Komtiedanhe...
Zaterdag zou ik vroeg gaan pitten, werd dus ongeveer een uurtje of 2, ging lekker... zondagochtend om 7 uur de wekker, uiteindelijk stond ik er om half 8 naast. 8 uur zouden we wegrijden (eltjo was gelukkig 10 min te laat as usual)... Ik moest nog ff douchen, ontbijten, tas inpakken voor de overnachtig, pinnen, enz enz... maar kwam allemaal precies uit.
De heenweg verliep rustig, nog een 360 tegengekomen die hard rechtuit kon maar in de bochten moest bijsteppen... Op het stuk A67 nog een sprintje getrokken tegen een C5.. die was helaas net ietsje sneller.. naja, liep gewoon wagenlengtes uit. Jammer, maar wel gaaf dat de bestuurder even meedeed.
Ruim op tijd kwamen we in Venlo aan, we waren de eersten zegmaar. Snel een bak koffie gehaald en langzaam kwam de rest binnenlopen. Heenreis ging verder soepel, een beetje rekening gehouden met de astra 2.0dti die mee was. File bij de afrit A61 was wat minder maar uiteindelijk waren we dik een half uur te laat bij de ingang Nordschleife. Een aantal bekende mensen de hand geschud en genoten van de drukte... Dit zou mn laatste bezoek worden dus maar weer even de creditcard opgezocht voor een 15 ronden kaart, de 4e dit jaar dus zit precies op het jaarkaart punt. Zondag zelf 2 ronden gereden, het was gewoon te druk zeg, je kon je remmen niet eens afkoelen omdat je al 10 minuten in de rij stond om van de ring af te komen. Heb Sven met de GTI meteen achter me aan gehad, maar ik moest de M3 nog leren kennen op droog en met passagier rijdt ie gewoon minder. De GTI kon dus netjes aanhaken. Denk dat ik toch echt 235 voor nodig heb ipv 225 en ietsje camber want het voelt echt als push onderstuur nu. De rest van de dag dus maar lullen en kijken. Wachtend in de rij nog wel Elmar gespot in de nieuw aangeschafte bolide, net ding hoor. Stunt van de dag, even afkoelen nog en dan in een gruwelijke rij staan omdat een of andere randdebiel zn a4 avant voor de rotonde aan de kant had gezet en 4 mensen erachter lekker bleven staan omdat ze zo toch wel konden zien wanneer ie na afsluiting weer open zou gaan... staan we dus met tig man in de rij terwijl we eigenlijk gewoon rechtdoor konden of rechtsaf om te parkeren. Jammer dat ik die vent niet getroffen heb toen en dat de sleutels er niet in zaten want ik was zegmaar best wel erg laaiend.
Zelfs na deze 2 rondjes voelde ik de remmen alweer een beetje, dus dat ging lekker, lijkt wel of ik te wild ga, de auto te zwaar is en de schijven gewoon niet tegen de temperatuur kunnen. Nette score toch, binnen 1000km nieuwe schijven naar de haaien?
Einde van de dag nog ff wat gebabbeld met Rico en Andre, die waren ook lekker bezig, ik kon niet zomaar aanhaken zegmaar.
Eten in de Pistenklaus was wat mager... van mij hoeft het daar niet meer zo nodig, moeilijk moeilijk, hoofdgerecht al op tafel als je het voorgerecht net aangekeken hebt, nee, was niet netjes. Daarna snel spullen bij Frau Retterath gedumpt om richting Adenau te gaan. Ik mocht trouwens al niet meer drinken want ik had na die drukte, ergenis met de audi rijden ff snel 2 bier weggetikt, vervolgens bij het avondeten verder gegaan. Heb de hoepel maar aan Eltjo gegeven en vervolgens aan Tim om richting Adenau te gaan. Vorige keer was het wat mager op zondag, alles om 12 uur dicht maar ook hier was het snel klaar. Wel weer omwijs gelachen, gezopen en gek gedaan. Bizar hoe leip iedereen toch weer kan doen op die zondagavond. Tim zn acties met alles wat op tafel stond, Sjef zn lokroep naar de bediening, Driftpoes die uiteindelijk toch weer alles van relaties wil weten en hou maar op...

Op de terugweg was ik het zat, Tim die de hele tijd op 2000 toeren zat.. ik heb m toen de keuze gegeven of hem eruit te trappen of naar 7500 toeren te trappen, hij heeft gelukkig de juiste keuze gemaakt
Bij ons gasthuis nog maar ff 2 extra bier gepakt bovenop de 8 bier en 4 baco ofzo die ik al achter de kiezen had, moet natuurlijk wel precies een beetje aangeschoten zijn tot maandag 13:00

Weet eigenlijk al niet eens meer precies wat er allemaal op tafel gevallen is. Waren wel lekkere chips trouwens, moet je ff aan denken om dat soort dingen mee te nemen. Goede films op tv en ook geweldige invulling van de stemmen

Volgens mij lag ik er rond 2 uur in zoiets.
De volgende ochtend was ik de eerste, 8:30 sprong ik eruit, douchen, aankleden en om 9 uur aan de koffie en broodjes. Lekker veel gegeten zodat ik de lunch over kon slaan. De gastvrouw weer bedankt voor de geweldige complete en vooral goedkope overnachtig. Spullen mochten we nog laten staan tot later op de dag zodat we niet met rondslingerende tassen in de auto hoefden te gaan knallen, ideaal.
Auto warm laten buffelen en de bandenspanning gemeten, voor wat omlaag gezet naar 2,45 koud, achter boeit niet zoveel maar stond op 2,55 dacht ik. Omdat we nog anderhalf uur overhadden zijn we wat gaan toeren in de omgeving. Door Dottingen heen richting de A61 was wel een gaaf stukje, veel hairpin bochten, helemaal verlaten dus ongegeneerd knallen in de ochtend daarzo.
Rond half 1 een bakkie koffie gedaan en van bovenaf bekeken hoe Tim opnamen kwam maken voor DMotor, de porsche drivers club (ofzo) was er om de hele maandag voor de snellere BMWtjes gruwelijk in de weg te rijden, eerst maar eens showrijden achter de A3 met videocamera dus.
Ben zelf vrijwel meteen gaan sturen toen de baan open ging, had nog 13 ronden te gaan dus knallen maar. Veel rondjes alleen gereden en dat voelde beter. Mis gewoon het camber en de 235 rondom setup zou ook beter zijn. Al met al ging het niet slecht, leerde de M3 steeds beter kennen op de droge baan (vorig bezoek bijna alleen maar gedrift), alleen het trillen van de remschijven was weer zeer irritant maar niks aan te doen, ga niet 10 rondjes weggooien. Ronde na ronde kwam ik harder op bochten aan, ging echt lekker toen ik eenmaal op gang was. Vervelend bleven de motorrijders, die spiegelen echt niet en gaan je nog terug inhalen ook terwijl ze weten dat je daarna weer op de bumper hangt. Een hoop Porsche 996/997 Turbo rijders die hard denken te gaan, rechtuit ervandoor trappen en vervolgens zit je bij aanremmen adenauer forst echt op centimeters afstand van de peperdure achterbumper, gvd zeg, rem dan ook niet zo debiel hard af als je er eerst o zo stoer vandoor gaat. Hup binnendoor erlangs prikken en met de standaard combinatiedrift adenauer forst door... hebben die mensen ook niet voor niks dat stuk omhoog gelopen
Later in de middag nog een rondje met Sjef meegereden, niks gezegd, hij gaat steeds lekkerder, daarom zijn de remmen er nu bij hem dus ook aan, indicatie dat je meer ervaring krijgt... rondje daarna heb ik hem meegenomen in de M3 om te laten zien waar ik denk dat hij het anders zou moeten doen... ook ik ben geen expert maar advies is altijd handig lijkt me. Rondje met Sjef als passagier ging lekker, beetje lullen ondertussen over wat hij anders moest doen, beetje bijna achterop mensen klappen die lekker achterlijk hard aan het aanremmen zijn om stapvoets door de bocht te gaan, hohe acht op 2 wielen en nog in een drift ook, valt mee dat de handgreep van de rechterdeur er nog aan zit, volgens mij hing je daar ongeveer met je volle gewicht aan toen we in de lucht hingen, of niet Sjef?
Verder nog een rondje met Driftpoes gedaan, rondje in mn uppie en uiteindelijk sprong Sven toch nog in de auto om ook mee te rijden, dat zouden we ook doen, ik met hem mij, hij met mij mee. Was een redelijk nette ronde, we herkennen het pushen van elkaar, net wat harder trappen dan eigenlijk moet voor de nette lijnen maar omdat we beiden vinden dat je de boel gewoon moet trappen
Laatste ronde sloeg alles, ik had nu net wat meer ervaring met de M3, Sven heeft al 3x zoveel rondjes gedraaid dus ik voorop met 295pk NA, Sven erachter met 200pk turbo en 100pk minder aan boord. Nounou, ik plank m wel weg opzich maar 11 jaar techniek doet toch veel hoor. Misschien als ik op 4 dezelfde brede banden had gestaan had ik m iets los kunnen rijden maar nu ging t gewoon gelijk op. Rechtuit weglopen en aanremmen en grip in de bochten kwam hij keihard terug. Achterblijvers meesterlijk dubbel ingehaald steeds, ik erlangs, Sven ook erlangs. Had de achterraampjes van de M3 opengezet en moet zeggen, erg gaaf hoe ik daardoor de turbo van de GTI hoorde fluiten en afblazen. Flugplatz heeft de GTI meer grip en een betere wegligging, duurt echt tot aanremmen Aremberg voordat ik 100 meter voorsprong kan pakken op vermogen. Aankomend bij Adenauer forst zag ik dat hij erg dichtbij kwam dus heb mezelf toen maar ff breed gemaakt
Weet eigenlijk niet eens meer wat er die ronde precies gebeurd is maar het ging redelijk gek, niet geflipt, maar we gingen goed los achter elkaar aan zegmaar. Voelde heerlijk, moeten we vaker doen Sven! Enneh, zijn we die ronde eigenlijk ingehaald, ik weet t niet eens meer.
Mooie afsluiter van de maandag, de rest van het vaste clubje was al terug gereden naar Breidscheid dus ik ook maar die kant op, Sven had nog wat rondjes over dus hij ging nog een aantal pogingen wagen. De auto geparkeerd beneden, 2 bier gehaald en de sleutels afgegeven aan Eltjo, nog een half uurtje staan kijken, wat leipe foto's gemaakt en op naar de Pizzahut... manmanman, wat krijg je bij Pinochio veel te vreten voor nog geen 10 euro, inclusief 2 biertjes, bizar gewoon!
Terug was het huilen met de pet op kwa remmen, maar we zijn thuisgekomen, uiteraard bij het eerste pompstation meer bier ingeslagen, stoelverwarming lekker aan en op de bijrijdersstoel lekker zitten zuipen. Bedankt voor de chauffeursdiensten Eltjo! Alleen volgende keer ff iets eerder van t gas bij de oprit A61/Venlo
Leuk detail... als ik met de M3 een rondje lekker door kan planken is er 7 liter verbruikt. Totaal iets van 600 euro opgemaakt deze 2 dagen, en dan tel ik banden en slijtage aan de auto nog niet eens mee.. maargoed, als je maar lol hebt!
In april gaan we er weer vol tegenaan denk?