Speedster (fin...)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
HJ

Bericht door HJ » 26 feb 2008, 23:31

allen schreef:Sorry voor het misverstand HJ, was als geintje bedoeld. :oops:

Ben zelf niet zo'n voorstander van spacers. Zal het eens overwegen, maar tot nu toe stoort het me iig niet. :wink:
En ik maar denken dat Maik hier de enige is met humor...
:wink:

allen

Bericht door allen » 04 mar 2008, 18:27

Zo, weer even een tegenvallertje in hetzelfde soapverhaal. :lol:
Heb alweer begrepen dat er ontelbare dingen zijn vervangen aan het dbilas voertuigje. Tot aan een nieuwe einddemper toe. De resonantie trekt zich nergens iets van aan en gaat vrolijk verder. De auto is onderhand volledig nieuw. Vanavond zou er nog een stukje gereden worden met een niet nader te noemen persoon in de kofferbak om te kijken of ze toch kunnen vinden waar het probleem zit. Gelukkig dat ik inmiddels een extra stukje speelgoed heb. Of eigenlijk niet... Want die is inmiddels ook alweer een weekje weg om tiptop naar wens gemaakt te worden. :roll: :lol:

Ik weet alvast één iemand in de familie die zeker niet meer aan tuning begint. 8)

Tommy

Bericht door Tommy » 04 mar 2008, 21:38

wie ik?
morgen proefrit in een fabrieksorigineel hok.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 mar 2008, 00:44

Uit mekaar draaien en op marktplaats zetten :evil: :wink:

allen

Bericht door allen » 05 mar 2008, 09:00

Interesse Niels? :lol:

Heeft al een paar keer opgespeeld in m'n hoofd, maar ik zit er zo dichtbij. Zonde om niet door te gaan tot het bittere eind.

Niels

Bericht door Niels » 05 mar 2008, 17:11

TB's blijft errug mooi werk maar je komt nog twee tekort en anders moet ik ze op mijn diesel zetten :lol:

allen

Bericht door allen » 14 mar 2008, 10:39

Straks de trein naar A'dam pakken om de Speedster op te halen. Alle kleine puntjes gefixed en het toeren kan beginnen. Morgen in Oss de 2 x 150 + 16 + 2 ophalen. APK zit er inmiddels op maar de resonantie zit er nog in. Ff kijken of we door het maken van kilometers en kijken kunnen vinden waar het probleem nu in zit. Moet maar eens overwegen om de oprit opnieuw te bestraten. Kom plaats tekort nu. :lol:

Niels, heb nog nooit een diesel met itb's gehoord. Ben benieuwd hoe dat klinkt. :lol:

Maik

Bericht door Maik » 14 mar 2008, 10:46

Veel plezier met de rit terug Allen! Gelijk even langs de Nitron en ATS leverancier rijden he :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mar 2008, 11:17

allen schreef:Straks de trein naar A'dam pakken om de Speedster op te halen. Alle kleine puntjes gefixed en het toeren kan beginnen. Morgen in Oss de 2 x 150 + 16 + 2 ophalen. APK zit er inmiddels op maar de resonantie zit er nog in. Ff kijken of we door het maken van kilometers en kijken kunnen vinden waar het probleem nu in zit. Moet maar eens overwegen om de oprit opnieuw te bestraten. Kom plaats tekort nu. :lol:

Niels, heb nog nooit een diesel met itb's gehoord. Ben benieuwd hoe dat klinkt. :lol:
resonantie? vast een dun plaatje wat trilt ergens...even langs de uitlaat kijken en andere dunne plaatjes die wat kunnen raken, maar zal waarschijnlijk ergens rond de uitlaat of misschien wel in de uitlaat zitten, gewoon als ie draait overal ff aan voelen en wat aan drukken enzo. :roll: kan me ook nog een nare resonantie herinneren van de speedster maar is al een tijd terug, heb het opgelost maar weet niet meer wat het was :oops: good luck in elk geval.

extra: owja herinner me ook dat het plaatje wat de voor kap dicht houd van heel dun matteriaal is wat erg kan trillen, en de kap omhoog drukt als je hard rijd (ik ahd de turbo) en die heb ik toen verstevigd (had opel moeten doen maarja, moet ook alles zelf doen :lol: )

allen

Bericht door allen » 14 mar 2008, 11:33

:wink: Tnx for the tips Rene. Alleen heb ik dat probleem met de bmw. :lol:
Erg hardnekkig en na een jaar nog niet eruit. :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mar 2008, 12:02

allen schreef::wink: Tnx for the tips Rene. Alleen heb ik dat probleem met de bmw. :lol:
Erg hardnekkig en na een jaar nog niet eruit. :lol:
hahaha oeps :oops:
maar waar komt het weg, voor of meer van achter de bestuurder gehoord? en wat voor type enzo? owja de 318i denk ik :roll:
en wanneer hoor je het, bij wat voor toeren enz enz...

allen

Bericht door allen » 14 mar 2008, 13:07

Komt ergens van voren of het midden van de auto. De dreun is zo erg dat je eigenlijk geen richting meer kan geven aan het geluid. Vervang je het diff voor een langere of kortere dan verplaatst het gedreun zich ook nog eens in het toerengebied. Lijkt dan weer de uitlaatlijn te zijn, maar alles wat in de weg kan zitten is weggehaald. Er is zelfs getest met rijden en iemand in de kofferbak om maar te kunnen bepalen of het geluid toevallig van achteren kwam maar niets heeft nut gehad. We zien het wel. Ben al blij als het olieverbruik na de tweede rebuilt binnen de perken blijft nu.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mar 2008, 13:09

hm...strange...heb je de rubbers/steunen van de aandrijflijn al gescheckt op scheuren en uitzakking? (dus oude ophangrubbers e.d.)

allen

Bericht door allen » 14 mar 2008, 21:28

Alle rubbers en steunen zijn nieuw. :cry:
Net Jan v/d Kooi gesproken en heeft me gevraagd de auto eens langs te rijden. Dan neemt hij even een kijkje.

Na het spreken de Speedster weer meegenomen. Jas aan, tentdoek eraf en lekker terug gereden. Laatste 25 km nog ff binnendoor geprikt. Es war Super! Zelfs in het donker... 8)

Peric

Bericht door Peric » 14 mar 2008, 21:53

Is het alleen met rijden of ook als je stilstaat en toeren maakt? Want dan weet je waar je het moet zoeken. Als 'ie het niet doet als je stilstaat is het de aandrijflijn.
Maar dat zullen jullie vast wel alvast gedaan hebben, het stappenproces.
Kloteprobleem, zeker ook omdat het zo hardnekkig is.

Heb het ooit wel 's gehad met een vorige auto dat het stuur onwijs ging trillen boven de 60. Schokbrekers vervangen, nog steeds. Wiellagers vervangen, nog steeds. Wielen uiteraard bekeken, waren rond maar nog maar een keer gebalanceerd.
Toen tóch nog maar 's de achterwielen gevoeld of daar geen speling opzat. Daar was het... Het rechterachterwiel zat een bult op de band, dát was het euvel. Dus het stuur slaat bijna uit je handen, maar de achterband was naar de haaien.

Dus het kan vanalles zijn, zelfs iets wat je helemaal niet verwacht.

Succes ermee!

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mar 2008, 23:06

of een scheur in het subframe oid...hoor je ook wel eens van de 325 en 318..kijk maar eens op google, wel klote als je het niet vinden kan :lol: ik had ooit ook een auto met een elektronisch probleem ergens...op den duur kon ik hem wel in de brand steken.. :lol: uiteindelijk maar verkocht met vermelding van.

Joy

Bericht door Joy » 14 mar 2008, 23:14

Het is echt een gigantische dreun die je in de auto hoort tijdens het rijden. Eerste verdachte was destijds de Supersprint Racing. Je had er echt serieus oorpijn van zo hard is de dreun.

Maar nu die uitlaat eraf is, zit de dreun er nog steeds.

Dus als een andere bak, diff, achteras, uitlaat etc. geen oplossing geeft, wat dan ? Opties zijn nu wel een beetje op.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mar 2008, 23:20

Joy Jolliffe schreef:Het is echt een gigantische dreun die je in de auto hoort tijdens het rijden. Eerste verdachte was destijds de Supersprint Racing. Je had er echt serieus oorpijn van zo hard is de dreun.

Maar nu die uitlaat eraf is, zit de dreun er nog steeds.

Dus als een andere bak, diff, achteras, uitlaat etc. geen oplossing geeft, wat dan ? Opties zijn nu wel een beetje op.
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... id=1042518

allen

Bericht door allen » 14 mar 2008, 23:50

Subframe is het niet. Letterlijk alles was onder de auto vandaan getrokken. :wink:

@Peric: Ik heb dat nu eigenlijk nooit stilstaand getest. Alleen kan ik me niet herinneren dat ik stilstaand ooit wat irritants heb gehoord. Ik kom hier morgen op terug. :shock:
Ik heb zelf het idee dat we met z'n allen iets heel kleins en simpels over het hoofd zien. Mega-irritant want ik wil de auto gewoon een keer af hebben.
Jammer dat je zo ver weg woont. Had je graag willen laten luisteren. :lol:

RobS

Bericht door RobS » 15 mar 2008, 09:31

Gelul over die BMW heel de tijd! Doe weg dat hok en geniet van je Speedster, die rammel krijgt de nieuwe koper er gratis bij ;)

Maik

Bericht door Maik » 15 mar 2008, 09:38

*aplaus!*

Niels

Bericht door Niels » 15 mar 2008, 09:45

ik zal ff een polletje starten moet Allen de 318 afscheid nemen of houden.

Afsheid nemen:
Maik
Rob
Niels

Houden:
..

Weet niet:
Allen

:lol:

RobS

Bericht door RobS » 15 mar 2008, 10:21

Niels schreef:ik zal ff een polletje starten moet Allen de 318 afscheid nemen of houden.

Afsheid nemen:
Maik
Rob
Niels

Houden:
..

Weet niet:
Allen

[img:29:15]http://i.fok.nl/s/schater.gif[/img]

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mar 2008, 11:45

Niels schreef:ik zal ff een polletje starten moet Allen de 318 afscheid nemen of houden.

Afsheid nemen:
Maik
Rob
Niels
GTRene

Houden:
..

Weet niet:
Allen

Peric

Bericht door Peric » 15 mar 2008, 12:21

Ik zou ook zo eigenwijs zijn als Allen. Ook al zou ik er doodziek van zijn, ik MOEST en ZOU het uitvinden wat het is. Al was het maar voor m'n eigen gemoedsrust.
Waar woon je Allen? Mijn oom die een garagebedrijf heeft in Driebruggen (tussen Gouda en Woerden) heeft jaaaaren ervaring en heeft mij alles geleerd wat ik nu weet. En ik ben geen automonteur, maar kan wél veel.
Die werkt ook niet met computers maar op gevoel en gehoor. Weet ook veel van BMW, want BMW-fan.
Maar is geloof ik niet echt in de buurt.

Plaats reactie