Het grote 'DF racefiets' topic
- Joop
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Zat ook nog even te twijfelen vandaag; stiekem toch nog net even wat meer wind dan ik op gerekend had...
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Viel mij ook al op 

- Petrolhead Tom
Gisteren negen kilometer gefietst vandaag 18 kilometer. Ging best aardig. Op het moment dat het wat minder ging ben ik wat gaan sprinten en zo de afstand vol gemaakt. Vol door met kilometers maken! 

-
- Auto: Renooit
De wind had ik ook een beetje onderschat en ik had ook niet zo'n tactische route uitgestippeld met deze wind. Maar het ging toch nog behoorlijk lekker, met het oog op de marmotte in July heb ik deze winter redelijk door getrapt en dat merk ik nu wel.
Nu voor de tweede keer strava gebruikt, en dat werkt toch wel leuk hoor! Moet nog even het e.e.a. uitvogelen maar dat komt wel goed. De volgende keer de route maar eens tracken met de Garmin, al gaat het met de telefoon ook dikke prima
Het rondje van vandaag: http://app.strava.com/activities/46793511
Nu voor de tweede keer strava gebruikt, en dat werkt toch wel leuk hoor! Moet nog even het e.e.a. uitvogelen maar dat komt wel goed. De volgende keer de route maar eens tracken met de Garmin, al gaat het met de telefoon ook dikke prima

Het rondje van vandaag: http://app.strava.com/activities/46793511
- RobS
Vandaag weer richting het zuiden gereden voor lus 2 van de Amstel Gold Race. Het was heerlijk fietsen met het zonnetje van vandaag.
http://app.strava.com/activities/46781164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://app.strava.com/activities/46781164" onclick="window.open(this.href);return false;
- RobS
-dubbel-
- Joop
Je bent wel lekker bezig Rob... 

- Petrolhead Tom
Inderdaad Joop! Mooi aantal kilometers Rob. Lekker gemiddelde.
Ik heb eens gelezen dat je op een singlespeed het snelst conditie opbouwt. Dat gaan we dus maar eens proberen.
Ik heb eens gelezen dat je op een singlespeed het snelst conditie opbouwt. Dat gaan we dus maar eens proberen.

- RobS
Gemiddelde was ik juist niet zo blij mee vandaag maar dat kwam door de harde windPetrolhead Tom schreef:Inderdaad Joop! Mooi aantal kilometers Rob. Lekker gemiddelde.

- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Pff die kilometers van Rob haal ik nog lang niet...ik heb vandaag m'n eerste lange (
) rondje gereden.
Ik moet zeggen dat het me niet tegen viel, voornamelijk omdat ik alleen de eerste helft wind tegen had. Daar was ik wel blij mee!

Ik moet zeggen dat het me niet tegen viel, voornamelijk omdat ik alleen de eerste helft wind tegen had. Daar was ik wel blij mee!
- Bijlagen
-
- IMG_2358.PNG (66.15 KiB) 1786 keer bekeken
- RobS
Wanneer ga je Strava gebruiken?-Menrik- schreef:Pff die kilometers van Rob haal ik nog lang niet...ik heb vandaag m'n eerste lange () rondje gereden.

Mijn rondje zag er gisterochtend zo uit:
http://app.strava.com/activities/47440775" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fietsmaatjes lieten het allemaal afweten dus ik moest helaas alleen op pad, mezelf uit de wind houden

-
OnlineBram
Rustig rondje met 3en, de vaste fietsmaat net 'terug' van 2 weken ziek zijn, derde man met weinig fietservaring, heb een km of 40 op kop gereden in een redelijk gezapig tempo.
http://app.strava.com/activities/47628528
Maar goed, wel weer km's en zadeltijd gemaakt en daar gaat het nu even om met de AGR in het zicht
http://app.strava.com/activities/47628528
Maar goed, wel weer km's en zadeltijd gemaakt en daar gaat het nu even om met de AGR in het zicht

- Mnrk
Haha ik blijf lekker bij RunKeeper, of is de Strava app wat positiever in de resultaten?RobS schreef:Wanneer ga je Strava gebruiken?-Menrik- schreef:Pff die kilometers van Rob haal ik nog lang niet...ik heb vandaag m'n eerste lange () rondje gereden.
Mijn rondje zag er gisterochtend zo uit:
http://app.strava.com/activities/47440775" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fietsmaatjes lieten het allemaal afweten dus ik moest helaas alleen op pad, mezelf uit de wind houden

-
- Auto: M2
Werken hetzelfde. Het leuke van Strava zijn de segmenten die zijn aangemaakt en die je eventueel zelf kunt aanmaken. Je hebt daardoor wat meer een competitiegevoel. Je kunt je eigen tijden verbeteren en proberen goed in het klassement te eindigen.
Ben vandaag met de fiets naar het werk. eindelijk wat minder koud 's ochtends:)
Ben vandaag met de fiets naar het werk. eindelijk wat minder koud 's ochtends:)
- RobS
Komende zondag een rondje in de omgeving doen, 100km en minimaal 30 gemiddeld is het streven. Volgende week zondag weer naar Limburg voor lusje 2.
-
- Auto: Renooit
Je gaat lekker! Dat doe ik je niet na, dus ik ga je niet voorbij fietsen tijdens de marmotte
Na 3 weken snotteren en niet door m'n neus kunnen ademen tijdens het fietsen was ik er bijna vanaf. Maar woensdag heb ik het waarschijnlijk toch iets te koud gehad op de fiets, weer terug bij af

Na 3 weken snotteren en niet door m'n neus kunnen ademen tijdens het fietsen was ik er bijna vanaf. Maar woensdag heb ik het waarschijnlijk toch iets te koud gehad op de fiets, weer terug bij af

-
OnlineBram
Aangekomen in Heerlen. Morgen de AGR fietsen 

- RobS
Succes, hoeveel km?Bram schreef:Aangekomen in Heerlen. Morgen de AGR fietsen
-
OnlineBram
150 km 

Laatst gewijzigd door Bram op 14 apr 2013, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineBram
Helaas gaf strava zichzelf een update na 124 km, dus de rit is niet volledig geregistreerd
Met inachtneming van een winter niet sporten, hooguit 450 km's dit jaar op de fiets en tijdens de rit alleen korte stopjes nemen, ging het eigenlijk erg goed. Na 110 km zat er ik wel redelijk doorheen en toen moest de Keutenberg nog komen, maar ook daar ben ik gewoon op geharkt, laverend tussen al die in de weg lopende fietsers
Zit te twijfelen om vandaag een klein rondje uit te gaan fietsen. Mogelijk dat de benen dat wel kunnen, het zitvlak vindt het mogelijk wat minder gaaf
Oja, de finish was echt zwaar ruk, 100 meter daarvoor moest je vanwege de drukte afstappen en er dus lopend overheen
Vervolgens kom je in zo'n über commercieel AGR 'dorp' met kneiterharde muziek, bier en vreten. Na 150 km hoeft dat van mij niet, dan wil ik gewoon naar huis. En dat kon alleen door naderhand, dan heb je vanwege alle perikelen daar toch zeker 45 minuten stilgestaan, nog even 4 km te fietsen, naar de Emmaberg, Dat vond ik echt niet zo gaaf 

Met inachtneming van een winter niet sporten, hooguit 450 km's dit jaar op de fiets en tijdens de rit alleen korte stopjes nemen, ging het eigenlijk erg goed. Na 110 km zat er ik wel redelijk doorheen en toen moest de Keutenberg nog komen, maar ook daar ben ik gewoon op geharkt, laverend tussen al die in de weg lopende fietsers

Zit te twijfelen om vandaag een klein rondje uit te gaan fietsen. Mogelijk dat de benen dat wel kunnen, het zitvlak vindt het mogelijk wat minder gaaf

Oja, de finish was echt zwaar ruk, 100 meter daarvoor moest je vanwege de drukte afstappen en er dus lopend overheen

- JP
Oh......was jij dat die hier de omgeving terroriseerde op de fiets tijdens de AGR Toertocht.....
....met z'n 6e naast mekaar door de dorpen......

....met z'n 6e naast mekaar door de dorpen......

-
OnlineBram

Wij haalden in een treintje al die lui in

't Was vrij druk inderdaad, dat zal vandaag nog veel erger zijn?
- RobS
Leuk om te lezen, al zou ik zelf helemaal gek worden als ik moest afstappen wegens drukte etc. Ik volg de route wel op de GarminBram schreef:Helaas gaf strava zichzelf een update na 124 km, dus de rit is niet volledig geregistreerd![]()
Met inachtneming van een winter niet sporten, hooguit 450 km's dit jaar op de fiets en tijdens de rit alleen korte stopjes nemen, ging het eigenlijk erg goed. Na 110 km zat er ik wel redelijk doorheen en toen moest de Keutenberg nog komen, maar ook daar ben ik gewoon op geharkt, laverend tussen al die in de weg lopende fietsers![]()
Zit te twijfelen om vandaag een klein rondje uit te gaan fietsen. Mogelijk dat de benen dat wel kunnen, het zitvlak vindt het mogelijk wat minder gaaf![]()
Oja, de finish was echt zwaar ruk, 100 meter daarvoor moest je vanwege de drukte afstappen en er dus lopend overheenVervolgens kom je in zo'n über commercieel AGR 'dorp' met kneiterharde muziek, bier en vreten. Na 150 km hoeft dat van mij niet, dan wil ik gewoon naar huis. En dat kon alleen door naderhand, dan heb je vanwege alle perikelen daar toch zeker 45 minuten stilgestaan, nog even 4 km te fietsen, naar de Emmaberg, Dat vond ik echt niet zo gaaf

Gister een lekker rondje gemaakt met z'n3en, veel lange stukken waar welekker met 2 kop of kop konden gaan. Helaas een fietsmaatje 2x lek gereden, dus 2x moeten stoppen.
http://app.strava.com/activities/48723783" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Niet het juiste draadje, maar ik heb de smaak qua MTB'en weer te pakken.
Nu de tijd verzet is, is het ook goed mogelijk om 's avonds na het eten een rondje te doen. Sindsdien dus twee avonden in de week gefietst en in het weekend een iets langer rondje.
De conditie begint nu al merkbaar wat op te krabbelen, de lef om hard over die smalle paden te gaan wordt ook al groter. Genieten dus!
Enig minpuntje is dat ik op een gegeven moment dove handen krijg op technische stukken waar het niet mogelijk is om mijn stuur anders vast te pakken. Gisteren na dik 30km was dat dus best wel lastig, aangezien remmen en schakelen met dove handen nogal lastig is omdat er dan amper kracht en gevoel in zit.
Iemand die daar tips voor heeft? Merk wel dat het stuur anders vast pakken (tijdelijk) helpt, maar is zoals gezegd niet altijd een optie.
Zal het op den duur over gaan? Of zal ik toch eens op zoek moeten naar een ander stuur?
Nu de tijd verzet is, is het ook goed mogelijk om 's avonds na het eten een rondje te doen. Sindsdien dus twee avonden in de week gefietst en in het weekend een iets langer rondje.
De conditie begint nu al merkbaar wat op te krabbelen, de lef om hard over die smalle paden te gaan wordt ook al groter. Genieten dus!
Enig minpuntje is dat ik op een gegeven moment dove handen krijg op technische stukken waar het niet mogelijk is om mijn stuur anders vast te pakken. Gisteren na dik 30km was dat dus best wel lastig, aangezien remmen en schakelen met dove handen nogal lastig is omdat er dan amper kracht en gevoel in zit.
Iemand die daar tips voor heeft? Merk wel dat het stuur anders vast pakken (tijdelijk) helpt, maar is zoals gezegd niet altijd een optie.
Zal het op den duur over gaan? Of zal ik toch eens op zoek moeten naar een ander stuur?
- Mnrk
Mogelijk dat handschoenen (als je die al niet hebt) een oplossing biedt?Richardt. schreef:Niet het juiste draadje, maar ik heb de smaak qua MTB'en weer te pakken.
Ik weet dat sommige merken gel-pads in de handschoen hebben zitten...