Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Jelmer850i

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door Jelmer850i » 24 nov 2008, 12:45

:clap: :roflol:

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 24 nov 2008, 15:34

Dennis snapt het tenminste...zo'n wereld van verschil he...Civic rijders en M5 rijders...
E39 M5 moet je gewoon een keer hebben/gehad hebben...en er dan ook snoeihard mee rijden, want daarvoor zijn ze gemaakt en niks anders...
Heb met die van mij in minder dan 1 jaar 40.000 km gereden en na goed warm rijden praktisch ALTIJD plankgas gereden.....auto werd er alleen maar beter van is mijn mening, niks geen grote onderhoudskosten of wat voor bullshit dan ook....
Snap al die prutsverhalen van Knot ed. niet eens....wil ze niet eens snappen :mrgreen:
Die verhalen zijn namelijk niet M5 specifiek, maar gelden juist voor de aankoop van een Civic....en let's face it: als de auto je niet aanstaat, dan koop je die toch niet, maar een ander ?????....als je al niet in staat bent bij aankoop een auto op waarde/staat van onderhoud in te kunnen schatten, rest je maar een ding....tjsa, verhaaltjes over auto's die je zelf niet hebt gereden,ophangen.....

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 24 nov 2008, 15:59

het zijn ook klote wagens.. de mijne staat ook altijd in de garage (van mij) :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 24 nov 2008, 16:49

Fasteddie,

Ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt maar BMW komt kwa degelijkheid toch NET even wat minder over dan Honda ;) En voor de duidelijkheid, die 12k die ik voor een civic uitgeef is ook maar wisselgeld hoor, ik wil gewoon wat degelijks rijden tot ik de juiste auto gevonden heb en dan kom je toch echt bij een japanner uit ;)

De honderden ervaringen van anderen zeggen mijn inziens een stuk meer dan jou mazzeltje dat je na 40k trappen geen gekke dingen tegen bent gekomen! Lijkt me overigens dat je je zelf ook wel dieper in de materie verdiept hebt anders kom je wel erg knullig over...

Uiteraard vind ik een M5 gaaf en wil ik ook niet weer een M3 kopen omdat ik die klasse al gereden heb... maar ik koop liever wel meteen de juiste auto, op gevoel EN op papier.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 24 nov 2008, 17:00

klopt het gevoel moet goed zijn, anders laten staan...
Maar euh, 12.000 wisselgeld ?? :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 24 nov 2008, 17:03

Voor Knot wel, denk ik... :whistle:

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 24 nov 2008, 17:03

...ja, Knot ik heb inderdaad de eigenschap nogal knullig over te komen..... :mrgreen:'
Mijn leven zit inderdaad vol mazzeltjes...en ok, ik geef ook geen 12.000 euro uit voor een civic, want dan zou je mij HOOGSTWAARSCHIJNLIJK voor gek (ipv. knullig) verklaren....
Maar goed, ben ERG benieuwd wat je dan wel gaat aanschaffen....je mag mij best postitief verrassen hoor ! :hosanna:
Vind een E39 M5 echt DE perfecte wagen voor je.....weet je wat: elke keer als je gaat kijken voor een leuke e39 M5 ga ik met je mee.....deal ????

Shakes

Bericht door Shakes » 24 nov 2008, 17:17

Nou daar gaan we weer.

Don't talk the talk, walk the walk.

N.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 24 nov 2008, 18:02

+1

Money talks, bullshit walks...

Knot ik denk dat je irl een beste kerel bent, maar omfg wat ben je in dit topic aan't kermen zeg...
- Civic komt qua degelijkheid beter over dan een e39?
- honderden ervaringen?
- Mazzeltje?

Op welke ervaringen ga je af? Fora? Schiet die links dan maar. Problemen zijn er altijd, met elke auto. En op fora komen posten er meer mensen hun problemen ipv hoe goed de auto wel is, dat is nu eenmaal zo. Volvo 850 forum staat ook vol met storingen. Irl lopen die dingen 300k km zonder enig probleem...
Ken genoeg mensen die al hard en veel hebben gestampt met een M5 en buiten de normale onderhoudskosten kwam er toch niks buitensporig aan hoor?
Hier lopen al verschillende mensen met ervaring te roepen dat de M5 gewoon een betrouwbare en goeie auto is. Nog noem jij dit een mazzeltje...

maar zoals ik al zei, zoek verder. Een M5 is je ding niet.
Barking beasts don't bite, M5's don't bark...

allen

Bericht door allen » 24 nov 2008, 18:04

Geweldig. De mods kunnen zo weer aan de bak. :mrgreen:

Dexter

Bericht door Dexter » 24 nov 2008, 18:08

Ik lees live mee.......het zit tot nu toe hooguit op het randje van off-topic. :police:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 nov 2008, 18:13

De opmerkingen snijden gewoon geen hout. Als 12.000 euro wisselgeld is en je aan de verhalen te zien minimaal een halve ton op de bank hebt dan is een M5 van 25K oid kopen gewoon geen probleem. Flikkert er dan een kat onder vandaan oid en dat kost je 2000 euro dan kan je dat ook wel ophoesten. Is dan alleen nog de vraag hoe graag wil je zo'n ding. Dat moet iedereen zelf weten, ik ken wel mensen die dat bedrag 10 keer ophoesten kunnen maar het gewoon niet uit willen geven voor een auto.

Tom

Bericht door Tom » 24 nov 2008, 18:22

Bert ///M3 schreef:Als 12.000 euro wisselgeld is en je aan de verhalen te zien minimaal een halve ton op de bank hebt dan is een M5 van 25K oid kopen gewoon geen probleem.
Ja maar dat komt omdat de dealer 500 euro te weinig teruggeeft voor de Civic... :roll:

Fernando

Bericht door Fernando » 24 nov 2008, 18:23

*gaat er weer is goed voor zitten met zak chips en bier in de aanslag* :shakeit:

Knot

Bericht door Knot » 24 nov 2008, 18:53

Tsja, ik ga het hierbij laten hoor, het wordt teveel offtopic en ik heb geen zin steeds op 5 man te reageren.

Algemeen bekend toch, hoe meer geld men heeft hoe krenteriger men wordt.. ik vertik het ook om 70 cent uit te geven op kantoor voor een gevulde koek :)

De ene rijdt zn M5 van de centen van de bank, de ander spaart er hard voor en eet een boterham minder, anderen krijgen het in de schoenen geschoven en er zijn ook zat mensen die alleen maar kijken totdat ze echt DE juiste auto tegenkomen.

2000 euro onderhoud is te doen als je meer geld op de bank hebt dan een (voorbeeld) 25k aanschafwaarde, alleen duurt het dan langer voordat je weer op het oude saldo bent. Misschien pak ik het deel ideaal/realistisch niet helemaal goed op, zal de volgende auto dan ook voor mezelf houden en niet direct posten op het net, evenals de woon/werk civic's, mensen blijven daar maar grappen over maken, ik heb de te koop topics als het goed is laten verwijderen dus hou daar dan ook over op.

Kom nu maar weer op met de occasions en we zullen zien wie er na Jelmer (laatst aangeschafte volgens mij) een E39 M5 koopt. De auto van Ben vinden een hoop toch een gaaf ding, ophalen zou ik zeggen!

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 24 nov 2008, 19:04

Het is ook een beetje geluk hebben, hiervoor met de 850i heb ik 4 jaar redelijk probleemloos mee gereden terwijl iedereen zegt dat ze stikken van de storingen vooral op het electronische deel.
Nou valt dat dus best wel wat mee...
Ok, de mijne was ook niet perfect, de tractioncontrol/ABS werkte niet, maar is dat erg????? :mrgreen:

Remko

Bericht door Remko » 24 nov 2008, 23:25

Knot schreef:Tsja, ik ga het hierbij laten hoor, het wordt teveel offtopic en ik heb geen zin steeds op 5 man te reageren.
Knot, je zorgt al jaren voor prima leesvoer op DF en Gummen (vroegah) dus laat ze maar lullen. Als er geen mensen zijn die hun ideeën, interesse en enthousiasme op fora ventileren dan zouden er geen fora bestaan. Bovendien is reageren op een idee nog altijd makkelijker dan het initiëren van een idee.

raymondw

Bericht door raymondw » 25 nov 2008, 08:43

Ik ben zelf geen fan van een E39S M5 en zou eerder voor een E60S M5 gaan aangezien deze meer DNA van de E28S en E34S heeft dan van de E39S. Is een persoonlijke voorkeur en ik hoop niet dat de E39S brigade mij dit kwalijk neemt. Neemt niet weg dat de E39S een schitterende auto is die enorm veel rijplezier te bieden heeft. Zelf heb ik sinds 1999 al een E34S M5 en sinds 2001 een E28S M5 en ken alle facetten van het bezit. Het 'bezit van de zaak', 'het onderhoud', maar ook de pech zoals ik die nu met mijn E28S heb. Ik kan mij derhalve helemaal vinden in dat wat m.n Dennis schrijft.

Als je in de markt bent voor z'on apparaat, bepaal dan je budget en kies daarvoor de beste auto die beschikbaar is, maar verwacht niet dat je voor een 'duppie op de eerste rang' kunt gaan zitten. Zo werkt het niet met liefhebbersauto's. Je bent in de markt voor z'on ding of niet en als je er echt een wil dan komt ie er wel en dan zal de laatste paar Euro's het probleem ook niet zijn.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 25 nov 2008, 08:52

Wat bedoel je met die eerste zin? Hoezo meer DNA?

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 25 nov 2008, 10:20

alpinab10biturbo schreef:Ik ben zelf geen fan van een E39S M5 en zou eerder voor een E60S M5 gaan aangezien deze meer DNA van de E28S en E34S heeft dan van de E39S. Is een persoonlijke voorkeur en ik hoop niet dat de E39S brigade mij dit kwalijk neemt. Neemt niet weg dat de E39S een schitterende auto is die enorm veel rijplezier te bieden heeft. Zelf heb ik sinds 1999 al een E34S M5 en sinds 2001 een E28S M5 en ken alle facetten van het bezit. Het 'bezit van de zaak', 'het onderhoud', maar ook de pech zoals ik die nu met mijn E28S heb. Ik kan mij derhalve helemaal vinden in dat wat m.n Dennis schrijft.

Als je in de markt bent voor z'on apparaat, bepaal dan je budget en kies daarvoor de beste auto die beschikbaar is, maar verwacht niet dat je voor een 'duppie op de eerste rang' kunt gaan zitten. Zo werkt het niet met liefhebbersauto's. Je bent in de markt voor z'on ding of niet en als je er echt een wil dan komt ie er wel en dan zal de laatste paar Euro's het probleem ook niet zijn.
Niemand zal je dit kwalijk nemen, dit is gewoon waarheid. Voor mij zal er geen enkele betere M5 zijn en blijven dan de E34 modelrij. De e34 had echte motorsport pedigree, een rechtoe rechtaan powersaloon die in zijn tijd met kop en schouders boven de concurrentie staat. Ik denk ook dat er in de toekomst ook maar 1 M5 échte liefhebbers gaat aantrekken en dat de e34 beschouwt wordt als het hoogtepunt uit de BMW M5 modelgeschiedenis. De e34 heeft zijn sportievere karakter meer voor elkaar. Dan denkende aan de latere so called "EVO's" met 6-bak en dikke remmerij. Daarenboven komt dat de E34 M5 handcrafted was, met her en der subtiele details zoals handtekeningen van kwaliteitscontroleurs.

Wat alpinab10biturbo dus beschrijft ivm de e60 is met name het motorkarakter. M5's zijn altijd toerenjankers geweest, met uitzondering van de e39 die een laagtoerige roffelende V8 meekreeg. Volgens velen zou de e39 M5 de ///M badge niet waardig zijn. BMW had hem beter 550i genoemd. Daar ga ik dan weer niet mee akkoord. Zelfs de e39 is vele malen sportiever als zijn concurenten destijds. E55 AMG, RS6,... allemaal te soft imho.
De e39 heeft wat tijd nodig om hem te waarderen en te snappen waar hij voor is gemaakt. Bij mij heeft het ook wel even geduurt, maar intussen ben ik er toch van overtuigd dat het een echte M is.

De grootste troef van de e39 M5? De auto klopt gewoon in alle facetten. Het uiterlijk is af, vooral de facelift. De wielen vullen mooi de wielkasten, de brute kijk uit de angel eyes, het brede en imposante achtersteven, de donkere noot van de motor, het classy en gewoon goed afgewerkt interieur zonder veel tierlantijntjes. Dit verwacht je gewoon van de auto als je gaat kijken zonder voorkennis.

Potentiëel geïnteresseerden, laat je niks wijsmaken. Dit is een echte M en kan een handfull zijn in't nat. Koppel is verslavend en de balans is gewoon goed. Hou het gewicht in je achterhoofd en je kan gewoon achterlijk hard door de bocht uit. De remmen zijn (net zoals e36,e46, e34 3.6,e60,e9x) een aandachtspunt, werk hieraan en je hebt een knaller van een comfortabele cruiser met een crimineel alter-ego...

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 25 nov 2008, 11:47

E39 M5 is geen echte M ?
Nou kom maar eens langs rij maar eens mee.. (ohja kotszakken niet vergeten :mrgreen: )
Kom op...

Erik dB

Bericht door Erik dB » 25 nov 2008, 11:49

Jelmer850i schreef:E39 M5 is geen echte M ?
Nou kom maar eens langs rij maar eens mee.. (ohja kotszakken niet vergeten :mrgreen: )
Kom op...
Dat is niet de maatstaf v/e M natuurlijk, dat lukt met mn 323ti ook nog wel :bag:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 25 nov 2008, 11:53

Tja toch is het zo, en als ex bezitter van verschillende typen ///M kan ik die commentaar wel begrijpen. Een e39 M5 is gewoon erg soft tov de e34. Maak je geen illusies Jelmer, die kotszakjes heb je eerder nodig in een e34 dan een e39. De ervaring is 10x zo intens...

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 25 nov 2008, 12:16

Maar de E39 is zo'n lompe boeren bak :bag: :mrgreen:
Vroeger zag ik vele boeren die een E34 hadden, klopen aan de dorpels aftikken, paardenkar erachter en gaan :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=DzHvrfanxZY

:mrgreen:

HSR

Bericht door HSR » 25 nov 2008, 12:58

Ik heb het al eens geschreven. De eerste auto waar ik echt zeer onder de indruk was van het enorm hoge koppel was in de E39 M5. Eender welke versnelling trekt die beul zo enorm hard door. Eender welke toerental en er is zoveel punch aanwezig dat je werkelijk iedereen uitlacht. Het sublieme interieur, het prachtige uiterlijk en zijn allround cross country capaciteiten maken de E39 M5 tot wat hij is.

E34 M5 heb ik helaas nog nooit gereden maar kwa ondersteltechniek en goodies zit mijn reesert redelijk in de buurt, misschien er zelfs wat boven daar hij een stuk lichter is. Ik kan ook alleen maar zeggen dat de E34 fan-tas-tisch is. Op het circuit merk je wel dat hij iets minder agiel is dan een E36. Ook merk je de langere wielbasis. Om hem 100% functionerend te krijgen op het circuit moet je inderdaad wat gaan aanpassen. Nu, maak je daar geen illusies over want dat moet je met eender welke wagen. Zelfs een GT3's remmen trekken keihard knallen op Zolder niet.

De kracht van de E34 zit em gewoon in de balans. insturen, mid-corner en uitkomen doet de wagen gewoon heel erg goed. De E34 was ook een van de eerste auto's die ontwikkeld is op de Nordschleife, en dat is goed te merken aan alles. Ook de stijfheid van de koets is zeer opmerkelijk, nergens heb ik een vertraging ervaren tussen de voor en achterwielen. In de regen is de E34 helemaal de grootste entertainer die ik ook gereden heb.

Of de wagen even goed presteert op het circuit als een vergelijkbaar opgebouwde E36 durf ik niet te zeggen. E36 is alsnog altijd 100kg lichter, heeft sloten negatief camber op de vooras en is initieel op de markt gezet als sport coupe.

Het argument dat de E34 te zwaar is voor circuit / NS gebruik is ook gelul. Mijn gestripte E34 zal een goed 1350KG wegen. Een Z3Mcoupe weegt dat ook, de E36 M3 3.2 van Elmar doet volgens mij hetzelfde en kijk eens hoe die wagens presteren.

Rond Mei/Juni 2009 gaat de E34 is flink door de molen. Dan zullen er een aantal wat 'rigoreuzere' aanpassingen aan komen om de wagen helemaal naar mijn zin te krijgen.

Zoals je wel kunt lezen ben ik behoorlijk fan van de E34 maar he, ik ben ook helemaal 100% lijp van een Ford Sierra 2.0DOHC dus de vraag is hoeveel waarde je aan mijn meningen moet hechten. :wink: :D

Plaats reactie