Ford Focus MK3 Zetec S - jaartje verder
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 08:19
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Nou? nou, nou, nou?
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
De auto is gechipt
Eindelijk
We zijn begonnen met een begin run. Het is een duitse fleet edition, dit houd in dat hij in Duitsland is geleverd met aangepaste software. Hij zou daardoor 163pk ipv 177pk moeten hebben.
1ste meeting kwam uit op: 169pk/360Nm
Een goede basis. Nog even overlegd wat te doen. Eigenlijk wou ik de racesoftware welke ook word gebruikt voor de TDC. Derk raden me dat toch wel af. Misschien iets te lomp en kan op den duur met mijn kilometers het roetfilter beinvloeden. Dus eerst maar eens kijken hoe het gaat met een wat mildere versie. Zo gezegd zo gedaan
2de meeting kwam uit op: 215pk/420Nm
Een mooie verbetering. Stuk gereden en de auto is zoals verwacht veel sneller geworden en vlieg werkelijk door de versnellingen heen. Nadeel blijft dat roelfilter. Die houd het opspoelen van de turbo echt tegen. Hierdoor ikrijg je op lage toeren een beetje een aan/uit effect. Alles boven de 1900 toeren is prima.
Hij zit nu rond de 8s op de 100 en ga binnenkort even de a31 op om de nieuwe topsnelheid vast te stellen.
Mijn auto is nu compleet naar mijn zin
Maar de volgende word wel weer een 330d/335d 

We zijn begonnen met een begin run. Het is een duitse fleet edition, dit houd in dat hij in Duitsland is geleverd met aangepaste software. Hij zou daardoor 163pk ipv 177pk moeten hebben.
1ste meeting kwam uit op: 169pk/360Nm
Een goede basis. Nog even overlegd wat te doen. Eigenlijk wou ik de racesoftware welke ook word gebruikt voor de TDC. Derk raden me dat toch wel af. Misschien iets te lomp en kan op den duur met mijn kilometers het roetfilter beinvloeden. Dus eerst maar eens kijken hoe het gaat met een wat mildere versie. Zo gezegd zo gedaan
2de meeting kwam uit op: 215pk/420Nm
Een mooie verbetering. Stuk gereden en de auto is zoals verwacht veel sneller geworden en vlieg werkelijk door de versnellingen heen. Nadeel blijft dat roelfilter. Die houd het opspoelen van de turbo echt tegen. Hierdoor ikrijg je op lage toeren een beetje een aan/uit effect. Alles boven de 1900 toeren is prima.
Hij zit nu rond de 8s op de 100 en ga binnenkort even de a31 op om de nieuwe topsnelheid vast te stellen.
Mijn auto is nu compleet naar mijn zin


- Martijn_bmw
- Berichten: 28620
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
eens een 6 cilinder gehad en het blijft knagen heReind schreef: Mijn auto is nu compleet naar mijn zinMaar de volgende word wel weer een 330d/335d


maargoed, mooie chip resultaten en veel plezier er mee!

-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 08:19
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Mooie resultaten!!!
4 pk meer als die vanmij voor de chip. 9 pk meer na de chip. Hij wil dus wel graag
veel plezier ervan. Wat roetfilter betreft heb ik ook. Heb jij redenen om hem te laten zitten?
Moet me daar binnenkort maar eens in verdiepen.
4 pk meer als die vanmij voor de chip. 9 pk meer na de chip. Hij wil dus wel graag

veel plezier ervan. Wat roetfilter betreft heb ik ook. Heb jij redenen om hem te laten zitten?
Moet me daar binnenkort maar eens in verdiepen.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Flinke toename Reind, maar kan begrijpen dat je een 6pitter mist. Zou het pk's schelen als je het roetfilter verwijderd?
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Ongetwijfeld Leonard! Of het in praktijk kan weet ik niet bij een E9x. Er zijn genoeg auto's simpelweg niet kan omdat de ECU niet voor de gek te houden valt. Echter, waar ook rekening mee gehouden moet worden is de strengere roetmeting bij de APK, alhoewel het geen APK eis is. Als de roetfilter is gedemonteerd is de kans heeeel groot dat de uitstoot veel hoger is zonder roetfilter en is het APK afkeur. En of je financieel vrolijk word van elke keer de-en monteren van de roetfilter betwijfel ik ten zeerste. Naar mijn gevoel is het niet alleen maar een half uurtje werk om een stukje uitlaat te de- en monteren. Een DPF-systeem kan vrij complex zijn.....
Persoonlijk zou ik de auto kietelen naar wens + roetfilter.
Persoonlijk zou ik de auto kietelen naar wens + roetfilter.
- Kasteel
- Berichten: 5443
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Zo dacht ik het dus ook, maar wellicht door de wijzigingen dat nu de afgedragen BPM vermeld staatArthur schreef:Staat de restwaarde BPM tegenwoordig beschreven? Meende dat dat eerst anders was. Origineel BPM bedrag, behalve bij een geïmporteerde met rijdbare schade (ofzo)

- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Niet verkeerd zeg 46pk en 60nm toename!
- Martijn_bmw
- Berichten: 28620
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
+1 de tijd van het stuk er tussenuit flexen en een rechte pijp er tussen lassen is voorbijChris van S. schreef:Ongetwijfeld Leonard! Of het in praktijk kan weet ik niet bij een E9x. Er zijn genoeg auto's simpelweg niet kan omdat de ECU niet voor de gek te houden valt. Echter, waar ook rekening mee gehouden moet worden is de strengere roetmeting bij de APK, alhoewel het geen APK eis is. Als de roetfilter is gedemonteerd is de kans heeeel groot dat de uitstoot veel hoger is zonder roetfilter en is het APK afkeur. En of je financieel vrolijk word van elke keer de-en monteren van de roetfilter betwijfel ik ten zeerste. Naar mijn gevoel is het niet alleen maar een half uurtje werk om een stukje uitlaat te de- en monteren. Een DPF-systeem kan vrij complex zijn.....
Persoonlijk zou ik de auto kietelen naar wens + roetfilter.

helaas zijn het rijdende computers geworden met enorm complexe controle middelen die niet zomaar zijn uit te programeren of te misleiden....
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Een 6 pitter blijft natuurlijk begeerlijk. Maar deze loopt ook loeihard en heeft een verbuik van rond de 1:19. Nu nog niet want ik rij alleen maar plankgas
Maar op de cruise zit hij eigenlijk altijd onder de 5l/100km grens. Dat is met mijn kilometrage ook wat voor te zeggen.
Heb hem gister even los gelaten in Duitsland en ding loopt in een keer door naar de 240 en dan is de koek op. Die 320d EDE liept 229 en toen was bij die ook de koek op. Zelfs bultje af helpt dan niet meer. gevalletje begrenzer????
Mbt het roetfilter. Deze verwijderen scheelt echt 10pk/25Nm met dezelfde software. Plus de turbo spoelt makkelijker op waardoor hij onderin lekker los is en je geen aan/uit gevoel hebt. Dat vind ik wel een minpunt hoor, tot 1800 beetje zielig doen en dan ineekeer die koppel knal. Soepel is anders.
Nadeel is wel dat zonder roetfilter de auto van binnen gaat stinken (ziekelijke lucht) en hij gewoon gaat roeten. Ook kan de software van streek raken. Derk rade mij het iig af.

Heb hem gister even los gelaten in Duitsland en ding loopt in een keer door naar de 240 en dan is de koek op. Die 320d EDE liept 229 en toen was bij die ook de koek op. Zelfs bultje af helpt dan niet meer. gevalletje begrenzer????
Mbt het roetfilter. Deze verwijderen scheelt echt 10pk/25Nm met dezelfde software. Plus de turbo spoelt makkelijker op waardoor hij onderin lekker los is en je geen aan/uit gevoel hebt. Dat vind ik wel een minpunt hoor, tot 1800 beetje zielig doen en dan ineekeer die koppel knal. Soepel is anders.
Nadeel is wel dat zonder roetfilter de auto van binnen gaat stinken (ziekelijke lucht) en hij gewoon gaat roeten. Ook kan de software van streek raken. Derk rade mij het iig af.
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
320d EDE is idd begrensd.
- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Zielig gedoe vind ik dat zeg.. net als de Golf V bluemotion, beetje op 200 afkappen.. sneu.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
123d is ook begrenst op 238 km/u, zo'n 250 op de teller. 

- Arthur
- Berichten: 43164
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Volgens mij zijn de meeste BMW's begrensd? Ik had het id dat de 130i ook harder kon. Altijd 1 streep boven de 260. 261/262 dan ongeveer. Geen id hoeveel op GPS.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Die 120d (163pk) liep anders ook wel hard Arthur (indertijd) was dat niet toen 242 km/h teller ofzo?
Mijn 330d automaat heb ik volgens mij nog nooit boven de 240 teller gehad. Misschien met hele lange aanloop wat harder?
Mijn 330d automaat heb ik volgens mij nog nooit boven de 240 teller gehad. Misschien met hele lange aanloop wat harder?
- Knot
- Berichten: 40246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Dat je op 250 echte kilometers begrensd tot daar aan toe, dat is nog een afspraak die gemaakt is maar de rest eronder is onzin.
-
- Berichten: 6766
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Misschien zit er wel een technische redenatie achter?
Kan me best voorstellen dat zo'n geknepen business uitvoering hoge toerentallen/lange tijd vol vermogen minder leuk vind?
Kan me best voorstellen dat zo'n geknepen business uitvoering hoge toerentallen/lange tijd vol vermogen minder leuk vind?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Misschien willen ze niet dan de diesels lang op hoge topsnelheid resp. langdurig hoge toeren draaien.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Die 320d EDE heeft een heeeeeele lange 6. Die loopt dus gewoon 3500rpm op topsnleheid. Lekker economisch
Mij 320d gaat richt de 4300 rpm uit mijn hoofd.
Voor de rest geen idee waarom ze de boel begrenzen.

Mij 320d gaat richt de 4300 rpm uit mijn hoofd.
Voor de rest geen idee waarom ze de boel begrenzen.
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Ik ga binnenkort van m'n 118d roetfilter vervangen door een andere downpipe, daarna software aanpassen. Zo spannend als het lijkt met die softare schijnt het allemaal niet te zijn. In ieder diegene waar ik hem ook heb laten chippen maakte er absoluut geen probleem van.
Ik zit nu op 170pk en 340nm ben benieuwd hoeveel het gaat schelen, schijnt qua verbruik ook nog weer een stukje beter te worden. Roetmeting schijnt indien goed afgesteld absoluut geen probleem te zijn. Hoe dat met die stank zit hoop ik dat het mee valt, vraag me af waarom dat meer zou worden. In principe veranderen je niets aan waar het gas eruit komt dus zou je binnen niet meer of minder mogen gaan ruiken...
Ik zit nu op 170pk en 340nm ben benieuwd hoeveel het gaat schelen, schijnt qua verbruik ook nog weer een stukje beter te worden. Roetmeting schijnt indien goed afgesteld absoluut geen probleem te zijn. Hoe dat met die stank zit hoop ik dat het mee valt, vraag me af waarom dat meer zou worden. In principe veranderen je niets aan waar het gas eruit komt dus zou je binnen niet meer of minder mogen gaan ruiken...
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Ben benieuwd Laurens. Hoor graag je ervaring misschien dat het ook wat voor mijn 3serie is....
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 08:19
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Geur van roetfilter vind ik ook raar mijn e46 zonder roetfilter stonk ook niet...had ook nooit een roetfilter gehad hoor..
Moet Derk toch nog ff bellen dus ik vraag het hem of het bij die van mij ook het geval is.
Goed te horen dat je nu super tevreden bent. Veel veilige km gewenst bij deze
Moet Derk toch nog ff bellen dus ik vraag het hem of het bij die van mij ook het geval is.
Goed te horen dat je nu super tevreden bent. Veel veilige km gewenst bij deze
-
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 27 jul 2011, 13:54
- Auto: Etron GT
- Locatie: Noorwegen
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Mooi dat hij zo lekker loopt nu. Zou er uit mijn 320d 150pk (330nm) nog wat te halen zijn? Volgens ODB tuning is hij te tunen tot 178pk en 380nm, kosten EUR 399. Heeft iemand hier ervaringen mee? Blok heeft inmiddels 214kkm gelopen en bij 66kkm is de turbo vervangen.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: E91 touring m pakket.... kenteken binnen
Doen, je weet niet wat je meemaakt. Ik heb in het verleden ook een 320d 150pk gehad. Word een totaal andere auto. Ding liep als de brandweer en heb hem verkocht met 250.000km verkocht. Nooit wat mee gehad.
Mijn Pa had toen een E320cdi. Dat is zeker geen stakker maar hij reed mij in Dld niet los. Die auto was nieuw en kosten 90K
Ik heb hem toen wel even uitgelachen
Mbt het roetfilter. Bij mijn 330d was die er ook uit en hij liep daarna wel beter. Turbo spoelt gewoon beter en sneller op wat de gasrespons positief beinvloed. Dat stinken was te merken in de testomgeving (de ruimte waar de rollenbank staat opgestelt). Hoe dat op de weg is weet ik niet. Feit is wel dat de moderne motor echt weleens in de stress kunnen schieten zonder roetfilter.
Mijn Pa had toen een E320cdi. Dat is zeker geen stakker maar hij reed mij in Dld niet los. Die auto was nieuw en kosten 90K


Mbt het roetfilter. Bij mijn 330d was die er ook uit en hij liep daarna wel beter. Turbo spoelt gewoon beter en sneller op wat de gasrespons positief beinvloed. Dat stinken was te merken in de testomgeving (de ruimte waar de rollenbank staat opgestelt). Hoe dat op de weg is weet ik niet. Feit is wel dat de moderne motor echt weleens in de stress kunnen schieten zonder roetfilter.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, Gisae, Google [Bot], Mark 320iS, Murena, Ti-Tourist (Erik) en 15 gasten