E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
allen

Bericht door allen » 19 jul 2007, 20:46

Oh, oh, oh... Was toch gewoon gelijk naar Bas Roos gegaan ghehe :wink:

Zonder dollen, succes met de wagen want je hebt al aardig wat meegemaakt heb ik het idee.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 19 jul 2007, 20:48

Sodemieter!!,wat een ellende zeg! Nou,ik ben benieuwd hoe lang dit weer gaat duren.
Gelukkig weet je de juiste wegen te bewandellen, en dan maar hopen op het beste.Ik maak ook veel mee bij Renault,maar dit verhaal slaat echt alles,dit kan toch niet?
Wat een waardelose organisatie daar bij die dealer.
Hij zou zich diep,heel diep moeten schamen.
Nou,nogmaals suuk6 met alles.

(Zou de Beemer in de tussentijd ff schorsen :wink: )

Joop

Bericht door Joop » 19 jul 2007, 21:42

Lekker bericht zeg... :evil:

Je hebt gelijk dat je het hard speelt, dit mag gewoon niet gebeuren.

RVV

Bericht door RVV » 19 jul 2007, 23:09

Het is dat het mijn dagelijkse werk is, en dat ik weet hoe eea werkt. Maar dit is wel tekenend voor de BMW-organisatie zeg.....
nou inderdaad, geluk bij een ongeluk.. mij zouden ze als een mak schaap slachten :roll:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 jul 2007, 09:07

Sjongejonge zeg, vind het echt kut voor je Fab. Nou ja, als er iemand is die weet hoe dit 'gevecht' met de dealer moet worden opgelost dan ben jij het wel, je zult het wel vaker meemaken.

Succes!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 jul 2007, 09:48

Rico v Velzen schreef:
Het is dat het mijn dagelijkse werk is, en dat ik weet hoe eea werkt. Maar dit is wel tekenend voor de BMW-organisatie zeg.....
nou inderdaad, geluk bij een ongeluk.. mij zouden ze als een mak schaap slachten :roll:
Dat id had ik ook al bij mezelf.

Maar is het niet zo bij elk merk en/of dealer dat ze onder garantiereparaties uit willen komen. Zeker als het een auto betreft die niet door hen geleverd en onderhouden is.
Bij mijn Focus had ik ook iets en de dealer in Emmen wilde niet links- of rechtsaf.
Nu ben ik dus bij de Ford dealer in Hoogeveen (ook de Mondeo daar besteld), voorlopig niets dan lof :wink:

Fabian

Bericht door Fabian » 20 jul 2007, 10:24

Zojuist contact gehad met de dealer. Die zet zijn hakken volledig in het zand. :twisted:

Het onderste distributiedeksel is aangesloten op de koppaking. Bij demontage is gebleken dat ze het niet kunnen terugmonteren zonder dat er een lekkage zal ontstaan. Dus netjes aangegeven dat ze mij hiervoor hadden moeten waarschuwen, zijn ze het niet mee eens. Ik heb het niet over €100 extra, maar €1600 extra. Vinden ze geen verschil maken. Tevens zegt hij (en dat is echt zwaaaar laag bij de grond) dat ik hem al ergens anders had aangeboden voor dit probleem, dus dat ik hem daar maar moet aanbieden. Deze opmekring kan dus echt niet! :evil: Ik ben netjes gebleven, doch direct (zoals het hoort mijns inziens). Ik ga dit in het volgende contact escaleren naar de aftersales-manager, want met de receptionist komt ik er niet uit. Hij doet zelfs niet eens een handreiking.

Zodadelijk nog even contact hebben met de Europlus, want die geven aan de dealer aan dat ze het recht hebben de auto te laten reppen bij de verkopende dealer. Staat nergens in de voorwaarden die ik gisteren nog een 100% heb doorgespit. Dus daarover dadelijk maar eens contact met de Europlus, en wanneer ze de auot willen komen halen :wink: Wat ze dus niet zullen doen natuurlijk. Van mij mogen ze een expert sturen (van de DEKRA) die eea beoordeeld, ik zal me daar wel aan binden als zij dat ook doen. In dat geval ben ik van de verantwoordelijkheid af, en is de dealer van de verantwoordelijkheid af. Beste oplossing dus. Ben benieuwd.....

to be continued!

Arthur

Bericht door Arthur » 20 jul 2007, 10:35

Pfff, houd ons op de hoogte :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jul 2007, 11:08

damn zeg...wat een ellende, ik zou al lang de gedachten krijgen van ik steek dat ding in de fik, nooit doen natuurlijk maar wel zo snel mogelijk er vanaf willen omdat mijn koppie dat niet aan zou kunnen pfff sterkte kerel :!:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 jul 2007, 11:39

Anders dreigen met je rechtsbijstand/advocaat (als je die hebt), vinden ze vaak ook niet zo leuk...

Fabian

Bericht door Fabian » 20 jul 2007, 11:50

Arthur schreef:Pfff, houd ons op de hoogte :wink:
bij deze :P

Net gebeld met de Europlus, een goed open en eerlijk gesprek gehad. (en dat met een Duitser :wink: )

Zij geven idd geen accoord meer omdat de dealer (net als mijn mening) een verkeerde totaal diagnose heeft gestelt. Ze vertrouwen het niet meer. De verkopende dealer is de daadwerkelijk garantie-gever, Eurplus is alleen de afwikkelende partij. De Duitse dealer heeft het voorrecht om te zeggen de repratie te willen uitvoeren (ik kan dit overigens niet zo letterlijk in de voorwaarden vinden) Ik heb netjes aangegeven dat ik als klant nu dus een probleem heb omdat de auto niet rijdbaar is. Ik kan niet naar Duitsland. Ze geven aan altijd ruimhartig te zijn geweest met accoord te verlenen, en dat klopt ook. Ze hebben nu alleen een verbod gekregen om verder accoord te verlenen voor welke reparatie dan ook. Ik moet me vanaf nu altijd wenden tot de verkopende dealer en daar de reparatie laten uitvoeren.

Lastig, maar ik begrijp het wel.

Ik heb gevraagd of hij een expert wil inschakelen waar wij ons allemaal aan verbinden. Dit willen ze niet doen, het enige wat mogelijk is is naar de verkopende dealer gaan. Ze willen de kosten niet maken, ik heb aangeboden deze te betalen, dat doen ze niet. Zelf een expert inschakelen kan, maar dan moet ik maar zien waar ik terrecht kom. Uiteindelijk zal ik door naar de verkopende dealer moeten, dus schiet er weinig mee op.

OK, duidelijk verhaal, ben netjes te woord gestaan. Ik begrijp hun standpunt.

Ik moet er nu dus met de dealer zien uit te komen, of er zeer kostenvoordelig voor zien te zorgen dat mn niet rijdbare auto in Duitsland komt. Nu maar eens even wat relaties gaan bellen die daarvoor kunnen zorgen en vragen wat het me kost. Het uiteindelijke kostenplaatje zal bepalen wat ik ga doen.

EN met de dealer ga ik dadelijk weer verder.

Fabian

Bericht door Fabian » 20 jul 2007, 11:59

GTRene schreef:damn zeg...wat een ellende, ik zou al lang de gedachten krijgen van ik steek dat ding in de fik, nooit doen natuurlijk maar wel zo snel mogelijk er vanaf willen omdat mijn koppie dat niet aan zou kunnen pfff sterkte kerel :!:
Mijn gevoel over de auto veranderd hier niet door. Het probleem zit in de organistatie waar de zaken mee gedaan worden.

Auto verkopen is dus geen oplossing en de auto is ook mijn probleem niet. Met de auto ben ik dolgelukkig.

RVV

Bericht door RVV » 20 jul 2007, 12:01

Fabian de hele rotzooi passeren en klacht gelijk bij de directeur voorleggen..

Fabian

Bericht door Fabian » 20 jul 2007, 12:22

Rico v Velzen schreef:Fabian de hele rotzooi passeren en klacht gelijk bij de directeur voorleggen..
Dat zal ook zeker gebeuren.

IK sta er alleen voor de correcte weg te bewandelen en iedereen in zijn waarde te laten betreffende zijn werkzaamheden. Als de discussie grondig gevoerd is en alle argumenten op tafel liggen zal ik zeker escaleren naar de vestigings directeur. Naam en nummer liggen al klaar op mn buro :wink: Maar eerst via de lijn proberen zaken op te lossen.

Ben nu even aan het afwegen hoe ik het gesprek ga insteken. Heb er al met wat collega´s over gesproken (we doen de hele dag niet anders) en met mn leidinggevende.

RVV

Bericht door RVV » 20 jul 2007, 12:28

Ja is ook weer zo.. als ze vinden dat ze niet serieus worden genomen (die medewerkers) gaan ze ook gelijk piepen.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 jul 2007, 12:33

Lijkt voor jou idd. geen probleem met hoe ga ik hiermee om succes!!!

Arthur

Bericht door Arthur » 20 jul 2007, 12:33

Werl weer een sores zeg.
Suc6.

Fabian

Bericht door Fabian » 20 jul 2007, 14:12

Dealer is niet bereikbaar. Dus maar gemaild waar de kostenopgave blijft.

Inmiddels zelf wat rondgebeld naar andere BMW-dealers, ze zeggen dat het moet kunnen zonder de kop te demonteren, maar er idd een kans is op lekkage. Dat moet ik dus niet hebben, dus het moet vervangen worden. PUNT. Ik wil het gewoon goed hebben.

De dealer rekent €1600, heb natuurlijk even wat reparatietijden enzo erbij gezocht en mijn eigen universele garagebedrijf gebeld. Ik kan daar de koppaking laten vervangen voor €600. Kant en klaar. En dan staat de auto daar dus volledig dichtgebouwd alvorens ze eraan beginnen. Bij de dealer ligt de helft nu al los, en nog kost het €1600.....ben dus heeeeeeel benieuwd naar de opgave.

Er staat 6,8 uur voor en een koppakingsset van €300.

Ik denk dat de dealer flat-rate berekent, zonder rekening te houden met het feit dat de helft al open ligt. Dan snap ik ook dat de Eurplus zicht genaaid voelt. EN dat ik me dan genaaid voel! :evil:

In het ergste geval, als ik er met de dealer niet uit ga komen, doe ik nu het volgende: reparatie zoals gepland (€2000) door laten gaan. Afspreken dat ze geen garantie hoeven te geven op de eventuele lekkage. En dan laat ik zelf de koppaking wel vervangen bij mijn garage waar ik wel het volste vertrouwen in heb.

Fabian

Bericht door Fabian » 20 jul 2007, 14:54

Prijsopgaaf is binnen.

Gaat helemaal nergens over....ow, en het is trouwens €1600ex...dus €2000in BTW :roll:

Hij rekent 10,5 uur, terwijl ALLES al losligt. Er zou max 4 uur arbeid bij mogen komen in dat geval om de koppaking te vervangen.

Hij rekent €500 om alle tuimelaars meteen mee te vervangen. Onzin.

Ik snap de Europlus wel, dit is oplichting. Gewoon dubbele werkzaamheden rekenen. Belachelijk.

Michel P

Bericht door Michel P » 20 jul 2007, 14:57

Fijne dealer :twisted: dacht een cashcow te hebben gescoord, maar Europlus prikt er doorheen, dus probeert de dealer nu de prijs bij jou te scoren..... wat een minne streek, het is maar goed dat je het wereldje een beetje kent.

Succes met de verdere afhandeling, dat heb je namelijk wel nodig.

Michel

Mathieu

Bericht door Mathieu » 20 jul 2007, 15:01

Moet je vragen om een tongzoen en dan zeggen dat je altijd zoent als je genaaid wordt :twisted:

Arthur

Bericht door Arthur » 20 jul 2007, 15:10

Maar dit verhaal geeft wel aan dat je ook niet 100% safe zit met je Europlus garantie.
En Fabian weet er tenminste nog raad mee.
Daar sta je bv in Den Helder met je in München aangeschafte BMW en hij MOET daar gerepareerd worden.
Dus roepen dat je een import met Europlus hebt zegt niet alles.
Daar hoeven "we" ons ook niet meer blind op te staren.
Jammer.
Zeker voor jouw, Fabian.
Want er zit gewoon veel rompslomp bij waar je niet op zat te wachten...
Suc6 maar weer.

Michel P

Bericht door Michel P » 20 jul 2007, 15:12

Oneens Arthur, denk dat de dealer hier zichzelf probeert te verrijken over de rug van......maakt eigenlijk niet uit. Heeft niets met Europlus te maken.

Michel

RVV

Bericht door RVV » 20 jul 2007, 15:18

dit valt niet in de catagorie leedvermaak :cry:

Arthur

Bericht door Arthur » 20 jul 2007, 15:20

Heeft er alles mee te maken.
Hij denkt daar makkelijk aan te verdienen.
Was het een eigen geleverde auto geweest was er niets aan het handje.
Voorlopig zit fabian met z'n Europlus met de "brokken".
En als het Huisselectie was geweest was je naar de eerstvolgende dealer hier gegaan.
Is allemaal net ietsie makkelijker.
Bij mijn Focus ging het om iets in de fabrieksgarantie waar de dealer in Emmen niets aan wilde doen.
Kun je een partij moeilijk doen van hier tot tokio maar ben naar de dealer in Hoogeveen gereden (is 15 minuten :wink: ).
Alles uitgelegd en ze deden niet moeilijk.

En of het nu de dealer is of de Europlus, jij zit met het probleem.
Dat komt voor een deel ten laste van de Europlus omdat die dealer denkt... etcetc.

Plaats reactie