Autovisie Time Attack 2008 - 8 juni - Zandvoort
- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
De auto zal wel bevallen verwacht ik zelf, maar dat rijden op Assen is niet zo mijn ding. Het is een tering eind weg en de baan ken ik nauwelijks, maar om tot een redelijke setup te komen is het wellicht wel aardig om er dan toch maar naar toe te rijden. Als ik helemaal niet rij voor de 8e juni is ook weer niks.
Gr.
Cor
Gr.
Cor
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Ik weet niet of dat je dat echt wil, ben namelijk een strenge leermeester en weinig sympathiek met mijn commentaar, als ik daarenboven nog merk dat je de aanwijzingen na een paar rondjes niet in de praktijk brengt ben ik klaar en stap ik uit. Bovendien ben ik niet goedkoop........het ringmazda.com-project moet ergens van betaald worden.Cor Dame schreef: Misschien kan de Dieselman een paar rondjes mee.............baat het niet dan schaadt het niet.![]()
![]()
![]()
Om een beetje snelheid (dwz de laatste sekonden eruit te persen) in de combinatie auto / rijder te brengen is een paar rijuren om de auto af te stellen en voor de rijdersgewenning absoluut aan te bevelen.
Binnenkort komt Jitse een donderdag naar Zolder voor een "bijscholing" dus als Jan het goed vind kan ik eventueel tussendoor wel "inspringen".
Heb je overigens in de vorige Z06 al rondetijden op CPZ geklokt ?
@Luco
Mijn calculaties zijn wel op basis van semi's, met nieuwe slicks mag je daar nog een ongeveer sekonde vanaf doen

- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
Startnummer 75
Gr.
Cor
Oh ja Dieselman met de standaard reed ik net onder de 2 minuten op semi's, maar nooit alles uit de kast getrokken om een snelle tijd te maken. Op trackdays gedraag ik me altijd heeeeeeeeeeeeeeel netjes en geef alles en iedereen de ruimte en in die situatie heb ik mijn tijd weleens gemeten.
En wat die lessen betreft..............je kan niet hard genoeg zijn.
Ik kan trouwens heeeeeeeeeeeeeeeeel goed luisteren.

Gr.
Cor
Oh ja Dieselman met de standaard reed ik net onder de 2 minuten op semi's, maar nooit alles uit de kast getrokken om een snelle tijd te maken. Op trackdays gedraag ik me altijd heeeeeeeeeeeeeeel netjes en geef alles en iedereen de ruimte en in die situatie heb ik mijn tijd weleens gemeten.
En wat die lessen betreft..............je kan niet hard genoeg zijn.



Ik kan trouwens heeeeeeeeeeeeeeeeel goed luisteren.



- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Met 512 pk zou je, zonder met de "gevoelens" van de collegarijders rekening te houden een 1,5 sek langzamer zijn dan met 640 pk dus die <2.00 geeft je behoorlijke vooruitzichten op een 1.56 tot 1.58, afhankelijk hoe goed je met de spanning om kunt gaan.Cor Dame schreef: Oh ja Dieselman met de standaard reed ik net onder de 2 minuten op semi's, maar nooit alles uit de kast getrokken om een snelle tijd te maken.
Dat is een goed begin maar daar hoort bij dat je de aanwijzingen snel moet kunnen en gaan toepassen en dat hangt met name af van je concentratiecapaciteit en je lef.Ik kan trouwens heeeeeeeeeeeeeeeeel goed luisteren.
De meeste cursisten waren na ca drie rondjes met mij ernaast op CPZ of Spa helemaal uitgewoond want ik verlang, nee eis limitdriving dwz elke bocht moet gepoogd worden in een lichte vierwieldrift te ronden (weliswaar afhankelijk van de auto en het niveau van bereikte onderstelafstelling)
Jitse komt helaas pas 12 juni naar Zolder dus een tikje te laat voor Time Attack
- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
Ik neem je uitdaging aan Dieselman.Dieseltourist schreef: De meeste cursisten waren na ca drie rondjes met mij ernaast op CPZ of Spa helemaal uitgewoond want ik verlang, nee eis limitdriving dwz elke bocht moet gepoogd worden in een lichte vierwieldrift te ronden (weliswaar afhankelijk van de auto en het niveau van bereikte onderstelafstelling)

Ik weet zeker dat jij me zelfs na 10 rondjes nog niet gaat vervelen, dus kom maar op. En dat op die limiet rijden daar ben ik inmiddels wel aan toe. Op gewone trackdays zoals die van DF heb ik ook eigenlijk nooit zo'n drive om op de limiet te rijden, maar sinds ik die Performance Box heb aangeschaft is er wel een uitdaging voor mij ontstaan en dat is rijden tegen de klok. Ook de data later verwerken/bekijken vind ik leuk om te doen. Nu is het tenminste vastgelegd ook voor je zelf, want als je een rondje maakt van voor mijn part 1.52 en niemand weet ervanaf ( ook jijzelf niet ) omdat er geen registratie is geweest dan heb je er nog geen bal aan.
Ben er van overtuigd dat we met een goede instructie van jou bijvoorbeeld er wel 2 seconden vanaf kunnen snoepen.



Samen gaan we voor die 1.56 ( tenminste als jij weer bent uitgestapt ).
Wat de planning betreft heb ik maar 1 week, want de auto is waarschijnlijk volgende week vrijdag ( 30 mei ) klaar en dan is het 1 week later al weer 8 juni. Er is ook een mogelijkheid om nog op Assen te rijden bij Vijverberg en anders zou ik zaterdag de 31e naar de ring kunnen gaan. Dat is dan wel weer lastig i.v.m. de minimale baankennis, dus dan ben ik drukker met de baan als met de setup.



Assen ken ik wel een beetje en om een setup te kunnen bepalen is dat baantje zo verkeerd nog niet. Hetzelfde geld ook voor Zolder. Als jij een mogelijkheid ziet in de eerste week van juni laat het me weten. Zolder, Spa, Assen..............maakt me eigenlijk niet uit.
Vriendelijke groet
Cor
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Cor, effe opgezocht...
SPA, 5 Juni, vrijrijden. (weet alleen niet zeker of dit ook met een straatauto kan)
http://www.spa-francorchamps.be/nl07/te ... racing.php
Zolder, 30 Mei, 's middags(is krap..
)
http://www.circuit-zolder.be/nl/rijden/ ... index.html
Assen weet je zelf al..
SPA, 5 Juni, vrijrijden. (weet alleen niet zeker of dit ook met een straatauto kan)
http://www.spa-francorchamps.be/nl07/te ... racing.php
Zolder, 30 Mei, 's middags(is krap..

http://www.circuit-zolder.be/nl/rijden/ ... index.html
Assen weet je zelf al..
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Spa met racelicentie en competitieauto = rolkooiPeric schreef: SPA, 5 Juni, vrijrijden. (weet alleen niet zeker of dit ook met een straatauto kan)
Zolder, 30 Mei, 's middags(is krap..)
Zolder met racelicentie
Als de auto 30 mei klaar is (ik ga ervan uit dat de auto dan ook al gerold is want anders is die in mijn ogen niet klaar en ook voorzien is van de juiste basissetup voor het gekozen circuit) dan is het zeker erg krap, temeer omdat eigenlijk dan eerst de basissetup getest moet worden en zonodig verder verfijnd of in het slechtste geval rigoreus veranderd eea afhankelijk van de ervaring van de bouwer.
In principe heb je zo'n eerste trackdag nodig om de setup op punt te krijgen en daarna kun je verder werken aan de combinatie auto / coureur.
De ring zonder voldoende baankennis is een zelfmoordmissie als je de 640 pk overal op het asfalt wilt zetten.
Dus eigenlijk blijft alleen Assen over voor bijscholing en zou Zolder gebruikt moeten worden voor de setup
- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
Dieseltourist schreef:Ik weet niet of dat je dat echt wil, ben namelijk een strenge leermeester en weinig sympathiek met mijn commentaar, als ik daarenboven nog merk dat je de aanwijzingen na een paar rondjes niet in de praktijk brengt ben ik klaar en stap ik uit. Bovendien ben ik niet goedkoop........het ringmazda.com-project moet ergens van betaald worden.Cor Dame schreef: Misschien kan de Dieselman een paar rondjes mee.............baat het niet dan schaadt het niet.![]()
![]()
![]()
Om een beetje snelheid (dwz de laatste sekonden eruit te persen) in de combinatie auto / rijder te brengen is een paar rijuren om de auto af te stellen en voor de rijdersgewenning absoluut aan te bevelen.
Binnenkort komt Jitse een donderdag naar Zolder voor een "bijscholing" dus als Jan het goed vind kan ik eventueel tussendoor wel "inspringen".
o.k. In dat geval kom ik beslist even kijken!
Heb je overigens in de vorige Z06 al rondetijden op CPZ geklokt ?
@Luco
Mijn calculaties zijn wel op basis van semi's, met nieuwe slicks mag je daar nog een ongeveer sekonde vanaf doen
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Gelijk de eerste plek met je Westfield!
Ik ga voor de laatste plek in de small faktory, heb je gezien wat er allemaal meedoet..
SMALL FACTORY KLASSE
NAME VEHICLE HORSEPOWER
Gijsbert van den Bosch Ariel Atom 2 245 pk
Jurgen Wolkotte Ariel Atom 3 245 pk
Co de Vet Ariel Atom 2 275 PK
Ralf Dennissen Caterham Academy Car 120 pk
Marcel Hoondert Caterham Academy Car 120 pk
Toon Rutgers Caterham Academy Car 120 pk
Mischa Strijder Caterham Academy Car 120 pk
Ed Weerensteijn Caterham Academy Car 120 pk
Jeroen van den Oever Caterham Academy Car 120 pk
Frits Offerman Caterham Academy Car 120 pk
David Hannewijk Caterham Academy Car 120 pk
Bertwin Zonneveld Caterham Academy Car 120 pk
Daniel Spikker Caterham Academy Car 120 pk
Cees de Maar Donkervoort 240 pk
Johan Albers Donkervoort 180 pk
Andre Kip Donkervoort 270RS 270 PK
Roel Meijer Donkervoort D8 180 pk
John Carpai Donkervoort D8 Cosworth 280 pk
Harm Slijkhuis Donkervoort D8 Cosworth 250 pk
Bert Heikamp Donkervoort D8C 270 pk
Cor van Nistelrooij Sylva Striker 180 PK
Martin van Wijk VM 77 kitcar 250 pk
Bert van Wijk VM 77 kitcar 180 pk
Jan Frensch Westfield Megabusa 175 pk
Danny Lammers Westfield XTR2 192 PK
Hans van der Goes Dax Rush Cosworth 270 pk
Hoewel.. die Caterhams ff achter me houden.. enhe ik heb helemaal geen 270pk, slechts 243
Ik ga voor de laatste plek in de small faktory, heb je gezien wat er allemaal meedoet..

SMALL FACTORY KLASSE
NAME VEHICLE HORSEPOWER
Gijsbert van den Bosch Ariel Atom 2 245 pk
Jurgen Wolkotte Ariel Atom 3 245 pk
Co de Vet Ariel Atom 2 275 PK
Ralf Dennissen Caterham Academy Car 120 pk
Marcel Hoondert Caterham Academy Car 120 pk
Toon Rutgers Caterham Academy Car 120 pk
Mischa Strijder Caterham Academy Car 120 pk
Ed Weerensteijn Caterham Academy Car 120 pk
Jeroen van den Oever Caterham Academy Car 120 pk
Frits Offerman Caterham Academy Car 120 pk
David Hannewijk Caterham Academy Car 120 pk
Bertwin Zonneveld Caterham Academy Car 120 pk
Daniel Spikker Caterham Academy Car 120 pk
Cees de Maar Donkervoort 240 pk
Johan Albers Donkervoort 180 pk
Andre Kip Donkervoort 270RS 270 PK
Roel Meijer Donkervoort D8 180 pk
John Carpai Donkervoort D8 Cosworth 280 pk
Harm Slijkhuis Donkervoort D8 Cosworth 250 pk
Bert Heikamp Donkervoort D8C 270 pk
Cor van Nistelrooij Sylva Striker 180 PK
Martin van Wijk VM 77 kitcar 250 pk
Bert van Wijk VM 77 kitcar 180 pk
Jan Frensch Westfield Megabusa 175 pk
Danny Lammers Westfield XTR2 192 PK
Hans van der Goes Dax Rush Cosworth 270 pk
Hoewel.. die Caterhams ff achter me houden.. enhe ik heb helemaal geen 270pk, slechts 243
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Doen die achterwielen dan nog wat ??, hangt er toch altijd eentje in de luchtluco hornsveld schreef:Dieselman, met een vijfje met torsieas en een slechte wegliggng in vergelijking met modernere auto's denk ik dat je dan wat te positief schat

Je hebt wel enigszins gelijk met name aanremmen Scheivlak kan wel spannend zijn. 2.03 laag is een realistische target
- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
Peric bedankt voor de tips.Peric schreef:Cor, effe opgezocht...
SPA, 5 Juni, vrijrijden. (weet alleen niet zeker of dit ook met een straatauto kan)
http://www.spa-francorchamps.be/nl07/te ... racing.php
Zolder, 30 Mei, 's middags(is krap..)
http://www.circuit-zolder.be/nl/rijden/ ... index.html
Assen weet je zelf al..
Auto is pas de 4e klaar, dus dat zou goed uitkomen. Er zat weer het 1 en ander tegen, dus weer een paar dagen vertraging opgelopen.
Ik kan er slicks onder zetten en er een zootje bestickeringen op plakken en zeggen dat het een race wagen is toch


Ik hoop dat Spa lukt.
Als ik ga dan laat ik het weten.
Gr.
Cor
- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Streep mij maar door
, auto is niet op tijd klaar
VET balen :!: (Was startnummer 62)


VET balen :!: (Was startnummer 62)
Laatst gewijzigd door Herman Gast op 25 mei 2008, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten