelen nadat het officiele kenteken erop zat. Ik heb veel horrorverhalen gehoord over RDW centrum Amsterdam, maar ik kan die niet beamen. Zeer vriendelijk en vlot personeel, behulpzaam en zeer auto-minded. Misschien dat een GT3 ook helpt natuurlijk.
Na het factuurtje van 100, 25 Euro te hebben betaald mocht ik wederom plaatsnemen en kon ik een bonnetje voor de douane trekken. De beste man van de Douane wilde de factuur van de RDW zien, de orginele factuur van de auto en de aangifte van de BPM. Ik heb gekozen om via de autotelex site m’n aangifte te regelen en deze werd zonder problemen geaccepteerd. Ik heb nog contact gehad met BBPartners maar die gaven aan dat als een auto er als nieuw uitziet een taxatie niet echt een vermindering van BPM gaat opleveren. Ze wilde wel graag de formulieren voor de aangifte regelen, maar op de vraag, wat houdt dit process precies in heb ik nooit een antwoord gehad. Dus via autotelex zelf aan de slag gegaan.
Al met al was ik binnen 40 minuten klaar en kon ik weer via een omweg lekker naar huis cruizen. Nu is het wachten op de mail van de douane met het definitieve BPM bedrag.
-
- Auto: M3P, 130i
Mooi verhaal Frank én wat een auto!

- GTRene
leuk en spannend verhaal
gefeliciteerd, mooie kar
eneuh veel ligt ook aan je eigen houding e.d. bij de RDW

gefeliciteerd, mooie kar

eneuh veel ligt ook aan je eigen houding e.d. bij de RDW

- Martin van der Zwaard
Gaaf hoor Frank!! En leuke ervaring hè, met die domme A4-tjes als kenteken op je auto.
Beste is inderdaad zelf een zollkenzeichen te regelen en die te gebruiken. Zit je altijd goed.
Verzekering kon bij ons gelukkig op chassisnummer dus dat hadden we zelf al geregeld.
Maar je hebt denk een mooie reis gehad en de GT3 al een beetje leren kennen.
Gefeliciteerd er mee!!
Beste is inderdaad zelf een zollkenzeichen te regelen en die te gebruiken. Zit je altijd goed.
Verzekering kon bij ons gelukkig op chassisnummer dus dat hadden we zelf al geregeld.
Maar je hebt denk een mooie reis gehad en de GT3 al een beetje leren kennen.
Gefeliciteerd er mee!!
-
Zaterdag AS ga ik kijken bij een heule knappe 335i welke bij onze oosterburen(Dld) staat,probleem is dat de beste man deze wagen gefinancierd heeft en zijn Fahrzeugbrieg nog bij de bank ligt.
Hij wil stelt voor om hem het geld over te maken en dat hij daarmee de restschuld betaald waarna ik de FZB opgestuurd krijg.
Daar ruik ik een beetje onraad,ik heb voorgesteld dat we de transactie via zijn dealer (auto staat bij zijn BMW dealer) laat lopen zodat ik wat meer zekerheid heb.
Wat denken jullie dat het beste is om te doen in deze?
Dit alles natuurlijk mits ik de wagen echt leuk vind,maar hij ziet er wel echt super uit...en op het oog "klopt" alles..
Hij wil stelt voor om hem het geld over te maken en dat hij daarmee de restschuld betaald waarna ik de FZB opgestuurd krijg.
Daar ruik ik een beetje onraad,ik heb voorgesteld dat we de transactie via zijn dealer (auto staat bij zijn BMW dealer) laat lopen zodat ik wat meer zekerheid heb.
Dit alles natuurlijk mits ik de wagen echt leuk vind,maar hij ziet er wel echt super uit...en op het oog "klopt" alles..
- Ar
- Auto: Prius
Hij zou best wel eens meer schulden kunnen hebben. Als het verhaal al klopt.
-
OnlineMartijn_bmw
Ik zou het inderdaad via de dealer laten lopen
Laat de dealer hem maar van hem inkopen en verkopen aan jou
Lijkt me een stuk zekerder!
En gaaf verhaal mbt de GT3 echt super auto!! En leuk verhaal
Laat de dealer hem maar van hem inkopen en verkopen aan jou

Lijkt me een stuk zekerder!
En gaaf verhaal mbt de GT3 echt super auto!! En leuk verhaal
-
Waar kan ik trouwens een CVO voor een BMW aanvragen?
Bij VW kan dat via de website van VW.de....
Bij VW kan dat via de website van VW.de....
-
OnlineMartijn_bmw
Importeur BMW Nederland kan die leveren 
Ik heb ze toen gewoon gebeld en daarna netjes oer post ontvangen

Ik heb ze toen gewoon gebeld en daarna netjes oer post ontvangen
- Niall
In engeland komt het vaak voor dat mensen een financiering op een auto hebben. In zo een geval wordt meestal geadviseerd zo een auto pas te kopen als de financiering afgelost is, of zoals eerder gezegd kopen van de dealer. Als je hem via een dealer kan kopen is het misschien mogelijk om ook een garantie af te sluiten.Marc RS4 schreef:Zaterdag AS ga ik kijken bij een heule knappe 335i welke bij onze oosterburen(Dld) staat,probleem is dat de beste man deze wagen gefinancierd heeft en zijn Fahrzeugbrieg nog bij de bank ligt.
-
Er zit nog fabrieksgarantie op...
- Martin van der Zwaard
CVO zit toch standaard bij de auto?? Had ik ook erbij zitten toen ik de E46 ging halen.
Maar zoals gezegd, ik zou het inderdaad via de dealer spelen. Pas als alle papieren er zijn het geld overmaken en zeker niet naar meneer zelf.
Maar zoals gezegd, ik zou het inderdaad via de dealer spelen. Pas als alle papieren er zijn het geld overmaken en zeker niet naar meneer zelf.
- Ar
- Auto: Prius
Die heeft de eigenaar er iet altijd bij.
Ik heb een keer een auto zonder CVO ingevoerd. Een prettig gesprek wil nog wel eens helpen bij de import.
Ik heb een keer een auto zonder CVO ingevoerd. Een prettig gesprek wil nog wel eens helpen bij de import.