Vandaag regende het weer 8-) EN SNEEUW!!!
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Re: Vandaag regende het weer 8-) EN SNEEUW!!!
hoe gaat driften eigenlijk zonder sper? nog nooit geprobeerd maar heb dr nu een racer bij zonder sper.... ben benieuwd of dat nog een beetje gaat :p
- KW
Zonder sper driften kan nog steeds, maar het gaat een stuk lastiger omdat het voor driften noodzakelijk is dat beide achterwielen grip verliezen en dat gebeurt met een open diff veel minder snel. Als het glad genoeg is (sneeuw bv) zal het nog best meevallen. Lig verder natuurlijk aan de snelheid en hoe lomp je hem de bocht in smijt.
- Jules
dwars krijgen lukt vast wel... maar kun je hem ook lekker dwars houden?
- Mathieu
Lekker vasthouden, neen
Vasthouden wel, maar dan heb je wel snelheid nodig.
Vasthouden wel, maar dan heb je wel snelheid nodig.
- Jeroen
Echte kerels kunnen driften zonder sper 

- KW
Dwars houden kan wel, maar zal wat meer moeite kosten. En het zal met meer snelheid (zoals M zegt) en gladheid ook makkelijker gaan.Jules schreef:dwars krijgen lukt vast wel... maar kun je hem ook lekker dwars houden?
- Mathieu
Echte kerels driften alles.Jeroen schreef:Echte kerels kunnen driften zonder sper
Met sper, zonder sper, veel vermogen, weinig vermogen, vrachtwagen, busje, driewieler.

-
Met FWD...Mathieu schreef:Echte kerels driften alles.Jeroen schreef:Echte kerels kunnen driften zonder sper
Met sper, zonder sper, veel vermogen, weinig vermogen, vrachtwagen, busje, driewieler.

- Tristan
Ja, maar is het leuker?Jeroen schreef:Echte kerels kunnen driften zonder sper

- Jeroen
Nee!
Mijn eerste 3 trackday E30's hadden geen sper. Gewoon omdat ik het niet nodig vond. Gedrift werd er volop, maar als je dan eenmaal een sper onder je auto hebt, is dat geweldig. Dan is het allemaal of het automatisch gaat.

- Jules
pffffff geen sper maakt mij niet blij. Net eventjes de auto geprobeerd (had geregend dusja dan moet je wel he) maar jemig wat een onderstuur zeg. Zou ook wel aan de bandjes kunnen liggen maar hier word ik niet vrolijk van
Misschien ben ik gewoon verwend met m'n sperretje, maar met m'n rooie gaat het driften altijd zoooooo heerlijk (het voelt gewoon alsof het écht moet met dat ding... nat of droog
)
Trouwens het zogenaamde 'verradelijke' van een achterwielaandrijver voor iemand zonder ervaring daarmee lijkt me zonder sper ook wel enigszins overdreven of ligt dat nou aan mij?

Misschien ben ik gewoon verwend met m'n sperretje, maar met m'n rooie gaat het driften altijd zoooooo heerlijk (het voelt gewoon alsof het écht moet met dat ding... nat of droog

Trouwens het zogenaamde 'verradelijke' van een achterwielaandrijver voor iemand zonder ervaring daarmee lijkt me zonder sper ook wel enigszins overdreven of ligt dat nou aan mij?
- Jeroen
Een auto met sper 'hapt' veel meer, gaat makkelijker in overstuur, enz. Maar een auto zonder sper breekt evengoed uit, en dan moet je alsnog flink aan de bak, zeker als onervaren bestuurder.
- Adje ///M3
Vandaag maar eens op pad gegaan met de E30. Voor het eerst een rotonde geprobeerd met het onderstaande als resultaat.
-
Leuk! Alleen nu nog een keer en dan zonder muziek! 

- Adje ///M3
Heb ik er expres onder gezet omdat er in gelult werdEJGT3CS schreef:Leuk! Alleen nu nog een keer en dan zonder muziek!

- KW
Volgende keer ook je cam recht naar voren richten, kunnen we ook zien waar je heen gaat 
Maar ziet er goed uit. Je hebt ook een mooi formaat rotonde uitgezocht, driften op van die minirotondes die tegenwoordig overal liggen is bijna geen doen.
Wel leuk muziekje trouwens, past er wel aardig bij.

Maar ziet er goed uit. Je hebt ook een mooi formaat rotonde uitgezocht, driften op van die minirotondes die tegenwoordig overal liggen is bijna geen doen.
Wel leuk muziekje trouwens, past er wel aardig bij.
- Knot
Adje.. handen aan het stuur totdat je echt moet schakelen he 
Vanochtend was t heerlijk, normaal is het aygo dag, maar toch de 328i gepakt toen ik naar buiten keek, heerlijk begin van de dag om vol dwars de N11 op te komen!

Vanochtend was t heerlijk, normaal is het aygo dag, maar toch de 328i gepakt toen ik naar buiten keek, heerlijk begin van de dag om vol dwars de N11 op te komen!

- Adje ///M3
Aan zulke kritiekpunten heb ik wat aan. ik heb nog niet zo veel ervaring...Knot schreef:Adje.. handen aan het stuur totdat je echt moet schakelen he
- Knot
2 handen aan t stuur, heb je zoveel mogelijk kans op controle 
Net nog maar ff de M5 gepakt toen het los ging hier. Wel leuke drifts gemaakt maar het ging niet allemaal zoals ik gehoopt had. Mooie doordraaiers kon ik niet pakken omdat de timing verkeerd was. Er moet precies een auto ver voor je voor groen zorgen zodat jij met orange een meesterlijke bocht kan pakken waar je dan in 3 op af kan komen, dat soort dingen, beetje jammer. Per definitie niet door rood natuurlijk!
Wel aardige schuivers gemaakt, voorbereiding op mn oprit pendeldrift maar kom daar nu ook het abs tegen wat niet in je voordeel werkt bij bijremmen (het wordt gladder in de S bocht de oprit op). Nog een paar keer als het echt goed nat is (sommige stukken nog droog) en dan gaan we de camera erbij pakken voor een mooi stukje invoegwerk vanaf stoplichten
Al met al toch weer in rap tempo 30 liter verstookt. Rondje geven in de kroeg is goedkoper 8)

Net nog maar ff de M5 gepakt toen het los ging hier. Wel leuke drifts gemaakt maar het ging niet allemaal zoals ik gehoopt had. Mooie doordraaiers kon ik niet pakken omdat de timing verkeerd was. Er moet precies een auto ver voor je voor groen zorgen zodat jij met orange een meesterlijke bocht kan pakken waar je dan in 3 op af kan komen, dat soort dingen, beetje jammer. Per definitie niet door rood natuurlijk!
Wel aardige schuivers gemaakt, voorbereiding op mn oprit pendeldrift maar kom daar nu ook het abs tegen wat niet in je voordeel werkt bij bijremmen (het wordt gladder in de S bocht de oprit op). Nog een paar keer als het echt goed nat is (sommige stukken nog droog) en dan gaan we de camera erbij pakken voor een mooi stukje invoegwerk vanaf stoplichten

Al met al toch weer in rap tempo 30 liter verstookt. Rondje geven in de kroeg is goedkoper 8)
- Tristan
Onderweg naar huis ook even gespeeld maar moet wel wennen aan het extra koppel die ook veel eerder inkomt. Maar gaat nu wel lekker makkelijk, zelfs op droog met 255 achter. Alleen een elec. sperdiff is niet zaligmakend. Een vloeiende drift is erg lastig door de rempulsen die de sperwerking geeft.
- Knot
Lijkt me een kwestie van oefenen Tristan. Wat je eerst in 2 deed kan je nu in 3 starten, hoef je ook niet op te schakelen tijdens je drift dus lekker handjes aan het stuur houden.
- Tristan
Droog in 3 is lastig, in nat geen probleem. En uiteraard 2 handen aan het stuur en zoveel mogelijk op kwart voor 3. 

- Knot
Droog is altijd lastig(er), maar zoals de buienradar er nu uitziet kan je je lol nog op. Ik sta helaas leeg en geen zin meer om dat ding in de regen vol te gaan gooien, volgende keer weer een kans voor m.
Heb jij nog mazzel met diesel, gaat net wat langer mee
Heb jij nog mazzel met diesel, gaat net wat langer mee

- Laurens
Water genoeg op de weg hier in de regio Knot
Kwam net terug uit Katwijk maar laatste stuk lag er zelfs zoveel water dat k op moest passen voor aquaplanen. Nog wel even de rotonde paar rondjes gedaan maar geen zin om industrie terrein op te zoeken...

Kwam net terug uit Katwijk maar laatste stuk lag er zelfs zoveel water dat k op moest passen voor aquaplanen. Nog wel even de rotonde paar rondjes gedaan maar geen zin om industrie terrein op te zoeken...
- Petje
Hee, bekende rotonde... de slagbomen hebben je verradenAdje ///M3 schreef:Vandaag maar eens op pad gegaan met de E30. Voor het eerst een rotonde geprobeerd met het onderstaande als resultaat.

Is de rotonde bij ons achter bij Esp in Eindhoven