Ik heb niks meer met BMW.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

BMW?

Ik ben er doodziek van!
44
60%
Ik buk graag.
29
40%

Totaal aantal stemmen: 73

Harrie

Re: Ik heb niks meer met BMW.

Bericht door Harrie » 10 jul 2011, 13:19

Pingus schreef:Juist wel op z'n plaats, want MW is rwd waar de fordjes en andere meuk in de vergelijkbare klasse fwd is.
Er zijn zeker momenten te bedenken die voordeel hebben voor circuit gebruik met fwd, maar dat is niet het punt. Het gaat om het gevoel en de daarbij horende beleving... Zoals Johan Cruyf het zo mooi verwoord: je begrijpt het pas als je het door hebt.
O ja....nu begrijpen de FWD gasten het RWD niet? HAHAHAAHAHAHAHA....grapjas.
Een RS4 wordt afgeserveert omdat het te steriel is. Een FWD wordt afgeserveert omdat het te hard werken is? :tong: :tong:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 10 jul 2011, 13:23

RS4 = onderstuur. Onderstuur is niet leuk... Do the math.

Luco

Bericht door Luco » 10 jul 2011, 13:28

Pingus schreef:RS4 = onderstuur. Onderstuur is niet leuk... Do the math.
Haha en bmw heeft nooit onderstuur?

Je bent echt de skrd van rwd jij :lollerdelol: :lollerdelol:
Geen roze bril, maar een plaat van 6 meter dik betreffende andere concepten.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 10 jul 2011, 14:08

Probeer eens een R53 mini cooper-'s en laat eens gas los in een snelle bocht, lift off overstuur, echt leuk spelen met een fwd, waar het met een rwd te makkelijk gaat ben je pas echt een held als je kan "driften" met een fwd. Er zijn genoeg filmpjes te vinden, fwd in een drift (ben ff te lui om ze op te zoeken)

(oké echt driften gaat natuurlijk alleen maar met een rwd maar je kan zeker veel lol hebben met fwd)

Macboy

Bericht door Macboy » 10 jul 2011, 15:03

RWD vs FWD discussies zijn zo makkelijk. Natuurlijk is RWD overall veel beter. Daarnaast zijn er zat goede FWD auto's waar je veel plezier mee kunt hebben. Wat valt hierover nou te discussiëren ?

Ook weer FAIL voor Hielke want de echte pro BMW mensen hier rijden of zelf geen BMW of hebben ook een FWD en dan blijven volhouden dat we pro BMW zijn lol

Ook Andre is gek op de Clio RS en Civic Type R.

Tom

Bericht door Tom » 10 jul 2011, 15:17

+1 Macboy

Leuke fwd zoals Type R, Cooper S R53, Clio RS etc. altijd boven een matige rwd.
Maar als concept het liefst rwd. Stuurgevoel is fijner en het accelereren uit bochten 'klopt' ineens. En je hoeft er niet mee te driften om het te merken.

Joost

Bericht door Joost » 10 jul 2011, 15:37

@Pingus

Volgens mij heb je een gigantische plaat voor je kop als je de url: http://www.fwd-sucks.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; als je persoonlijke website gebruikt, en je rijdt in 1 van de slechtst sturende achterwielaangedreven auto's ooit gebouwd (met een gigantische FWD SUCKS sticker op de voorbumper!)!

Begrjp me niet verkeerd, ik heb respect voor het feit dat je er met allerlei ingewikkelde aanpassingen het beste van probeert te maken maar ik denk dat iedereen autorijden anders ervaart. De 1 voelt zich beter met een FWD, de ander met een RWD. Laat iedereen dat lekker voor zichzelf bepalen.

Ik zelf heb niet echt een voorkeur. Heb zowel een FWD als een RWD in de garage staan en vind ze allebei leuk rijden. Maar is de M3 nu beter dan de Clio omdat het een RWD is? Ze hebben beide hun voor- en nadelen maar bieden (in ieder geval mij) allebei een hoop rijplezier.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 10 jul 2011, 15:56

Maakt niet uit of je voor rwd of fwd bent, je hebt altijd een plaat voor je kop als je beweert dat de 1 altijd beter is dan de andere.

JP

Bericht door JP » 10 jul 2011, 15:59

Ja, Robin, maar binnen de rwd's is BMW gewoon the best by far......

:ninja:

Harrie

Bericht door Harrie » 10 jul 2011, 16:00

Joost en Robin...... :wave: De 2 beste bijdrages in dit topic. :thumbup:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 10 jul 2011, 16:01

JP schreef:Ja, Robin, maar binnen de rwd's is BMW gewoon the best by far......

:ninja:
Dat staat vast. Duh.

:goodnight:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jul 2011, 17:04

Beetje olie op het vuur..................... :angel: :whistle:

http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000030075" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.cnbc.com/id/43109628/CNBC_S_ ... _JULY_13TH" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

:nana: :nana: :nana: :nana:

Tristan

Bericht door Tristan » 11 jul 2011, 09:07

Uiteindelijk draait het allemaal om persoonlijke voorkeur. Maar als een auto sneller is wil dat niet altijd zeggen dat de auto beter is. Snelheid is 1, maar gevoel en fun is misschien nog wel belangrijker. Het het laatste is de bepalende factor.

FWD kan dus net zoveel fun geven, maar wel tot een pk of 250 a 300, dan is het vechten tegen wielspin, onderstuur en torque steer. En voor mij persoonlijk gaat dat na een tijd vervelen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 11 jul 2011, 09:54

De leukste en bruutste auto die ik tot nu toe gereden heb vond ik de nieuwe Ford Focus RS. Ja, vond die meer fun geven dan die 997 Carrera S waar ik een tijdje daarna ook in gereden heb.

Ik geloof ook best dat RWD in bepaalde gevallen leuker cq. uitdagender is maar dan komt het punt ook om de hoek dat er IMO geen leuke betaalbare RWD's met een beetje vermogen zijn. Voor mijn GTI -geld kan ik nog niet eens een 3 serie met grasmaaiermotor halen, buiten het feit dat zo'n 3 serie voor dat geld ook nog eens kaal is.

Dus ja... vind de discussie altijd een beetje onzinnig. Zo heerlijk zwart wit.... met mensen die FWD-Sucks enzo als website voeren. Snap die hetze niet, doet me denken aan zo'n gefrustreerde Jehova bij mij aan de deur die zijn geloof bij mij door de strot wil douwen. Best dat je je voorkeuren hebt maar hou ze lekker bij je en laat de rest in zijn waarde.

allen

Bericht door allen » 11 jul 2011, 10:21

Zo zwart wit is jouw zicht overigens ook over Jehova's. Toevallig nog geen 3 minuten terug 2 van die mensen aan de deur gehad. Netjes aangebeld, een folder afgegeven met de mededeling dat ze vanmiddag een bijeenkomst hadden. Overigens gaat dat al jaren zo met die gasten. Ik heb geen problemen met rwd, fwd, 4wd en / of jehova's.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 11 jul 2011, 10:22

True maar ik verkondig dat iig. niet op jehova-fun.nl. :devil:

Tristan

Bericht door Tristan » 11 jul 2011, 10:31

FWD pas gewoon bij kleine pocketrockets. Daardoor zijn ze goedkoop, licht en wendbaar. Zouden deze RWD krijgen, dan worden ze zwaarder, duurder en misschien wel te listig. Grote auto met FWD en veel vermogen zou ook weer niet werken. Dus per concept is het aandrijfprincipe de beste. Je kan niet zeggen of RWD of FWD beter is, ligt helemaal aan de voorkeur van de persoon en de auto.

mark147

Bericht door mark147 » 11 jul 2011, 10:54

Ik rij zakelijk/prive in een BMW met rwd, maar voor mijn racehobby gebruik ik een Cup Clio met fwd. Heb met allebei plezier dus maakt mij geen bal uit welke wielen er aangedreven worden, als ze maar aangedreven worden. :tooth:

Hielke

Bericht door Hielke » 11 jul 2011, 11:01

Weet je wat nou het grappige van al die terugkerende RWD versus FWD discussies is? Dat de mensen die bewezen hebben niet over de rij-capaciteiten te beschikken om de voordelen van een RWD te benutten, het aandrijvingsconcept het fanatiekst verdigen. Het zijn of rechtelijnbranders, of trage slakken op een circuit, of ze rijden 365 dagen per jaar met alle vangnetten en stumperhulpen aan. Ik ken ze, DF zit er vol mee, ze hangen de naald iedere keer weer in dezelfde groef. Ze hebben van een goede rijder de klokken horen luiden maar weten zelf niet waar de klepel hangt. Het zal aan mij liggen, maar dat napraat en naloop slaafse gedrag begint me steeds meer te irriteren. Ik herhaal het nog maar eens, de BMW's zijn het probleem niet, het zijn de uitspraken van de talloze fappers en bukkers hier op het forum. Ik hoop dat Pingus' uitspraak een plagerijtje was, ik zal er zometeen toch even serieus op reageren. Bijvoorbeeld om mijn lijst in een duidelijker perspectief te zetten. Mijn ego kan het hebben.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 jul 2011, 11:21

Ja het wachten op 'n proefritje in 'n 1M kan lang duren, gelukkig is er een forum waar je je uit kunt leven.

m@rco

Bericht door m@rco » 11 jul 2011, 11:24

Dat de mensen die bewezen hebben niet over de rij-capaciteiten te beschikken om de voordelen van een RWD te benutten, het aandrijvingsconcept het fanatiekst verdigen. Het zijn of rechtelijnbranders, of trage slakken op een circuit, of ze rijden 365 dagen per jaar met alle vangnetten en stumperhulpen aan. Ik ken ze, DF zit er vol mee.
Hielke, na het bovenstaande te hebben gelezen vind ik jou toch ook echt een BMW man! :D

BTW dat lijstje he, laat die alsjeblieft gewoon boven je bed hangen want daar snappen wij toch helemaal niks van.

Hielke

Bericht door Hielke » 11 jul 2011, 11:25

Pingus schreef:Juist wel op z'n plaats, want MW is rwd waar de fordjes en andere meuk in de vergelijkbare klasse fwd is.
Er zijn zeker momenten te bedenken die voordeel hebben voor circuit gebruik met fwd, maar dat is niet het punt. Het gaat om het gevoel en de daarbij horende beleving... Zoals Johan Cruyf het zo mooi verwoord: je begrijpt het pas als je het door hebt.
Over dat gevoel, de daarbij behorende beleving, en de harde feiten. Een waar gebeurd verhaal, ik heb het wel eens eerder verteld.

Een jaar of 7 terug reed ik voor het eerst in een E46 M3. Ik was allerminst onder de indruk. Ja, veel power en een geweldige stabiliteit in rechte lijn op hoge snelheid. Maar dat heeft een TGV ook. Viel je kort na elkaar een paar bochtjes aan dan kende deze M3 alleen nog variaties van onderstuur. Pas bij provocatie in kundige hand bij overwegend lage snelheid was er nog overstuur op te roepen. De feedback via het stuur bij al die glijerij over de voorwielen was van de tegenovergestelde orde van een Porsche. Er was geen beleving, de auto voelde log en doods aan. Let wel, ik heb het over een auto zoals de fabriek 'm geleverd heeft. Voor raceprojecten zijn de E36's en E46's heel geschikt en heel lekker.

Een jaar of 5 geleden reed ik op Zandvoort in een VDV Leon FR met zo'n 270 pk. Met passagier werd ik net voor het ingaan van de pits door een zekere Rutger met E46 M3 voorbij gestoken. Rutger had DSC gereden en wist hoe hij snel rond moest gaan. Het was een standaard E46 M3. Mijn vertrouwen in de capaciteiten van de Leon waren inmiddels dusdanig dat ik besloot nog wat rondjes op de baan te blijven. De Leon was geen match voor de M3 in rechtelijn power. Op het rechte stuk van Zandvoort pakte de M3 zo een meter of 20. Maar in bochten en bij uitacceleren schoof de BMW kansloos over z'n voorbanden. De rijder bevestigde dit later ook. Ondanks de vrij zwakke remmen van de Seat had ik geen moeite de BMW op tempo te verslaan. De tractie van de Leon met 270 pk uit bochten was ronduit geweldig.

Hielke

Bericht door Hielke » 11 jul 2011, 11:27

Oh ja, ik vergeet het bijna.

Je begrijpt het pas als je het door hebt.

Andre

Bericht door Andre » 11 jul 2011, 11:45

Hielke als we alles in perspectief van getallen moeten zetten. Weten we ook dat jou gewicht niet in verhouding staat tot je lengte maar dat je ondanks dat wel knap kunt tennis spelen. Het is bijna niet te snappen maar toch gaat het redelijk:)

Zo is het bij BMW ook een beetje. :)

Hielke

Bericht door Hielke » 11 jul 2011, 11:55

Robin schreef:Ja het wachten op 'n proefritje in 'n 1M kan lang duren, gelukkig is er een forum waar je je uit kunt leven.
Ik zou die 1M nog steeds wel eens graag aan de tand willen voelen Robin. Zoveel liefhebber ben ik wel.

Maar als napraterij en meeloperij de prijs daarvoor zijn, dan pas ik direct. Heb ik nog nooit gedaan en zal ik mbt een domme auto ook nooit doen.

Plaats reactie