Arthur schreef:Pfff, houd ons op de hoogte

bij deze
Net gebeld met de Europlus, een goed open en eerlijk gesprek gehad. (en dat met een Duitser

)
Zij geven idd geen accoord meer omdat de dealer (net als mijn mening) een verkeerde totaal diagnose heeft gestelt. Ze vertrouwen het niet meer. De verkopende dealer is de daadwerkelijk garantie-gever, Eurplus is alleen de afwikkelende partij. De Duitse dealer heeft het voorrecht om te zeggen de repratie te willen uitvoeren (ik kan dit overigens niet zo letterlijk in de voorwaarden vinden) Ik heb netjes aangegeven dat ik als klant nu dus een probleem heb omdat de auto niet rijdbaar is. Ik kan niet naar Duitsland. Ze geven aan altijd ruimhartig te zijn geweest met accoord te verlenen, en dat klopt ook. Ze hebben nu alleen een verbod gekregen om verder accoord te verlenen voor welke reparatie dan ook. Ik moet me vanaf nu altijd wenden tot de verkopende dealer en daar de reparatie laten uitvoeren.
Lastig, maar ik begrijp het wel.
Ik heb gevraagd of hij een expert wil inschakelen waar wij ons allemaal aan verbinden. Dit willen ze niet doen, het enige wat mogelijk is is naar de verkopende dealer gaan. Ze willen de kosten niet maken, ik heb aangeboden deze te betalen, dat doen ze niet. Zelf een expert inschakelen kan, maar dan moet ik maar zien waar ik terrecht kom. Uiteindelijk zal ik door naar de verkopende dealer moeten, dus schiet er weinig mee op.
OK, duidelijk verhaal, ben netjes te woord gestaan. Ik begrijp hun standpunt.
Ik moet er nu dus met de dealer zien uit te komen, of er zeer kostenvoordelig voor zien te zorgen dat mn niet rijdbare auto in Duitsland komt. Nu maar eens even wat relaties gaan bellen die daarvoor kunnen zorgen en vragen wat het me kost. Het uiteindelijke kostenplaatje zal bepalen wat ik ga doen.
EN met de dealer ga ik dadelijk weer verder.