
Smart Roadster
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Dat was met de Brabus dan, neem ik aan?Mark Nauta schreef:Ik haalde je 2 weken geleden op de A20 nog in, je trok hem heerlijk open toen je de bocht nam naar de A16, heerlijk gezicht hoe die auto over de snelweg knalt. Volgende keer even zwaaien Staphane
Dan heb ik je niet gezien, Mark, sorry. Volgende keer zal ik beter opletten

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ja klopt, was met de Brabus.Stéphane schreef:Dat was met de Brabus dan, neem ik aan?Mark Nauta schreef:Ik haalde je 2 weken geleden op de A20 nog in, je trok hem heerlijk open toen je de bocht nam naar de A16, heerlijk gezicht hoe die auto over de snelweg knalt. Volgende keer even zwaaien Staphane
Dan heb ik je niet gezien, Mark, sorry. Volgende keer zal ik beter opletten
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Zo! Vandaag mijn roadster weer gezien. De motor ligt er inmiddels uit en hij wordt morgen uit elkaar gehaald. Dan wordt hij donderdag weer in elkaar gezet met de nieuwe spullen er in. De drijfstangen bleken niet vernieuwd te hoeven worden, op advies van een specialist op dat gebied. Ze worden nu voorzien van een andere bout aan de bovenkant (ik weet niet precies hoe dat heet) en ze worden ge-shotpeened. Daarna worden ze dan gebalanceerd op de krukas.
Nu de intercooler meegenomen, want die moet ik waarschijnlijk opsturen naar Forge om een R5 GT Turbo IC pas te laten maken voor mijn roadster. Eventueel is een 2e hands GTT IC een alternatief, maar ik denk dat ik meteen voor een nieuwe Forge ga.
Als het goed is wordt de motor dan donderdag weer in elkaar gezet en het is de bedoeling om dat ook te filmen cq. foto's ervan te maken.
Hier nog wat foto's van hoe hij er nu bijstaat:
[img:800:533]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/roadtun1.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/roadtun2.jpg[/img]
Motor is dus nieuw en het subframe gaat nog behandeld worden.
Met betrekking tot het schade verhaal heb ik het een en ander ook gefotografeerd en daarover ga ik morgen in overleg met mijn dealer. Die moet dat dan regelen met de schadehersteller.
Nu de intercooler meegenomen, want die moet ik waarschijnlijk opsturen naar Forge om een R5 GT Turbo IC pas te laten maken voor mijn roadster. Eventueel is een 2e hands GTT IC een alternatief, maar ik denk dat ik meteen voor een nieuwe Forge ga.
Als het goed is wordt de motor dan donderdag weer in elkaar gezet en het is de bedoeling om dat ook te filmen cq. foto's ervan te maken.
Hier nog wat foto's van hoe hij er nu bijstaat:
[img:800:533]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/roadtun1.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/roadtun2.jpg[/img]
Motor is dus nieuw en het subframe gaat nog behandeld worden.
Met betrekking tot het schade verhaal heb ik het een en ander ook gefotografeerd en daarover ga ik morgen in overleg met mijn dealer. Die moet dat dan regelen met de schadehersteller.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Net de intercooler opgestuurd naar Forge. Vanmorgen nog even een keer telefonisch overlegd en ze gaan dus een R5 GTT intercooler pas maken voor de roadster. Ik hoop dat ze een beetje opschieten, maar de man aan de telefoon zei al dat er wel iets te regelen viel. Motor gaat er eind van de week weer terug in, dus dan is de IC wel nodig om de rollenbank op te kunnen 

-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Mijn tuner heeft helaas te weinig tijd gehad deze week, dus het loopt wat vertraging op. Ik had er al rekening mee gehouden, dus wat dat betreft geen probleem. Maandag even bellen over de intercooler, die hebben we toch eerst nodig. Motor kan er al wel terug in ondertussen (met de rest van de spullen), maar dan moeten we toch wachten voordat we de rollenbank op kunnen.
Nog even geduld dus
Nog even geduld dus

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Ik wacht met smart (leuke woordspelingStéphane schreef:Mijn tuner heeft helaas te weinig tijd gehad deze week, dus het loopt wat vertraging op. Ik had er al rekening mee gehouden, dus wat dat betreft geen probleem. Maandag even bellen over de intercooler, die hebben we toch eerst nodig. Motor kan er al wel terug in ondertussen (met de rest van de spullen), maar dan moeten we toch wachten voordat we de rollenbank op kunnen.
Nog even geduld dus


- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Zucht
Nu inmiddels al weer bijna een maand verder. Intercooler was gisteren binnen gekomen in Heemskerk, bij mijn tuner. Bleek dat Forge én de buizen verkeerd om (hoek richting kern van intercooler i.p.v. naar buiten) en de verkeerde diameter had gemonteerd. Intercooler gaat morgen dus weer terug die kant op om het wel goed te maken. En dat terwijl ik notabene mijn eigen intercooler naar hen had opgestuurd om die na te maken. Onvoorstelbaar
Maar goed, ze gaan het oplossen. Qua tijd maakt het nu ook niet meer uit, want de drijfstangen die ook 4 weken geleden klaar zouden zijn zijn óók nog niet klaar.
Ik was eigenlijk van plan pas weer wat te gaan melden als hij inderdaad klaar is, maar ik vermoed dat dat nog wel even gaat duren. En dat terwijl hij nu al 2 maanden daar staat. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen...

Nu inmiddels al weer bijna een maand verder. Intercooler was gisteren binnen gekomen in Heemskerk, bij mijn tuner. Bleek dat Forge én de buizen verkeerd om (hoek richting kern van intercooler i.p.v. naar buiten) en de verkeerde diameter had gemonteerd. Intercooler gaat morgen dus weer terug die kant op om het wel goed te maken. En dat terwijl ik notabene mijn eigen intercooler naar hen had opgestuurd om die na te maken. Onvoorstelbaar

Maar goed, ze gaan het oplossen. Qua tijd maakt het nu ook niet meer uit, want de drijfstangen die ook 4 weken geleden klaar zouden zijn zijn óók nog niet klaar.
Ik was eigenlijk van plan pas weer wat te gaan melden als hij inderdaad klaar is, maar ik vermoed dat dat nog wel even gaat duren. En dat terwijl hij nu al 2 maanden daar staat. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen...
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Vandaag maar weer eens gaan kijken. Ik word er nog niet echt vrolijk van. Probleem is nu de intercooler (zie hierboven) en drijfstangbouten. Beiden laten nu al 4 weken op zich wachten. Vandaag duidelijk gemaakt dat mijn geduld nu een beetje op begint te raken en dat werd ook onderkend. Intercooler is onderweg en hopelijk deze keer goed. De drijfstangbouten gaan ze volgende week achteraan, hopelijk met het resultaat dat de leverancier gaat leveren. Dit is hoe hij er nu bij staat.Maik schreef:![]()
Balen Stephane... geduldig blijven is inderdaad het enige wat je kan doen...
Ik zit zelf al een jaar te wachten op de ITB-kit voor de speedster, en dat schiet ook maar niet op. Maar ik MOET het hebben, dus wacht ik nog maar een half jaartje
De motor in onderdelen, onderblok ligt bij dezelfde toko als waar de drijfstangen (shotpeened) en krukas (gebalanceerd) liggen:
[img:800:600]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/DSC00366.JPG[/img]
De lege achterbrug:
[img:800:600]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/DSC00367.JPG[/img]
En een manke roadster die alleen als trapauto gebruikt kan worden:
[img:800:600]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/DSC00368.JPG[/img]
[img:800:600]http://www.8200rpm.com/gallery/stephane/DSC00369.JPG[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Mijn god, wat een prutsers lopen er op deze wereld rond
Deze week druk bezig geweest om de mensen die het zouden moeten regelen maar zelf eens aan te gaan sturen. Lijkt gvd wel alsof het overal hetzelfde is.
Motor ligt dus al 6 weken uit elkaar. Drijfstangen waren ondertussen al geshotpeened en het wachten was op sterkere drijfstangbouten. Niets moeilijks aan, zou je denken.
Leverancier van mijn tuner had bij ARP bouten besteld, althans dat was de boodschap. Zodoende heb ik zelf dus met ARP in de VS contact opgenomen of bij hen iets bekend was van een bestelling. Niet dus. Maar wel geholpen daar. Vervolgens doorgezet naar de Engelse vertegenwoordiger van ARP. Na na- en aanjagen door mij heeft de leverancier (naam noem ik maar even niet) toen contact opgenomen met de Engelse ARP man.
Blijkt in eerste instantie dat ze de verkeerde maat bouten al besteld hadden. Hoe dom kun je zijn... Vervolgens blijkt dat de maat die het wel is, 6,5M of zoiets, niet leverbaar is. Daarop heb ik de simpele opdracht gegeven: "Hoe je het regelt, regel je het, maar zorg dat het goedkomt."
Alternatief is nu een M7, maar daarvoor moeten de drijfstangen dus aangepast worden op die boutmaat. Omdat dit soort van 'experimenteel' is moet daar dus een drijfstang voor opgeofferd worden. Via mijn tuner dus nu geregeld dat dat gaat gebeuren, maar of het allemaal gaat lukken is nog maar de vraag. Verkeerd, scheef of afwijkend schroefdraad is einde oefening wat dat betreft. Da's verhaal één. En alleen omdat ik er nu zelf deze week redelijk intensief achteraan gegaan ben is er überhaupt nog wat over te melden. Anders had ik tot Sint Juttemis kunnen gaan wachten.
Vervolgens dan de intercooler. Die was eerst verkeerd door Forge aangeleverd. Ding weer terug laten sturen met de juiste specificaties erbij. Ook inmiddels 3 weken geleden. Ook daar maar eens achteraan gebeld. Blijkt dat ze nog steeds de juiste specificaties niet weten. Bellen of mailen dan maar? Nee, 'tuurlijk niet. We wachten wel af tot er iemand gaat bellen. Ook dat moet nu nog geregeld worden, omdat ik zelf ook niet over mijn intercooler beschik om de juiste afmetingen en hoek van de in/uitlaatbuizen en montageplaatsen door te geven. Nu is de IC op zich geen kritisch onderdeel, in tegenstelling tot de drijfstangen, dus dat kan nog wel even wachten.
Zo blijkt maar weer, het interesseert ze allemaal geen ene donder en ik zit er dus 'vol vertrouwen' op te wachten dat anderen hun werk goed doen.
Moest het even van me af schrijven, want ik ben hier echt in ver gevorderde stadium van pissed off over.

Deze week druk bezig geweest om de mensen die het zouden moeten regelen maar zelf eens aan te gaan sturen. Lijkt gvd wel alsof het overal hetzelfde is.
Motor ligt dus al 6 weken uit elkaar. Drijfstangen waren ondertussen al geshotpeened en het wachten was op sterkere drijfstangbouten. Niets moeilijks aan, zou je denken.
Leverancier van mijn tuner had bij ARP bouten besteld, althans dat was de boodschap. Zodoende heb ik zelf dus met ARP in de VS contact opgenomen of bij hen iets bekend was van een bestelling. Niet dus. Maar wel geholpen daar. Vervolgens doorgezet naar de Engelse vertegenwoordiger van ARP. Na na- en aanjagen door mij heeft de leverancier (naam noem ik maar even niet) toen contact opgenomen met de Engelse ARP man.
Blijkt in eerste instantie dat ze de verkeerde maat bouten al besteld hadden. Hoe dom kun je zijn... Vervolgens blijkt dat de maat die het wel is, 6,5M of zoiets, niet leverbaar is. Daarop heb ik de simpele opdracht gegeven: "Hoe je het regelt, regel je het, maar zorg dat het goedkomt."
Alternatief is nu een M7, maar daarvoor moeten de drijfstangen dus aangepast worden op die boutmaat. Omdat dit soort van 'experimenteel' is moet daar dus een drijfstang voor opgeofferd worden. Via mijn tuner dus nu geregeld dat dat gaat gebeuren, maar of het allemaal gaat lukken is nog maar de vraag. Verkeerd, scheef of afwijkend schroefdraad is einde oefening wat dat betreft. Da's verhaal één. En alleen omdat ik er nu zelf deze week redelijk intensief achteraan gegaan ben is er überhaupt nog wat over te melden. Anders had ik tot Sint Juttemis kunnen gaan wachten.
Vervolgens dan de intercooler. Die was eerst verkeerd door Forge aangeleverd. Ding weer terug laten sturen met de juiste specificaties erbij. Ook inmiddels 3 weken geleden. Ook daar maar eens achteraan gebeld. Blijkt dat ze nog steeds de juiste specificaties niet weten. Bellen of mailen dan maar? Nee, 'tuurlijk niet. We wachten wel af tot er iemand gaat bellen. Ook dat moet nu nog geregeld worden, omdat ik zelf ook niet over mijn intercooler beschik om de juiste afmetingen en hoek van de in/uitlaatbuizen en montageplaatsen door te geven. Nu is de IC op zich geen kritisch onderdeel, in tegenstelling tot de drijfstangen, dus dat kan nog wel even wachten.
Zo blijkt maar weer, het interesseert ze allemaal geen ene donder en ik zit er dus 'vol vertrouwen' op te wachten dat anderen hun werk goed doen.
Moest het even van me af schrijven, want ik ben hier echt in ver gevorderde stadium van pissed off over.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Ik ben het ook helemaal met je eens.
Vervelende is alleen dat ik mensen vraag om iets te regelen en als ik dan alsnog alles zelf moet gaan bedenken had ik het ook niet uit hoeven te besteden. Het treurige hieraan is dat je zelf nu ook nog met een oplossing moet komen in plaats van dat ze daar zelf een oplossing voor gaan verzinnen.
Het lijkt er tegenwoordig op dat echt vakwerk steeds zeldzamer wordt. Ik had het er vandaag nog met Francisco over. Aan mensen zoals Dick zou ik bijvoorbeeld graag werk uitbesteden. Als voorbeeld even bedoeld., niet alleen omdat ik hem persoonlijk ken (en zijn bedrijf moet trouwens hier ook nog een vloer leggen, maar dat terzijde). Mensen die weten hoe belangrijk je het vindt en welke kwaliteitseisen je ergens aan stelt. Goed genoeg is niet genoeg, zegmaar.
En dan dus niet een setje prutsers die het er allemaal maar een beetje bij doen voor de lol en maar hopen dat het goedkomt. En ik besteed er ook best geld aan, want achteraf gezien had ik voor hetzelfde geld meer dan gemakkelijk ook een Elise kunnen kopen. Was ik misschien beter af geweest...sterker nog, ik heb deze week op het punt gestaan om er alsnog eentje te gaan kopen maar ik heb mijzelf tegen kunnen houden.
Vervelende is alleen dat ik mensen vraag om iets te regelen en als ik dan alsnog alles zelf moet gaan bedenken had ik het ook niet uit hoeven te besteden. Het treurige hieraan is dat je zelf nu ook nog met een oplossing moet komen in plaats van dat ze daar zelf een oplossing voor gaan verzinnen.
Het lijkt er tegenwoordig op dat echt vakwerk steeds zeldzamer wordt. Ik had het er vandaag nog met Francisco over. Aan mensen zoals Dick zou ik bijvoorbeeld graag werk uitbesteden. Als voorbeeld even bedoeld., niet alleen omdat ik hem persoonlijk ken (en zijn bedrijf moet trouwens hier ook nog een vloer leggen, maar dat terzijde). Mensen die weten hoe belangrijk je het vindt en welke kwaliteitseisen je ergens aan stelt. Goed genoeg is niet genoeg, zegmaar.
En dan dus niet een setje prutsers die het er allemaal maar een beetje bij doen voor de lol en maar hopen dat het goedkomt. En ik besteed er ook best geld aan, want achteraf gezien had ik voor hetzelfde geld meer dan gemakkelijk ook een Elise kunnen kopen. Was ik misschien beter af geweest...sterker nog, ik heb deze week op het punt gestaan om er alsnog eentje te gaan kopen maar ik heb mijzelf tegen kunnen houden.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Even vanaf de andere kant. Het is niet altijd even makkelijk om het een klant naar de zin te maken, maar het is wel makkelijk om een klant op de hoogte te houden van ontwikkelingen. Ook al zijn deze niet altijd positief. Naar mijn ervaring is het inderdaad wel zo dat veel bedrijven vergeten hoe belangrijk die ene deal voor de klant is. Ander probleem is het scheppen van verwachtingen. Blijf eerlijk en maak geen beloftes die je niet kan nakomen.
Het is echt heel jammer dat het zo loopt Stephane
.
Het is echt heel jammer dat het zo loopt Stephane

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bimmer M en 14 gasten