Verkiezingen 2023; wie wordt de volgende minister-president ?
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Verkiezingen 2023; wie wordt de volgende minister-president ?
Volgens mij heeft de VVD daags vooraf gezegd niet onder Wilders te willen regeren.
Alleen werd niet verwacht dat Wilders zou winnen en dit dus realiteit zou worden.
Alleen werd niet verwacht dat Wilders zou winnen en dit dus realiteit zou worden.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Deze is ook 'mooi'. Hoe langer ik er over nadenk, maar met de beste wil van de wereld...
...de agressie komt uiteindelijk altijd tóch van links
...de agressie komt uiteindelijk altijd tóch van links
-
Maar als ze zelf hadden gewonnen, dan wel.....Bram schreef: 25 nov 2023, 09:38 Volgens mij heeft de VVD daags vooraf gezegd niet onder Wilders te willen regeren.
Dus help je het land nog verder onderuit door de formatie te dwarsbomen?
Je kan een boel roepen, maar dat doen de politiek allemaal.
Aan Wilders kan je wat dat betreft een voorbeeld nemen, die pakt z'n rol gelijk goed op wmb.
-
Yesilgoz speelt hard to get om zo premier te worden en dat lukt haar denk ik. Formeren is onmogelijk zonder de VVD.
Of ze zet enkel in op de lange termijn, in de hoop dat NSC en PVV instorten en dat zij dan mooi alle rechtse stemmen kan claimen terwijl ze een links immigratiebeleid voeren. Dat lukte de VVD eerder ook goed.
Dat of nu eindelijk het rechtsere beleid invoeren waar de VVD al zo lang mee goede sier maakt maar eigenlijk toch niet wil?
Punt is wel dat NSC vooral CDA-centrumgedachtegoed (icm fatsoenlijk bestuur) lijkt dus zo`n goede combinatie niet met de VVD die met beiden niets op heeft.
Echt raar vind ik VVDminister van Nieuwenhuizen die opeens overstapt naar de lobbyclub bij haar eigen ex-ministerie en al die andere politici die vooral de lobby`ers ontvangen ipv onafhankelijk het land te besturen tgv de burgers. Of bij alle instituties (EU, Vakbond, Raad van State, burgermeesterschap, etc) ongekozen hun weggestemde beleid alsnog doorvoeren.
Of ze zet enkel in op de lange termijn, in de hoop dat NSC en PVV instorten en dat zij dan mooi alle rechtse stemmen kan claimen terwijl ze een links immigratiebeleid voeren. Dat lukte de VVD eerder ook goed.
Dat of nu eindelijk het rechtsere beleid invoeren waar de VVD al zo lang mee goede sier maakt maar eigenlijk toch niet wil?
Punt is wel dat NSC vooral CDA-centrumgedachtegoed (icm fatsoenlijk bestuur) lijkt dus zo`n goede combinatie niet met de VVD die met beiden niets op heeft.
Nawijn, was zo`n rare vent dat hij voor een achteruitgang in salaris minister werd ipv zn topambtenaren gouden vertrekregeling .. Hoe dom kan je zijn, voor meer lekker heel de dag vrij om in BMW`s te rijden.Elise schreef: 24 nov 2023, 16:41BIJ1, dat was nou echt een vreemde partij met vreemde mensen.Knot schreef: 24 nov 2023, 13:02 Die hele PVV is natuurlijk een vreemde partij, aparte mensen etc... maar NL geeft gewoon aan dat er wat moet gebeuren en geen enkele andere partij speelt daarop in (helaas).
Verder komen er in iedere partij wel vreemde snoeshanen voorbij.
Nawijn is daar een mooi voorbeeld van![]()
Echt raar vind ik VVDminister van Nieuwenhuizen die opeens overstapt naar de lobbyclub bij haar eigen ex-ministerie en al die andere politici die vooral de lobby`ers ontvangen ipv onafhankelijk het land te besturen tgv de burgers. Of bij alle instituties (EU, Vakbond, Raad van State, burgermeesterschap, etc) ongekozen hun weggestemde beleid alsnog doorvoeren.
Laatst gewijzigd door Bombadil op 25 nov 2023, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Derksen zegt al tijden dat hij op NSC zou gaan stemmen en na het stemmen dat ook bevestigd. Het was vd Gijp en, volgens mij, Hendriks die VVD hebben gestemd en hier niet blij mee waren.350 Z schreef: 25 nov 2023, 09:30 Gisteren bij vandaaginside waar gijp en derksen vvd hadden gestemd en nu eveneens zeggen hadden we dit geweten dan hadden we nooit vvd gestemd maar nsc.
- Arthur
Nee, niks van gemerkt hoor. Ik heb nu al m’n 3e jonge BMW in korte tijd dat je naaien zonder glijmiddel door een politieke partij al niet meer voelt.Elise schreef: 24 nov 2023, 23:40 Zijn er hier ondertussen al VVD stemmers die het gevoel hebben dat ze, zonder glijmiddel, voor een beurt bij de BMW dealer op bezoek zijn?
Niet allemaal tegelijk
Ik weet hoe het voelt, ik had hetzelfde gevoel toen ik TEGEN stemde bij het referendum "associatieovereenkomst met Oekraïne" in 2016 en er ineens een inlegvelletje tevoorschijn werd getoverd door ome Mark.![]()
Maar idd, dit gaat nergens over als ze hun poot stijf houden. Dan stem ik wat anders de volgende keer.
- Arthur
Tja, ik vind de man een beetje een gluiperd. Althans, dat straalt hij uit voor mij. Beetje een gerofo-hoofd en de partijnaam scheelt maar 1 letter met een andere (wat oudere) partijElise schreef: 25 nov 2023, 08:25 Een stem op Omtzigt is meer dan prima in mijn ogen en de beste man verdient het ook. Altijd goed ingelezen en goed geïnformeerd het debat voeren, daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen.![]()

-
Een maat van me(al 70) fervent VVDer tot op 't bot, aardig groot ondernemer vanuit nul begonnen etc, topvent, mild en alles, stemde toch maar PVV en was woedend op die 'Turk' en wat ze ons nu flikte. Nooit van hem verwacht. Ik denk dat dit voor vele (ex)VVDers geldt.
Let wel: Daar hoor ik ook bij. Als de omslag naar realistisch rechts er ooit were gaat komen ben ik de eerste die weer VVD stemmen gaat.
Let wel: Daar hoor ik ook bij. Als de omslag naar realistisch rechts er ooit were gaat komen ben ik de eerste die weer VVD stemmen gaat.
-
Rutte zal wel eerst dat NAVO baantje moeten krijgen. Als zijn partij, ook al is ie zelf inmiddels opgestapt, met Wilders gaat regeren is dat wel een smet op z'n imago in deze (voor hem) belangrijke periode. Hij zal na zijn aftreden Dilan wel naar voren hebben geschoven, dan mag zij nu iets terug doen (de zoveelste persoon die hij voor de trein duwt, zou je haast kunnen zeggen). Als hij die baan al had gekregen was het vast anders. Dilan is ook wel weer vervangbaar als het echt slecht uitpakt voor haar.
-
Een maand geleden dacht ik daar anders over, maar Dilan mag wat mij betreft meteen verdwijnen.
- 350 Z
1 ding weten we nu dus wel de VVD geeft niks om het volk maar alleen om zichzelf.
-
https://www.buttkicken.nl/briefje-van-j ... temmers-2/350 Z schreef: 25 nov 2023, 12:09 1 ding weten we nu dus wel de VVD geeft niks om het volk maar alleen om zichzelf.
- JP
Dat beeld heb ik ook wel van hem, beetje een twijfelaar en nietszeggend. Het had geen maand later moeten zijn die verkiezingen want dan waren die 20 zetels ook grotendeels verdampt.Arthur schreef: 25 nov 2023, 11:14Tja, ik vind de man een beetje een gluiperd. Althans, dat straalt hij uit voor mij. Beetje een gerofo-hoofd en de partijnaam scheelt maar 1 letter met een andere (wat oudere) partijElise schreef: 25 nov 2023, 08:25 Een stem op Omtzigt is meer dan prima in mijn ogen en de beste man verdient het ook. Altijd goed ingelezen en goed geïnformeerd het debat voeren, daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen.![]()
Nee, mijn sympathie heeft ‘ie niet. Hoe goed ingelezen en geïnformeerd hij ook idd is.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
-
-
Hier ook inderdaad:
https://www.weforum.org/publications/renew-europe/
https://www3.weforum.org/docs/Renew_Eur ... t_2018.pdf
Edit , ook niet onbelangrijk
Bekijk dit bericht op Facebook https://www.dagelijksestandaard.nl/poli ... X6KaukiA5U
https://www.weforum.org/publications/renew-europe/
https://www3.weforum.org/docs/Renew_Eur ... t_2018.pdf
Edit , ook niet onbelangrijk
-
Dat hele Renew & ALDE, waarin VVD en D66 samen optrekken, is toch niets nieuws?
En dat we vanuit de EU geregeerd worden mag toch ook niemand meer verbazen?
Maar goed dat het onder de aandacht komt, wellicht dat ik meer medestanders krijg in mijn standpunt dat we uit de EU moeten.
En dat we vanuit de EU geregeerd worden mag toch ook niemand meer verbazen?
Maar goed dat het onder de aandacht komt, wellicht dat ik meer medestanders krijg in mijn standpunt dat we uit de EU moeten.

- 350 Z
Een stem op de VVD is dus inderdaad een stem op D66. VVD kiezers zijn dus echt belazerd want het gros weet dit dus echt niet.
-
OnlineMartijn_bmw
^^ dit was mij idd niet bekend.
-
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Onvoorstelbaar ook weer dat een partij iemand vooruitschuift die verdacht wordt van fraude en waartegen een aangifte loopt. Terecht of onterecht, je hebt gewoon keihard de schijn tegen en dus kun je op dit moment niet zo'n rol vervullen. Had hijzelf én de PVV ook moeten beseffen.
- Knot
Of het is ook weer onderdeel van een (ander) spelletje?
Ik ken de regels niet verder maar dat je niet 2x hetzelfde "nee" mag verkopen tegen verschillende verkenners ofzo. Sta nergens meer van te kijken in dit idiote land.
Ik ken de regels niet verder maar dat je niet 2x hetzelfde "nee" mag verkopen tegen verschillende verkenners ofzo. Sta nergens meer van te kijken in dit idiote land.
- 350 Z
https://twitter.com/beschuit_p/status/1 ... et%3DTweet
Via de NOS
En nog eentje ter info, zeer interessant
https://x.com/nickynicky78/status/17284 ... 22810?s=20
Via de NOS
En nog eentje ter info, zeer interessant
-
Dat staat uitgebreid beschreven in een stuk van FTM350 Z schreef: 27 nov 2023, 11:10 En nog eentje ter info, zeer interessant
https://www.ftm.nl/artikelen/het-rode-v ... n-yesilgoz
https://archive.is/jrEKb
- 350 Z
Komt er dus kort gezegd op neer dat onze Dilan de kiezer gewoon keihard voor de gek heeft gehouden met haar praatjes zoals het een goed VVD'er betaamt.