VW Golf R20T

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
JP

Re: VW Golf R20T

Bericht door JP » 07 okt 2009, 16:13

Esp (aan) bij een gewone GTi laat al redelijk wat toe voor het ingrijpt

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 07 okt 2009, 17:40

Ach, gewoon goed rijden hoeft die niet in te grijpen ook..
Vandaag nog wel DCC erbij besteld.. verschil is wel klein maar wel merkbaar, vooral de comfort stand icm de 19inch lijkt me wel lekker :oops:

Hans R

Bericht door Hans R » 13 okt 2009, 20:16

leonard schreef:
Hans GP schreef:[

Haha.. 420pk :shock: das leuk 8) wat zit er allemaal bij voor die 12000,- ?

Behoorlijk wat om op dat vermogen te komen

De JD PP400 bevat de volgende onderdelen om tot een indrukwekkende 400pk en 460nm te komen:

Complete turboset incl. dual ballbearing turbo (incl leidingen/pakkingen)
Senna-products handgemaakt RVS uitlaatspruitstuk
Aangepaste grotere downpipe met racekatalysator (goed voor meer dan 500pk)
Benzine Catchtank
Upgrade Bosch benzine pomp 044
Groter benzine filter
KMD hoge druk pomp
Aangepaste intercooler buizen
Aangepaste air intake incl groot K&N filter.
Aangepaste Bougies
Powercontroller
Chiptuning op maat op onze rollenbank incl uitdraai

De complete set komt op € 9950,- incl btw.
Montage voor deze complete set op een S3/TTS komt op € 2900,- incl btw.

Montage voor deze complete set op een Leon/Golf komt op € 1950,- incl btw.

http://www.jdengineering.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Je doet vrij kort met een auto net als ik maar hoe ga je dit doen met inruil? Niemand die zo'n zwaar getunend ding wil hebben lijkt mij..
Chipje is wat makkelijker..

leonard

Bericht door leonard » 14 okt 2009, 12:43

Je doet vrij kort met een auto net als ik maar hoe ga je dit doen met inruil? Niemand die zo'n zwaar getunend ding wil hebben lijkt mij..

Ja dat is wel waar maar ik wil het liefste gewoon 400+ pk als ik zo'n auto rij. Met een chipje haal je ca. 330 PK dan koop ik liever een 335D. Zou het pakket er niet afkunnen? Het lijkt me dat dat ook nog wel wat waard is.

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 14 okt 2009, 15:20

Als je > 400pk zoekt lijkt me TT RS beter startpunt. Is dat dan niets? Zal niet heel ver in prijs er vanaf liggen (als je dat mega tuning circus bij de prijs telt).

Marc R

Bericht door Marc R » 14 okt 2009, 16:28

leonard schreef:

Ja dat is wel waar maar ik wil het liefste gewoon 400+ pk als ik zo'n auto rij. Met een chipje haal je ca. 330 PK dan koop ik liever een 335D. Zou het pakket er niet afkunnen? Het lijkt me dat dat ook nog wel wat waard is.

Je wilt absoluut 400+ pks in zo'n auto maar als het niet kan dan maar een 335d met 286pk..... :hmmm:

leonard

Bericht door leonard » 14 okt 2009, 21:48

Marc RS4 schreef:
leonard schreef:

Je wilt absoluut 400+ pks in zo'n auto maar als het niet kan dan maar een 335d met 286pk..... :hmmm:

Haha sorry marc ik zal wat duidelijker zijn.

Als ik een R koop dan koop ik hem om dat het iets speciaals is met de voor mij bijbehorende nadelen.
-vaak tanken bij een verbruik van naar verwachting 1 op 7
-relatief minder comfort
-geen premium feeling

Als de auto dan ongeveer net zo snel is als een gechipte 335D dan heb ik liever dat. Dan heb ik meer premium feeling, RWD :oops: ,veeeel grotere actieradius en relatief meer rust in de auto.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 14 okt 2009, 21:54

Tristan schreef:
Hans GP schreef:Waarom niet? Best ding ervoor..
Indien de ESP niet teveel ingrijpt.....wat bij VAG vaak niet 100% uit te schakelen is.
Bij de MK5 R32 was deze iig 100% uit te schakelen, is ook wel te hopen, anders heb je nml na een paar rondjes je remsysteem zwaar overhit :(.
Op Zolder een keer vergeten ESP weer uit te zetten na pitten, hield het toen nog geen 2 rondjes vol :(.
Met ESP uit is het gewoon een prettige dagelijkse auto die je echt wel zo nu en dan mee kan nemen naar het circuit, afgaande van vorige modellen zit ding echt wel degelijk en bullitproof in elkaar :). Enjoy it Hans :).

Macboy

Bericht door Macboy » 16 okt 2009, 01:25

De nieuwe Golf is redelijk premium hoor !

Harrie

Bericht door Harrie » 16 okt 2009, 08:29

Macboy schreef:De nieuwe Golf is redelijk premium hoor !
Nee joh....is een Golf!!! :wink:

RVV

Bericht door RVV » 16 okt 2009, 09:28

Met alle respect, maar een Golf is niet premium, nu niet straks niet, nooit niet, dat wil VW ook helemaal niet. Een Golf moet iedereen aanspreken en Een premium imago, hoe gek het ook klinkt kan ook afstotend zijn voor een bepaalde kopersdoelgroep.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 16 okt 2009, 10:04

Iedereen die het woord premium gebruikt is IMO brainwashed door de marketinghomo's van Audi, BMW en Mercedes. Een Golf 6 zit evengoed inelkaar geschroefd dan een BMW of Mercedes, en dat iemand een BMW propellor op de motorkap geiler vind dan een VW logo voorop, dat is hetzelfde waarom we voor 'het merk, imago en patsbaarheid' liever een Levi's spijkerbroek van 150 euro dragen dan één van 30 euro van een goedkoper merk terwijl ze beide precies hetzelfde doen. Het is allemaal status, status waar de marketinghomo's van bepaalde merken handig op inspelen waarna de consument blijkbaar graag 50% meer betaalt, dit om met een Audi of BMW te kunnen patsen naar de buurman die een nieuwe Skoda of Seat voor de deur heeft staan. Vaak zijn het dan ook nog eens van die crisisedities, een 3 serie op 16 inch stalen velgjes zonder opties terwijl de buurman voor minder geld een volledig uitgeruste Skoda Superb heeft.... maar ja, je hebt wél een BMW 3 / Audi A4 op de oprit dan. :) Haha.

Ik veroordeel het verder niet :), iemand die graag 60.000 euro betaalt voor een dik uitgevoerde 1 serie of A4 dieseltje, die moet dat vooral zelf weten. Ik vind het gestoord maar wie ben ik? :)

Kijk, ik zou ook best een BMW kunnen overwegen, als het ding me raakt in de zin van super rij-eigenschappen maar als ik die prijzenlijst bekijk van ze, los van het feit of ik het wel of niet kan betalen, dan heb ik gewoon het idee dat ik financiëel an**l verkracht wordt, puur vanwege dat merkje op de motorkap. De prijs/kwaliteit verhouding is gewoon volledig zoek. Die is bij een Superb of Golf 6 dan heel wat beter in orde. Maar ja, zolang iedereen gelooft in het bestaan van de term 'premium', dan blijven mensen wel veel te veel geld achterlaten bij die omhooggevallen Duitse 3. Maakt mij uiteindelijk ook niet uit.

Hans R

Bericht door Hans R » 16 okt 2009, 10:18

Rico schreef:Met alle respect, maar een Golf is niet premium, nu niet straks niet, nooit niet, dat wil VW ook helemaal niet. Een Golf moet iedereen aanspreken en Een premium imago, hoe gek het ook klinkt kan ook afstotend zijn voor een bepaalde kopersdoelgroep.
Wat een onzin! Een Golf zit beter in elkaar geschroefd dan een BMW 1-serie, mooier afgewerkt, kleinere naden etc..
En ze lopen mijlen voorruit op BMW met hun motoren en automaten, (kleine motoren) BMW is met een inhaalslag bezig maar is er nog niet, VW en Audi hebben meer groene labels dan BMW maar die patsen er niet zo mee.. typisch BMW :wink:

Wanneer is iets premium?! (Golf is premium genoeg voor mij)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 16 okt 2009, 10:47

Wouter81 schreef:Iedereen die het woord premium gebruikt is IMO brainwashed door de marketinghomo's van Audi, BMW en Mercedes. Een Golf 6 zit evengoed inelkaar geschroefd dan een BMW of Mercedes, en dat iemand een BMW propellor op de motorkap geiler vind dan een VW logo voorop, dat is hetzelfde waarom we voor 'het merk, imago en patsbaarheid' liever een Levi's spijkerbroek van 150 euro dragen dan één van 30 euro van een goedkoper merk terwijl ze beide precies hetzelfde doen. Het is allemaal status, status waar de marketinghomo's van bepaalde merken handig op inspelen waarna de consument blijkbaar graag 50% meer betaalt, dit om met een Audi of BMW te kunnen patsen naar de buurman die een nieuwe Skoda of Seat voor de deur heeft staan. Vaak zijn het dan ook nog eens van die crisisedities, een 3 serie op 16 inch stalen velgjes zonder opties terwijl de buurman voor minder geld een volledig uitgeruste Skoda Superb heeft.... maar ja, je hebt wél een BMW 3 / Audi A4 op de oprit dan. :) Haha.
..
+1 voor Wouter81. Dat is zo waar als de kont van Beatrix oud is. Of zo iets...

Sperdy

Bericht door Sperdy » 16 okt 2009, 10:49

Hans GP schreef:Wanneer is iets premium?! (Golf is premium genoeg voor mij)
Hans, zoals hieronder, ff goed kijken:

Afbeelding

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 okt 2009, 10:54

Een nieuwe Golf zit gewoon ontzettend goed in elkaar.....alleen wil men niet een premium auto neerzetten ja in zijn klasse en dat lukt ze aardig.

Harrie

Bericht door Harrie » 16 okt 2009, 11:28

Misschien dat iemand eens de definitie van "premium" in dit geval eens uit kan leggen.

Ik sluit me aan bij het betoog van Wouter.

Tom

Bericht door Tom » 16 okt 2009, 11:34

Premium = extra veel voor lucht betalen.

Marc R

Bericht door Marc R » 16 okt 2009, 12:21

+1 voor Wouter.......*Wouter for President* :wink:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 16 okt 2009, 12:33

Nee, ik vind niet Wouter voor President, dat is Scheringa. Zeg 's eerlijk, wie heeft er een lening bij de DSB om z'n dure auto te financieren? (lijkt me wat off-topic, maar desondanks..)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 16 okt 2009, 12:36

Straks bij je dure BMW of Audi verplicht een koopsompolis afnemen. ;)

Marc R

Bericht door Marc R » 16 okt 2009, 12:47

Ferdinand schreef:Nee, ik vind niet Wouter voor President, dat is Scheringa. Zeg 's eerlijk, wie heeft er een lening bij de DSB om z'n dure auto te financieren? (lijkt me wat off-topic, maar desondanks..)

De hele leasewereld.....

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 16 okt 2009, 13:06

80% met Wouter eens...
Ook ik vind instapper "Premiums" met pandeksels om de wielen te sieren jammerZoals jij ze noemt de crisisedities. Ieder zijn keuze, maar ga niet lopen patsen. Zowiezo een hekel aan de mensen die patsen... Andere kant zijn sommige auto's stukken goedkoper, maar als je naar de jaarkosten kijkt zijn ze na een aantal jaar gezien vaak weer duurder.
Zelf ben ik voor BMW gegaan omdat ik een goede verstandhouding heb met de dealer (beter dan de MB dealer van pa :? ), vorige auto kwam er ook vandaan... echter ga ik weer MINI rijden omdat ik me daar toch prettiger in voel voor dagelijks vervoer.
Hans GP schreef:Wat een onzin! Een Golf zit beter in elkaar geschroefd dan een BMW 1-serie, mooier afgewerkt, kleinere naden etc..
En ze lopen mijlen voorruit op BMW met hun motoren en automaten, (kleine motoren) BMW is met een inhaalslag bezig maar is er nog niet, VW en Audi hebben meer groene labels dan BMW maar die patsen er niet zo mee.. typisch BMW :wink:

Wanneer is iets premium?! (Golf is premium genoeg voor mij)
Een Golf is geen premium, maar zit inderdaad erg goed in elkaar en rijdt altijd goed. Wees blij dat het geen premium is; betaal je daar iig niet extra voor!
Valt me wel op Hans dat je andere autos k*t vindt tot dat jezelf in die auto rijdt... Zo heb je zelf ook een tijdje een BMW overwogen en toen prees je dat merk/model de hemel in...
Ferdinand schreef:Nee, ik vind niet Wouter voor President, dat is Scheringa. Zeg 's eerlijk, wie heeft er een lening bij de DSB om z'n dure auto te financieren? (lijkt me wat off-topic, maar desondanks..)
Dan ben je IMHO een keutel eerste klas!
Marc RS4 schreef:De hele leasewereld.....
:mrgreen:

Hans R

Bericht door Hans R » 16 okt 2009, 13:54

Sjoerd MP BMW schreef:
Een Golf is geen premium, maar zit inderdaad erg goed in elkaar en rijdt altijd goed. Wees blij dat het geen premium is; betaal je daar iig niet extra voor!
Valt me wel op Hans dat je andere autos k*t vindt tot dat jezelf in die auto rijdt... Zo heb je zelf ook een tijdje een BMW overwogen en toen prees je dat merk/model de hemel in...
:

Nou ik heb nog nooit een BMW de hemel ingeprezen :lol: Ik heb alleen een X1 overwogen.. niet in gereden! Dus graag je huiswerk goed maken voordat je uitspraken maakt..
Ik vind het stom dat je voor een BMW kiest omdat de verstandhouding beter is dan met een MB dealer.. boeien.. goed rijden moet dat hok! (ik heb nooit gezegd dat een BMW niet goed rijd dat terzijde, zeg ik maar alvast :wink: )

k33z

Bericht door k33z » 16 okt 2009, 15:04

Leuk verhaal van Wouter, maar iedereen valt voor marketing en wat anderen denken. Niemand kan tegenwoordig puur rationeel een eigen keuze maken. Je keuze wordt voor het grootste deel bepaald door anderen. Of dit nu mensen uit je omgeving zijn, opinieleiders, DF, marketing, je ontkomt er niet aan.

Plaats reactie