DF op de Nurburgring 15 oktober

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7052
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 17 okt 2006, 19:06

Snel rondje hoor 8)

En zeker gezien het nodige oponthoud onderweg nog steeds een erg scherpe tijd. Mooi hoor! Serieus tempo. :D

Henry Hemmes
Berichten: 64
Lid geworden op: 27 jun 2006, 23:09
Locatie: Uihuizermeeden

Bericht door Henry Hemmes » 17 okt 2006, 19:13

Zeg de vries waarom niet even de camera aan toen ik je in de weg reed,
koop me ook even van die banden en doen we het gewoon even weer over. 8) Zit Wouter er ook bij in ???

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 17 okt 2006, 19:37

Andre... wat een verkeer man, ik was allang bij T13 helemaal uit mn pan gegaan...

Auto ligt wel strak hoor.. tering. Nette lijnen.. hier en daar nog wat marge, maar zou een 8:00 mogelijk zijn???

Robin
Berichten: 51581
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Bericht door Robin » 17 okt 2006, 20:04

Knot schreef:Andre... wat een verkeer man, ik was allang bij T13 helemaal uit mn pan gegaan...
Andre is meer een wokkert*, jij een snelkookpan :P

Ik wil ook weer meedoen :D








*niet mokke lekker wokke

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26924
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 okt 2006, 20:19

Je gaat de nieuwe 335i zeker "inrijden "op de ring............... :lol: :lol:

Tom
Berichten: 21795
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 17 okt 2006, 21:07

Even een wat langere reactie. Gister geen zin in gehad.

Zondagochtend Tim van het station gehaald. Daarna naar Erik gereden, een collega van mij. Hij ging ook een dagje mee samen met een maat. We kwamen rond een uur of tien aan in Venlo waar de rest al klaarzat. Snel wat gegeten en na een kwartiertje vertrokken richting Duitsland. Onderweg op een prima snelheid doorgereden. De Astra moest wel aardig planken om het lekker bij te houden. Helaas kwamen we op een stuk kwamen waar alles stilstond. Maargoed, met het vooruitzicht op een lekker weekendje Ring ben je dat snel vergeten.

Op de ring was het echt superdruk. Op het gras verderop de auto neergezet en daarna even wat mede-DFers opgezocht. Na een rondje op de parkeerplaats te hebben gelopen heb ik een kaartje gekocht. Die collega en maat van hem waren nog nooit over de ring geweest... dus die konden mooi meerijden. Op de baan zelf viel het gelukkig nog mee met de drukte. Het was wel druk, maar ik had het erger verwacht toen ik over de parkplatz liep. Dat eerste rondje was even wat aftasten. Het was toch alweer even geleden, maar het ging niet slecht. Niet veel later was er een motorrijder verongelukt.

We zijn toen met z'n drieen bij Breidscheid gaan kijken. Toen we daar aankwamen moesten we nog een minuut of twintig wachten alvorens de baan weer openging. Toen we terugreden kwamen we in een soort van file voor de rotonde terecht. Eenmaal erdoorheen gelijk naar de poortjes gereden voor het tweede rondje. Erik en Leon wilden weer op tijd richting Nederland en zijn daarna gegaan.

Die avond gegeten en ergens wat gedronken. Overbodig om te zeggen dat het weer supergezellig was!!
Maandagochtend een lekker ontbijtje gehad en in de omgeving rondgereden. Heerlijke wegen... helemaal super is dat het dan lekker rustig is... wat is DAT lekker wakkerworden! :)
Op de ring wat gedronken tot de baan openging. Eerst een rondje met Sjef meegereden. Was de eerste keer dat ik naast hem zat (ongelofelijk eigenlijk... nu pas) maar ging naar mijn idee echt super. Heel lekker relax en toch snel.

Die middag zelf nog drie rondjes gereden. Ging lekker... en het is echt genieten als dikke auto's je VOL inhalen :)
Enne Sven volgende keer stap ik graag een keer bij je in. Hoor goeie dingen erover ;)

's Avonds gegeten en huiswaarts gegaan. Prima weekend weer!

Tom
Berichten: 21795
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 17 okt 2006, 21:09

Ohja en heerlijk dat je tijdens zo'n weekend alles om je heen vergeet. Geen werk, geen gezeik, gewoon lekker rijden..kletsen... mooie auto's zien.. en genieten van de wegen daar.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 17 okt 2006, 21:12

geen dames?

Gebruikersavatar
René
Berichten: 328
Lid geworden op: 08 feb 2006, 19:13
Locatie: Leeuwarden

Bericht door René » 17 okt 2006, 21:18


Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7052
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 17 okt 2006, 21:20

Tom schreef:Ohja en heerlijk dat je tijdens zo'n weekend alles om je heen vergeet. Geen werk, geen gezeik, gewoon lekker rijden..kletsen... mooie auto's zien.. en genieten van de wegen daar.
helemaal mee eens, dat is inderdaad echt mijn uitlaatklep wat dat betreft :)

Maar dat is elk circuitevent wel eigenlijk. Al is op een permanent circuit mijn prestatiedrang wel een heel stuk groter :D

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 17 okt 2006, 22:27

Lees hier wat over mensen die Bussen irritant en gevaarlijk vinden.


Gespinde auto's in bochten als Miss hit Miss en Lauda Kurve zijn ook niet ideaal. Wat moet je daartegen zeggen: niet meer spinnen? :)

Als je niet op tijd kunt remmen voor zoiets, moet je goed bij jezelf nagaan of je aan het racen bent, of voor de lol daar rijdt. Mijn conclusie in mijn situatie was: ik was er aan het racen. Dus ben ik gestopt.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 17 okt 2006, 22:35

Had afgelopen week verlof gehad. Heb genoten van de zuiderlijke zon.
Vond jammer dat ik de "Muppets at the Ring" gemist heb.

Fraaie tijd Rico :wink:
Kun je volgende keer aanhaken aan de Clio van Jeroen W.....als je nog een tikkeltje door trapt.

tip: Rico, bij AF kun je rechtdoor, misschien haal je dan ook een BTG tijd van 8 minuten................ met de trauma helicopter


vind wel tof dat je met de CS genoten hebt zondag op de Ring :wink:

Filmpje van Andre ziet er relaxed uit. Je zit af en toe echt in druk verkeer, of rijders voor je, die denken dat een 116 achter hun rijdt en niet willen schuiven.
Als je dit filmpje vergelijkt met andere "ring-goden" die een uitlaat van 140 decibel eronder hebben liggen waardoor het sensatiegevoel nog groter is, vind ik dit een heel beschaafd snel rondje. Vind fraai om te zien dat je een "racer pur sang" bent en niet twijfelt als je van je lijn af moet om iemand te passeren maar gewoon weet hoeveel grip en tractie je hebt op die momenten en hem ernaast zet. Klasse filmpje om te zien. Respect

Thx Hielke voor het maken van deze film.

Nog een laatste vraag aan Hielke. Ik heb begrepen dat jij een meester bent een het uitrekenen van rondjes dmv van alle handen theorieen en spreadsheets erop los te laten. Aangezien ik meer dan 250 rondjes heb gereden en nog nooit een rondje geklokt heb, ben ik toch wel heel nieuwsgierig naar mijn "mogelijke "tijd van BTG

Misschien kun je dmv dit filmpje, een eventuele, mogelijke, "had gekunt" , misschien, " zou gekunnen " tijd berekenen : http://www.ringrebel.nl/Scuderia.WMV
It is i Leclerq, in de TiTy als eerste in het filmpje.



Robbie

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 17 okt 2006, 22:39

Je laat een meter liggen bovenaan Nono!
:lol:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 17 okt 2006, 22:40

Dennis Cavallino schreef:Je laat een meter liggen bovenaan Nono!
:lol:
Dat heeft me toen ook punten gekost, pino


Maar Hielke verwerkt dit wel in zijn "spreadsheet" en verrekent dit ....

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 17 okt 2006, 22:56

Dennis Cavallino schreef:Lees hier wat over mensen die Bussen irritant en gevaarlijk vinden.


Gespinde auto's in bochten als Miss hit Miss en Lauda Kurve zijn ook niet ideaal. Wat moet je daartegen zeggen: niet meer spinnen? :)

Als je niet op tijd kunt remmen voor zoiets, moet je goed bij jezelf nagaan of je aan het racen bent, of voor de lol daar rijdt. Mijn conclusie in mijn situatie was: ik was er aan het racen. Dus ben ik gestopt.

Dennis toen jij eind 2004 zei, dat er op deze manier geen fun meer aan was, toen verklaarden iedereen je voor gek.
En wat blijkt nu 2 jaar later....

Steeds meer mensen besluiten om geen jaarkaart meer te nemen om dezelfde redenen.
En dan heb ik het niet over de minste namen...... o.a een aantal Scuderia kopstukken....

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 17 okt 2006, 23:04

Ach, mijn mening telt toch niet en ik heb niet zoveel rondjes gereden. :)

Ik vind gewoon dat je bij rondetijden onder de 8.30 BTG moet nadenken of je wel zoveel risico's wilt lopen. Ik heb ooit met Gerrit meegereden en dat was nog in een tijd dat het relatief rustig was ten opzichte van nu. Maar toen was het al gekkenhuis. En Gerrit heeft ook besloten zich te richten op het racen. Als je zo snel bent, dan moet je in mijn ogen ook gewoon hardop zeggen: jongens, ik ga op naar de volgende level. Blijf je in dat touristenfahren hangen, dan ben je imho niet altijd even slim bezig. Dat ligt niet alleen aan jezelf, maar vooral aan alle idioten die er nu rijden (sprak de grootste idioot?).

Sommige mensen vonden mijn rijstijl ook onverantwoord, maar ik voelde me er zelf prettig en veilig bij. Heb in al die rondjes slechts 2 keer een 'angstig' moment gehad, en zelfs die had ik onder controle. Maar eigenlijk ben je dan al te ver, je bent dan aan het racen. Op de locale ringweg rijd ik echt niet zo, ik ben niet écht gek namelijk. Dat is volgens mij een groot verschil.

Dat de uiteindelijke beslissing om te stoppen uit een andere hoek kwam (juridisch...), was wel verrassend, maar ik ben daar achteraf best blij om.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 17 okt 2006, 23:20

Gerrit reed trouwens 7.50 BTG, 7.55 met mij ernaast (met verkeer!). Erg verstandige beslissing dus om te zeggen: ik ga de ring rijden zoals ie bedoeld is, alleen nog als 'ie de status van circuit heeft. Heeft hem ook wat tijd gekost tot 'ie zijn uiteindelijk draai had gevonden. Overstap van TF naar racen is groot en hij had een mooie tussenstap gemaakt met die speciale klasse waar hij in reed en nu VLN.

Ik ben liefhebber en voorstander van Touristenfahrt, maar juist door de nieuwe BTG wedloop, de uitzending van Top Gear en de populariteit via vele websites, filmpjes etc. vind ik dat de verhoudingen zoek zijn. Te grote verschillen in niveau, snelheid en pk's. Motorrijders en auto's zijn niet op elkaar af te stemmen, alle pogingen ten spijt.

Teveel ongelukken gebeuren er door onkunde, overschattingen, maar vooral door 'miscommunicatie' tussen rijders. Als ik op Zandvoort of Assen rijd, dan ervaar ik dat soort dingen vrijwel nooit. Je hebt al snel door wat iemand voor je doet. Op de Ring is het erg onvoorspelbaar, het lijkt soms meer op Russisch Roulette. Rijden/racen op andere circuits is echter ook direct een stuk saaier! Alles is veel gecontroleerder. Dat is niet echt 'gaaf', maar misschien wel verstandiger. :wink:

Ik hou van de Ring, ik mis het enorm, maar ik ben er ook klaar mee. Af en toe komt het enthousiasme terug, zoals afgelopen week, en nu ik hier zit, foto's en filmpjes lees, denk ik: tja, veel gemist, maar toch heb ik niets gemist.

Ik ga nog wel een keer hoor (incl zelf rijden), begrijp me niet verkeerd.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11457
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 17 okt 2006, 23:25

Rebel schreef:Nog een laatste vraag aan Hielke. Ik heb begrepen dat jij een meester bent een het uitrekenen van rondjes dmv van alle handen theorieen en spreadsheets erop los te laten. Aangezien ik meer dan 250 rondjes heb gereden en nog nooit een rondje geklokt heb, ben ik toch wel heel nieuwsgierig naar mijn "mogelijke "tijd van BTG

Misschien kun je dmv dit filmpje, een eventuele, mogelijke, "had gekunt" , misschien, " zou gekunnen " tijd berekenen : http://www.ringrebel.nl/Scuderia.WMV
It is i Leclerq, in de TiTy als eerste in het filmpje.
Robbie
Jouw en andermans aanname dat ik de meester van het uitrekenen van Ringrondjes ben is vanzelfsprekend correct Robbie :lol:

Dat gezegd hebbende is die "feature film" waarin jij zegge en spreke 10 hele seconden acteert nou niet echt het materiaal waarmee ik zomaar iets kan. Maar ik heb de stopwatch er toch maar even enkele keren overheen gehaald.

Hier komt ie: Ervan uitgaande dat het door jou getoonde tempo representatief voor de hele ronde en je huidige "Ringvorm" is, dan ben je in staat een rondje van 9,33 BtG te rijden 8) Aub dank u wel!

Niemand hoeft me trouwens voor het filmpje te bedanken. Het ruwe materiaal is niet van mijn hand. Ik heb er alleen wat tekst voor geplakt om vervolgens het geheel naar de DF server te uploaden.

Als je nou wat meer videomateriaal zou hebben kan ik er een nauwkeuriger berekening op los laten.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9358
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 17 okt 2006, 23:31

Komt gewoon door de regels die ze hanteren denk ik.

De circuitregel is dat je altijd op je lijn blijft en de achterligger er zelf langs moet. Even liften omdat je elkaar net in de weg zit als degene die achterop komt in een rechte lijn net even langzamer is.

Niet rechts mogen inhalen is begrijpelijk maar ook lastig voor degenen die zo hard mogelijk willen; voor een onervaren rijder makkelijk omdat de porsches en vipers niet links en rechts om de oren komen vliegen.

Ik vind zelf aan beide kanten in kunnen halen & als langzamere op je lijn blijven prettiger. Je weet op een gegeven moment toch wel waar & hoe ze het proberen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 okt 2006, 23:31

De rondjes die ik afgelopen zondag reed waren opvallend genoeg helemaal niet zo druk. heel weinig motorrijders waar ik normaal geproken het meeste last van hebt. het was rond de baan meer een gekkenhuis dan op de baan. verder gingen alle langzame deelnemers netjes aan de kant.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 17 okt 2006, 23:36

Ahoi Hielke !


Allereerst ben ik toch wel heel erg benieuwd hoe je dit allemaal kunt berekennen.......vind het een zeer boeiende materie....dat berekennen...


Hou je rekening met,

-de temperatuur van de dennenbomen in het bos?
-het aantal vliegen dat per rondje zich doodvliegen tegen de voorruit?
-het aantal aardbewoners, die ten tijde van dat rondje , zowel oostwaarts dan wel westwaarts lopen?
- de hoogte van het mos tussen de curbstones?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 17 okt 2006, 23:37

Trouwens met dat extreme ringrijden en steeds je grenzen willen verleggen was ik al in 2002 mee klaar. Nu gewoon 1 à 2 keer per jaar voor de sfeer en gezelligheid heen.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11457
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 18 okt 2006, 00:00

Ahoi Rebel,

het is veel simpeler. Ik heb gewoon de tijd tussen de 2 punten die in beide video's in beeld waren gemeten. Andre legde dat "stukje" in 6.57 seconden af en jij deed er 7.51 over. Omgerekend is dat ongeveer 11% verschil. Als je dan die 11% op de normtijd 8.24 loslaat dan kom je op 9.33.

Zal een grote mate van onnauwkeurigheid inzitten natuurlijk. Met een shot van 1 minuut kan ik veel meer. Heb je tijdens die 250 ronden nooit opnames vanuit de auto gemaakt?

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 18 okt 2006, 00:22

Mijn verslag:

Lang weekendje weg richting Duitsland, geweldig!!
Ben vrijdag met mijn GF vertrokken vanuit Zeeland richting Monschau. Na een bezichtiging van dit plaatsje doorgereden naar Dottingen (nabij Nurburg), gaan eten bij de Pistenklause en een goede nachtrust gehad.

Volgende dag Burg Eltz (half uurtje rijden) bezocht. Het grootste kasteel van Duitland, daarna naar het volksfeest in Mayen gaan kijken. Zag er gezellig Duits uit. Kermis en bier!!
’s Avonds na het eten kennis gemaakt met Nandor en zijn vriendin. Was heel gezellig en denk dat we elkaar zeker nog eens tegen zullen komen om en nabij de ring.

Zondagochtend begonnen met een lekker ontbijt bij de Retteraths waarna het richting ring ging. Eerste rondje meegereden met Nandor in de 3.2 Heerlijke auto en een soepel rondje zonder problemen. Dat kon niet gezegd worden van de daaropvolgende situaties die dag. Voor mijn gevoel was het één en al ellende. Ongelukken (heb 4 diverse dingen gezien tijdens 3 rondes) en een gesloten ring. Voel me daar toch een stuk ongemakkelijker bij als je zelf wat aan het rijden bent op tempo aldaar. Tijdens het middageten bij Hannes kennis gemaakt met Ruud, de Impreza rijder met respectabele ervaring. Boven vooral veel rondgekeken in de wetenschap dat het ’s maandags rustiger zou zijn. Uiteindelijk nog kennis gemaakt met Andre en Rico en zelfs meegereden met laatstgenoemde. Heerlijke ervaring zon m3 cs met smg. Verschrikkelijk soepel lopende auto en een mooi tempo die ronde, bedankt rico!

’s Avonds gaan stappen, redelijk gedronken, echter was niet volledig blauw in Adenau. Er moest nog gereden worden de volgende dag. Na een avond gigantisch flauwe humor (heerlijk) de volgende ochtend zeer fris. Na een heerlijke warmup sessie met tom achter rody aan kwamen we aan op de nordschleife. Nog gepraat met Danny (mooie e30) en Sven, mezelf weer vergaapt aan al het moois wat op en om de ring te vinden is en lekker wat rondes gereden met poes, eltjo, tim en knot als passagier en daarna nog meegereden met tom en knot. Mooi momentje bij knot bij hohe acht waarbij zelfs ik even mijn hand iets dieper in de deurgreep kneep en de nodige leermomenten opgenomen kwam ook deze dag tot een einde. Schijven waren ook bij mij behoorlijk warm geworden en deze week eens kijken hoe alles zich houdt. De terugweg was ook zeer aangenaam. Poes was in slaap gevallen bij 200+ op de autobahn (geweldig!!) en is 3 keer even wakker geworden tot we weer terug in Zeeland stonden. Een prestatie die zelfs ik niet voor elkaar krijg als ik op tempo bij iemand zit, respect!!. Zowieso vind is ze wel wat gewend, zelfs bij maik en knot had ze dikke lol en ze zit steeds te roepen om een ombouw van haar minitje naar echte ringmini. Denk dat we daar nog meer van gaan horen!!!
Een grote “dankjewel” aan iedereen die ik dit weekend gesproken heb al dan niet vernoemd. Ik hou nu winterstop met evenementen, sta al te popelen om het voorjaar weer te laten beginnen!!!!

Sjef(t)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 18 okt 2006, 01:08

Komtiedanhe...

Zaterdag zou ik vroeg gaan pitten, werd dus ongeveer een uurtje of 2, ging lekker... zondagochtend om 7 uur de wekker, uiteindelijk stond ik er om half 8 naast. 8 uur zouden we wegrijden (eltjo was gelukkig 10 min te laat as usual)... Ik moest nog ff douchen, ontbijten, tas inpakken voor de overnachtig, pinnen, enz enz... maar kwam allemaal precies uit.

De heenweg verliep rustig, nog een 360 tegengekomen die hard rechtuit kon maar in de bochten moest bijsteppen... Op het stuk A67 nog een sprintje getrokken tegen een C5.. die was helaas net ietsje sneller.. naja, liep gewoon wagenlengtes uit. Jammer, maar wel gaaf dat de bestuurder even meedeed.

Ruim op tijd kwamen we in Venlo aan, we waren de eersten zegmaar. Snel een bak koffie gehaald en langzaam kwam de rest binnenlopen. Heenreis ging verder soepel, een beetje rekening gehouden met de astra 2.0dti die mee was. File bij de afrit A61 was wat minder maar uiteindelijk waren we dik een half uur te laat bij de ingang Nordschleife. Een aantal bekende mensen de hand geschud en genoten van de drukte... Dit zou mn laatste bezoek worden dus maar weer even de creditcard opgezocht voor een 15 ronden kaart, de 4e dit jaar dus zit precies op het jaarkaart punt. Zondag zelf 2 ronden gereden, het was gewoon te druk zeg, je kon je remmen niet eens afkoelen omdat je al 10 minuten in de rij stond om van de ring af te komen. Heb Sven met de GTI meteen achter me aan gehad, maar ik moest de M3 nog leren kennen op droog en met passagier rijdt ie gewoon minder. De GTI kon dus netjes aanhaken. Denk dat ik toch echt 235 voor nodig heb ipv 225 en ietsje camber want het voelt echt als push onderstuur nu. De rest van de dag dus maar lullen en kijken. Wachtend in de rij nog wel Elmar gespot in de nieuw aangeschafte bolide, net ding hoor. Stunt van de dag, even afkoelen nog en dan in een gruwelijke rij staan omdat een of andere randdebiel zn a4 avant voor de rotonde aan de kant had gezet en 4 mensen erachter lekker bleven staan omdat ze zo toch wel konden zien wanneer ie na afsluiting weer open zou gaan... staan we dus met tig man in de rij terwijl we eigenlijk gewoon rechtdoor konden of rechtsaf om te parkeren. Jammer dat ik die vent niet getroffen heb toen en dat de sleutels er niet in zaten want ik was zegmaar best wel erg laaiend.

Zelfs na deze 2 rondjes voelde ik de remmen alweer een beetje, dus dat ging lekker, lijkt wel of ik te wild ga, de auto te zwaar is en de schijven gewoon niet tegen de temperatuur kunnen. Nette score toch, binnen 1000km nieuwe schijven naar de haaien?

Einde van de dag nog ff wat gebabbeld met Rico en Andre, die waren ook lekker bezig, ik kon niet zomaar aanhaken zegmaar.

Eten in de Pistenklaus was wat mager... van mij hoeft het daar niet meer zo nodig, moeilijk moeilijk, hoofdgerecht al op tafel als je het voorgerecht net aangekeken hebt, nee, was niet netjes. Daarna snel spullen bij Frau Retterath gedumpt om richting Adenau te gaan. Ik mocht trouwens al niet meer drinken want ik had na die drukte, ergenis met de audi rijden ff snel 2 bier weggetikt, vervolgens bij het avondeten verder gegaan. Heb de hoepel maar aan Eltjo gegeven en vervolgens aan Tim om richting Adenau te gaan. Vorige keer was het wat mager op zondag, alles om 12 uur dicht maar ook hier was het snel klaar. Wel weer omwijs gelachen, gezopen en gek gedaan. Bizar hoe leip iedereen toch weer kan doen op die zondagavond. Tim zn acties met alles wat op tafel stond, Sjef zn lokroep naar de bediening, Driftpoes die uiteindelijk toch weer alles van relaties wil weten en hou maar op... :) Op de terugweg was ik het zat, Tim die de hele tijd op 2000 toeren zat.. ik heb m toen de keuze gegeven of hem eruit te trappen of naar 7500 toeren te trappen, hij heeft gelukkig de juiste keuze gemaakt :)

Bij ons gasthuis nog maar ff 2 extra bier gepakt bovenop de 8 bier en 4 baco ofzo die ik al achter de kiezen had, moet natuurlijk wel precies een beetje aangeschoten zijn tot maandag 13:00 :) Weet eigenlijk al niet eens meer precies wat er allemaal op tafel gevallen is. Waren wel lekkere chips trouwens, moet je ff aan denken om dat soort dingen mee te nemen. Goede films op tv en ook geweldige invulling van de stemmen :) Volgens mij lag ik er rond 2 uur in zoiets.

De volgende ochtend was ik de eerste, 8:30 sprong ik eruit, douchen, aankleden en om 9 uur aan de koffie en broodjes. Lekker veel gegeten zodat ik de lunch over kon slaan. De gastvrouw weer bedankt voor de geweldige complete en vooral goedkope overnachtig. Spullen mochten we nog laten staan tot later op de dag zodat we niet met rondslingerende tassen in de auto hoefden te gaan knallen, ideaal.

Auto warm laten buffelen en de bandenspanning gemeten, voor wat omlaag gezet naar 2,45 koud, achter boeit niet zoveel maar stond op 2,55 dacht ik. Omdat we nog anderhalf uur overhadden zijn we wat gaan toeren in de omgeving. Door Dottingen heen richting de A61 was wel een gaaf stukje, veel hairpin bochten, helemaal verlaten dus ongegeneerd knallen in de ochtend daarzo.

Rond half 1 een bakkie koffie gedaan en van bovenaf bekeken hoe Tim opnamen kwam maken voor DMotor, de porsche drivers club (ofzo) was er om de hele maandag voor de snellere BMWtjes gruwelijk in de weg te rijden, eerst maar eens showrijden achter de A3 met videocamera dus.

Ben zelf vrijwel meteen gaan sturen toen de baan open ging, had nog 13 ronden te gaan dus knallen maar. Veel rondjes alleen gereden en dat voelde beter. Mis gewoon het camber en de 235 rondom setup zou ook beter zijn. Al met al ging het niet slecht, leerde de M3 steeds beter kennen op de droge baan (vorig bezoek bijna alleen maar gedrift), alleen het trillen van de remschijven was weer zeer irritant maar niks aan te doen, ga niet 10 rondjes weggooien. Ronde na ronde kwam ik harder op bochten aan, ging echt lekker toen ik eenmaal op gang was. Vervelend bleven de motorrijders, die spiegelen echt niet en gaan je nog terug inhalen ook terwijl ze weten dat je daarna weer op de bumper hangt. Een hoop Porsche 996/997 Turbo rijders die hard denken te gaan, rechtuit ervandoor trappen en vervolgens zit je bij aanremmen adenauer forst echt op centimeters afstand van de peperdure achterbumper, gvd zeg, rem dan ook niet zo debiel hard af als je er eerst o zo stoer vandoor gaat. Hup binnendoor erlangs prikken en met de standaard combinatiedrift adenauer forst door... hebben die mensen ook niet voor niks dat stuk omhoog gelopen :)

Later in de middag nog een rondje met Sjef meegereden, niks gezegd, hij gaat steeds lekkerder, daarom zijn de remmen er nu bij hem dus ook aan, indicatie dat je meer ervaring krijgt... rondje daarna heb ik hem meegenomen in de M3 om te laten zien waar ik denk dat hij het anders zou moeten doen... ook ik ben geen expert maar advies is altijd handig lijkt me. Rondje met Sjef als passagier ging lekker, beetje lullen ondertussen over wat hij anders moest doen, beetje bijna achterop mensen klappen die lekker achterlijk hard aan het aanremmen zijn om stapvoets door de bocht te gaan, hohe acht op 2 wielen en nog in een drift ook, valt mee dat de handgreep van de rechterdeur er nog aan zit, volgens mij hing je daar ongeveer met je volle gewicht aan toen we in de lucht hingen, of niet Sjef? :)

Verder nog een rondje met Driftpoes gedaan, rondje in mn uppie en uiteindelijk sprong Sven toch nog in de auto om ook mee te rijden, dat zouden we ook doen, ik met hem mij, hij met mij mee. Was een redelijk nette ronde, we herkennen het pushen van elkaar, net wat harder trappen dan eigenlijk moet voor de nette lijnen maar omdat we beiden vinden dat je de boel gewoon moet trappen :)

Laatste ronde sloeg alles, ik had nu net wat meer ervaring met de M3, Sven heeft al 3x zoveel rondjes gedraaid dus ik voorop met 295pk NA, Sven erachter met 200pk turbo en 100pk minder aan boord. Nounou, ik plank m wel weg opzich maar 11 jaar techniek doet toch veel hoor. Misschien als ik op 4 dezelfde brede banden had gestaan had ik m iets los kunnen rijden maar nu ging t gewoon gelijk op. Rechtuit weglopen en aanremmen en grip in de bochten kwam hij keihard terug. Achterblijvers meesterlijk dubbel ingehaald steeds, ik erlangs, Sven ook erlangs. Had de achterraampjes van de M3 opengezet en moet zeggen, erg gaaf hoe ik daardoor de turbo van de GTI hoorde fluiten en afblazen. Flugplatz heeft de GTI meer grip en een betere wegligging, duurt echt tot aanremmen Aremberg voordat ik 100 meter voorsprong kan pakken op vermogen. Aankomend bij Adenauer forst zag ik dat hij erg dichtbij kwam dus heb mezelf toen maar ff breed gemaakt :)

Weet eigenlijk niet eens meer wat er die ronde precies gebeurd is maar het ging redelijk gek, niet geflipt, maar we gingen goed los achter elkaar aan zegmaar. Voelde heerlijk, moeten we vaker doen Sven! Enneh, zijn we die ronde eigenlijk ingehaald, ik weet t niet eens meer.

Mooie afsluiter van de maandag, de rest van het vaste clubje was al terug gereden naar Breidscheid dus ik ook maar die kant op, Sven had nog wat rondjes over dus hij ging nog een aantal pogingen wagen. De auto geparkeerd beneden, 2 bier gehaald en de sleutels afgegeven aan Eltjo, nog een half uurtje staan kijken, wat leipe foto's gemaakt en op naar de Pizzahut... manmanman, wat krijg je bij Pinochio veel te vreten voor nog geen 10 euro, inclusief 2 biertjes, bizar gewoon!

Terug was het huilen met de pet op kwa remmen, maar we zijn thuisgekomen, uiteraard bij het eerste pompstation meer bier ingeslagen, stoelverwarming lekker aan en op de bijrijdersstoel lekker zitten zuipen. Bedankt voor de chauffeursdiensten Eltjo! Alleen volgende keer ff iets eerder van t gas bij de oprit A61/Venlo ;)

Leuk detail... als ik met de M3 een rondje lekker door kan planken is er 7 liter verbruikt. Totaal iets van 600 euro opgemaakt deze 2 dagen, en dan tel ik banden en slijtage aan de auto nog niet eens mee.. maargoed, als je maar lol hebt!

In april gaan we er weer vol tegenaan denk?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten