Autovisie Time Attack 2008 - 8 juni - Zandvoort

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gesloten
Metchu

Bericht door Metchu » 20 mei 2008, 00:41

ah oke, succes! Ben benieuwd hoe je het zal ervaren 8)

Corvette

Bericht door Corvette » 20 mei 2008, 09:48

De auto zal wel bevallen verwacht ik zelf, maar dat rijden op Assen is niet zo mijn ding. Het is een tering eind weg en de baan ken ik nauwelijks, maar om tot een redelijke setup te komen is het wellicht wel aardig om er dan toch maar naar toe te rijden. Als ik helemaal niet rij voor de 8e juni is ook weer niks.

Gr.

Cor

MX5T

Bericht door MX5T » 20 mei 2008, 10:27

Cor Dame schreef: Misschien kan de Dieselman een paar rondjes mee.............baat het niet dan schaadt het niet. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik weet niet of dat je dat echt wil, ben namelijk een strenge leermeester en weinig sympathiek met mijn commentaar, als ik daarenboven nog merk dat je de aanwijzingen na een paar rondjes niet in de praktijk brengt ben ik klaar en stap ik uit. Bovendien ben ik niet goedkoop........het ringmazda.com-project moet ergens van betaald worden.

Om een beetje snelheid (dwz de laatste sekonden eruit te persen) in de combinatie auto / rijder te brengen is een paar rijuren om de auto af te stellen en voor de rijdersgewenning absoluut aan te bevelen.
Binnenkort komt Jitse een donderdag naar Zolder voor een "bijscholing" dus als Jan het goed vind kan ik eventueel tussendoor wel "inspringen".

Heb je overigens in de vorige Z06 al rondetijden op CPZ geklokt ?

@Luco
Mijn calculaties zijn wel op basis van semi's, met nieuwe slicks mag je daar nog een ongeveer sekonde vanaf doen :wink:

Elmar

Bericht door Elmar » 20 mei 2008, 18:57

Vorig jaar had ik startnummer 90, dit jaar nummer 60.
Ben benieuwd.

Corvette

Bericht door Corvette » 21 mei 2008, 08:56

Startnummer 75

Gr.

Cor

Oh ja Dieselman met de standaard reed ik net onder de 2 minuten op semi's, maar nooit alles uit de kast getrokken om een snelle tijd te maken. Op trackdays gedraag ik me altijd heeeeeeeeeeeeeeel netjes en geef alles en iedereen de ruimte en in die situatie heb ik mijn tijd weleens gemeten.
En wat die lessen betreft..............je kan niet hard genoeg zijn. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik kan trouwens heeeeeeeeeeeeeeeeel goed luisteren. :lol: :lol: :lol:

MX5T

Bericht door MX5T » 21 mei 2008, 20:09

edit
Laatst gewijzigd door MX5T op 21 mei 2008, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

MX5T

Bericht door MX5T » 21 mei 2008, 20:11

Cor Dame schreef: Oh ja Dieselman met de standaard reed ik net onder de 2 minuten op semi's, maar nooit alles uit de kast getrokken om een snelle tijd te maken.
Met 512 pk zou je, zonder met de "gevoelens" van de collegarijders rekening te houden een 1,5 sek langzamer zijn dan met 640 pk dus die <2.00 geeft je behoorlijke vooruitzichten op een 1.56 tot 1.58, afhankelijk hoe goed je met de spanning om kunt gaan.
Ik kan trouwens heeeeeeeeeeeeeeeeel goed luisteren.
Dat is een goed begin maar daar hoort bij dat je de aanwijzingen snel moet kunnen en gaan toepassen en dat hangt met name af van je concentratiecapaciteit en je lef.
De meeste cursisten waren na ca drie rondjes met mij ernaast op CPZ of Spa helemaal uitgewoond want ik verlang, nee eis limitdriving dwz elke bocht moet gepoogd worden in een lichte vierwieldrift te ronden (weliswaar afhankelijk van de auto en het niveau van bereikte onderstelafstelling)

Jitse komt helaas pas 12 juni naar Zolder dus een tikje te laat voor Time Attack

Corvette

Bericht door Corvette » 21 mei 2008, 22:02

Dieseltourist schreef: De meeste cursisten waren na ca drie rondjes met mij ernaast op CPZ of Spa helemaal uitgewoond want ik verlang, nee eis limitdriving dwz elke bocht moet gepoogd worden in een lichte vierwieldrift te ronden (weliswaar afhankelijk van de auto en het niveau van bereikte onderstelafstelling)
Ik neem je uitdaging aan Dieselman. :mrgreen:

Ik weet zeker dat jij me zelfs na 10 rondjes nog niet gaat vervelen, dus kom maar op. En dat op die limiet rijden daar ben ik inmiddels wel aan toe. Op gewone trackdays zoals die van DF heb ik ook eigenlijk nooit zo'n drive om op de limiet te rijden, maar sinds ik die Performance Box heb aangeschaft is er wel een uitdaging voor mij ontstaan en dat is rijden tegen de klok. Ook de data later verwerken/bekijken vind ik leuk om te doen. Nu is het tenminste vastgelegd ook voor je zelf, want als je een rondje maakt van voor mijn part 1.52 en niemand weet ervanaf ( ook jijzelf niet ) omdat er geen registratie is geweest dan heb je er nog geen bal aan.
Ben er van overtuigd dat we met een goede instructie van jou bijvoorbeeld er wel 2 seconden vanaf kunnen snoepen. :lol: :lol: :lol:

Samen gaan we voor die 1.56 ( tenminste als jij weer bent uitgestapt ).

Wat de planning betreft heb ik maar 1 week, want de auto is waarschijnlijk volgende week vrijdag ( 30 mei ) klaar en dan is het 1 week later al weer 8 juni. Er is ook een mogelijkheid om nog op Assen te rijden bij Vijverberg en anders zou ik zaterdag de 31e naar de ring kunnen gaan. Dat is dan wel weer lastig i.v.m. de minimale baankennis, dus dan ben ik drukker met de baan als met de setup. :lol: :lol: :lol:
Assen ken ik wel een beetje en om een setup te kunnen bepalen is dat baantje zo verkeerd nog niet. Hetzelfde geld ook voor Zolder. Als jij een mogelijkheid ziet in de eerste week van juni laat het me weten. Zolder, Spa, Assen..............maakt me eigenlijk niet uit.

Vriendelijke groet

Cor

Peric

Bericht door Peric » 21 mei 2008, 22:28

Cor, effe opgezocht...

SPA, 5 Juni, vrijrijden. (weet alleen niet zeker of dit ook met een straatauto kan)
http://www.spa-francorchamps.be/nl07/te ... racing.php

Zolder, 30 Mei, 's middags(is krap..:))
http://www.circuit-zolder.be/nl/rijden/ ... index.html

Assen weet je zelf al..

Elmar

Bericht door Elmar » 21 mei 2008, 22:34

Ach Cor, maak je maar niet te druk. Het gaat er nu om, om de finale op Assen te halen. En dat is denk ik met een 2.04 al ruim te verwezenlijken. :wink:

MX5T

Bericht door MX5T » 21 mei 2008, 23:08

Peric schreef: SPA, 5 Juni, vrijrijden. (weet alleen niet zeker of dit ook met een straatauto kan)

Spa met racelicentie en competitieauto = rolkooi
Zolder met racelicentie
Als de auto 30 mei klaar is (ik ga ervan uit dat de auto dan ook al gerold is want anders is die in mijn ogen niet klaar en ook voorzien is van de juiste basissetup voor het gekozen circuit) dan is het zeker erg krap, temeer omdat eigenlijk dan eerst de basissetup getest moet worden en zonodig verder verfijnd of in het slechtste geval rigoreus veranderd eea afhankelijk van de ervaring van de bouwer.

In principe heb je zo'n eerste trackdag nodig om de setup op punt te krijgen en daarna kun je verder werken aan de combinatie auto / coureur.

De ring zonder voldoende baankennis is een zelfmoordmissie als je de 640 pk overal op het asfalt wilt zetten.

Dus eigenlijk blijft alleen Assen over voor bijscholing en zou Zolder gebruikt moeten worden voor de setup

Peric

Bericht door Peric » 22 mei 2008, 07:01

Cool, het begint aardig professioneel te worden Cor.. :) Net een echt raceteam..

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 22 mei 2008, 11:28

Dieseltourist schreef:
Cor Dame schreef: Misschien kan de Dieselman een paar rondjes mee.............baat het niet dan schaadt het niet. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik weet niet of dat je dat echt wil, ben namelijk een strenge leermeester en weinig sympathiek met mijn commentaar, als ik daarenboven nog merk dat je de aanwijzingen na een paar rondjes niet in de praktijk brengt ben ik klaar en stap ik uit. Bovendien ben ik niet goedkoop........het ringmazda.com-project moet ergens van betaald worden.

Om een beetje snelheid (dwz de laatste sekonden eruit te persen) in de combinatie auto / rijder te brengen is een paar rijuren om de auto af te stellen en voor de rijdersgewenning absoluut aan te bevelen.
Binnenkort komt Jitse een donderdag naar Zolder voor een "bijscholing" dus als Jan het goed vind kan ik eventueel tussendoor wel "inspringen".

o.k. In dat geval kom ik beslist even kijken!

Heb je overigens in de vorige Z06 al rondetijden op CPZ geklokt ?

@Luco
Mijn calculaties zijn wel op basis van semi's, met nieuwe slicks mag je daar nog een ongeveer sekonde vanaf doen :wink:

Tom V

Bericht door Tom V » 22 mei 2008, 12:17

Kijken ga ik echt zeker doen, even kijken hoe het is zijn werk gaat allemaal. Misschien de volgende keer mee doen in pro non street :).

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 22 mei 2008, 12:48

Gelijk de eerste plek met je Westfield!
Ik ga voor de laatste plek in de small faktory, heb je gezien wat er allemaal meedoet.. :shock:

SMALL FACTORY KLASSE

NAME VEHICLE HORSEPOWER
Gijsbert van den Bosch Ariel Atom 2 245 pk
Jurgen Wolkotte Ariel Atom 3 245 pk
Co de Vet Ariel Atom 2 275 PK
Ralf Dennissen Caterham Academy Car 120 pk
Marcel Hoondert Caterham Academy Car 120 pk
Toon Rutgers Caterham Academy Car 120 pk
Mischa Strijder Caterham Academy Car 120 pk
Ed Weerensteijn Caterham Academy Car 120 pk
Jeroen van den Oever Caterham Academy Car 120 pk
Frits Offerman Caterham Academy Car 120 pk
David Hannewijk Caterham Academy Car 120 pk
Bertwin Zonneveld Caterham Academy Car 120 pk
Daniel Spikker Caterham Academy Car 120 pk
Cees de Maar Donkervoort 240 pk
Johan Albers Donkervoort 180 pk
Andre Kip Donkervoort 270RS 270 PK
Roel Meijer Donkervoort D8 180 pk
John Carpai Donkervoort D8 Cosworth 280 pk
Harm Slijkhuis Donkervoort D8 Cosworth 250 pk
Bert Heikamp Donkervoort D8C 270 pk
Cor van Nistelrooij Sylva Striker 180 PK
Martin van Wijk VM 77 kitcar 250 pk
Bert van Wijk VM 77 kitcar 180 pk
Jan Frensch Westfield Megabusa 175 pk
Danny Lammers Westfield XTR2 192 PK
Hans van der Goes Dax Rush Cosworth 270 pk

Hoewel.. die Caterhams ff achter me houden.. enhe ik heb helemaal geen 270pk, slechts 243

Tom V

Bericht door Tom V » 22 mei 2008, 12:54

Hans GP1630 schreef:Gelijk de eerste plek met je Westfield!
Kein Westfield :x ;).

Vorig jaar deed Dütich toch ook mee, won dat, waarom dit jaar niet eigenlijk?

Luco

Bericht door Luco » 22 mei 2008, 13:10

Dieselman, met een vijfje met torsieas en een slechte wegliggng in vergelijking met modernere auto's denk ik dat je dan wat te positief schat
Met een 2.03 zal ik in ieder geval blij zijn

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mei 2008, 23:20

Autovisie al gelezen? jullie deelnemers staan er allemaal in, en sommige met name apart ook nog in het verhaal, zoals Cor met z'n 640pk en Herman met z'n 410<>420pk Speedster :lol: we worden wereld beroemd in heel Nederland :lol:

MX5T

Bericht door MX5T » 23 mei 2008, 00:15

luco hornsveld schreef:Dieselman, met een vijfje met torsieas en een slechte wegliggng in vergelijking met modernere auto's denk ik dat je dan wat te positief schat
Doen die achterwielen dan nog wat ??, hangt er toch altijd eentje in de lucht :lol: en als ik je in je avatar zelfs op twee wielen zie rijden dan kun je er beter motorfietsbanden opleggen.......kun je echt schuin

Je hebt wel enigszins gelijk met name aanremmen Scheivlak kan wel spannend zijn. 2.03 laag is een realistische target

Corvette

Bericht door Corvette » 23 mei 2008, 13:13

Peric schreef:Cor, effe opgezocht...

SPA, 5 Juni, vrijrijden. (weet alleen niet zeker of dit ook met een straatauto kan)
http://www.spa-francorchamps.be/nl07/te ... racing.php

http://www.circuit-zolder.be/nl/rijden/ ... index.html

Assen weet je zelf al..
Peric bedankt voor de tips.

Auto is pas de 4e klaar, dus dat zou goed uitkomen. Er zat weer het 1 en ander tegen, dus weer een paar dagen vertraging opgelopen.
Ik kan er slicks onder zetten en er een zootje bestickeringen op plakken en zeggen dat het een race wagen is toch :?: :lol:
Ik hoop dat Spa lukt.
Als ik ga dan laat ik het weten.

Gr.

Cor

Corvette

Bericht door Corvette » 23 mei 2008, 13:24

Elmar schreef:Ach Cor, maak je maar niet te druk. Het gaat er nu om, om de finale op Assen te halen. En dat is denk ik met een 2.04 al ruim te verwezenlijken. :wink:
Zal ik die motor er wel inhangen dan :?:

Als het niet op tijd lukt kan ik altijd nog steppen( Kijk maar naar Fred ) :lol: :lol: :lol:

Gr.

Cor

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 23 mei 2008, 20:40

Streep mij maar door :( , auto is niet op tijd klaar :cry:
VET balen :!: (Was startnummer 62)
Laatst gewijzigd door Herman Gast op 25 mei 2008, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Peric

Bericht door Peric » 23 mei 2008, 22:43

Denk dat je er met projecten altijd op moet rekenen dat het uit gaat lopen..
Jammer Herman..

wimprezawrx

Bericht door wimprezawrx » 24 mei 2008, 16:49

Start nummer: 77 :twisted:
Startnummer 75

Gr.

Cor
:shock: Ga je niet in de weg rijden Cor.... :twisted: :lol: :lol: :lol:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 24 mei 2008, 19:37

Herman Gast schreef:Streep mij maar door :( , auto is niet op tijd klaar :cry:
VET balen :!:
Jammer dat je niet mee kunt doen was je wel geselecteerd?
Schrijf mij maar in voor jou in de plaats! :wink:

Gesloten