Peugeot 106 GTi & Update: 924 te koop!
- GTRene
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924
wel stoer/gaaf 8)
- Robertdj
Klaar voor CPZ!
De Pug is door de apk gekomen, het motorprobleem bleek een probleem met de (after-market) startonderbreker te zijn. Zat er al op toen ik de auto kocht. Blijkbaar zat er een slecht contact in waardoor de motor tijdens het rijden uitviel
. Oftewel, startonderbreker de container in, en ze rijdt weer als een zonnetje!
Op de terugweg van de garage hoorde ik nog een resonerend geluidje toen de motor warm begon te worden, het geluid resoneerde mee met het toerental van de motor en klonk binnen harder dan buiten. Na een paar dagen naar Leeuwenservice gegaan om het te laten checken, blijkt onschuldig te zijn. Fijn om te weten met CPZ in het vooruitzicht.
Oliekoeler is gemonteerd

Alles blijft nu perfect op temperatuur, terwijl de sapjes voorheen bij snelweggebruik net boven het midden van de meters gingen en bij circuitgebruik er ver overheen, dus ben benieuwd hoe dat nu gaat.
De stoel+gordels helaas nog niet, dat gaat later komen samen met de kooi.
De Pug is door de apk gekomen, het motorprobleem bleek een probleem met de (after-market) startonderbreker te zijn. Zat er al op toen ik de auto kocht. Blijkbaar zat er een slecht contact in waardoor de motor tijdens het rijden uitviel

Op de terugweg van de garage hoorde ik nog een resonerend geluidje toen de motor warm begon te worden, het geluid resoneerde mee met het toerental van de motor en klonk binnen harder dan buiten. Na een paar dagen naar Leeuwenservice gegaan om het te laten checken, blijkt onschuldig te zijn. Fijn om te weten met CPZ in het vooruitzicht.

Oliekoeler is gemonteerd
Alles blijft nu perfect op temperatuur, terwijl de sapjes voorheen bij snelweggebruik net boven het midden van de meters gingen en bij circuitgebruik er ver overheen, dus ben benieuwd hoe dat nu gaat.
De stoel+gordels helaas nog niet, dat gaat later komen samen met de kooi.
- RJay
Succes
Je hebt zaterdag gezien hoe het moet
Have fun kerel

Have fun kerel

-
En jij hebt gezien hoe snel een 205 je kan zijn heRJay schreef:SuccesJe hebt zaterdag gezien hoe het moet
![]()
Have fun kerel

Robert heb je mijn mail gehad over de 24e ???
-
OnlineJoostSchouten
Zo'n oliekoeler lijkt mij ook wel wat op m'n 206 GTi, liep vorige keer op CPZ soms op tot 140°C.
Wat kost dat in totaal? En dat kun je bij Leeuwenservice laten doen? En is dat incl. thermostaat?
Wat kost dat in totaal? En dat kun je bij Leeuwenservice laten doen? En is dat incl. thermostaat?
- Robertdj
@Joost
Als Arnold je bericht gelezen heeft zal hij al geantwoord hebben, en anders. Ff pben, hij heeft mijn spul ook geleverd.
@Arnold
24 juni was het toch? Dan ben ik bij de 24uur v/d ring.
Als Arnold je bericht gelezen heeft zal hij al geantwoord hebben, en anders. Ff pben, hij heeft mijn spul ook geleverd.
@Arnold
24 juni was het toch? Dan ben ik bij de 24uur v/d ring.

- RJay
Haha, eigenlijk niet op gelet, de andere klasses. Heb het zelf erg druk gehad.arnold naber schreef:En jij hebt gezien hoe snel een 205 je kan zijn heRJay schreef:SuccesJe hebt zaterdag gezien hoe het moet
![]()
Have fun kerel
Robert heb je mijn mail gehad over de 24e ???

- Robertdj
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924 Update Fiesta Ecodinges er
Sinds vanmiddag is dit mijn nieuwe auto van de zaak:
Fiesta Titanium econetic, 1.6tdci 95pk in metallic ink blue.
Met Sony X-pack:
- Automatische airconditioning
- Automatisch inschakelende dimlichten
- Bluetooth® + Voice Control
- Cruise Control
- Elektrisch inklapbare buitenspiegels
- Elektrische voorruitverwarming
- Parkeersensoren achter
- Regensensor
- Sony Radio/CD-speler met 8 speakers

Dus ook deze jongen is opgeslurpt door de eco waanzin. De dieselmotor klinkt harder dan een gemiddelde trekker, maar verder is het een prima hok! Zachte kunststoffen, prima stereo, goede lage zitpositie, dik stuur en <100 Euro bijtelling <schraper>.
Fiesta Titanium econetic, 1.6tdci 95pk in metallic ink blue.
Met Sony X-pack:
- Automatische airconditioning
- Automatisch inschakelende dimlichten
- Bluetooth® + Voice Control
- Cruise Control
- Elektrisch inklapbare buitenspiegels
- Elektrische voorruitverwarming
- Parkeersensoren achter
- Regensensor
- Sony Radio/CD-speler met 8 speakers
Dus ook deze jongen is opgeslurpt door de eco waanzin. De dieselmotor klinkt harder dan een gemiddelde trekker, maar verder is het een prima hok! Zachte kunststoffen, prima stereo, goede lage zitpositie, dik stuur en <100 Euro bijtelling <schraper>.
- dvh
Ik zal je quote uit mijn 'mijn auto' topic even herhalen:
Smiley's quoten werkt blijkbaar niet zo fijn..
Anyway, komt er nog LM onder ?
Hmmm..Robertdj schreef:

Laatst gewijzigd door dvh op 22 jun 2012, 18:52, 3 keer totaal gewijzigd.
- Luco
Leuk ding Robert.
-
dvh schreef:Ik zal je quote uit mijn 'mijn auto' topic even herhalen:
Hmmm..Robertdj schreef:
Idd, LOL!

- Robertdj
En daar blijf ik bij! 
Origineel 16" Lm komt volgend voorjaar, er was maar één extreem lelijk setje af-fabriek leverbaar vanwege 14%. Net weer ff gereden, het hok is vlot zat en rijdt lekker, alles werkt naar behoren. Telefoons zijn aangesloten en mijn iPod werd direct herkend.

Origineel 16" Lm komt volgend voorjaar, er was maar één extreem lelijk setje af-fabriek leverbaar vanwege 14%. Net weer ff gereden, het hok is vlot zat en rijdt lekker, alles werkt naar behoren. Telefoons zijn aangesloten en mijn iPod werd direct herkend.
- Robertdj
Gister lekker op de dijk gereden met de 106. Na ruim een maand in de Fiësta gereden te hebben voelt de Pug weer lekker snel en wendbaar aan 
Er viel me wel weer het één en ander op, bij hard aanremmen wil het kontje de voorkant nog steeds inhalen. Het recentelijke uitlijnen heeft dus niet geholpen
Wat zou het verder kunnen zijn?
Verder gaat ie soms moeilijk in z'n versnelling, zou dit met stuggere motorophangingen te verminderen zijn?
Heb weer lol gehad, nu kijken hoe het zoekende kontje verholpen kan worden, het liefst voor de avondsessie deze maand. Want dit is soms echt doodeng

Er viel me wel weer het één en ander op, bij hard aanremmen wil het kontje de voorkant nog steeds inhalen. Het recentelijke uitlijnen heeft dus niet geholpen

Verder gaat ie soms moeilijk in z'n versnelling, zou dit met stuggere motorophangingen te verminderen zijn?
Heb weer lol gehad, nu kijken hoe het zoekende kontje verholpen kan worden, het liefst voor de avondsessie deze maand. Want dit is soms echt doodeng

- Jurriuit
Ik heb dat met mijn 106 ook gehad, toen was de lastafhankelijke remdrukregelaar op de achteras kapot. Schijnt een bekende kwaal te zijn.Robertdj schreef:Gister lekker op de dijk gereden met de 106. Na ruim een maand in de Fiësta gereden te hebben voelt de Pug weer lekker snel en wendbaar aan
Er viel me wel weer het één en ander op, bij hard aanremmen wil het kontje de voorkant nog steeds inhalen. Het recentelijke uitlijnen heeft dus niet geholpenWat zou het verder kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door Jurriuit op 11 aug 2012, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924 & Fiësta Ecodinges
remdrukregelaar zou ik ook meteen zeggen ja..
- Robertdj
Re: Peugeot 106 GTi & Porsche 924 & Fiësta Ecodinges
Bedankt!
Maar hoort dat geen foutmelding te geven? En welke remdrukverdeler moet ik hebben? Kwam er een paar tegen maar stond bij dat het niet voor ABS was.
Maar hoort dat geen foutmelding te geven? En welke remdrukverdeler moet ik hebben? Kwam er een paar tegen maar stond bij dat het niet voor ABS was.
- Robertdj
Re: Peugeot 106 GTi & Update: 924 te koop!
Jammer maar helaas, de 924 gaat de verkoop in. Heb er toch echt te weinig tijd voor, met 3 auto's voor de deur wordt ze te weinig bereden. En dat is gewoon zonde!
Moet me nog even bezinnen op een (vraag)prijs en een advertentie in elkaar schroeven.
Moet me nog even bezinnen op een (vraag)prijs en een advertentie in elkaar schroeven.
- Robertdj
De Fiesta even geprobeerd zonder wieldoppen, geen succes

Straks met de winterbanden een nieuwe poging wagen, en in het voorjaar zo'n setje (16") aanschaffen

Straks met de winterbanden een nieuwe poging wagen, en in het voorjaar zo'n setje (16") aanschaffen
- Macboy
Die laatste is fraai !
- Robertdj
Er kwam eergister een leuk pakketje binnen van Arnold
Vibra Technics:
Silentblocks (draagarmblokken)

Motorsteunset

Powerflex Paars:
Voorste draagarmrubbers
ARB 22mm
Achterasbussen
Zou de Pug toch nog wat strakker moeten maken
Vibra Technics:
Silentblocks (draagarmblokken)
Motorsteunset

Powerflex Paars:
Voorste draagarmrubbers
ARB 22mm
Achterasbussen
Zou de Pug toch nog wat strakker moeten maken

- GTRene
dat vibra technicks ding ziet er wel high tech uit.
- Petrolhead Tom
Heb je de Porsche nog?
- Robertdj
-
Ze zijn er ook voor een BMW Z3 hoorGTRene schreef:dat vibra technicks ding ziet er wel high tech uit.

-
ist rem probleem overigens nu opgelost ?