Wat is meerwaarde van een V8 tov een 6 cilinder motor ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 22 dec 2006, 09:57

hihi

't is nooit goed precies :)

de E92M3 is oevrengineerd met z'n overbodige V8 en active steering

de Z06 is el cheapo shit, met een enkele nokkenas en bladveren...

toch eerst maar is in rijden nee?

nou breekt m'n klomp zou ik zeggen :P

Tom
Berichten: 22272
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wat is meerwaarde van een V8 tov een 6 cilinder motor ?

Bericht door Tom » 29 mei 2007, 00:06

Rico v Velzen schreef:Nee een V8 ik word er niet warm van. En ik zal nooit een auto kopen met een V8 motor erin.
Toch even een klein schopje. Na Paris Tunnelrun wil ik even melden:

Aston Martin V8 Vantage: GEWELDIG geluid. Ik weet niet of dat standaard was, maar wat klonk ie super!! En om eerlijk te zijn had ik dat nog het minst verwacht.. ik dacht namelijk dat ze redelijk beschaafd klonken. Natuurlijk, op video's met een microfoon op de uitlaat kan alles goed klinken, maar dat wil nooit veel zeggen.

Mercedes SLK55 AMG: die doet er haast niets voor onder! Gruwelijk dik geluid komt daaruit! Zo'n AMG V8 weet de juiste snaar te raken qua geluid. Mooie auto om te zien ook.

Maserati Spyder: kwijl!! wat een auto en heerlijk geluid als dat langs komt geknald!

En uiteraard de auto's van Cor en Elmar, van ver al te horen en in een tunnel klinken beide echt geweldig! (ook al heb ik Elmar bij de run zelf minder gehoord/gezien) 8)

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 29 mei 2007, 00:38

Van een 4 cilinder S2000 naar een 6 cilinder 330i zou een mooie stap zijn om nu naar een V8 te gaan :P

Tom
Berichten: 22272
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 29 mei 2007, 00:45

Hehe ach aantal cilinders maakt mij niet zo heel veel uit, vind het allemaal even mooi!! :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 mei 2007, 00:47

Tom en bedankt moet ik nu weer dit topic helemaal opnieuw inlezen :wink:

Waar ging het ook alweer over ?

:lol:

Oja V8'en zijn prachtige onderstellen voor glazen tafels.

[img:200:200]http://www.northerntool.com/images/prod ... 000_lg.gif[/img]
[img:600:505]http://www.mitchell.derbycounty.co.uk/EngineTable.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 29 mei 2007, 00:53

Moet zeggen dat die zescilinder van Kees (Flatline) zijn Z3M Coupe in combinatie met de Eisenmann uitlaat ook wel heel lekker klinkt. Daar zou ik rustig een auto met V8 blok voor laten staan.

Door de diverse tunneltjes in Friesland achter hem rijdend heb ik er toch zeer van genoten.
Uiteindelijk overstemt Harry's V10 de motor van de Z3M, maar dat mag de feestvreugde absoluut niet drukken... 8)

Robin
Berichten: 55180
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 29 mei 2007, 08:44

Stond jongstleden met Harry D. te praten bij z'n Z06. Liep stationair en hij 'deed'ff 7000 aantikken:Van de omliggende gebouwen flikkerden de dakpannen/metselwerk/dakgoten er bijna af. MAN wat een inferno, Le Mans gelijk. Over die proefrit Harry moeten we eens kortsluiten joh. :D

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Wat is meerwaarde van een V8 tov een 6 cilinder motor ?

Bericht door Tristan » 29 mei 2007, 09:09

Tom schreef:
Aston Martin V8 Vantage: GEWELDIG geluid. Ik weet niet of dat standaard was, maar wat klonk ie super!! En om eerlijk te zijn had ik dat nog het minst verwacht.. ik dacht namelijk dat ze redelijk beschaafd klonken. Natuurlijk, op video's met een microfoon op de uitlaat kan alles goed klinken, maar dat wil nooit veel zeggen.
Vind alleen dat hij onder de 4000 rpm (want dan gaat pas de bypass open) wat meer van zich mag laten horen. Ook in de auto merk je maar weinig van de inferno achter je.

Maar blijft een unieke sound! 8)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 mei 2007, 09:37

Meen dat JC ooit vertelde dat je de AM Vantage al op 2 mijl afstand kon horen aankomen........................................ :lol: :shock:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40196
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 29 mei 2007, 15:45

Rico, zo'n tafel wilde ik eerst maken voor in mn huis maar is er nooit van gekomen...

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 29 mei 2007, 15:58

Rico v Velzen schreef: Oja V8'en zijn prachtige onderstellen voor glazen tafels.

[img:200:200]http://www.northerntool.com/images/prod ... 000_lg.gif[/img]
Dat is een V6. :lol:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40196
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 29 mei 2007, 16:56

Scherp :)

Ik keek alleen naar die andere, dat was mijn bouwmodel tekening/handleiding..

Tom
Berichten: 22272
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 19 aug 2008, 17:49

Tom schreef:Ik gok dat we over een paar jaar dit topic weer omhoog kunnen schoppen met een 'zo dacht je er toen over'-opmerking :lol:
Komt ie dan he! 8) :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 aug 2008, 18:00

Tom ik ben nog steeds niet van mening veranderd, je mag me schoppen als ik ook een e9. M3 koop ;)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43100
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 19 aug 2008, 18:11

Shhhttt!!
Dat doe je over 2 a 3 jaar :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 aug 2008, 18:21

Tegen die tijd is dit draadje zomaar "opgelost" :lol: :lol: Of Tom is "opgelost" daar moet ik nog even over nadenken :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43100
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 19 aug 2008, 18:27

Hahaha, ja alles met Rico en V8 is weg.
Die magere Tom is geen probleem :wink: :mrgreen:

Als ik tegen die tijd de centen zou hebben zijn het mooie wagens om te kopen :wink:
Ga ik daarna km's maken dan koop ik de 123d wel waar ze die "boten" voor inruilen :lol: :twisted: :lol:

Tom
Berichten: 22272
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 19 aug 2008, 19:17

Rico v Velzen schreef: Of Tom is "opgelost" daar moet ik nog even over nadenken :lol:
Rico geef het gewoon toe, 't is mooi speelgoed, ook met V8 :lol: op een dag zit jij langs dre of robin in de passagiersstoel en trekken ze dat ding richting de 8000 toeren. Na wat driftjes stap je uit, loop je om die dikke knoepert heen, kijkt naar die 4 uitlaatjes.. dan ben je gewoon verkocht. Als Andre em weg doet ben je de eerste die ie moet bellen :roll:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40196
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 19 aug 2008, 20:34

Iedereen aan de V8... van Cadillac Deville tot E9x M3 :)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 19 aug 2008, 21:54

...naar het stukje sturen in de E90 M3 een tijdje terug moet ik denk ik mijn mening ook lichtelijk bijstellen...

...het 6 cylinder M-blok blijft wel mijn favoriet, maar het V8 M3 blok is wel degelijk kippenvel trekkend, zeker in het gebied van 7000 tot 8400rpm.... 8)

Robin
Berichten: 55180
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 19 aug 2008, 22:59

benoem de onderdelen:)

[img:500:384]http://farm3.static.flickr.com/2268/205 ... 8d11df.jpg[/img]

Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Bericht door Mark » 19 aug 2008, 23:17

Robin schreef:benoem de onderdelen:)

[img:500:384]http://farm3.static.flickr.com/2268/205 ... 8d11df.jpg[/img]
Zit niks geks tussen toch?

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 20 aug 2008, 01:07

Ha, die Cav;
Rico v Velzen schreef: V8'en zijn prachtige onderstellen voor glazen tafels.
[img:200:200]http://www.northerntool.com/images/prod ... 000_lg.gif[/img]
Het is een oude flathead-V8 (i.p.v. een V6), die hadden vaak gesiameesde uitlaatpoorten. Kijk maar:
http://www.northerntool.com/webapp/wcs/ ... _200326902

Overigens lees ik hier geregeld de suggestie dat de M3-V8 in wezen een M5-V10 minus twee cilinders zou zijn; volgens mij is dat te simpel gesteld omdat de V10 niet de voor een V8 'ideale' blokhoek van 90 graden heeft en de M3-V8 dacht ik wel.

Robin
Berichten: 55180
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 20 aug 2008, 07:54

Hansv: Boring(92mm)x slag(75,2mm) is bij de M 5 V10 gelijk aan de M3 V8, maar of het echt 2 cylinders eraf hakken is om van 4999cm3 naar 3999cm3 te gaan? En doh, 10 x 500cm3=5 liter en 8 x 500cm3=4 liter:)

Weet iemand iets van blokhoekverschillen V10 vs V8 bij BMW. Geen zin om te googlen:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 aug 2008, 10:50

Volgens mij zijn ze beide 90 graden......................

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten