dvh schreef:Middelmatige personenauto?
Heb je er wel eens ingezeten/meegereden.
Rijdt verder dikke prima en interieur (zeker bij de '16 uitvoeringen met meer kleur/interieuropties) gewoon zeer fraai te noemen.
Die beleving heb ik niet bij een normale personenauto.
Het is een personenauto. Maar wel een moderne en een futuristische.
Ja, ik vind het een middelmatige personenauto. Niet middelmatig in de zin dat ie niet uniek is, maar middelmatig dat ie niet echt uitblinkt in andere zaken. Waarin is een Tesla beter dan een Passat die voor de helft van de prijs de showroom staat?
- Uiterlijk, is smaak en de Model S is een fraaie auto, maar in mijn ogen niet bovenmatig mooi. Gewoon okay. Net als een Passat.
- Interieur ligt op hetzelfde niveau (wellicht dat van de Passat nog hoger).
- Wegligging: koop je ze beide niet voor. Aangezien de Tesla minimaal 2000kg weegt wellicht een punt voor de Passat.
- Acceleratie (t/m 120km/u): punt voor Tesla.
- Automatische piloot (die nog lang niet volmaakt is): puntje voor Tesla.
Waarbij de Tesla weer de nodige punten in mag leveren als je naar de actieradius kijkt (of verplichte toch-wel-lange-pauzes bij 'snel'laadstations).
Ik heb niks tegen de Model S en de techniek heeft de toekomst. Ik heb ook bewondering voor wat het merk al voor elkaar heeft gekregen, maar veel mensen lijken vooral de acceleratie kicken te vinden en hebben weinig oog voor de rest.