Pagina 11 van 17
Geplaatst: 11 aug 2007, 12:53
door E60 M5
Jorrit schreef:Bedankt allen voor de complimentjes voor de foto's
Als het goed is heeft iedereen nu een mailtje ontvangen
Ik ga je nog aanpesten van het weekend.
Moet nog door de helft van je foto's heen, het zijn er echt veel en het merendeel is ook echt fraai.
Geplaatst: 11 aug 2007, 13:46
door RVV
Om het een beetje overzichtelijk te houden
(KLIK ->) HIER gaarne verder met de remmen/remblokken discussie.
Geplaatst: 11 aug 2007, 15:00
door Dennis van der Schoot
ErikKramer schreef:Aernoudt,
Mooi stukje zo met de Clio V6 dichtbij!
Inderdaad leuk om me eigen auto zo aan het werk te zien!
Erg gave en duidelijke beelden.
Geplaatst: 11 aug 2007, 17:00
door HSR
Even mijn late reactie. Het was echt een geweldige dag. Ik had aardig wat tijd en knaken geinvesteerd om de alfa leuk te maken. Het harde werken heeft wel effect gehad. Insturen en lijnen houden deed de alfa heerlijk. Wel nog een paar keer gehad dat de alfa zonder pardon het vermogen weggooide en ik niks meer kon doen. De remmerij (DS2500) was echt een geweldige winst. Bleven fijn grijpen en remde de alfa goed af.
Echter, had heel erg het idee dat de alfa geen 150Pk leverde. Op het rechte stuk haalde ik krap 170 daar een 30PK minder sterke sierra over de 180 boenderde.
Dus gisteren naar dé 75 specialst in Grou, Fryslan, gegaan. Conclusie was dat ik lekker mag gaan beunen aan het blokje. Namelijk:
1) Elektronische nokkenasversteller naar de maan
2) uitlaat nokkenas of zwaar versleten of alleen klep stellen. Een tikkende klep schijnt ook al significant vermogen te kunnen kosten.
3) Mogelijk lekt te koppakking net aan de buiten kant. Deze dus maar preventief vervangen alsook inlaat en uitlaat pakkingen.
4) Als de kop eraf ligt maar meteen 1mm af laten vlakken. Verhoogt compressie en dus vermogen. Hier moet ik me nog wel erg goed over laten informeren.
5) Stationair regelunit schoonmaken.
Ergo, een kleine motorrevisie doen. Hoop ten zeerste dat de poorten niet erg ruw zijn, anders mogen doe ook gehoond worden en dan loopt het allemaal erg in de papieren.
Als het dan allemaal goed in elkaar zit moet ik weer lekker 150Pk draaien en met een gevlakte kop nog wat PK's meer, hoeveel is alleen onbekend.
[img:800:533]
http://www.jorritwellink.nl/foto/race/2 ... %20304.jpg[/img]
[img:800:533]
http://www.jorritwellink.nl/foto/race/2 ... %20335.jpg[/img]
[img:800:533]
http://www.jorritwellink.nl/foto/race/2 ... %20789.jpg[/img]
Geplaatst: 11 aug 2007, 18:37
door Knot
Hielke, wil je daar de apex wel raken met al die kuilen aan de binnenkant???
Geplaatst: 11 aug 2007, 20:12
door Tommy
de bocht waar hielke het over heeft moest ik van bas gewoon hard over de hoek... liet zelf ook daar flink meters liggen, moest dus gewoon nog 4th gear waardige snelheid langs het randje, kuil of geen kuil.
Geplaatst: 11 aug 2007, 20:20
door Hielke
Die bocht heet de Matersbocht en die wil je door de layout van het stuk daarna heel zeker aan de binnenkant raken. Ver aan de binnenkant.
In de 130i cup nemen ze 'm zelfs zover binnen dat er met de banden vol over de binnenkant van de vrij lage curb wordt gereden waardoor de auto's vaak met 2 wielen loskomen.
Bij het aanremmen van de bocht is de apex niet of nauwelijks te zien. De hoge snelheid waarmee je 'm benadert, de vrij korte remduur, en het knikje naar links dat er aan vooraf gaat maken de moeilijkheidsgraad hoog.
Geplaatst: 11 aug 2007, 20:47
door Davy MR2DRIFT
ErikKramer schreef:Hier het filmpje vanuit mijn auto met Davy MR2DRIFT voor mij driftend en gillende banden
http://nl.youtube.com/watch?v=M1MEeB6osPY
Als ik de volledige DVD binnen heb van Niels zal ik kijken of er nog meer leuks op staat. Verbruik van de Golf was trouwens 1 op 3 maar dat kwam ook deels omdat hij niet helemaal lekker liep, mijn auto iets van 1 op 6 denk ik.
Haha, als ik zie hoe rustig en makkelijk dat in jouw M3 gaat! Ik heb zitten poken, dat wil je niet weten:-) M3 motor in mijn 325 is te duur, dus dan maar beginnen te strippen. Ik denk dat ik maar begin met dat borrelnotenhouten dashboard
Bedankt voor het posten van het filmpje.
Geplaatst: 11 aug 2007, 21:11
door Nutkees
He Elmar, ben jij dit ook toevallig?
[img:600:325]
http://www.tati-motorsport.nl/public_ht ... lder11.jpg[/img]
[img:600:271]
http://www.tati-motorsport.nl/public_ht ... lder15.jpg[/img]
en dit stond er onder de foto:
Leuke foto van de Viper voor mij, alleen jammer dat ik 'm 2x voor mijn neus heb zien spinnen in de chicane voor het opkomen van het rechte stuk

Geplaatst: 11 aug 2007, 22:06
door René130i
Dat lijkt Elmar ja. Toen was hij nog niet pro coureur

Geplaatst: 11 aug 2007, 22:15
door Knot
Hielke schreef:Die bocht heet de Matersbocht en die wil je door de layout van het stuk daarna heel zeker aan de binnenkant raken. Ver aan de binnenkant.
In de 130i cup nemen ze 'm zelfs zover binnen dat er met de banden vol over de binnenkant van de vrij lage curb wordt gereden waardoor de auto's vaak met 2 wielen loskomen.
Bij het aanremmen van de bocht is de apex niet of nauwelijks te zien. De hoge snelheid waarmee je 'm benadert, de vrij korte remduur, en het knikje naar links dat er aan vooraf gaat maken de moeilijkheidsgraad hoog.
Naja, het loopt breed zat dus ligt er maar net aan wat je stijl is. Met de motor ben ik daar met 160 op mn bek gegaan door die kuiltjes dus ook met de auto laat ik ze lekker liggen en pak m een half metertje breder.
Geplaatst: 11 aug 2007, 23:48
door Elmar
Flatline, ja joh, kut auto's die Vipers, moet je ook alleen maar gebruiken om rechtdoor mee te rijden...
Geplaatst: 12 aug 2007, 00:09
door Aernoudt
hugo schreef:....
Echter, had heel erg het idee dat de alfa geen 150Pk leverde. Op het rechte stuk haalde ik krap 170 daar een 30PK minder sterke sierra over de 180 boenderde.

...
Nog niet misschien dat die Sierra 180 haalt op CPZ; echte km/h, niet teller km/h.
Geplaatst: 12 aug 2007, 00:17
door Stéphane
Ik haalde met mijn roadster een paar keer iets meer dan 160 op het rechte stuk woensdag. Was ook nog aan het zoeken met de versnellingen en het rondje dat er gevlagd werd kwam ik met 160+ bij de vlag aan, dus 170 had er misschien ook nog wel ingezeten. En dat met een 700cc motortje vind ik best prima

Geplaatst: 12 aug 2007, 00:48
door Downforce Hans
Gaat dat hok ZOOOOO hard?
nou, dat had ik nooit gedacht,prachtig

Geplaatst: 12 aug 2007, 00:49
door Downforce Hans
Gaat dat hok ZOOOOO hard?
nou, dat had ik nooit gedacht,prachtig

Geplaatst: 12 aug 2007, 09:57
door Aernoudt
Hielke schreef:Die bocht heet de Matersbocht en die wil je door de layout van het stuk daarna heel zeker aan de binnenkant raken. Ver aan de binnenkant.....
Dat klopt. Kreeg 'm niet goed binnen dat rondje. Stukje onervarenheid op Zandvoort (3e keer dat ik er reed in 3 jaar) icm wat smeren van de Dunlopjes 9000 aan de voorkant.
Meeste rondjes rond de 2:18, met een paar uitschieters naar boven (veel traffic, 2:20/2:21) en naar beneden (weinig traffic + eerste paar rondjes na even stil te hebben gestaan (baasluiting) (lees: dunlopjes minder warm

) snelste net onder de 2:16).
De yokohama 550's (achter-as) deden het erg goed, hadden erg weinig last van smeren. De 9000's op de voor-as daarentegen hadden na 4 a 5 rondjes minder gevoel met insturen. Volgende keer op slicks of semi's, da't zal nog een stuk fijner sturen ! met het lichte motortje in het vooronder, stuurt zo'n 318 heel erg lekker (imo).
Had op CPZ de meeste moeite met de Vodafone bocht; denk dat ik wel 20 varianten heb geprobeerd, maar naar mijn gevoel 'liep' die bocht nog niet zoals zou moeten, mede ook door de 9000's. Ik denk dat die komende keer beter zal gaan met minder smerende voorbanden + dat ik er nu wat meer ervaring mee heb. Hunzerug op was lastig ivm weinig power
Schievlak, Luyendijk en Kumho bocht vond ik erg leuk, daar liep de auto ook lekker door de bocht. Wel heel anders rijden dan op de Nurburgring. Zitten best wel wat voordelen aan rijde op een circuit waar je niet direkt de vangrail in hoeft te gaan als je een foutje maakt
Geplaatst: 12 aug 2007, 10:19
door adrianus
Late reactie van mijn kant. Het was inderdaad een fantastische dag. Prima geregeld door de organisatie. Hartelijk dank.
@Hugo en Aernoudt: de grijze Sierra ging aan het einde van het rechte stuk net 180 km op de teller. Dus hoe hard het echt ging? 170?
Geplaatst: 12 aug 2007, 10:53
door GTRene
jullie meten schijnbaar zelf de rondetijden, welk punt nemen jullie om te starten/stoppen(tijd) en doe je dat in een vliegende ronde/start?
Geplaatst: 12 aug 2007, 11:08
door Geert.
Elmar schreef:Flatline, ja joh, kut auto's die Vipers, moet je ook alleen maar gebruiken om rechtdoor mee te rijden...
Laat degene die dat gepost heeft het nu nog maar een keer proberen

Geplaatst: 12 aug 2007, 11:14
door Fabian
GTRene schreef:jullie meten schijnbaar zelf de rondetijden, welk punt nemen jullie om te starten/stoppen(tijd) en doe je dat in een vliegende ronde/start?
Als je maar steeds op hetzelfde punt start en stopt met meten, dan maakt het geen hol uit natuurlijk

Geplaatst: 12 aug 2007, 12:10
door GTRene
Fabian schreef:GTRene schreef:jullie meten schijnbaar zelf de rondetijden, welk punt nemen jullie om te starten/stoppen(tijd) en doe je dat in een vliegende ronde/start?
Als je maar steeds op hetzelfde punt start en stopt met meten, dan maakt het geen hol uit natuurlijk

Klopt,

gewoon een duidelijk punt opzoeken en gassen maar, in mijn telefoon zit een stopwatch met rondetijden, maarja op het rechtestuk voluit en dan het juiste knopje indrukken

maar op sommige stukken lukt dat wel op het rechte stuk finisch.
trouwens hoe doen ze dat op de ring, omdat je niet een vol rondje kan waar starten ze dan en waar stoppen ze de stopwatch...dat vraag ik me wel eens af, maargoed is nu niet aan de orde.
Geplaatst: 12 aug 2007, 12:47
door Tom
GTRene schreef:
trouwens hoe doen ze dat op de ring, omdat je niet een vol rondje kan waar starten ze dan en waar stoppen ze de stopwatch...dat vraag ik me wel eens af, maargoed is nu niet aan de orde.
Bridge to Gantry - Standaard voor het timen van de rondetijd tijdens Touristenfahrten. De tijd wordt hierbij gestart onder de Antoniusbrücke ('bridge') en gestopt onder de metalen brug aan het begin van de Döttinger-Höhe ('gantry'). Wordt vaak afgekort tot 'BTG'. Let op: het timen van rondetijden tijdens Touristenfahrten wordt sterk afgeraden!
van
http://www.nurburgring.nl/forum/viewtopic.php?p=51520
Geplaatst: 12 aug 2007, 12:49
door Hielke
Je kunt het klokken beter aan iemand buiten de auto overlaten Rene.
Mocht het je ooit nog lukken met een werkende auto

op Zandvoort te verschijnen dan zou ik gewoon relaxt wat rondjes gaan rijden. Als ik lees hoe secuur jij met je auto omgaat dan vloekt het circuitrijden toch enigzins met je huidige stijl en het exclusieve van je auto. Er zijn plenty mensen die er tijdens een eerste circuit evenement achter komen dat het circuitrijden toch niet dat is wat ze ervan verwacht hadden. Te intens, te riskant, te bruut op de auto, te saai

, whatever. Geeft helemaal niks, er zijn vele manieren om je autoliefhebberij te beleven.
Geplaatst: 12 aug 2007, 12:54
door Topfuel
Gewoon zorgen dat je alles op de film hebt staan en dan achteraf de stopwatch erbij...