BMW M4 Concept

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW M4 Concept

Hebben-hebben-hebben!
6
16%
Jammer, maar die varkensneus sla ik over!
14
37%
Een 435i met M Performance-pk's is wel genoeg
0
Geen stemmen
Die M's kennen we wel, het wordt tijd voor een 911
8
21%
Bel maar terug als ze met een M2 komen
4
11%
Beter dan de 1 M wordt het niet
6
16%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13431
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Tristan » 12 dec 2013, 11:47

Sperdy schreef:
Erik K. schreef:Koppel/vermogens kromme
Mooi Erik.
Maar boven de 5.500 rpm is er niets meer te halen dus .. vermogen blijft gelijk, koppel zakt in als een kaartenhuis?
:dood: :(
Volgens mij heeft het wel zin om tot 7250 rpm te gaan. Vermogen zakt pas daarna in maar dan zit je al in de redline.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Sperdy » 12 dec 2013, 11:47

Tristan schreef:Kortom, geen discussie meer dan de M3/M4 te zwaar is? Dat kan niet.... :shock:
Eens met Tristan. "We" vinden - 1.500kg agile (op de een of andere manier) dus staat op voorhand vast dat de M3/M4 agile zijn! :df: (terwijl ik denk dat het gewoon boten zijn ... :ga weg: )

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Sperdy » 12 dec 2013, 11:50

Tristan schreef:
Sperdy schreef:
Erik K. schreef:Koppel/vermogens kromme
Mooi Erik.
Maar boven de 5.500 rpm is er niets meer te halen dus .. vermogen blijft gelijk, koppel zakt in als een kaartenhuis?
:dood: :(
Volgens mij heeft het wel zin om tot 7250 rpm te gaan. Vermogen zakt pas daarna in maar dan zit je al in de redline.
Maar er komt boven de 5500 rpm geen spat meer vermogen bij, dus sneller ga je niet. En koppel heb je al helemaal niet meer .. toch?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13431
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Tristan » 12 dec 2013, 11:55

Jouw beredenering klopt niet. Bovenin de toeren lever je altijd koppel in, maar je hebt wel bij 7000 rpm het topvermogen en nog steeds rond de 400Nm. Als het vermogen ook bij 5500 rpm zou afzakken was het een ander verhaal geweest.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Snipe » 12 dec 2013, 12:03

Tristan schreef:Kortom, geen discussie meer dan de M3/M4 te zwaar is? Dat kan niet.... :shock:
Jawel. Niemand bestelt een M4 met handbak dus binnenkort gaat DF via de webshop voodoopoppetjes van de M3 DCT verkopen. 1560 kilo leeg! En dan moet je er zelf nog bij plus je zeiluitrusting en je golfset en voor je het weet zit je op 1.800 kilo. Boot!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7210
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Erik K. » 12 dec 2013, 12:11

Volgens mij gaat zo'n auto tussen de 5500-7300 juist als een malle, je hebt immers constant max. vermogen ter beschikking.
En met vermogen(gewinchtsverhouding) win je de strijd, kijk naar F1 en kijk naar b.v. de sprints die ik met mijn M3 tegen de dikke diesels heb gedaan zoals de gechipte 535d en 335d touring.
Bij een krappe 6000tpm zakt het koppel bij mijn M3 ook wat, niet veel maar toch gaat de auto juist bij >5500tpm als een gek! Terwijl het vermogen niet zo gek veel meer stijgt.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M4 Concept

Bericht door RVV » 12 dec 2013, 12:26

Robin schreef:@Rico. :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

:coffee:
owh wacht,,,, eerst even een uitlaatsysteem verbouwen en een auto die niet meer voldoet aan de keuringseisen.. dan is het goed :D

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55608
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 12 dec 2013, 12:29

Sperdy schreef:
Petrolhead Tom schreef:Overeenkomsten maken dat het een allegaartje is? Lijkt me iets te kort door de bocht Robin.
De M135i van MacBoy (is dat twinscroll N55?) voelt veel beter aan dan de N54 van een 135i (met/zonder tjip).
Ik gok wel dat die nieuwe M3 er als een dolle aan sleurt, dat is altijd leuk.
Dat zal best, maar:

Ik herinner me mijn N54 335i E90 vs mijn 335i F30 N55. En dan merk ik toch iets het afgeknepene, meer op zuinigheid gerichte minder sterke en explosieve in de N55.

Nu weer terug bij 'n ietsie ander soort N54 is dat allemaal nog veel duidelijker. Tja.

Nu heb ik misschien mazzel met de N54s? :)))

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55608
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 12 dec 2013, 12:31

RVV schreef:
Robin schreef:@Rico. :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

:coffee:
owh wacht,,,, eerst even een uitlaatsysteem verbouwen en een auto die niet meer voldoet aan de keuringseisen.. dan is het goed :D
Tja. Maar in ademnood komt ie ook niet vanaf 6000-7000 als standaard blok. Het verbetert wel met de modificatie.
Een 3.0 twinturbo is wat anders als 'n 1.6 of 2.0 turbo(in bepaalde GTIs )

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55608
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 12 dec 2013, 12:35

Sperdy schreef:
Tristan schreef:Kortom, geen discussie meer dan de M3/M4 te zwaar is? Dat kan niet.... :shock:
Eens met Tristan. "We" vinden - 1.500kg agile (op de een of andere manier) dus staat op voorhand vast dat de M3/M4 agile zijn! :df: (terwijl ik denk dat het gewoon boten zijn ... :ga weg: )
Het is inderdaad maar 200kg verschil met 'n 918. :lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M4 Concept

Bericht door RVV » 12 dec 2013, 12:41

Robin schreef:
RVV schreef:
Robin schreef:@Rico. :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

:coffee:
owh wacht,,,, eerst even een uitlaatsysteem verbouwen en een auto die niet meer voldoet aan de keuringseisen.. dan is het goed :D
Tja. Maar in ademnood komt ie ook niet vanaf 6000-7000 als standaard blok. Het verbetert wel met de modificatie.
Een 3.0 twinturbo is wat anders als 'n 1.6 of 2.0 turbo(in bepaalde GTIs )

Ik overdreef ook een ietsie pietsie :D , praktijk is toch dat je juist vanwege het koppel weer op zal schakelen (duw in de rug).?!

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29426
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Luco » 12 dec 2013, 12:42

Waar zijn de tijden van 900 kilo auto's das pas fun

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Snipe » 12 dec 2013, 12:44

Luco schreef:Waar zijn de tijden van 900 kilo auto's das pas fun
Ik weet nog een leuke Renault 5 GT Turbo te koop!

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55608
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 12 dec 2013, 12:48

RVV schreef:Ik overdreef ook een ietsie pietsie :D , praktijk is toch dat je juist vanwege het koppel weer op zal schakelen (duw in de rug).?!
Stadsverkeer en geen haast is rondkloten rond de 2-2500rpm prima en gaat ie nog als 'n speer als je gasgeeft, maar(natuurlijk) als je eeven strepen/gaten wil trekken -én un momento dado- dan trek ik 'm sowieso tot 7000 door, omdat 't kan en omdat ie met de toerenval naar de volgende versnelling in de powerband blijft zitten.

Wil je 't écht snelst weg zijn (moet je op 'n bom gaan zitten:))): ook met dit soort turbo's dan is 't verhaal naar de 7000 gewoon. Al zou ie dan wat inkakken hij komt weer in 'n mooi gebied terecht.

Luco, 900kilo. Graag, maar wel met 4 zitplaatsen, vast dak en 431pk:)

Dikgedrukt: Laat dit lezen aan 'n greenpeace treehugging mofo en ik vraag me af of hij/zij weet waar 't over gaat. :lol:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Snipe » 12 dec 2013, 12:56

Robin schreef:Wil je 't écht snelst weg zijn (moet je op 'n bom gaan zitten:))):
Maar je wil niet het snelst weg zijn. Je wil de koning van de McDonald's en de keizer van knooppunt Joure worden met de Smokey Burnout functie.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55608
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 12 dec 2013, 13:00

Snipe schreef:
Robin schreef:Wil je 't écht snelst weg zijn (moet je op 'n bom gaan zitten:))):
Maar je wil niet het snelst weg zijn. Je wil de koning van de McDonald's en de keizer van knooppunt Joure worden met de Smokey Burnout functie.
En met de boot van de admiraal kennen ze me allemaal?

Die smokey burnout functie lijkt mij iets wat een ouwe E30 325i ook al had:)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M4 Concept

Bericht door RVV » 12 dec 2013, 13:01

Snipe schreef:
Robin schreef:Wil je 't écht snelst weg zijn (moet je op 'n bom gaan zitten:))):
Maar je wil niet het snelst weg zijn. Je wil de koning van de McDonald's en de keizer van knooppunt Joure worden met de Smokey Burnout functie.
:lol:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Sperdy » 12 dec 2013, 13:27

Tristan schreef:Jouw beredenering klopt niet. Bovenin de toeren lever je altijd koppel in, maar je hebt wel bij 7000 rpm het topvermogen en nog steeds rond de 400Nm. Als het vermogen ook bij 5500 rpm zou afzakken was het een ander verhaal geweest.
Nog steeds, ik niet begrijp :) :D

Bij 5.500 heb je 431 pk
Bij 7.000 heb je 431 pk

Mij theorie is (ik geef toe, geen natuurkunde gedaan op school) dat je dus inderdaad bij 7000 rpm geen vermogens terugval hebt, maar er is ook geen acceleratie meer. Constante snelheid dus. Mijn 135i voelde ook altijd zo. Tussen de pakweg 6000-7000 rpm, ging je niet langzamer, maar ook niet sneller. Maar wel minder koppel in dat gebied. Accelereren ging harder door bij 6000 rpm te schakelen, en niet bij redline..

Mijn Spyder is anders, die moet je juist doorjagen tot aan 7400rpm (is het piekvermogen) en dan schakelen.
Laatst gewijzigd door Sperdy op 12 dec 2013, 13:34, 2 keer totaal gewijzigd.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: BMW M4 Concept

Bericht door leonard » 12 dec 2013, 13:29

Ik vind hem mooiiiii :love: :love:

Wilde voor een Alpina D3 gaan maar ga nu toch wel ernstig twijfelen....

Doe mij maar;
M3 DCT (met manhartt o.i.d behandeling)
Carbonzwart of zilverwit (weet ff niet de juist kleurnaam)
Rood leder
Privacy glass
Harmann Kardon


1 ding,,,,,, ik vind die wielen niet mooi....:-(

FF domme vraag,, Hoe werkt dat DCT? is dat een te flipperen automaat of vergelijkbaar met DSG?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Snipe » 12 dec 2013, 13:38

Dubbele koppeling, 7 versnellingen

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: BMW M4 Concept

Bericht door leonard » 12 dec 2013, 13:46

Snipe schreef:Dubbele koppeling, 7 versnellingen

Oké, vergelijkbaar dus met DSG....

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Petrolhead Tom » 12 dec 2013, 13:51

Sperdy schreef:
Tristan schreef:Jouw beredenering klopt niet. Bovenin de toeren lever je altijd koppel in, maar je hebt wel bij 7000 rpm het topvermogen en nog steeds rond de 400Nm. Als het vermogen ook bij 5500 rpm zou afzakken was het een ander verhaal geweest.
Nog steeds, ik niet begrijp :) :D

Bij 5.500 heb je 431 pk
Bij 7.000 heb je 431 pk

Mij theorie is (ik geef toe, geen natuurkunde gedaan op school) dat je dus inderdaad bij 7000 rpm geen vermogens terugval hebt, maar er is ook geen acceleratie meer. Constante snelheid dus. Mijn 135i voelde ook altijd zo. Tussen de pakweg 6000-7000 rpm, ging je niet langzamer, maar ook niet sneller. Maar wel minder koppel in dat gebied. Accelereren ging harder door bij 6000 rpm te schakelen, en niet bij redline..

Mijn Spyder is anders, die moet je juist doorjagen tot aan 7400rpm (is het piekvermogen) en dan schakelen.
Je hebt vol vermogen en bent nog niet aan het eind van de overbrenging van de versnellingsbak. Dus ga je zo hard als het kan door de toeren richting het einde. Dan schakel je en begint het feest opnieuw. :headbang:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8837
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW M4 Concept

Bericht door MParallel » 12 dec 2013, 14:26

leonard schreef:
Snipe schreef:Dubbele koppeling, 7 versnellingen

Oké, vergelijkbaar dus met DSG....
Is hetzelfde maar dan de term van VW.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55608
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M4 Concept

Bericht door Robin » 12 dec 2013, 14:56

M3 staat in die filmpjes op 18inch. 19 voor zo'n ding is gewoon wel mooier.
DCT is natuurlijk fijn en handig, mar met zo'n dikke turbomotor is juist een handbak met 1 verzet minder lekkerder, wil je dus lichtgewicht(..) dan de m4 plus handbak, 18 inch geen electrische stoelen ook...kale neet dus. Is niet erg, maar in de wederverkoop kom je er weer achter: 19 inch, DCT graag, leder, etc etc. Tell me about it:)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M4 Concept

Bericht door RVV » 12 dec 2013, 15:03

19 inch is idd een must. DCT wel of niet zou ik niet laten afhangen van de wederverkoop..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Erik dB, EvdP, MarcF, Martijn 327i, Martijn_bmw, Peter-Paul, SlowCo, vigilante en 9 gasten